Gezondheid alle pijlers

Pinnen verwijderen

21-05-2018 23:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee ,

Een aantal weken geleden heb ik een tibia plateau fractuur opgelopen. Toen ik dit opliep ben ik een dag later geopereerd en hebben ze een plaat en een aantal schroeven in mijn been / knie geplaatst. 4 dagen geleden heb ik dan eindelijk het groene licht gekregen om te gaan lopen. Het ging echt beter dan verwacht en na 2 dagen liep ik alweer als een kieviet , en Had vrijwel nergens last van. Op de polikliniek hebben ze gezegd dat ik over 6 weken terug moet komen omdat ze willen kijken wat ze met de pinnen gaan doen. Ik voel het zeker zitten en na lang lopen gaat het ook echt irriteren. Ik overweeg dus om het eruit te laten halen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Hoe lang heeft het geduurd van het moment dat je besluit het eruit te halen tot moment van opereren ? En hoe verloopt het herstel daarna ?
Dat kan je toch zelf gewoon doen. Net als met spiraal en implanon ed.
Moiren’ schreef:
21-05-2018 23:39
Dat kan je toch zelf gewoon doen. Net als met spiraal en implanon ed.
Zelf eruit halen?! Of zelf de beslissing nemen wanneer?

Mijn kaak is gebroken geweest en daardoor had ik wat schroeven in mijn kaak.
Deze mochten blijven zitten maar na een jaar kreeg ik er last van.
Toen werden ze operatief eruit gehaald. Moet eerlijk zeggen dat ik de napijn vond tegenvallen. Een paar dagen heftige pijn gehad maar daarna snel hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Moiren

Ik bedoel meer van hoe lang het meestal duurt voordat de datum is dat je geopereerd gaat worden. Is dit in elk ziekenhuis verschillend of is hier echt een bepaalde tijd voor. Stel ik geef aan dat ik het wil laten verwijderen gaat hier dan een vaste tijd overheen voordat dat gebeurt of is het gewoon wanneer er plek is
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik een maand moest wachten, maar dat zal denk ik in elk ziekenhuis wel verschillend zijn, ligt er ook aan wat de urgentie is etc. Toen ik mijn been brak, in het weekend konden ze het niet goed zien of het geopereerd moest worden. Op maandag hadden ze overleg en moest toen tot donderdag wachten :facepalm: . Op zich viel de pijn wel mee, kon na een dag stoppen met tramadol en daarna overgegaan op paracetamol en ibuprofen als het weer pijn deed of ik te veel liep. Wel heb ik veel last gehad van een dikke enkel, dan zat ik een halve dag op school en was hij al 2 x zo dik als mijn andere been ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
21-05-2018 23:39
Dat kan je toch zelf gewoon doen. Net als met spiraal en implanon ed.
Dacht even dat je bedoelde dat ze zelf met een schroevendraaier en tang aan de gang moest. :facepalm:
Hecamel schreef:
22-05-2018 10:37
Dacht even dat je bedoelde dat ze zelf met een schroevendraaier en tang aan de gang moest. :facepalm:
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
22-05-2018 11:51
Waarom niet?
Scheelt natuurlijk wel flink in de zorgkosten. Als ze het goed doet tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in maart mijn enkel gebroken en in november de plaat en schroeven er weer uit laten halen omdat ik er last van had. In januari weer op de skies gestaan.
Alle reacties Link kopieren
In onze situatie was het advies om het zeker een jaar te laten zitten, maar aangezien er hier een bacterie op genesteld zat is het materiaal met 10 maanden al verwijderd.
Daarna geen klachten meer van 'het voelen zitten' in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven