Geld & Recht alle pijlers

Dossier opvragen politie?

20-05-2019 14:11 61 berichten
Hoe kan je een dossier opvragen bij de politie?
Persoonlijk langsgaan..aangetekende brief?

Het gaat om een melding van geluidsoverlast. Hierop is de de politie naar het adres gegaan, deur geforceerd en er werd niemand aangetroffen. Ze zijn na ongeveer een kwartier vertrokken.
* geluidsoverlast was trouwens niet aan de orde gezien bewoners niet thuis waren en sowieso weinig op adres zijn. Echte reden was hoogstwaarschijnlijk op verdenking van wietplantage door de verhuurder.*

De bewoner heeft een vaag verslag gekregen van de politie. Politie agente wou ook geen vragen beantwoorden van de bewoners.

Omdat de geforceerde deur nu wat gammel is en de verhuurder geen reactie geeft op verzoeken ( van bewoners en sleutelmaker) om de deur behoorlijk te maken, heeft bewoner advies gekregen om bij de politie het dossier op te vragen en eventueel ook de politie verantwoordelijk te houden voor reparatie van de deur.

Maar hoe moet dat? Misschien suf om het te moeten vragen, maar Google helpt niet en denk als bewoners de politie bellen dat ze dan weer geen antwoord krijgen.
Er kan pas over 5 weken een melding worden gedaan bij de huurcommissie.
Je verhaal is een beetje onduidelijk.

Ben jij de klager of de persoon waarbij de politie langs is gegaan?
Jij was niet thuis, maar je deur is opengebroken?
Jouw verhuurder verdenkt jou van het houden van een wietplantage?
Je hebt al contact gehad met de politie, maar die kunnen nergens een antwoord op geven, ook niet op deze vraag?

Erg ingewikkeld allemaal, en vooral onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bel de politie en vraag het?
https://www.tomlow-advocaten.nl/huurrec ... n-betaalt/

Lees de link
Alle reacties Link kopieren
maak een afspraak bij het juridisch loket of gratis spreekuur bij een advocaat. Zij kunnen je vast adviseren wat voor stappen je het beste kunt ondernemen.

het is in ieder geval niet zo makkelijk om als burger zomaar een dossier op te vragen bij de politie. Zeker wanneer het om een ander persoon gaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Aansprakelijkheid politie

In 2009 heeft de Hoge Raad een belangrijke uitspraak gedaan over de vraag of de politie verplicht is om aan de verhuurder de schade te vergoeden die de politie heeft veroorzaakt bij een inval in een huurwoning. De hoofdregel is dat schade die bij een politie-inval wordt toegebracht aan een door de verdachte gehuurde woning, niet tot het normale bedrijfsrisico van de verhuurder behoort. De politie (lees: de Staat) is dus in beginsel verplicht om die schade te vergoeden.


http://www.vbtm.nl/weblog/wie-betaalt-d ... de-politie
.
Fransje-Noord schreef:
20-05-2019 14:20
Je verhaal is een beetje onduidelijk.

Ben jij de klager of de persoon waarbij de politie langs is gegaan?
Jij was niet thuis, maar je deur is opengebroken?
Jouw verhuurder verdenkt jou van het houden van een wietplantage?
Je hebt al contact gehad met de politie, maar die kunnen nergens een antwoord op geven, ook niet op deze vraag?

Erg ingewikkeld allemaal, en vooral onduidelijk.
Nee, zoals ik het lees wordt de verhuurder verdacht van het hebben van een wietplantage, maar is men bij de huurder binnengevallen.
Nitflex schreef:
20-05-2019 14:27
Nee, zoals ik het lees wordt de verhuurder verdacht van het hebben van een wietplantage, maar is men bij de huurder binnengevallen.
Ik lees het juist andersom.Verhuurder heeft huurder aangegeven ivm verdacht wietplantage.
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen aangifte doen van vernieling? Dat ze daar wat mee moeten, aangezien ze het zelf gedaan hebben zonder geldige reden?

Lijkt me raar dat je de deur open breekt voor geluidsoverlast terwijl niemand thuis was. Dat dat geen stand houdt.
Alle reacties Link kopieren
Zo lees ik het ook poppiejoppie…
En wie heeft het advies gegeven om dat dossier op te vragen? Juridisch loket of een bekende?
He lijkt mij dat je alleen dossiers kan opvragen waarin je zelf een rol speelt, maar of de politie daartoe verplicht is weet ik ook niet.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Excuses dat het onduidelijk is.
Verhuurder verdachte huurder van het hebben van een wietplantage. Verhuurder heeft de politie gebeld en die hebben onder het mom geluidsoverlast, de deur geforceerd.

- ik ga nu de rest lezen
Alle reacties Link kopieren
Goede link dit! Je moet dus bij de verhuurder zijn, dat is de enige die de schade kan verhalen op Politie of Staat. Geeft de verhuurder niet thuis, moet je die aanklagen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
poppiejoppie schreef:
20-05-2019 14:29
Ik lees het juist andersom.Verhuurder heeft huurder aangegeven ivm verdacht wietplantage.
Je hebt gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Meloentje247 schreef:
20-05-2019 14:37
Excuses dat het onduidelijk is.
Verhuurder verdachte huurder van het hebben van een wietplantage. Verhuurder heeft de politie gebeld en die hebben onder het mom geluidsoverlast, de deur geforceerd.

- ik ga nu de rest lezen
En wat is jouw rol?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mag de politie onder het mom van geluidsoverlast een deur forceren? Dat lijkt me sterk. Maar ja, ik heb er geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-05-2019 14:39
En wat is jouw rol?
Ze hoort bij de wietplantage. :mrgreen:
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Meloentje247 schreef:
20-05-2019 14:37
Excuses dat het onduidelijk is.
Verhuurder verdachte huurder van het hebben van een wietplantage. Verhuurder heeft de politie gebeld en die hebben onder het mom geluidsoverlast, de deur geforceerd.

- ik ga nu de rest lezen

En hoe weet jij dit?
Alle reacties Link kopieren
Wijkagent contact op laten nemen met de woningbouw was hier de oplossing.
.
JollyRider schreef:
20-05-2019 14:39
En wat is jouw rol?
Dat maakt toch niet uit?
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
20-05-2019 14:42
Dat maakt toch niet uit?
Hangt van het antwoord af
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
20-05-2019 14:39
En wat is jouw rol?
Familielid wat graag wil helpen.

Het advies komt van het juridisch loket. Maar die adviseerde evt ook een advcocaat als de politie niet zou meewerken.
Alle reacties Link kopieren
Meloentje247 schreef:
20-05-2019 14:43
Familielid wat graag wil helpen.

Het advies komt van het juridisch loket. Maar die adviseerde evt ook een advcocaat als de politie niet zou meewerken.
En hoe weet jij wat de politie precies gedaan heeft terwijl er niemand thuis was?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Pauwenveer schreef:
20-05-2019 14:41
Ze hoort bij de wietplantage. :mrgreen:
;-))
Alle reacties Link kopieren
Maar Meloentje, in die link stond dus inderdaad dat de verhuurder degene is waar je kosten moet verhalen, niet de politie. De verhuurder kan weer kosten verhalen op de politie, maar ik krijg de indruk dat die er gewoon weinig zin in heeft en de huurders zat is?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Star² schreef:
20-05-2019 14:41
En hoe weet jij dit?

Dat weet ik niet zeker, er staat in de op dat het het hoogstwaarschijnlijk is.

Politie gaat wel vaker onder het mom van geluidsoverlast op tips van wietplantage af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven