Tinder here i come

18-04-2019 16:47 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er dan waarschijnlijk toch echt van komen en wat vind ik het spannend :-x

Na een huwelijk van 10 jaar ben ik bijna gescheiden van mijn ex. Samen hebben we een kind van 9 jaar die gelukkig heel goed met de situatie omgaat.
De laatste jaren leefden mijn ex en ik als broer en zus, er was geen sprake meer van intimiteit tussen ons. We knuffelden ook niet meer, ik voelde me niet meer aangetrokken tot hem. Nadat ik mijn besluit had gekomen om van hem te scheiden volgde een emotionele periode. Gelukkig kunnen we goed door één deur en verloopt de mediation en de afwikkeling erg vlot. Natuurlijk is het een heftige periode maar ik zie de toekomst weer zonnig tegemoet.

Nu ben ik aan het overwegen om de Tinder app te installeren. Ik heb behoefte aan gezelligheid en lichamelijk contact omdat ik al ruim een jaar geen sex meer heb gehad. Ik wil zeker niet zomaar met Jan en alleman naar bed maar als ik een leuke man kan vinden waar ik een fijne klik mee heb zou dat heel fijn zijn. Ik wil zeker nog geen nieuwe relatie maar een beetje ontdekken en mezelf weer (seksueel) ontdekken dat is wat ik wil.
Ik vind het erg spannend, zeker omdat ik al 15 jaar niet meer gedate heb en ik er voor mijn gevoel een beetje “uit” ben. Ik ben 37 jaar dus niet meer piepjong, al word ik altijd jonger geschat. Ook heb ik een kind dat is misschien ook geen voordeel.

Mijn vraag aan jullie is, heeft iemand van jullie ooit in een soortgelijke situatie gezeten? Wat zijn jullie ervaringen met Tinder als gescheiden moeder? Moet ik het ergens vermelden in mijn profiel? Sorry, maar ik echt geen idee, ik hoop van jullie advies te krijgen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Juul
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met tinder, wel met datingsites. Zelf besteedde ik veel aandacht aan mijn profiel, goede foto's erop, een duidelijk stuk tekst waarin stond wat ik van wie wilde en waarom. Ook een duidelijke beschrijving van het type man waar ik op val. Ik zie absoluut niet in waarom je zou vermelden dat je een kind hebt.
Zeker als het in eerste instantie om seks gaat hoeft je kind beslist niet vermeld te worden.

Oh en zet er ook duidelijk in wanneer je kunt afspreken.
Als kind bij vader (of oppas is). Tenminste, dat neem ik voor het gemak even aan ;-)
...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord Roos4.0! Ik heb ook aan datingsites gedacht maar dacht dat dat meer voor mensen is die op zoek zijn naar een relatie? Maar dat is dus niet zo, weer wat geleerd :) Bedoel je sites als Lexa?
Ik ben inderdaad in eerste instantie op zoek naar een leuke vent voor spannende dates maar ik wil wel een echt een klik met iemand en hem een beetje leren kennen en van daaruit regelmatig afspreken. Dus geen eenmalige avontuurtjes met verschillende mannen.
Alle reacties Link kopieren
Op Tinder draait het vooral om de foto's. Veel mannen (vrouwen weet ik niet) hebben überhaupt geen tekstje erbij. Als ze het wel hebben staat er vaak hun lengte, een paar hobby's en bijvoorbeeld iets van "co-ouder van 2 kinderen". Dan weet je dat zo iemand niet altijd kan afspreken.
Het is trouwens, ondanks de vooroordelen, niet zo dat alle mannen daar alleen op zoek zijn naar een scharrel.
En misschien goed om te weten, ik kwam op ongeveer dezelfde leeftijd weer op de markt als alleenstaande moeder en ik heb nooit gemerkt dat dat een nadeel was. Eerder een voordeel: veel mannen zijn stiekem bang om er in geluist te worden door vrouwen van eind 30, en als je al kinderen hebt, achten ze die kans minder groot :P

Toevoeging: Veel plezier met je eerste stappen! En laat je niet te snel ontmoedigen door de vele rare types die je ook zal tegenkomen.. En doe voorzichtig ; )
anoniem_370551 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 17:27
10.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2019 14:57
Reden: Hengelen
97.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ervaring met Tinder en meerdere dates gehad. Ik heb dan weer geen huwelijk achter de rug en geen kids en ben stukje jonger dan jij.

Op Tinder volstaat 2 tot 3 foto’s. Men wil er ook graag 1 op met het hele lichaam en ook heb ik meerdere mannen gesproken die alle foto’s met 10 filters er overheen verafschuwen (niet dat ik die heb overigens).

Zelf ervaar ik het wel als prettig als een man in zijn profiel vermeldt waar die op uit is en of die al papa is. Dit scheelt een ieder een hoop tijd en verspilde moeite.

Veel succes en plezier! :hyper:

Ps. Check ook het tinder topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op tinder nooit een profieltekst gehad. Enkel een paar foto’s. Genoeg matches gehad, soms hele leuke gesprekken en af en toe een date, soms verschrikkelijke gespreken en deze snel afgekapt, regelmatig dick pics ontvangen (wen daar ook maar aan, want dat gebeurt serieus echt vaak). Ik heb tinder nooit heel serieus genomen. Swipte vaak vooral uit verveling en als er dan een leuk gesprek uit kwam, was dat leuk. Zo niet, dan pech. Op den duur deed ik er echt bijna niks meer mee, maar een collega wilde zien hoe het werkte en toen kreeg ik een match met een man waar ik nu al een aantal jaar erg gelukkig mee ben en van wie ik binnen een week of 4 een kind verwacht.

Begin gewoon eens met een paar leuke foto’s (waar je op staat zoals je bent, en niet met 100 filters, en vanuit vreemde hoeken, om er ineens 20kg lichter uit te zien) en kijk hoe het loopt. Tijdens gesprekken merk je vanzelf wel welke informatie je wel en niet wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel wat tekst zetten erbij, dan geef je de ander ook iets van munitie om het gesprek mee te beginnen! Ik knapte altijd af op iemand die niet eens de moeite deed om er wat tekst bij te zetten :-P

Zou niet meteen vermelden dat je een kind hebt als je toch niets serieus zoekt, dat kan dan nog altijd in de chat. Veel plezier! Laat je inderdaad niet afschrikken door idioten, er zitten ook leuke mannen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook redelijk laat op tinder begonnen, maar ook degene die er al jaren af en aan opzitten doen maar wat natuurlijk. Het is steeds anders en afhankelijk van de match! Er is geen goede of foute manier van tinderen wil ik maar zeggen.

Er zitten veel meer mensen op dan ik dacht, ik kon redelijk eindeloos swipen. In het begin dacht ik bij iedereen: ja, zou kunnen, weet niet wat ik wil dus waarom niet dit type? Maar al snel merk je wel een beetje met wie je leukere gesprekjes hebt en word je wat selectiever (ik wel in elk geval).

Veel plezier, niet te veel over nadenken en gewoon jezelf blijven of jezelf juist opnieuw uitvinden: het is allemaal toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
Juultje0080 schreef:
18-04-2019 17:15
Bedankt voor je antwoord Roos4.0! Ik heb ook aan datingsites gedacht maar dacht dat dat meer voor mensen is die op zoek zijn naar een relatie? Maar dat is dus niet zo, weer wat geleerd :) Bedoel je sites als Lexa?
Ik ben inderdaad in eerste instantie op zoek naar een leuke vent voor spannende dates maar ik wil wel een echt een klik met iemand en hem een beetje leren kennen en van daaruit regelmatig afspreken. Dus geen eenmalige avontuurtjes met verschillende mannen.
Je bent niet op zoek naar een relatie maar wil iemand wel kennen en een klik hebben... eh dat is toch echt een soort van relatie. Spreek af voor de seks als je daar behoefte aan hebt maar ga niet zo moeilijk doen met wel/niet/geen/toch relatie ge-emmer.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het reageren dames :)

@wheelsonthebus, goed te lezen dat een status als alleenstaande moeder niet nadelig hoeft te zijn. Ga me zeker niet druk maken om rare types, die heb je overal :-) En ja, ik doe voorzichtig😉

@bigbeautifulwoman, klopt helemaal hoor. Voor mij is een klik hebben met eens sexpartner ook heel belangrijk.

@Skylar88, dank voor de tips qua foto’s. Ik gebruik sowieso geen filters. What you see is what you get ;-)

@Tiswa, hahaha krijg nu al regelmatig dickpics toegestuurd sinds dat ik uit elkaar ben. Gewoon deleten hahaha Wat leuk te lezen dat je je eerste kindje verwacht van je Tinder Match❤️

@Beekind, ik ga een korte tekst bij mijn profiel zetten maar nog niet vermelden dat ik een kind heb. Komt inderdaad wel in een chat.
Alle reacties Link kopieren
@nina, nee hoor voorlopig geen nieuwe relatie voor mij! Wat ik bedoel is dat iemand eerst een beetje wil leren kennen voordat ik het bed induik. Een klik is voor mij wel belangrijk, moet me goed voelen bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Bigbeautifulwomen schreef:
18-04-2019 17:26
[...]

En waarom precies zou ze jou een pm moeten sturen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2019 14:58
Reden: Quote hengelen
42.08% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
18-04-2019 17:37
Genoeg matches gehad, soms hele leuke gesprekken en af en toe een date, soms verschrikkelijke gespreken en deze snel afgekapt, regelmatig dick pics ontvangen (wen daar ook maar aan, want dat gebeurt serieus echt vaak).
Begrijp dat nooit zo goed met die foute mannen en dickpics.. dan ben je toch al over gegaan op whatsapp? Op Tinder kun je geen foto’s versturen.

Voordat ik iemand mijn nummer geef heb ik de foute mannen er toch vaak wel uitgefilterd..
Alle reacties Link kopieren
Juultje0080 schreef:
18-04-2019 17:15
Bedankt voor je antwoord Roos4.0! Ik heb ook aan datingsites gedacht maar dacht dat dat meer voor mensen is die op zoek zijn naar een relatie?
Nee, geen Lexa, dat is idd een relatiesite. Ik bedoel meer second love of secret flirt.
Hoewel de naam anders doet vermoeden zitten er op dit soort sites ook beslist singles of mensen in een open relatie.

En... gratis voor vrouwen!
Bereid je wel voor op een mail-bom.
...
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-04-2019 17:58
Je bent niet op zoek naar een relatie maar wil iemand wel kennen en een klik hebben... eh dat is toch echt een soort van relatie. Spreek af voor de seks als je daar behoefte aan hebt maar ga niet zo moeilijk doen met wel/niet/geen/toch relatie ge-emmer.
Dat is helemaal geen moeilijk gedoe. Je mag gerust selecteren op bepaalde zaken om ook een beetje gespreksstof te hebben, dat maakt de seks en de 10 minuten daarna wel nét even leuker.
Ik denk dat de meeste vrouwen toch echt voor een soort Friends with benefits gaan (veel mannen ook trouwens). Dat is dan dus een vriendschapsrelatie met een plus.
...
Bigbeautifulwomen schreef:
18-04-2019 17:26
[...]
Oh ja? Is jouw ervaring ineens de geldende norm of zo?
Naar mijn mening kan je toch echt steengoeie seks hebben met lust van een lekker uiterlijk.
Maar vertel eens, waarom zou ze jou Pm-en?

TO: ik zou zeggen, begin gewoon en gaandeweg kan je je profiel aanpassen als je merkt dat dat nodig is.
Neem t niet te serieus en heb er vooral veel plezier mee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2019 14:58
Reden: Quote hengelen
39.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Roos4.0 aan die sites had ik nog niet gedacht, ik dacht inderdaad dat dat alleen voor vreemdgangers was. Maar ik ga me er eens in verdiepen 👍🏼
Precies wat je zegt, een beetje gespreksstof is voor mij erg belangrijk. Een friend with benefits zou op de duur wel fijn zijn omdat dat wat meer vertrouwd is..

@stellar, ga het niet te serieus nemen hoor gewoon kijken wat voor aanbod er is. Hoop dat er wat leuke matches uitkomen en zo niet dan is dat niet erg. Het is gewoon ook weer een ervaring en misschien kom ik uiteindelijk wel een geschikte kandidaat in het wild tegen😀
anoniem_385242 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 19:28
1.08% gewijzigd
Bigbeautifulwomen schreef:
18-04-2019 17:26
[...]

Jij bent dus lelijk, lijkt me goed te weten voor TO.

Tip voor TO: zet de leeftijdsgrens waarop je zoekt (dus de leeftijd van de mannen) wat lager, kan verrassend leuke matches opleveren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2019 14:58
Reden: Quote hengelen
26.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
18-04-2019 19:20
Jij bent dus lelijk, lijkt me goed te weten voor TO.
Dit inderdaad. Even loepen en je weet genoeg.
...
Alle reacties Link kopieren
@TO: zit je hier nou te vissen? Dat wordt op dit forum sterk afgestraft, hoor! :whip: ;-) ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Hillegonda1, oja is dat zo? Ik ben 37, dan zal ik ‘m instellen vanaf 34 jaar... Ik wil het liefst geen veel oudere man, liefst eentje van max. 2 á 3 jaar jonger of ouder.
Alle reacties Link kopieren
@daddy_gijs, nee hoor zou niet durven :-o
Alle reacties Link kopieren
Jij bent een vrouw dus maak je geen zorgen, veel mannen duiken overal op
Alle reacties Link kopieren
Hi TO,

Ik heb na mijn scheiding ook een tijdje getinderd. Zelfde behoefte als die jij aangeeft.
Heb er een paar leuke mannen/contacten ontmoet.

Ik had een paar steekwoorden in mijn profiel gezet waaronder 'single mom'. Dan is het duidelijk zonder al teveel info.
Verder muzieksmaak, tattoos, lengte
Ik zag dit ook bij andere profielen en dit sprak me wel aan.

Oh ja, als iemand 'kinkster' in z'n profiel heeft staan is het iemand die houdt van kinky sex aka bdsm :thumbsup:
Was voor mij een onbekende term, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven