Gezondheid alle pijlers

Je eigen lichaam haten.

03-12-2018 22:59 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mijn lichaam. Dat is eruit. Ik kijk nooit even in de spiegel en t liefst verhul ik de hele vlezige mikmak in donkere kleuren en wijdere kleding.

Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.

Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.

Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker. :(

Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
Alle reacties Link kopieren
Dan eet je toch echt teveel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Al je gezond leeft kun je nooit een BMI hebben van 32.
Misschien denk je dat je gezond leeft, maar gaat er toch iets niet goed.
Wat houdt gezond eten en sporten in voor jou?
Is er gekeken naar je vitaminie D gehalte?
Als je een tekort hebt, dan kan dit een oorzaak zijn dat je niet afvalt
Alle reacties Link kopieren
Ik eet echt gezond. Ik eet geen pasta in ieder geval niets waar zetmeel in wordt verwerkt. Heb een trainer die me eigen dieet samen heeft gesteld. Neem aan dat hij dan wel beter weet. Het feit is ik val niet af en wat me nog meer beanstigd is dat het ook een ziekte kan zijn. Kan nu even 123 niet op de naam komen maar mensen die dik worden en of zo blijven of nog dikker worden. De gedachte al krijg ik kippenvel van
Alle reacties Link kopieren
Als jijzelf niet mocht kiezen wat te eten maar je voedsel zou worden aangevoerd door een ander dan zou je afvallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
03-12-2018 23:11
Is er gekeken naar je vitaminie D gehalte?
Als je een tekort hebt, dan kan dit een oorzaak zijn dat je niet afvalt
Die is perfect. Ijzer is zelfs goed en heb altijd (zelfs toen ik slank was) gestruggeld met me ijzer. T enige waar ik 3 jaar terug last van had was een verhoogde prolactine gehalte maar volgens de endocrinoloog viel het na 2 maanden onderzoek wel mee. Echt thats it
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-12-2018 23:14
Als jijzelf niet mocht kiezen wat te eten maar je voedsel zou worden aangevoerd door een ander dan zou je afvallen.

Huh denk dat je de topic nog een keer lezen moet dan.
zou je je lichaam ook haten als er in deze wereld geen oordelen over dik of dun zouden bestaan?
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:16
Huh denk dat je de topic nog een keer lezen moet dan.
Ik heb het goed gelezen. Je eet kennelijk nog steeds teveel om af te vallen.
Niet dat het mij iets kan schelen overigens. Voor mij hoef je niet af te vallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2018 23:16
zou je je lichaam ook haten als er in deze wereld geen oordelen over dik of dun zouden bestaan?

Ik haat het om dik te zijn. Punt. Ik haat t gewoon. Dik zijn en dat je afvalt daar kan ik van dromen hoe gek het ook klinkt. Maar dik zijn (98kilo) en niet kunnen afvallen is pas een hel.

Geloof me ik ben niet geobsedeerd door slank zijn. Ik was zelfs voordat ik mijn laagste gewicht had bereikt hier en daar echt wel chubby. Daar kon ik mee leven. En och die kilo's die je met je zwangerschap en daarna meeneemt is niet erg wanr after all met me trainen en gezonde voeding zou dat als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar dat het niet. Ik was 3 maanden ver toen ik amper 100 gram afviel. Ontzwangeren zei de huisarts joh dat komt wel. Maar t kwam maar niet.. toen hoge waarde prolactine gevonden en ergens had ik gehoopt dat, dat de oorzaak was maar nee. Dan konden we wat doen in ieder geval. En na een half jaar nog steeds geen kilo's kwijt werd ik pas angstig en bang. En nog steeds... ik kan het gewoon denk ik niet accepteren stel dat dit blijvend is.
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:22
Ik haat het om dik te zijn. Punt. Ik haat t gewoon. Dik zijn en dat je afvalt daar kan ik van dromen hoe gek het ook klinkt. Maar dik zijn (98kilo) en niet kunnen afvallen is pas een hel.

Geloof me ik ben niet geobsedeerd door slank zijn. Ik was zelfs voordat ik mijn laagste gewicht had bereikt hier en daar echt wel chubby. Daar kon ik mee leven. En och die kilo's die je met je zwangerschap en daarna meeneemt is niet erg wanr after all met me trainen en gezonde voeding zou dat als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar dat het niet. Ik was 3 maanden ver toen ik amper 100 gram afviel. Ontzwangeren zei de huisarts joh dat komt wel. Maar t kwam maar niet.. toen hoge waarde prolactine gevonden en ergens had ik gehoopt dat, dat de oorzaak was maar nee. Dan konden we wat doen in ieder geval. En na een half jaar nog steeds geen kilo's kwijt werd ik pas angstig en bang. En nog steeds... ik kan het gewoon denk ik niet accepteren stel dat dit blijvend is.
maar dat was niet mijn vraag.
stel er was geen enkel oordeel over dik of dun. Zou je je lichaam dan nog steeds haten?
waarom dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je op een dag?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-12-2018 23:21
Ik heb het goed gelezen. Je eet kennelijk nog steeds teveel om af te vallen.
Niet dat het mij iets kan schelen overigens. Voor mij hoef je niet af te vallen.
Lief dat je dat zegt.

Maar echt ik eet gezond. Ik eet groenten, alles stoom ik en gebruik amper olie om iets te bakken. Echt geloof me soms heb ik een kutdag als ik ongesteld ben dan eet ik zo een ben and jerry pin weg. Ik ga niet de heilige uithangen dat ik echt niet wat tot me neem maar dar gebeurt dan ook echt zelden en herpak me zelf. Maar dit is toch niet leuk? Als zelfs de huisarts de handdoek in de ring gooit wat moet ik dan?

Ik zie hoe me man naar me kijkt.. en hij zegt net zoals jij van mij hoef je niet af te vallen ik vind je goed zo maar ik wil het gewoon niet..
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:27
Lief dat je dat zegt.

Maar echt ik eet gezond. Ik eet groenten, alles stoom ik en gebruik amper olie om iets te bakken. Echt geloof me soms heb ik een kutdag als ik ongesteld ben dan eet ik zo een ben and jerry pin weg. Ik ga niet de heilige uithangen dat ik echt niet wat tot me neem maar dar gebeurt dan ook echt zelden en herpak me zelf. Maar dit is toch niet leuk? Als zelfs de huisarts de handdoek in de ring gooit wat moet ik dan?

Ik zie hoe me man naar me kijkt.. en hij zegt net zoals jij van mij hoef je niet af te vallen ik vind je goed zo maar ik wil het gewoon niet..
hoe kijkt je man dan naar je?

een ben en jerry pin bevat ongeveer evenveel calorieen als twee avondmaaltijden. voor iedere 9 bakken die je niet eet verlies je een kilo
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2018 23:23
maar dat was niet mijn vraag.
stel er was geen enkel oordeel over dik of dun. Zou je je lichaam dan nog steeds haten?
waarom dan?

Ja absoluut, omdat ik mij niet prettig voel in dit lichaam. Al die kilos die je moet sjouwen en je toch gezond leeft maar geen gram ervan af gaat.
maar er kunnen ook medische redenen zijn waarom je niet afvalt. bijv. teveel cortisol vanwege stress
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2018 23:29
hoe kijkt je man dan naar je?

een ben en jerry pin bevat ongeveer evenveel calorieen als twee avondmaaltijden. voor iedere 9 bakken die je niet eet verlies je een kilo

Hoe kom je aan 9 bakken en zoals ik al zei ik herpak mezelf.
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:29
Ja absoluut, omdat ik mij niet prettig voel in dit lichaam. Al die kilos die je moet sjouwen en je toch gezond leeft maar geen gram ervan af gaat.
ik wilde je duidelijk maken dat je opvattingen over dik zijn zijn ingegeven door wat je geleerd is. Als je dik bent kan je ook gezond zijn of elegant bewegen of sterk zijn. het is niet zo zwart wit
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:31
Hoe kom je aan 9 bakken en zoals ik al zei ik herpak mezelf.
je zegt dat je soms een pin opeet, als je dat 9 keer niet doet verlies je al 1 kilo
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2018 23:30
maar er kunnen ook medische redenen zijn waarom je niet afvalt. bijv. teveel cortisol vanwege stress

Is gececkt en helemaal goed en dat verbaast me toch terwijl ik flink in de stress zit door deze situatie
summerjamm schreef:
03-12-2018 23:32
Is gececkt en helemaal goed en dat verbaast me toch terwijl ik flink in de stress zit door deze situatie
dan is dat dus niet de oorzaak
Alle reacties Link kopieren
Als ze mij in een kamer zouden opsluiten en drie keer daags zou een luikje opengaan en er zou een portie eten doorheen komen van 500 kcal per maaltijd en verder alleen maar water, dan zou ik afvallen. Niet erg veel, want ik ben een spriet en heb niet veel nodig. Maar ik zou zeker afvallen. Ongewenst overigens want ik ben mager genoeg.

Als ze jou in een kamer zouden opsluiten en er zal jou driemaal daags dezelfde maaltijd geserveerd worden van 500 kcal en verder zal er geen enkele mogelijkheid zijn om aan meer te komen, dan zou jij ook afvallen, en vermoedelijk veel sneller dan ik. Hoef je nieteens te sporten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben je alle kilo’s aangekomen tijdens je zwangerschap of ook al daarvoor of nog daarna? Heb je tijdens je zwangerschap echt heel anders/meer gegeten dan anders?

Want normaal zou je van zwanger zijn niet zo heel veel moeten aankomen, is er iets qua hormonen volledig uit balans geraakt?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-12-2018 23:31
ik wilde je duidelijk maken dat je opvattingen over dik zijn zijn ingegeven door wat je geleerd is. Als je dik bent kan je ook gezond zijn of elegant bewegen of sterk zijn. het is niet zo zwart wit

Heel raar wat ik nu ga zeggen maar dat heb ik geprobeerd. Ik heb me mooi weten te kleden. En ergens was er een vorm van acceptatie. Een soort van licht in de tunnel van als je het loslaat komt het vanzelf wel goed. Maar dat was voor korte duur. Vooral als ik lig, douche me in me unifom prop en vooral als ik foto's zie van mij vroeger maar ook de omgeving die dan zegt goh wat ben je anders geworden. Hoe moet je dat opvatten dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven