Gezondheid alle pijlers

Oren dicht zwanger

19-08-2018 13:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Heeft iemand ervaring met dat oren dicht gaan zitten tijdens zwangerschap?? Echt heel irritant
Wordt je niet gewoon verkouden?
Denk niet dat dat heel veel met elkaar te maken heeft en dat je een verkoudheid opgelopen hebt of gaat krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad en het heeft wel met elkaar te maken, bij mij kwam het door een lage bloeddruk. Erg irritant, ik was op sommige dagen zelfs doof aan 1 oor. De verloskundige heeft mij doorverwezen naar de huisarts om een verstopt oor uit te sluiten. Als je oor verstopt zit dan kan een neusspray eventueel helpen maar laat dit checken bij de huisarts. Mijn oren zagen er helemaal goed uit dus het was echt uitzitten. Inmiddels is mijn bloeddruk weer wat omhoog gegaan (laatste trimester) en is mijn oor weer open. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Rucio schreef:
19-08-2018 15:21
Ik heb dit ook gehad en het heeft wel met elkaar te maken, bij mij kwam het door een lage bloeddruk. Erg irritant, ik was op sommige dagen zelfs doof aan 1 oor. De verloskundige heeft mij doorverwezen naar de huisarts om een verstopt oor uit te sluiten. Als je oor verstopt zit dan kan een neusspray eventueel helpen maar laat dit checken bij de huisarts. Mijn oren zagen er helemaal goed uit dus het was echt uitzitten. Inmiddels is mijn bloeddruk weer wat omhoog gegaan (laatste trimester) en is mijn oor weer open. Sterkte!
Gelukkig maar!
Ik heb ook weleens gehoord dat je slijmvliezen zwellen als je zwanger bent.. weet jij daar iets van?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Heb er ook last. Vooral als ik vanaf warmte in kou kom, zoals in de supermarkt, heb jij dat ook? Heb het al bijna de hele zwangerschap (33 weken nu)
Rucio schreef:
19-08-2018 15:21
Ik heb dit ook gehad en het heeft wel met elkaar te maken, bij mij kwam het door een lage bloeddruk. Erg irritant, ik was op sommige dagen zelfs doof aan 1 oor. De verloskundige heeft mij doorverwezen naar de huisarts om een verstopt oor uit te sluiten. Als je oor verstopt zit dan kan een neusspray eventueel helpen maar laat dit checken bij de huisarts. Mijn oren zagen er helemaal goed uit dus het was echt uitzitten. Inmiddels is mijn bloeddruk weer wat omhoog gegaan (laatste trimester) en is mijn oor weer open. Sterkte!
Ik heb ook lage bloeddruk en hier geen enkele last van gehad. En nu nog niet. Mijn bloeddruk was donderdag nog 106/63, ik denk dat een opkomende verkoudheid logischer is vanwege het wisselende weer van de afgelopen tijd
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
19-08-2018 17:51
Ik heb ook lage bloeddruk en hier geen enkele last van gehad. En nu nog niet. Mijn bloeddruk was donderdag nog 106/63, ik denk dat een opkomende verkoudheid logischer is vanwege het wisselende weer van de afgelopen tijd
Het is niet zo dat je het per se moet hebben met een lage bloeddruk uiteraard. Mijn bloeddruk was destijds 90/50, dus wel iets lager. Ik ben niet verkouden geweest en het is bevestigd door de huisarts en verloskundige. Mijn bloeddruk was vorige week 100/60 en nu heb ik er ook geen last meer van. Het kan ook een verkoudheid zijn en daarom adviseer ik TO om dit te bespreken met de huisarts/verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
marla862 schreef:
19-08-2018 15:48
Gelukkig maar!
Ik heb ook weleens gehoord dat je slijmvliezen zwellen als je zwanger bent.. weet jij daar iets van?
Nee sorry, daar weet ik niks van!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het tijdens 2 zwangerschappen gehad en verder nooit. Was bij mij dus echt een zwangerschapkwaaltje.
Mijn oor “schoot de hele tijd dicht” hetzelfde gevoel wanneer je in de bergen rijdt.

Heb het destijds aan de huisarts gevraagd en heeft te maken met verandering van slijmvliezen, die dus ook in je oor zitten.

Het enige wat een beetje hiep was neusspray. Wel de zoutoplossing want de andere mag niet tijdens zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
marla862 schreef:
19-08-2018 15:48
Gelukkig maar!
Ik heb ook weleens gehoord dat je slijmvliezen zwellen als je zwanger bent.. weet jij daar iets van?
Ik heb mijn doofheid laatst met de huisarts besproken, en dit was voor nu de conclusie. Mijn oren waren namelijk schoon en ik ben niet verkouden. Wel zwanger ;)
Als ik er na mijn zwangerschap last van blijf houden, ga ik op advies van de huisarts mijn gehoor laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik zat tijdens de zwangerschap bij de huisarts om mijn oren uit te laten spuiten, gek werd ik van die verstopte oren. Bleken ze schoon te zijn dus ik kon zo weer naar huis.
Bij mij was het dus ook echt een zwangerschapskwaal en ik had geen lage bloeddruk dus dat stonder bij mij los van. daarnaast had ik ook veel last van een nauwer gevoel in mijn neus dus ik geloof eigenlijk wel dat verhaal van die veranderde slijmvliezen!
Alle reacties Link kopieren
Ha,

oud-topic, maar heeft iemand inmiddels een oplossing? Ik heb er ook wekelijks een aantal keer last van. Ze ploppen bij mij vaak ineens dicht als ik zucht, lach of slik. Stomen, Rinocaps op m'n kussensloop, neusspray. Niks helpt :-(

Dacht ook dat mijn oren lag, dus zat al bij de huisarts om ze uit te laten spuiten maar die waren brandschoon! Hoorde later dat het inderdaad aan die veranderende slijmvliezen kan liggen...

Mega irritant kwaal!
Alle reacties Link kopieren
VanAs21 schreef:
17-07-2019 15:16
Ha,

oud-topic, maar heeft iemand inmiddels een oplossing? Ik heb er ook wekelijks een aantal keer last van. Ze ploppen bij mij vaak ineens dicht als ik zucht, lach of slik. Stomen, Rinocaps op m'n kussensloop, neusspray. Niks helpt :-(

Dacht ook dat mijn oren lag, dus zat al bij de huisarts om ze uit te laten spuiten maar die waren brandschoon! Hoorde later dat het inderdaad aan die veranderende slijmvliezen kan liggen...

Mega irritant kwaal!
Ja... bevallen! 😂 Daarna was het meteen over!

Even serieus: Nee, ik heb geen oplossing gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ah balen zeg.. echt een verschrikkelijke rotkwaal! Begon al bang te worden dat ik er helemaal niet meer vanaf kwam, maar goed. Nog even vol houden dus!

Heb overigens soms wel een oplossing gevonden: zitten, omlaag hangen met je hoofd, op je hoofd drukken en met je hoofd tegendruk geven (ofwel, bloed naar je hoofd laten stromen). Zou met een lage(re) bloeddruk te maken kunnen hebben..

Afgelopen dagen heeft het me echt geholpen, sprongen meteen open. Vandaag helaas weer niet... hele dag weer dichte oren... Wie weet dat het voor toekomstige forumbezoekers die hierop zoeken helpt want op internet is er heeeel weinig over te vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven