Gezondheid alle pijlers

Je eigen lichaam haten.

03-12-2018 22:59 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mijn lichaam. Dat is eruit. Ik kijk nooit even in de spiegel en t liefst verhul ik de hele vlezige mikmak in donkere kleuren en wijdere kleding.

Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.

Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.

Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker. :(

Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent naar allerlei artsen geweest om te verklaren wat er aan de hand is, en gelukkig is het geen ernstige ziekte. Maar je acties laten wel zien dat je het zoekt in een oorzaak buiten jezelf. Misschien haat je je lichaam niet omdat je te zwaar bent, misschien ben je te zwaar omdat je je lichaam haat.

Wat ik bedoel te zeggen: misschien zit je psychisch zo in de knoop met jezelf dat afvallen gewoon niet lukt, en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Een rondje psycholoog helpt misschien.
Sterkte. Ik begrijp je wel. Soms haat ik mij ook, omdat ik door ziekte niet meer dan 20-30 meter kan lopen met veel pijn en omdat ik soms val op straat. En ik ga steeds verder achteruit. Ik heb nu wel een scootmobiel voor buiten, maar ik zou zo graag weer goed kunnen lopen. Zoals vroeger willen zijn.
To, hoeveel calorieën krijg je per dag binnen? Gebruik je medicatie waardoor je aankomt(bepaalde antidepressivum)?
Hoeveel uur train je per week? Staat daar bij hoeveel calorieën je verbrand?
En deel twee:
Wat was je mbi voor je zwangerschap? Hoeveel bewoog je voor je zs? Hoeveel calorieën at en verbrande je toen?

Zomaar wat vragen die handig kunnen zijn om die voor jezelf(of hier) te beantwoorden.
ik heb wel is gehoord van mensen die de alcohol of coca cola lieten staan en binnen een paar maanden 10 kilo en soms zelfs meer kwijt waren. Je kan echt heel veel aan calorieën weg drinken. veel meer dan de meeste mensen beseffen.

Zelf haat is echt zo´n zonde van je tijd en leven, en dit zeg ik als iemand die dit heel lang heeft gedaan. vaak word de zelfhaat ook veroorzaakt door hoe andere mensen je hebben behandelt in het verleden of wat ze tegen je zeiden. je bent dik/lelijk/waardeloos/dom etc. en echt, waarom zou je geloven in de woorden van mensen die zich beter probeerde te voelen door jou onzeker te maken? want zo werkt het altijd. mensen die zo ontevreden met zichzelf zijn dat ze zich alleen beter kunnen voelen door anderen te beledigen/onderuit te halen, te triets voor woorden. geef dat soort mensen geen macht meer over jouw eigen leven en zelf waarde.

ik heb ook het idee dat jij misschien denkt. als ik dun ben, ben ik weer gelukkig en word mijn leven eindelijk (weer?) mooi. maar ik kan je al vast vertellen dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
aubreystephanie schreef:
07-12-2018 16:39

ik heb ook het idee dat jij misschien denkt. als ik dun ben, ben ik weer gelukkig en word mijn leven eindelijk (weer?) mooi. maar ik kan je al vast vertellen dat dat niet zo is.
Mee eens. Ik trap er ook vaker weer in. Als ik dun ben, ga ik echt leven en ga ik me helemaal mooi kleden. Maar uiteindelijk vind ik het dan helemaal niet fijn om strakke kleding aan te doen of vaak jurkjes te dragen.
En ik ook denk heel vaak dat als ik dun ben mijn leven weer op orde is... illusie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven