Baby om 5 uur klaarwakker

23-05-2019 11:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon van 9 maanden wordt sinds een week of twee elke dag om 5.00 uur wakker. Klaar om de dag te beginnen! Eerst sliep hij tot 6.30 uur.
Hij heeft geen honger ofzo, gewoon wakker. Dat snap ik wel: vogels fluiten, zon komt op. Maar toch.. 5 uur vind ik zelf nog redelijk midden in de nacht 😅. 6 uur zou prima zijn.
Ik heb zijn raam verduisterd. Maar helaas. Later naar bed doen is geen optie, hij is hartstikke moe rond 18.30. In zijn bedje laten liggen gaat vaak niet omdat hij hard begint te huilen, dat vind ik zielig. Dus we staan op, ontbijten en spelen. En wachten nog tot 7.30 totdat we naar de opvang kunnen. Soms wandelen we nog een half uur op de hei. Want intussen wordt hij weer moe.
Herkent iemand dit? En wat doen jullie dan? Accepteren? Gouden tips?
Alle reacties Link kopieren
eeuh... ja, dat doen ze
Gaat weer over
Alle reacties Link kopieren
Accepteren. Is gewoon een fase, zoals er nog zo'n 80 fases komen na deze fase.
Bij je nemen? Ik zou niet om 05.00 uur naar op gaan staan/beneden gaan.
Nog even samen tutten.
Lekker van genieten! Is erg vroeg ja, ik zou er zelf ook Maar vroeg in gaan.
Over 12 jaar ligt hij tot 12 uur te slapen. Heb je nu ook niets aan dat snap ik wel.
Nu mijn Kids tieners zijn, denk ik graag terug aan de vroege uurtjes met hun als Babys.
accepteren is de gouden tip. Het is killing, maar eens houdt het op. Hier zijn de ochtenden nu wat later omdat de middagslaap eraf is en hij wat vermoeider is. Kind is ruim 3 jaar.

Ik turf de nachten van de kinderen dat ze spoken. Ik pak ze terug als ze puber zijn :)

sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ja accepteren kan, maar je zou ook eens naar de overdag slaapjes kunnen kijken.

Waarschijnlijk doet je zoon nog 2 dutjes? Je zou kunnen overwegen hem iets eerder wakker te maken uit die dutjes of zelfs al naar 1 dutje te gaan (mijn zoon ging met 7 maanden naar 1 dutje, en dat was zo heerlijk voor iedereen!). Hij kan dan nog steeds gewoon om 18:30 naar bed, maar slaapt misschien wat langer door omdat ie toch wat moeier is. Het proberen waard.... Bij ons thuis was dat in ieder geval de oplossing voor het vroege wakker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Of het middagdutje later op de middag zodat hij niet om 18:30 al weer moe is. Dan kan hij later naar bed en zal ook later wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt hij nog 1 keer of 2 keer overdag? Mogelijk de tijd om over te gaan naar 1 slaapje overdag.

1 van de kinderen had ook altijd wat te spelen in zijn ledikantje liggen. Gebruikte hij om in te slapen. Hij had het liefst een autootje en dat was verplicht 1 zonder geluid.
Alle reacties Link kopieren
Yep, heel herkenbaar, bij beide kinderen deze fase gehad. Klote en vermoeiend, maar heb helaas geen tips. Ging/gaat vanzelf weer over.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 11:38
Bij je nemen? Ik zou niet om 05.00 uur naar op gaan staan/beneden gaan.
Nog even samen tutten.
Bij me nemen doe ik ook wel eens. Maar slapen of dutten zit er echt niet in. het is lekker wild spelen, klauteren en gek doen. Dus toch maar naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
23-05-2019 11:44
accepteren is de gouden tip. Het is killing, maar eens houdt het op. Hier zijn de ochtenden nu wat later omdat de middagslaap eraf is en hij wat vermoeider is. Kind is ruim 3 jaar.

Ik turf de nachten van de kinderen dat ze spoken. Ik pak ze terug als ze puber zijn :)

sterkte
haha, ik ga ze ook bijhouden :-)
Wij namen ze dan bij ons in bed. Soms sliepen ze dan nog even verder, vaak lagen ze gewoon gezellig te tutten terwijl nog door soezelden en soms waren ze echt actief en keken we samen een filmpje of een liedjes op de telefoon (alles om nog maar niet op te hoeven staan :-) )
Alle reacties Link kopieren
De slaapjes overdag; op het kdv doet hij er twee. Thuis wil hij zelf 3 keer, hij is moe na 3 dagen opvang. Ik probeer het wel te rekken met een wandelingetje en dat soort dingen. Dit helpt soms, soms niet. Misschien moet ik dat gewoon eens een paar dagen achter elkaar proberen. Zelfde tijden aanhouden als op het kdv, want hij is wel behoorlijk van de regelmaat.

Ach ik vind het nu met de zomer ook niet een mega probleem (al zou ik graag langer slapen). Ik ga vroeg naar bed en maak zo ongeveer wel 7 uur per nacht. Het is alleen niet zo praktisch. Omdat hij volgens mij zelf ook een uurtje tekort komt is hij wat jengelig die uurtjes. En dan is het best wel een opgave om jezelf aan te kleden, ontbijten etc. Met mijn partner erbij is dat stukken makkelijker. Maar die werkt vaak super onregelmatig en moet gewoon slapen.

Eerst die dutjes maar eens proberen!
Heel normaal. Dat is een fase en gaat ook weer over.
Best gewoon accepteren en zelf op tijd gaan slapen.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:39
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ieder kind anders is, maar is 3 slaapjes per dag niet erg veel? Hoe lang slaapt hij dan?
Misschien toch wat meer tijd tussen laten zitten /beetje rekken en dan 2 of 1 slaapje?
Anders 'verslaapt' hij toch een groot deel van de dag, en kan ik me voorstellen dat hij 'snachts minder nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik toch wat aan de slaapjes overdag proberen te doen. 3x slapen en dan 's ochtends om 5 uur wakker worden, klinkt voor mij als te veel overdag slapen.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren en het zo comfortabel mogelijk maken voor jezelf en elkaar. Een van onze zonen was ook vroeg wakker destijds, sliep met ruim 1 al niet meer overdag en nu als tiener nog steeds weinig. Max 6 uur. Slaapt zelden uit. En dan tot 8.30. Dus gaat wel over..... misschien?

Wij hadden ‘s morgens een uurtje de TV aan, keken dan ipv overdag. Ideaal aangezien ik een avondmens ben, zo konden we het rekken tot min 6 uur.
mamasdbj wijzigde dit bericht op 23-05-2019 13:41
Reden: Spelling
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel kindjes met 9 maanden zitten toch wel op 2 slaapjes. Dus dat lijkt me het proberen waard.
En ja leuk is anders hè. Maar klinkt alsof je er goed mee omgaat, door gewoon lekker met hem op de hei te wandelen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel leuk speeltje alleen voor in bed met licht en geluid. Normaal had ze geen speeltjes op batterijen. Dus dan gaf ik dat in haar bedje en kon ze zo nog een half uur lekker spelen en ik even omdraaien
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Om vijf uur is het het koudste moment van de nacht. Plus een beetje licht en de vogeltjes buiten, dan is er wel groen licht om de nacht vaarwel te zeggen.
En het is echt koud buiten 's nachts.
Die vogels kun je niet uitzetten, maar voor donker en warm genoeg kun je wel zorgen.
Je kind heeft inderdaad een schema wat ik ook slecht zou trekken zeg. Maar goed, het is een fase....
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we de slaapjes overdag eens gaan aanpakken. Twee keer 1,5 uur max moet ok zijn lijkt me.
Even afstemmen ook met het kdv qua slaaptijden, hij houdt erg van regelmaat.

En anders, so be it. Ik duik om 20.30 ook maar weer mijn nest in vanavond. Als het maar niet steeds vroeger wordt 😬. Het is een fase, een fase, een fase..
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
23-05-2019 15:52
Ik denk dat we de slaapjes overdag eens gaan aanpakken. Twee keer 1,5 uur max moet ok zijn lijkt me.
Even afstemmen ook met het kdv qua slaaptijden, hij houdt erg van regelmaat.

En anders, so be it. Ik duik om 20.30 ook maar weer mijn nest in vanavond. Als het maar niet steeds vroeger wordt 😬. Het is een fase, een fase, een fase..
Ik vrees dat je dat wel een beetje in de hand werkt door te starten met de dag als je zoontje wakker wordt. Wakker is wakker, maar zelf in bed blijven, nog niet naar buiten gaan, hem zo lang mogelijk in zijn bed houden, misschien dat je dat een beetje kunt gaan proberen. Misschien kun je hem in het donker een fles geven (omdat hij gewoon wakker wordt van de honger) en daarna verzadigd en wel nog een paar uur in zijn bed stoppen?

Ze hebben op deze leeftijd nog best veel slaap nodig trouwens. 15 uur is echt gen uitzondering.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
BlauweMolly schreef:
23-05-2019 12:36
De slaapjes overdag; op het kdv doet hij er twee. Thuis wil hij zelf 3 keer, hij is moe na 3 dagen opvang. Ik probeer het wel te rekken met een wandelingetje en dat soort dingen. Dit helpt soms, soms niet. Misschien moet ik dat gewoon eens een paar dagen achter elkaar proberen. Zelfde tijden aanhouden als op het kdv, want hij is wel behoorlijk van de regelmaat.

Ach ik vind het nu met de zomer ook niet een mega probleem (al zou ik graag langer slapen). Ik ga vroeg naar bed en maak zo ongeveer wel 7 uur per nacht. Het is alleen niet zo praktisch. Omdat hij volgens mij zelf ook een uurtje tekort komt is hij wat jengelig die uurtjes. En dan is het best wel een opgave om jezelf aan te kleden, ontbijten etc. Met mijn partner erbij is dat stukken makkelijker. Maar die werkt vaak super onregelmatig en moet gewoon slapen.

Eerst die dutjes maar eens proberen!
Maar tegelijkertijd is hij wel om 5 uur wakker. Ik zou hem toch ‘s avonds wat langer wakker houden, zodat hij niet meer in een andere tijdzone leeft dan de rest van Nederland :) Als alles een uurtje opschuift, ben je al een heel eind verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven