Kleine mieren in keuken

21-05-2019 09:37 15 berichten
Sinds een week of 2 kom ik in onze keuken kleine miertjes tegen. Eerst zag ik ze onder de plint van de keuken uit komen. Die eraf gehaald, gekeken maar ik zie daar geen invasie van mieren ofzo. Een enkeling loopt daar rond. Ik heb daar een lokdoosje neergezet, maar die moet je in de looproute zetten. En die zie ik dus niet. Ze lopen niet in een lijntje, het loopt allemaal los van elkaar en ook alle kanten op. Dan weer een paar bij de vaatwasser, dan op het keukenkastje, paar op het aanrecht, vanmorgen een stuk of 7 in de gootsteen, 1 in de suikerpot. Ik ontdek er geen patroon in. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen? Ik heb ook buiten gekeken en langs de keukenmuur lopen er wel wat maar ook geen hele hordes. Heb kokend water langs de muur gegoten, maar dat helpt ook nog niet. Er zit ook nog een spouwmuur tussen gewoon. Er ligt ook geen eten op het aanrecht en ze zitten ook niet specifiek in de kast met koekjes ofzo. Ik vind het nu wel irritant worden, misschien iemand DE tip hier?
Weet je wat voor mieren het zijn?

Bij de kruidvat hebben ze ook mierenpoeder.
Abundance-of-Freedom schreef:
21-05-2019 09:44
Weet je wat voor mieren het zijn?

Bij de kruidvat hebben ze ook mierenpoeder.
Niet echt, kleine zwarte miertjes. Maar er zijn zoveel soorten :mrgreen: wel echt klein, mm of 3 ongeveer.
Poeder zat ik ook aan te denken, maar waar moet ik het strooien? Ik heb geen idee waar ze binnen komen en ze lopen dus eigenlijk door de halve keuken over de grond, kastjes en aanrecht. Daar kan ik moeilijk poeder strooien.
Kaneel helpt hier goed, daar houden ze niet van.

Ik strooi het sowieso bij de voor en achterdeur maar ook langs de muren in de keuken, heb kleine kinderen en kaneel kan dan ook niet zoveel kwaad.
Je moet ze toch achtervolgen. Mieren lopen altijd een vast paadje, van huis naar de plek waar ze eten hopen te vinden, en weer terug. Als je gif strooit op de plek waar ze je huis binnenkomen ben je er met een paar dagen vanaf.
Ik heb er ook vaak last van, heb er inmiddels bijna een fobie voor (door die ene keer dat ze mijn huis hadden overspoeld tijdens de vakantie), dus ik heb altijd gif en lokdoosjes in huis. De lokdoosjes gebruik ik op plekken waar ik geen gif wil strooien. Ik heb ze ook al eens aan een muur geplakt omdat de mieren daar tussen het plafond door kwamen (via dak/regenpijp, op de eerste verdieping).
Alle reacties Link kopieren
Kaneel?? Dat is een goeie tip. Ik wil straks mierenpoeder halen maar als het op is haal ik kaneel ;)
Dat is dus het probleem. Ik heb geen idee waar ze het huis in komen. Ik zie ze onder de keukenplint vandaan komen, maar onder het keukenblok zelf zie ik weinig lopen. Er komt er af en toe 1 uit de vaatwasser (bij het scharnier van de deur) en dan loopt er weer 1 op het deurtje, op het aanrecht, in de gootsteen. Er valt niks te volgen, ze lopen kris kras over het aanrecht of de vloer maar gaan nergens naar terug.
Ik snap dat ik de plek waar ze binnen komen moet aanpakken, maar die is dus niet te vinden. Ik heb met een zaklamp onder het keukenblok gelegen, maar niks gevonden. Het keukenblok afbreken gaat me net iets te ver.

Kaneel strooien is wel een optie! Dat doe ik liever in de keuken dan met gif gaan strooien :)
Alle reacties Link kopieren
Ik las kleine mieren n**ken.. :facepalm:

Verder geen tips, wilde dit alleen graag even delen.
Cookieholic schreef:
21-05-2019 11:07
Ik las kleine mieren n**ken.. :facepalm:

Verder geen tips, wilde dit alleen graag even delen.
:rofl: sorry, die behoefte voelen we niet echt hier in huis :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet vervelend doen maar Google eens op : faraomieren... die komen niet van buiten.
Die kleine zijn het gevaarlijkst. Oh nee wacht, dat zijn schorpioenen. :wtf:
Faraomieren zijn gelig/bruin lees ik en de mannetjes zijn zwart met vleugels. De vrouwtjes gaan op pad voor voedsel, dan had ik dus gele miertjes moeten zien. Ik zie hier alleen maar kleine zwarte miertjes zonder vleugels. Dus de faraomier zal het niet zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... had ze in mijn vorige woning ook. Maar dat was een oud krot van een huurwoning. Via de voordeur had ik weer een andere soort die groter was. Echt vreselijk.
Die kleintjes waren bij mij ook heel donker en ik had het idee dat ze van binnenuit kwamen.
Wat bij mij nog een beetje hielp was talkpoeder bij de drempels ( lekker handig..) mierenlokdoosjes buiten, en de boel goed dweilen met citroenallesreiniger.
In het huis waar ik nu woon giet ik uit voorzorg bij de deuren allesreiniger citroen aan langs. Helpt best goed.
Ik had dit ook, geen route te bekennen. Ik heb toen een laag bakje met limonadesiroop op de keukenvloer gezet en toen was de route snel gevonden: honderden mieren vormde een dikke zwarte sliert van de voordeur, via de hal naar de keuken. Het was even schrikken zo’n invasie, maar met een beetje kit bij de drempel was het snel opgelost.
Zo plotseling als ze kwamen, zijn ze nu weer weg :@@: heb er al dagen geen meer gezien en heb nog niks gedaan ter bestrijding verder. Heel vreemd. Misschien kwamen ze erachter dat hun onderzoekers steeds niet meer terugkwamen en zijn ze op zoek gegaan naar een andere plek om eten te halen :sherlock: ik ben er iig wel blij mee, gaan binnenkort een paar dagen weg en was bang dat ik bij terugkomst een invasie zou aantreffen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven