Tips west Frankrijk

16-12-2018 09:32 30 berichten
Ik ben redelijk bekend in Frankrijk maar dan vooral in Parijs en in het zuiden van Frankrijk.
Van de zomer wil ik graag met mijn dochter een kleine 2 weken naar Frankrijk aan de kust maar dan dus niet helemaal in het zuiden. Ik dacht nu meer aan Normandië.

Wat zijn daar de leuke kuststeden? Dichtbij het strand maar ook veel te doen in de omgeving (stad, fietsen, kasteel).
Honfleur! En dan gewoon de hele kust naar beneden, de D-day stranden en alle bijbehorende dorpjes.
Even snel opgezocht en ja, het ziet er leuk uit!
Ik ga kijken of daar een leuk en betaalbaar Airbnb te vinden is.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bretagne is een klein stukje verder. Daar heb je heel veel leuke plaatsen langs de kust. En vanuit het zuiden van Bretagne ben je zo bij mont saint Michel. Ben ik toen ik 10 was geweest. Staat me nog steeds bij hoe mooi en bijzonder dat was!
Alle reacties Link kopieren
Ben in mei geweest, begonnen in Honfleur en vanaf daar naar beneden.
Bayeux ook leuk.
Rouen
Lille
Langs de kust heb je veel kleine badplaatsjes ook veel oorlogs monumenten.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
16-12-2018 10:39
Ben in mei geweest, begonnen in Honfleur en vanaf daar naar beneden.
Bayeux ook leuk.
Rouen
Lille
Langs de kust heb je veel kleine badplaatsjes ook veel oorlogs monumenten.
Dankjewel! Ik ben al aan het kijken voor Honfleur en inderdaad verder door naar beneden zoals Star ook al als tip gaf.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Honfleur is superleuk!
Daar vlakbij zit een strand waar je fossielen kunt zoeken.
De abdij van Jumieges (ruine) vonden we ook prachtig. Ligt ook erg mooi, je kunt als je de abdij zelf hebt gezien nog uren door de tuin dwalen.
Etretat schijnt ook erg mooi te zijn. Tip: dat niet in het weekend proberen. wij zijn omgedraaid toen we de japanse tourguides met vlaggetjes om de meter moesten gaan ontwijken ;)
Ik las al dat de weekenden erg druk zijn. Ik zal dat zeker omzeilen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter? Wij zijn dit jaar naar het Ile de Ré en Ile de Noirmoutier geweest. Wel iets verder dan Normandië, maar je kunt er heel goed fietsen en er is genoeg te doen. Ré kun je eventueel combineren met La Rochelle, een stad waar veel te zien is. Je kunt er vanaf het eiland makkelijk met de bus naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Rondom Bayeux. Bayeux zelf is nog mooi oud en heeft weinig geleden van de oorlog. In de buurt is een schitterende omgeving en de invasiestranden. Verder zit je centraal. Je kunt op en neer naar Mont Saint Michel en naar Rouen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Miss.Marissie schreef:
16-12-2018 11:05
Hoe oud is je dochter? Wij zijn dit jaar naar het Ile de Ré en Ile de Noirmoutier geweest. Wel iets verder dan Normandië, maar je kunt er heel goed fietsen en er is genoeg te doen. Ré kun je eventueel combineren met La Rochelle, een stad waar veel te zien is. Je kunt er vanaf het eiland makkelijk met de bus naartoe.
Mijn dochter is 10.
La Rochelle had ik ook al veel over gelezen!
oudebaas schreef:
16-12-2018 11:26
Rondom Bayeux. Bayeux zelf is nog mooi oud en heeft weinig geleden van de oorlog. In de buurt is een schitterende omgeving en de invasiestranden. Verder zit je centraal. Je kunt op en neer naar Mont Saint Michel en naar Rouen.
Bedankt voor je tips. Ik ga daar ook even naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
16-12-2018 13:29
Bedankt voor je tips. Ik ga daar ook even naar kijken.
:-)

Bedenk wel dat het weer in Normandië vaak slecht is. Zelf zit ik daar niet mee, en veel kinderen ook niet, maar als je echt een stran dvakantie wilt zou ik het meenemen en eerder naar zuid Bretagne gaan.

Verder vond ik het zelf een vreemd idee om op het strand te liggen waar ook onze geallieerde bondgenoten sneuvelden. Aan de andere kant, ze landden daar opdat wij in vrijheid kunnen leven en vakantie vieren. Maar het zijn mooie stranden, waar je een landing kunt uitvoeren kun je ook prima zonnen en zwemmen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten dit jaar in de buurt van Mont St Michel en zijn toen met de boot op en neer naar Jersey geweest. Ik vond het wel prijzig, maar ook wel weer bijzonder zo'n mini stukje Engeland.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
oudebaas schreef:
16-12-2018 13:34
:-)

Bedenk wel dat het weer in Normandië vaak slecht is. Zelf zit ik daar niet mee, en veel kinderen ook niet, maar als je echt een stran dvakantie wilt zou ik het meenemen en eerder naar zuid Bretagne gaan.

Verder vond ik het zelf een vreemd idee om op het strand te liggen waar ook onze geallieerde bondgenoten sneuvelden. Aan de andere kant, ze landden daar opdat wij in vrijheid kunnen leven en vakantie vieren. Maar het zijn mooie stranden, waar je een landing kunt uitvoeren kun je ook prima zonnen en zwemmen.
Ja, het weer is wel een dingetje. Ik hoef niet per se 30 graden maar 2 weken regen vind ik ook niet alles.
Het liefst willen we een combi van strand en van dingen ondernemen.

Waarschijnlijk ga ik op het laatste moment iets boeken, als ik wat zekerder van het weer ben.
Belle73 schreef:
16-12-2018 13:34
Wij zaten dit jaar in de buurt van Mont St Michel en zijn toen met de boot op en neer naar Jersey geweest. Ik vond het wel prijzig, maar ook wel weer bijzonder zo'n mini stukje Engeland.
Ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer juist naar Normandie 'gevlucht' omdat het in de rest van Europa zo verschrikkelijk heet was. Maar ik heb er ook wel eens schitterend weer gehad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ja, kan echt alle kanten op. Op Airbnb veel leuke accommodaties gezien en tegen die tijd kijk ik gewoon naar het weer en maak dan de keuze.

Ik heb nu ieder geval een hoop leuke tips.
Alle reacties Link kopieren
Coté d'albatre , dat loopt ongeveer van honfleur naar dle tréport Waar je super mooie plekken hebt, vooral étretat is super mooi. Kleine dorpjes zoals st Martin en champagne , varengeville sur mer)

Verder le mont Saint michel, caen
Misschien la rochelle / Saint malo
Of www.castlelalatte.com
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 12 jaar richting Biarritz /Mimizan gereden en deden wel eens een tussenstop in la rochelle.
Ik zou doorrijden naar beneden ivm het weer.
Pas na bordeaux werd het echt warm
Ile de noirmoutier en nantes zijn leuk. Zuid bretagne ook mooi. Il de re staat nog op mijn lijstje
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor Honfleur. Het is wel een toeristenfuik, de terrassen zijn bijvoorbeeld flink duurder dan gemiddeld in Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Mont st Michel is leuk, Rouen is leuk, Amiens is mooi, maar als je in die buurt echt een fantastische regio zoekt, zou ik altijd voor Bretagne kiezen. En dan niet doorrijden tot de punt, daar is het net minder. Maar zeker de zuidkant van Bretagne is fantastisch. On-Frans wel, het is een regio met diepe verwantschappen met Wales, Schotland, etc. en dat merk je. Het weer is ook verwant trouwens, zon kennen ze nauwelijks.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Bedankt voor de aanvullende tips!
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-12-2018 14:35
Mont st Michel is leuk, Rouen is leuk, Amiens is mooi, maar als je in die buurt echt een fantastische regio zoekt, zou ik altijd voor Bretagne kiezen. En dan niet doorrijden tot de punt, daar is het net minder. Maar zeker de zuidkant van Bretagne is fantastisch. On-Frans wel, het is een regio met diepe verwantschappen met Wales, Schotland, etc. en dat merk je. Het weer is ook verwant trouwens, zon kennen ze nauwelijks.
Mont Saint Michel kun je het beste wel zo vroeg mogelijk op de dag bezoeken. Voordat de honderden bussen met massatoeristen komen. Verder een dag uitzoeken dat het op dat lekker vroege tijdstip opkomend tij is. Dat is een mooi gezicht.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven