Werk & Studie alle pijlers

durf geen fouten meer te maken

10-12-2018 19:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi guys,

Ik loop stage, het werk wat ik moet doen ligt mij absoluut niet (ik moet werk doen waar ik niet voor gekomen ben).
Er gaan best wel is wat dingen fout, ik doe wel echt mijn best, maar het lukt me gewoon niet om foutloos te doen. Het is ook veel wat ik moet doen en krijg maar heel af en toe hulp. Doordat het vaak fout gaat durf ik bijna niet meer naar stage..

p.s. Stoppen is geen optie.

Iemand die nog wat motiverende quotes heeft, tips of iets anders :)

xx
Wat gebeurt er als je om hulp vraagt of aangeeft dat het je niet lukt?
Heb je een stagecoördinator van school/studie? Neem zo snel mogelijk contact met die persoon op. Vooral als je werk moet doen dat niet bij je opleiding past en wat niet volgens de afspraak is. Dan kan het je ook niet aangerekend worden als je dat niet goed doet.

Verder is je stage om dingen te leren, niet om dingen goed te doen. Anders hadden ze iemand moeten aannemen en geld moeten betalen. Eigenlijk zou iemand dagelijks naar je werk moeten kijken en je tips moeten geven.

Voor mijn werk begeleid ik af en toe stagiaires en ik verwacht nooit dat iemand het de eerste keer goed/perfect doet. Ze zijn er om iets van mij te leren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe word er gereageerd als je hulp vraagt?
Heb je genoeg contact met je stagebegeleider?

Schroom niet om hulp op school te vragen. Leraren kunnen je ook veel advies geven over wat je kunt doen in bepaalde situaties.
Je bent er om te leren, dus het is logisch dat je niet alles meteen foutloos kunt oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een motiverende quote 😊"Mensen die geen fouten maken, werken niet." - Albert Plesman (KLM).
Natuurlijk maak je fouten zeker als het werk is wat niet helemaal jouw ding is. Maak het bespreekbaar! Bij jouw leidinggevende en wellicht ook bij je stagebegeleider?
Float like a butterfly
Sting like a bee
Waarom doe je werk waarvoor je geen stage loopt?
Alle reacties Link kopieren
En doe een stukje van het werk en doe dat met doordachte stappen. Schrijf dw stapjes op en doe dat dan. En als je dan maar een deel van het aangeboden werk doet, dan is dat maar zo. Kun je het werk opdelen in gedeeltes?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-12-2018 19:52
Wat gebeurt er als je om hulp vraagt of aangeeft dat het je niet lukt?
Mijn stagebegeleider is weg wegens ziekte, dus aan haar kan ik niks vragen..
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
10-12-2018 20:00
Heb je een stagecoördinator van school/studie? Neem zo snel mogelijk contact met die persoon op. Vooral als je werk moet doen dat niet bij je opleiding past en wat niet volgens de afspraak is. Dan kan het je ook niet aangerekend worden als je dat niet goed doet.

Verder is je stage om dingen te leren, niet om dingen goed te doen. Anders hadden ze iemand moeten aannemen en geld moeten betalen. Eigenlijk zou iemand dagelijks naar je werk moeten kijken en je tips moeten geven.

Voor mijn werk begeleid ik af en toe stagiaires en ik verwacht nooit dat iemand het de eerste keer goed/perfect doet. Ze zijn er om iets van mij te leren.
Ik heb een aantal weken geleden contact gehad met mijn school hierover, maar die doet er niks aan.. Het lastige is dat ik bijna altijd alleen word gelaten, dus ik kan niks vragen en ik kan van niemand wat leren (Ook al zou ik wel wat leren heb ik er niks aan, aangezien het logistiek werk is, en daarvoor kom ik niet)
Alle reacties Link kopieren
Catlicious79 schreef:
10-12-2018 20:05
Allereerst een motiverende quote 😊"Mensen die geen fouten maken, werken niet." - Albert Plesman (KLM).
Natuurlijk maak je fouten zeker als het werk is wat niet helemaal jouw ding is. Maak het bespreekbaar! Bij jouw leidinggevende en wellicht ook bij je stagebegeleider?
Bedankt voor die quote!!! 🙂

Ik heb het bespreekbaar gemaakt, alleen het komt erop neer dat 'het erbij hoort'.. Ik snap dat je op stage ook minder leuke dingen moet doen, maar ik ben alleen maar logistiek werk aan het doen en mag verder vrij weinig anders doen..
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
10-12-2018 20:15
Waarom doe je werk waarvoor je geen stage loopt?
Omdat dat ook 'een deel' van het bedrijf is
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-12-2018 20:17
En doe een stukje van het werk en doe dat met doordachte stappen. Schrijf dw stapjes op en doe dat dan. En als je dan maar een deel van het aangeboden werk doet, dan is dat maar zo. Kun je het werk opdelen in gedeeltes?
Ik heb voor mezelf al een bepaalde volgorde die ik aanhoud, alleen doordat ik aan zoveel dingen moet denken en doordat er tussendoor nog van alles van me gevraagd wordt, raak ik mijn focus kwijt..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch aangeven dat je meer werkzaamheden wil doen waar je voor studeert. Je stage is om het werk waar je voor studeert in de praktijk te leren, niet random wat in de praktijk te leren.
Alle reacties Link kopieren
Als er teveel taken bij je neergelegd worden, moet je een deel laten vallen en niet uitvoeren. Word je stiekem een beetje ingezet als on(der)betaalde kracht?
Ga in gesprek en informeer degenen die jou opdrachten geven dat het teveel is om correct (te leren) uitvoeren. Dat je een deel ervan gaat leren uit te voeren op correcte wijze en dat je voorziet dat je aan een ander deel niet meer toe zult komen.
Zo gaat dat met echte werknemers ook.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven