Ik blijf maar 'dromen' van oorbellen/grote oorringen

22-02-2019 15:44 139 berichten
Zo'n 10 jaar geleden heb ik, om oorbellen te kunnen dragen, in beide oren een gaatje laten schieten. Dat was iets wat ik al heel erg lang wilde, maar in mijn pubertijd, toen ik erg onzeker was, niet/nooit durfde. Echter, omdat niemand, tenminste van de mannen, in mijn omgeving oorbellen droeg, was het ook toen een nogal lastige beslissing. Nadat ik vervolgens, na afloop van mijn vakantie, de zweerknopjes eruit haalde, en constateerde dat de gaatjes goed waren gelukt, heb ik overdag nooit meer oorbellen in gehad. Dit omdat mijn vriendin, en nu vrouw, het niet leuk vond als ik oorbellen zou dragen, zij schaamde/schaamt zich daar voor, maar ook omdat ik er zelf niet mee rond durfde te lopen, bang als ik was voor de mogelijke (negatieve) reacties van familie, vrienden of collega's. Dus zijn de momenten dat ik op dit moment oorbellen in heb, beperkt tot s-avonds thuis of in de auto.

Dat begint steeds meer aan mij te knagen. Het liefst zou ik de hele dag oorbellen in hebben. Dus heb ik er eigenlijk flink spijt van dat ik destijds niet gewoon heb doorgezet, en mijn oorbellen in gedaan/gehouden. Want hoe ouder je bent, hoe vreemder het is, denk ik, als je ineens oorbellen in doet.

Daar komt nog eens bij dat ik in de loop der jaren steeds meer geïnteresseerd ben geraakt in grote oorringen. Dus heb ik dan ook een paar zilveren oorringen van 7 en 8 cm gekocht. En waar ik maar van blijf dromen om ze in het openbaar in te hebben. Maar goed, als je bijvoorbeeld al geen zilveren halfronde bolle oorknopjes van 10 mm doorsnede durft te dragen, formeel gezien ook al damesoorbellen die ik normaliter zou willen dragen, dan wordt dit zeker niets.

En blijf ik mij maar afvragen waar dit vandaag komt. Ik ben geen vrouwelijke man, ook geen typische manenlijke man, maar dit hoort gewoon niet bij mij. En hoopte ik dat de behoefte om oorbellen te dragen, naarmate ik ouder werd, zou verdwijnen i.p.v. sterker/extremer zou worden.

Zodoende vraag ik mij af of ik er maar het beste aan toe kan geven, wat ook/al bij het dragen van 'normale' oorbellen, privé en op het werk, voor veel problemen zal zorgen, of moet blijven proberen met de huidige situatie te dealen, en 'lekker dicht bij huis blijf'.

Moet ik mijn leven 'op de schop gooien' en (normale) oorbellen in doen?

Totaal aantal stemmen: 86

Ja (49%)
Nee (38%)
Weet niet/geen mening (13%)
Doe niet zo moeilijk! Het zijn maar oorbellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Doe waar jij je goed bij voelt.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik (vrouw) grote oorbellen zelf niet eens makkelijk vind. Blijf ik overal achter haken.

Mijn man heeft btw oorbellen en ik vind het prima.
Wie ben ik om het hem te verbieden?
Je kan beter spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan, dan van iets dat je wel hebt gedaan.
Je leven op de schop gooien?? Echt ja?
Wat een dramaverhaal over een paar oorbellen. Vind je zelf ook niet?
Wil je oorbellen dragen of alleen per se vrouwenoorbellen? Zat mannen met oorbellen.
@Cateautje & @ PatatasBravas
Tja dat vind ik zelf ook. Ik doe er toch niemand kwaad mee. Maar je hebt ook nog zoiets als ongeschreven (huis)regels.
Alucard schreef:
22-02-2019 16:24
@Cateautje & @ PatatasBravas
Tja dat vind ik zelf ook. Ik doe er toch niemand kwaad mee. Maar je hebt ook nog zoiets als ongeschreven (huis)regels.
Regels?!!! Wat een waanzin!!! Zolang je elkaar geen kwaad doet kan er van regels geen sprake zijn. Kom op hoor, je bent en blijft een autonoom persoon, ook al zit je in een relatie.
@Cateautje
Hmm, jij kijkt er wel heel nuchter naar. Maar als je in een uit de kluiten gewassen dorp woont, of er vandaan komt, zoals ik, lijkt het allemaal toch wat lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama om niks.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-02-2019 16:11
Je kan beter spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan, dan van iets dat je wel hebt gedaan.

Andersom bedoel je denk ik?
Such fun!1
Alucard schreef:
22-02-2019 16:33
@Cateautje
Hmm, jij kijkt er wel heel nuchter naar. Maar als je in een uit de kluiten gewassen dorp woont, of er vandaan komt, zoals ik, lijkt het allemaal toch wat lastiger.
Dat dorp blijft net zolang in de 19de eeuw hangen tot jij ze met de 21ste confronteert. Zal even een windje doen waaien, maar dat verstomt dan al snel omdat er weer een andere waan van de dag is aan komen waaien.
MarindaH schreef:
22-02-2019 16:34
Andersom bedoel je denk ik?
Nope!
Cateautje schreef:
22-02-2019 16:35
Dat dorp blijft net zolang in de 19de eeuw hangen tot jij ze met de 21ste confronteert. Zal even een windje doen waaien, maar dat verstomt dan al snel omdat er weer een andere waan van de dag is aan komen waaien.
Helemaal eens.
Cateautje schreef:
22-02-2019 16:35
Dat dorp blijft net zolang in de 19de eeuw hangen tot jij ze met de 21ste confronteert. Zal even een windje doen waaien, maar dat verstomt dan al snel omdat er weer een andere waan van de dag is aan komen waaien.

Zie jij in de 21ste eeuw veel mannen met zulke grote oorbellen? Ik snap TO's terughoudendheid helemaal.
TO, begin gewoon met die kleine knopjes dan.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 16:39
5.42% gewijzigd
Star² schreef:
22-02-2019 16:37
Zie jij in de 21ste eeuw veel mannen met zulke grote oorbellen? Ik snap TO's terughoudendheid helemaal.
Waarom zouden het er veel moeten zijn? In deze tijd kan alles, ook grote oorbellen dragen. Het maakt allemaal niet meer uit.
Cateautje schreef:
22-02-2019 16:38
Waarom zouden het er veel moeten zijn? In deze tijd kan alles, ook grote oorbellen dragen. Het maakt allemaal niet meer uit.

Daar heb je dan weer gelijk ik. Maar goed, ik snap alsnog dat TO best huiverig is voor de reacties.
Star² schreef:
22-02-2019 16:37
Zie jij in de 21ste eeuw veel mannen met zulke grote oorbellen? Ik snap TO's terughoudendheid helemaal.
Ik snap de terughoudendheid wel, maar ik vind het oprecht jammer dat zoiets kleins en simpels in deze tijd nog zoveel weerstand kan oproepen.
@Star²
Laten we maar beginnen met gewone oorbellen. Gladde zilveren oorknopjes, zonder steentje of diamantjes of zo. De oorringen houd ik inderdaad voor thuis. Anders krijg ik misschien, in donkere steegjes 'echte' mannen achetr mij aan.
Alucard schreef:
22-02-2019 16:40
@Star²
Laten we maar beginnen met gewone oorbellen. Gladde zilveren oorknopjes, zonder steentje of diamantjes of zo. De oorringen houd ik inderdaad voor thuis. Anders krijg ik misschien, in donkere steegjes 'echte' mannen achetr mij aan.

En zoiets dan? Niet zo heel groot, maar wel ringen.

Afbeelding
Als ik oorringen in doe, dan het liefst grotere exemplaren (meer dan 2 à 3 cm). Anders vind ik oorknopjes leuker.
Alucard schreef:
22-02-2019 16:49
Als ik oorringen in doe, dan het liefst grotere exemplaren (meer dan 2 à 3 cm). Anders vind ik oorknopjes leuker.
Leef je uit! Je leeft dit leven maar één keer.
Alucard schreef:
22-02-2019 16:49
Als ik oorringen in doe, dan het liefst grotere exemplaren (meer dan 2 à 3 cm). Anders vind ik oorknopjes leuker.

Dit dus?
Afbeelding

Veel voorbeelden hier trouwens:

https://www.wmagazine.com/gallery/seoul ... gs-too/all
Dit zie ik veel hier, zowel bij mannen als bij vrouwen.


Afbeelding
Nee, niet mijn oorlellen uitrekken alsjeblieft!
Het is niet alleen de plattelandsomgeving hoor die mij tegenhoud. Op mijn werk kreeg ik al van mijn leidinggevende te horen dat ik naar de kapper moest toen mijn haren aan de zijkant ‘dikker’ waren dan mijn oren. En kreeg ik allemaal slechte beoordelingen. Nu ik weer een burgerlijk kapsel heb, is alles, om de een of andere reden, weer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven