Man op zakenreis

20-02-2019 18:14 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man mag binnenkort naar het buitenland voor zijn werk. Ik wil eigenlijk wel mee. Ik betaal mijn eigen deel natuurlijk. Als zijn werk mij niet op dezelfde boeking wil zetten hoe moet ik dat dan regelen? Ik wil natuurlijk gewoon bij hem op de kamer 😍
Niet. Laat hem gewoon alleen gaan.
Alle reacties Link kopieren
gewoon rechtstreeks hotel even contacten, Ik doe dat zo vaak. MIJn man zit 95% van de tijd in buitenland en ik ga zo nu en dan mee.. Dan betaal ik eigen ticket oid en bel/mail zelf even met hotel. 9 van de 10 x kost het niets
Star² schreef:
20-02-2019 18:16
Niet. Laat hem gewoon alleen gaan.
Jij onromantica, jij!
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 18:18
Jij onromantica, jij!

Dat zijn zakenreizen nou eenmaal niet ;-)
Heeft hij daar wel tijd voor je? Ik weet natuurlijk niet wat voor zakenreis het is, maar vaak het is héél véél netwerken, inclusief etentjes met klanten. Kun jij je daar vermaken in je eentje?
Gewoon je eigen ticket regelen (dat is niet de taak van de secetaresse) en je slaapt gratis bij hem in z'n kamer.
Het is een zakenreis, daar hoor jij niet bij.
Laat je man alleen gaan, dat is prettiger voor hem, voor jou en ook zeker voor de andere aanwezigen.
nerdopviva schreef:
20-02-2019 18:19
Heeft hij daar wel tijd voor je? Ik weet natuurlijk niet wat voor zakenreis het is, maar vaak het is héél véél netwerken, inclusief etentjes met klanten. Kun jij je daar vermaken in je eentje?
Je kunt het toch ook zien als een bijna gratis trip? De hotelkamer is toch voorzien en TO kan overdag lekker gaan sightseeen. En wellicht is ze ook nog wel welkom op een etentje of heeft man 's avonds vrij om met haar te eten.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-02-2019 18:19
Heeft hij daar wel tijd voor je? Ik weet natuurlijk niet wat voor zakenreis het is, maar vaak het is héél véél netwerken, inclusief etentjes met klanten. Kun jij je daar vermaken in je eentje?

Je kunt je toch ook on je eentje vermaken in een stad, en dat je dan samen slaapt en TO geen overnachtingskosten heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedrijf van mijn partner spaart alle zakelijke airmiles op zodat 'de partners van' 1x in de zoveel tijd een tripje meekunnen met een (zo goed als) gratis vlucht. Het navragen waard? Vind het zelf een zeer sympathieke regeling. Moet wel zeggen dat dit een internationaal bedrijf is en de meeste medewerkers 50-75% van de tijd in het buitenland zitten.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-02-2019 18:19
Dat zijn zakenreizen nou eenmaal niet ;-)
Overdag gaat man naar beurzen daarnaast veel vrije tijd. Dus genoeg tijd voor elkaar lijkt mij. Overdag vermaak ik mij prima aan het zwembad of op het strand. In de avond zie ik het wel wat er samen kan of niet.... Allebei prima.
SEM72 schreef:
20-02-2019 18:34
Overdag gaat man naar beurzen daarnaast veel vrije tijd. Dus genoeg tijd voor elkaar lijkt mij. Overdag vermaak ik mij prima aan het zwembad of op het strand. In de avond zie ik het wel wat er samen kan of niet.... Allebei prima.

Nou ticket boeken dan gewoon :proud:
Als je man normaal een businessclass ticket krijgt mag ie dat wellicht wel om laten zetten naar 2 economy?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat je niet mee zou kunnen op zakenreis. Het hotel wordt betaald en als je jezelf weet te vermaken is er toch niets aan de hand? Niet ieder vrouwtje (of mannetje) van een zakenreiziger wil mee om handje vast te houden hoor. En het is gewoon lekker om samen te slapen. En je kan overdag lekker de boel verkennen, excursie doen, strand of zwembad hangen etc. En je bent natuurlijk veel minder kwijt dan als je het helemaal zelf moet betalen.
Joh mijn moeder ging zo vaak mee. Gewoon als het een leuke plek was. Heel vaak is het een hotel in verwegistan met niks in de buurt. Maar soms is het leuk en dan ging ze mee :)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je mee willen op een businesstrip? Meestal betekent dat vroeg op, in pak naar een ontbijtmeeting, daarna allerlei zakelijke verplichtingen en vergaderingen, borrelen met de relaties en met hen uit eten in de avond, en dan ben je blij als je rond 2200 uur eindelijk je eigen hotelkamer binnen kan om nog een uurtje te relaxen voor de volgende dag (en ja, heb dat zelf regelmatig meegemaakt). Ik zie de lol er niet van in om dan mee te willen, kan je beter samen een andere trip kiezen waar geen zaken aan vast zitten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga soms mee; ligt eraan of hij alleen gaat of met een groep.... En waar naar toe; voorjaar staan Luxemburg, en Düsseldorf op de agenda, en ga dan niet mee. Een maand later ga ik wel mee naar Oslo, en in de herfst ga ik mee naar Moskau. Ga overdag mijn eigen dingen doen.....En soms àvonds ook. Maar geniet het echt!
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-02-2019 18:47
Wat een onzin dat je niet mee zou kunnen op zakenreis.
Inderdaad. Alsof ze dan ook echt meegaat naar zijn zakelijke afspraken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-02-2019 18:50
Inderdaad. Alsof ze dan ook echt meegaat naar zijn zakelijke afspraken.
Wat ongeëmancipeerd... Dus dan is het opeens OK om als vrouw mee te liften op de zakelijke status van je man?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hoe het bij ons op het werk gaat:

Partner neemt contact op met diegene die reis boekt voor man. Of: man roept dat voor partner ook ticket geboekt moet worden. Kopie paspoort doorgeven. En als kostenplaats zetten: "naam man privé."

Het is bij ons echter zéér ongebruikelijk om als partner de hele trip mee te gaan. Zoals gezegd netwerken, mannen onder elkaar, lange werkdagen: daar passen geen partners bij.

Soms blijft man langer in het buitenland, na het werk, en dan vliegt partner er naar toe. Retour vlucht man gaat dan op kosten van de zaak. Ticket partner en hotel is dan privé kosten.

Check even de bedrijfspolicy van man.
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 18:57
Reden: Tekst aangepast Gender neutraal
1.57% gewijzigd
pejeka schreef:
20-02-2019 18:52
Wat ongeëmancipeerd... Dus dan is het opeens OK om als vrouw mee te liften op de zakelijke status van je man?
Andersom kan natuurlijk ook als het de vrouw is die voor de zaak reist.
Het zijn gewoon buitenkansjes om er op een goedkope manier even tussenuit te kunnen.
HolyGirl schreef:
20-02-2019 18:55
Het is bij ons echter zéér ongebruikelijk om als partner de hele trip mee te gaan. Zoals gezegd netwerken, mannen onder elkaar, lange werkdagen: daar passen geen partners bij.
De partner is toch niet betrokken bij de werkdag? Man zit al aan t zakenontbijt terwijl vrouw zich nog even omdraait. Vrouw gaat overdag sightseeen, shoppen, zwemmen etc en gaat zelf ergens eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijna nooit mee, maar nu wel. Naar San Francisco. Mijn ticket betalen we zelf en ook een deel van de hotelkosten omdat we iets langer blijven.

Komt zo zelden voor dat er helemaal geen policy is bij bedrijf man. Meestal heeft hij korte trips binnen Europa. Hij boekt alles zelf en mag een deel declareren.

Ik moet mezelf drie dagen zelf vermaken. Nou geen probleem! We hebben ongeveer 4 dagen ‘samen’.
Alle reacties Link kopieren
Als er een 2 persoonsbed staat kun je er gewoon slapen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2019 18:59
Andersom kan natuurlijk ook als het de vrouw is die voor de zaak reist.
Het zijn gewoon buitenkansjes om er op een goedkope manier even tussenuit te kunnen.
Ik denk dat dat gewoon een misverstand is, dat het even lekker samen er tussenuit zijn is. Zoals gezegd, ik heb de nodige zakenreizen achter de rug, en heus, dan blijft er verdomd weinig tijd over om met je partner een terrasje te pakken of een avondje uit te gaan. Programma was dan meestal om 9 uur beginnen, en zakenlunch, in de middag verder, daarna borrelen en eten met de relaties, en dan was je blij als je rond 2100/2200 uur eindelijk even tijd voor jezelf had in je hotelkamer. Tuurlijk had ik mijn partner mee kunnen nemen, maar die had er echt geen fluit aan gehad. Kan je beter samen een weekend weg boeken zonder zaken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven