Virtual Reality uitje, maar wat en waar?

18-09-2019 12:07 11 berichten
Goedemiddag :)

Het lijkt mij leuk om eens Virtual Reality te ervaren door middel van een game o.i.d. Op internet wordt er zo enorm veel aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik ga ervan uit dat er ook verschillen zitten in kwaliteit. En dan nog welke activiteit: een room bezoeken, gamen, escape room, racen, laseren?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt alvast :-D
Als uitje heb ik het nog nooit gedaan, wel heb ik bij een kennis/vriend VR uitgeprobeerd, die had een brede collectie. Hij gebruikte trouwens de HTC Vive, welke ook mijn voorkeur heeft vanwege de technologische voordelen ten opzichte van de concurrentie.

In ieder geval, ik vond een escape room enkel leuk in co-operatieve stand, waarbij de één een 'boek' heeft met instructies en de ander zit in de VR wereld en moet een bom ontmantelen, maar weet antuurlijk niet hoe. Wat het leuk maakte is de communicatie die verplicht is om de boem te moeten ontmantelen, "hoe ziet de bom er uit?" "Welke kleur draadjes zijn er en hoeveel.". Anders geef ik de voorkeur aan een echte escape room.

Ik heb in een achtbaan gezeten, wat ook een leuke ervaring is, maar minder interactief. Ik heb gestaan in een soort middeleeuws tovenaars torentje, met allerlei magische dingen die ik op kon pakken, en een draakje enzo. Was meer een interactieve panorama, maar wel werg leuk voor de eerste keer VR, aangezien het best wel iets iets waar je om moet schakelen (vind ik).

Ik zag wel laatst recalme voor een VR sessie in rotterdam, dat je een kamer kan huren met VR bril en een breed scala aan prijzen, maar ben alweer vergeten hoe het heette. Ik weet wel dat ik in de nabije toekomst wel een VR bril zelf ga halen (ook de HTC vive, maar ik wacht op de volgende (draadloze) uitgave). Moet er ook even voor sparen want die krengen zijn wel prijzig. Ik lees het topic even mee uit interesse. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer een VR escape room gedaan maar ik vond het VR element echt heel weinig toevoegen. Liever doe ik een gewone escape room.
@Thlubbe bedankt voor je bericht, leuk.
Ik heb wat aanbieders online gevonden die escapre room en een multiplayer shooting aanbieden, die combi is voor de ervaring misschien wel leuk.

@AnAppleADay dat is jammer! Waar heb je dat gedaan en waarom vond je het niet leuk? Misschien is het dan een beter idee om een VR Game te doen en idd normale escape room.
Alle reacties Link kopieren
In Utrecht, hij heet Time volgens mij.
Ze hadden 2 type VR brillen. De eerste was zo'n simpele waar je alleen een soort filmpje om je heen ziet, die voegde wel wat toe in het verhaal maar was natuurlijk niet zo spannend en nieuw.
De tweede was zo'n Oculus Rift waar je iets moest oplossen, maar die voelde echt heel erg als een gimmick ipv een natuurlijk onderdeel.
VR is zeker de moeite om eens te ervaren, maar doe dit een eerste keer bij vrienden of familie en niet in een commerciële setting.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zelf kotsmisselijk van VR-brillen heb ik ervaren. Het lijkt mij heel stom om daarachter te komen tijdens een speciaal VR-uitje. Misschien naar een museum waar je dit kunt ervaren als onderdeel van een expositie? Dan weet je of je het wat vind en is het niet zo erg als het niet bevalt.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.hetscheepvaartmuseum.nl/VR
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
18-09-2019 13:53
Ik word zelf kotsmisselijk van VR-brillen heb ik ervaren. Het lijkt mij heel stom om daarachter te komen tijdens een speciaal VR-uitje. Misschien naar een museum waar je dit kunt ervaren als onderdeel van een expositie? Dan weet je of je het wat vind en is het niet zo erg als het niet bevalt.
Bijvoorbeeld zoiets: https://www.hetscheepvaartmuseum.nl/VR
ik ook, kwam ik achter toen ik op een beurs wel eens zo'n ding wilde proberen. Was een of andere goede doeleninstelling die dat had.
Nou heb ik dat ook met 3D brillen, dus had dat al wel kunnen bedenken vermoed ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik word net als mijn voorgang(st)ers heel misselijk van 3D films en ook van bv een VR beleving van een achtbaan.
Ik ben toch gaan VR-gamen in de VR arcade in Amsterdam en heb daar geen enkele hinder gehad van misselijkheid.
En vond het echt erg leuk om te doen. Het is wel iets wat je met een groep moet ondernemen, ik denk niet dat je er alleen terecht kunt.
Hun concept is dat je een VR omgeving in gaat waar je een zombi-apocalypse moet zien te overleven. Je staat dus in een ruimte waar je ook vrij in kunt rondlopen, dat maakt waarschijnlijk ook dat ik niet misselijk werd. Het VR beeld loopt gelijk met de daadwerkelijke bewegingen die je maakt.
Hoewel ik helemaal niks heb met het hele zombie/horror gebeuren vond ik het toch erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook zn team uitje. Maar ik draag een bril en zonder zie ik niks. Die VR bril kan je niet over je gewone bril. Ik zat dus een uur langs de kant :-[
Boarn schreef:
18-09-2019 16:49
Wij hadden ook zn team uitje. Maar ik draag een bril en zonder zie ik niks. Die VR bril kan je niet over je gewone bril. Ik zat dus een uur langs de kant :-[
Ik ben brildrager en alle vr-brillen die ik tot nog toe ben tegen gekomen passen prima over mijn gewone bril. :huh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven