Gezondheid alle pijlers

Wondroos

22-02-2019 12:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met wondroos en dan voornamelijk met het herstel daarvan. Ik ben inmiddels 3 weken verder en nog mega vermoeid. Iemand tips?
Ook gehad en het is een kwestie van uitzitten en trouw zijn aan je medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 2 personen (toeval, zij kennen elkaar niet), die het hadden, en er weken voor in het ziekenhuis lagen (behoorlijk eng)
Enorme hoeveelheden AB (die niet direct aansloegen (doodeng)), dus herstel heeft erg lang geduurd. (echt eng hoor, dan word je apart in een kamer gelegd, overal ver vandaan)

Als jij AB kreeg die direct aansloeg, zal het sneller gaan.
Wow dat is heftig lilalinda!

Het is inderdaad trouw de medicatie slikken en verder uitzitten. Bij mijn collega heeft het zes weken geduurd in totaal. :(

Beterschap!
Mijn oudste heeft dit op kamp opgelopen, aan een wondje op haar elleboog. Na juiste AB kuurt was het met 2 weken helemaal dicht. Maar pas echt oke na een week of 4. Maar wel een lelijk litteken geworden.

Krijg je wel AB? Want eerst werden we weggestuurd met zuurcreme. Dat hielp niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt altijd te lang. Bij mij, lang geleden alweer, heeft het iets van een week of 5 geduurd voor ik er helemaal af was. De scherpe randjes waren er na 2 weken weer vanaf.
Sterkte nog in ieder geval.

Toevoeging: Ik kreeg te horen dat ik gevoeliger ben voor wondroos (dat is ook zo, want ik heb het daarna nog wel eens gehad). En ik heb er lymfoedeem in mijn been aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
22-02-2019 13:46
Wow dat is heftig lilalinda!

Het is inderdaad trouw de medicatie slikken en verder uitzitten. Bij mijn collega heeft het zes weken geduurd in totaal. :(

Beterschap!
Mijn echtgenoot lag 2 weken in het ziekenhuis, duurde 5 hele dagen voor de AB aansloeg, en ondertussen kon je de wondroos zien uitbreiden. Sta je daar... met 2 kleine kinderen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehad van mijn enkel tot boven de knie. Was heel erg en ben er goed ziek van geweest. Ik heb na 3 kuren die niet voldoende aansloegen ook iets zwaars gekregen, moest na innemen een half uur rechtop zitten.
Ik had eigenlijk naar het ziekenhuis gemoeten maar mijn meedenkende ha wist dat ik dan een probleem met zoon had gehad. Max 3 dagen en dan is het bal (speciaal kind ) Zij heeft me in overleg met het ziekenhuis thuis behandeld. Mij fitheid kwam pas na een jaar ofzo weer terug. Het beter worden heeft ook een maand of 2 geduurd.
Ik denk dat de duur dus echt ligt aan de ernst en aan de hoeveelheid medicatie.
Sterkte. Geen idee hoe het met een klein plekje is maar zo'n groot stuk is hels.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder om te lezen hoe het voor iedereen anders is.
Ik heb me 2 dagen heel erg beroerd gevoeld, kon niet meer staan op mijn been, had geen trek, was echt doodziek.
In eerste instantie sloeg de AB niet aan, dus dreiging met ziekenhuis. Gelukkig sloeg de tweede AB wel aan en daarna knapte ik best snel op.
Toen ik een week in huis was was ik me al enorm aan het vervelen... dus toen ik na week 2 weer mocht gaan werken was dat heel fijn.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik heel erg moe was, wel dat ik enorm veel pijn had (en later veel jeuk).

De tweede keer dat ik wondroos had had ik zelf een vermoeden. Dat heb ik uitgesproken richting de (vervangende) huisarts, die eigenlijk vond dat ik er wel mee kon gaan werken.
AB gekregen, week thuis geweest en daarna weer voorzichtig begonnen met werken.
lilalinda schreef:
22-02-2019 13:57
Mijn echtgenoot lag 2 weken in het ziekenhuis, duurde 5 hele dagen voor de AB aansloeg, en ondertussen kon je de wondroos zien uitbreiden. Sta je daar... met 2 kleine kinderen...

Pff, vreselijk. Gelukkig is alles goed gekomen. Wat een moeilijke en spannende tijd hebben jullie gehad zeg. En wat je zegt..doodeng! :hug:
Alle reacties Link kopieren
en let op, je blijft nu gevoelig voor wondroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven