Tomatenvlekken

24-05-2019 20:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké oké, ik weet het, ik vroeg erom door mijn 2-jarige een gloednieuw wit shirt aan te trekken en vervolgens die avond pasta bolognese te eten, maar goed, peuter boos, peuter rukt slab af en om zijn woede kracht bij te zetten kiepert hij zijn bord leeg over zijn kleren.... allemaal rode vlekken over z’n nieuwe shirt.

Het was tomatensaus met van die passata erin en dat is nogal hardnekkig heb ik het idee. Heb het nu 2x gewassen met vlekverwijderaar en ‘t is er oranje van geworden, meer niet. Nu met biotex in een badje in de hoop dat dat nog wat uithaalt maar wellicht heeft iemand nog een briljante tip? Het was zo’n leuk shirt :-[
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Even op 'oma weet raad' googelen. Met tandpasta insmeren, citroensap druppelen, in de zon hangen. Genoeg tips daar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat Nouschi zegt.
Grappig, ik keek net ook op die site.
Op t gras in de zon leggen. Zon bleekt tomatenvlekken, bizar maar waar.
Alle reacties Link kopieren
Haha met tandpasta echt? Ik zal eens googelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
24-05-2019 20:31
Op t gras in de zon leggen. Zon bleekt tomatenvlekken, bizar maar waar.
Hopen dat ‘t zonnetje morgen nog schijnt dan :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik vrees dat het niet meer te redden is.
Ja de zon bleekt wat maar het zal zeker niet helemaal weggaan.

Dat is mijn ervaring althans.
Ook niet met Vanish?
-Livia- schreef:
24-05-2019 20:31
Op t gras in de zon leggen. Zon bleekt tomatenvlekken, bizar maar waar.
Op een hanger in de zon mag ook :-D. Maar idd dit! Geleerd in Afrika en werkt echt.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
24-05-2019 20:45
Ook niet met Vanish?
Ik heb nog een van trekpleister in huis en die geprobeerd. Zou dat echt veel verschil maken?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Velma*Dinkley schreef:
24-05-2019 20:46
Op een hanger in de zon mag ook :-D. Maar idd dit! Geleerd in Afrika en werkt echt.
Ik woon in een zonnig land en droog de was altijd buiten. Maar de tomatenvlekken blijven.
:'(
Een bakje warm water met wat bleek erin en het stukje wat gevlekt is erin laten weken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen ossegalzeep in huis?
Daar krijg ik het mee weg.
Niet te zuinig en goed laten weken.
lux- schreef:
24-05-2019 20:47
Ik heb nog een van trekpleister in huis en die geprobeerd. Zou dat echt veel verschil maken?
Ik heb deze https://www.plein.nl/vanish-powergel-vl ... gKiPfD_BwE

Dikke laag erop en in de was. Bij mij zijn de spaghettivlekken eruit gelukkig. T is zo’n leuk broekje.
Vlekkenverwijderaar van Ariel doet de truc in mijn beleving veel beter dan Vanish. Maar als je het al twee keer hebt gewassen dan wordt het wel een lastig verhaal.
Nog een paar blikken tomatensaus eroverheen gooien en het voortaan een rood shirt noemen? ;)
Alle reacties Link kopieren
Als het echt niet lukt, uiteraard inspuiten met Dasty! :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-05-2019 20:59
Nog een paar blikken tomatensaus eroverheen gooien en het voortaan een rood shirt noemen? ;)
:HA:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
24-05-2019 20:56
Ik heb deze https://www.plein.nl/vanish-powergel-vl ... gKiPfD_BwE

Dikke laag erop en in de was. Bij mij zijn de spaghettivlekken eruit gelukkig. T is zo’n leuk broekje.
Ik weet niet welke van de tips van ossengal, Vanish en Ariel ik moet proberen. Als ik ze alledrie koop kan ik bijna net zo goed dat shirt opnieuw bestellen :proud:
lux- wijzigde dit bericht op 24-05-2019 21:11
0.59% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
24-05-2019 21:04
Als het echt niet lukt, uiteraard inspuiten met Dasty! :mrgreen:
Ohja Dasty :hihi: hoe kon ik het vergeten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
24-05-2019 21:10
Ik weet niet welke van de tips van ossengal, Vanish en Ariel ik moet proberen. Als ik ze alledrie koop kan ik bijna net zo goed dat shirt opnieuw bestellen :proud:
Gewoon beginnen met wat je in huis hebt: tandenpasta of citroensap bijvoorbeeld. Dat zou ik doen, want mocht dat helpen kost het je praktisch niks en ben je zo klaar zonder te shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijg ik de allerergste vlekken uit witte kleding door het in te weken met formill wit van de lidl en een schep oxygen van de action. Vorige week nog een duur wit shirt van zoon met modder en roest vlekken van de camping. Gooide hij even achteloos af nadat het al een jaar onderin zijn wasmand had gelegen omdat hij het mee wilde op vakantie.. Weer helemaal spierwit en vlekkeloos met deze methode. Zelfs vlekken van kerrie (roti, massala) gaan er mee uit. Ik zweer erbij!
Als het al gewassen is dan zijn de vlekken in het shirt getrokken en is er volgens mij niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
24-05-2019 20:56
Ik heb deze https://www.plein.nl/vanish-powergel-vl ... gKiPfD_BwE

Dikke laag erop en in de was. Bij mij zijn de spaghettivlekken eruit gelukkig. T is zo’n leuk broekje.


Deze werkt echt goed!!

Ik doe het kledingstuk dan wel meteen inwrijven en dan gelijk wassen. Pastasausvlekken en ketchupvlekken kreeg ik er zo in 1x uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst onze blender geknuffeld met het maken van tomatensoep 🙈 kreeg de kan niet van de houder af. Gevolg wit shirt mooi rood oranje vlekken.

Vanish gel = magisch. Twee rondjes en geen vlek meer te bekennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven