Wat is er met de honden/baasjes vandaag de dag aan de hand?

21-05-2019 19:48 292 berichten
Bovenstaande vraag. Ik heb nu binnen 3 dagen drie akkefietjes met honden. De eerste keer liepen mijn kinderen en ik op de heide waar honden moeten worden aangelijnd. Vanuit het niets komt er een klein keffertje echt agressief op mijn oudste zoon af rennen die van schrik het op een lopen zet. Waarom is dat beest niet aangelijnd. Ik was in staat het beest een schop te verkopen van de schrik. 1000 excuses van de eigenaar maar who cares. Doe dat beest aan de lijn.

Tweede gisteren bij de start van de Avondvierdaagse. Vanuit het niets springt een grote hond blaffend tegen mijn kind op. Baas had moeite om de lijn vast te houden.

Derde vandaag. Ik sta wederom bij de Avond4daagse aan een statafel om water te drinken. Achter mij een man met klein rustig hondje. Vanuit het niets een vrouw met twee grote zwarte honden die er agressief op afspringen. Vrouw kan lijn niet houden. Gevolg flinke ruzie.

En echt overal ligt hondestront. Vies land. In Duitsland was het nooit zo erg. Centraal Azie idem dito. Zelfs de straathonden kiezen een plek in de bosjes.

Echt, waarom is dat nu?? Waarom zijn die baasjes en honden zo.😠 En nee, wij hebben best wat ervaring met honden. Mijn schoonouders hebben al jaren Kaukasische herders.
anoniem_2871 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 19:53
14.26% gewijzigd
Dit ligt nooit aan de honden, helaas...
O leuk, een hondenafzeiktopic :cheer2:
De honden kun je het iig nooit verwijten, enkel de baasjes...
Toeval.
JonathanStrange schreef:
21-05-2019 19:50
Dit ligt nooit aan de honden, helaas...

Juist.
Alle reacties Link kopieren
Geen kwaad woord over honden hier hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb verder niet gelezen maar ik word er niet vrolijk van als honden zomaar va uit het niets op mij of mijn kinderen afrennen? Accepteren? Want ik krijg dan nita bene een grote bek terug. Zo hond zo baas
liubi schreef:
21-05-2019 19:54
Ik heb verder niet gelezen maar ik word er niet vrolijk van als honden zomaar va uit het niets op mij of mijn kinderen afrennen? Accepteren? Want ik krijg dan nita bene een grote bek terug. Zo hond zo baas
Andersom.
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden gebeten (niet doorgebeten, maar toch) door een hond terwijl ik aan het fietsen was met mijn kind voorin.

Ik was zo bang dat ij mijn kind ook zo bijten.
Ondertussen achter me de eigenaar: hij doet niks hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Tja omdat veel mensen niet met honden om kunnen gaan.
Onze hond is een schat van een beest, een engel voor de kinderen maar ze houdt niet van spelen met andere honden. Gen probleem voor ons, we houden haar aangelijnd en zorgen dat ze niet direct met honden in contact komt. Als ik haar uitlaat laat ik op gepaste afstand honden passeren. Maar nee, sommige mensen vinden dat hun hond overal los mag. Ik zeg altijd: ze doet vaak lelijk. Maar mensen lijken het niet te snappen. Ze zien dat je wacht om ruimte te geven, ik sta daar rustig met hond en twee kleine kids en tóch laten ze hun hond op ons afkomen. Belachelijk. Wij hebben ook een werkhond, getraind zeg maar, nee daar wil je geen ellende mee. Maar mensen weigeren hun hond op gepaste afstand te houden.
Alle reacties Link kopieren
Idd! Honden zijn niet opgevoed!
liubi schreef:
21-05-2019 19:54
Ik heb verder niet gelezen


Huh? Je reageert op je reacties zonder de reacties te lezen?
De eerstevolgende hond die in een niet-losloopgebied zomaar op mij of mijn kind komt afrennen kan een schop op zijn snuit verwachten. Geen medelijden
liubi schreef:
21-05-2019 19:54
Ik heb verder niet gelezen maar ik word er niet vrolijk van als honden zomaar va uit het niets op mij of mijn kinderen afrennen? Accepteren? Want ik krijg dan nita bene een grote bek terug. Zo hond zo baas

Wijkagent bellen.
Alle reacties Link kopieren
elize_ schreef:
21-05-2019 19:55
Een tijd geleden gebeten (niet doorgebeten, maar toch) door een hond terwijl ik aan het fietsen was met mijn kind voorin.

Ik was zo bang dat ij mijn kind ook zo bijten.
Ondertussen achter me de eigenaar: hij doet niks hoor!!
beet ie nou wel of niet.
liubi schreef:
21-05-2019 19:57
De eerstevolgende hond die in een niet-losloopgebied zomaar op mij of mijn kind komt afrennen kan een schop op zijn snuit verwachten. Geen medelijden

Waarom trap je de eigenaar niet op zijn bek? Die is verantwoordelijk, niet de hond. Pak dan degene die je moet hebben.
Als je in gevaar bent, tuurlijk trap je de hond dan, maar als er een Jack Russel op je af komt rennen, dan geef je dat beest een trap? Heb er moeite mee dat te geloven.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:00
19.95% gewijzigd
Pipistrello schreef:
21-05-2019 19:56
Huh? Je reageert op je reacties zonder de reacties te lezen?
Andere "hondafzeiktopics". Kom net terug van de Vierdaagse met overal om mee heen blaffende, meelopende honden. Vaak los als we door een stuk bos gaan.
Star² schreef:
21-05-2019 19:58
Waarom trap je de eigenaar niet op zijn bek? Die is verantwoordelijk, niet de hond. Pak dan degene die je moet hebben.
Dan lig ik zelf in het ziekenhuis. Op de heide is het vrij moeilijk een wijkagent te bereiken.
liubi schreef:
21-05-2019 19:57
De eerstevolgende hond die in een niet-losloopgebied zomaar op mij of mijn kind komt afrennen kan een schop op zijn snuit verwachten. Geen medelijden
Waar slaat dat op. Een hond weet niet wat hij fout doet als hij niet opgevoed is. Richt je dan op de eigenaar.
liubi schreef:
21-05-2019 20:00
Dan lig ik zelf in het ziekenhuis. Op de heide is het vrij moeilijk een wijkagent te bereiken.

Jij zegt 'de eerstvolgende hond die op me af komt rennen'. Dus maakt niet uit hoe groot of klein of wat het beest doet, jij gaat meteen trappen?
Ja, dan lig je inderdaad in het ziekenhuis denk ik ja.

Op de hei gaat dat inderdaad niet op, maar aangezien je het zo vaak mee maakt, zal het ook wel eens binnen de bebouwde kom in een woonwijk zijn.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:02
16.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken totaal niet wat je schrijft TO. Hier best wel wat honden maar er ligt echt nergens poep op straat. Dat er baasjes zijn die hun hond niet opvoeden ben ik met je eens, heb daar zelf ook veel mee te maken.
Maar ik heb ook te maken met hysterische mensen die om niets beginnen te gillen.
Laatst nog. Hond schiet los Niet de bedoeling maar we hadden een ongelukje en mijn hand was ook blauw en dik en tja, ongelukjes gebeuren. Hond met een noodgang naar een andere hond. Hond doet bazig, andere hond doet wat ie moet doen. Ergo, niets aan de hand. Behalve dat de eigenaar van de andere hond zo vreselijk aan het gillen was dat de buren naar buiten kwamen rennen. De buurman, mijn hond aaiend, wat is er wat is er al in de rondte kijkend... Er was niets. Maar ja, hysterica most aan de pillen en een borrel (die ze zo te ruiken al flink genuttigd had)
Dus tja, je hebt ze aan 2 kanten. Stomme en domme baasjes en hysterische mensen die om niets de maan zien vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dagenlang, wekenlang, maandenlang honden tegenkomen zonder dat er een op me afkomt of tegen me opspringt. Hooguit wat kwispelen op afstand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als er geen baas te zien is in de omgeving en er komt een agressieve hond dan is de hond de pineut omdat mijzelf of mijn kinderen op dat moment bescherm. Er was gewoon geen enkel baasje te zien toen die hond aankwam. Dat moet ik normaal vinden?
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
21-05-2019 20:00
Dan lig ik zelf in het ziekenhuis. Op de heide is het vrij moeilijk een wijkagent te bereiken.
Dus als een 6 jarige je aanrijd met de fiets ga je ook tegen die te keer en niet tegen pa die er achter loopt? Eh , ok.
De hond kan er weinig aan doen hé. Btw op de heide mag de hond toch gewoon los?
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 20:06
6.57% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven