Gezondheid alle pijlers

Menstruatiecup combineren met tampon?

17-04-2019 18:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik heb een vraag over het gebruik van dr menstruatiecup. Ik gebruik de organicup al een jaar, erg fijn . Ik menstrueer vrij hevig en de nachten zijn altijd (ook voordat ik de cup gebruikte) een probleem geweest, ik lek vaak door.

Ik gebruik dus de cup en daarbij 2 grote maandverbanden. Ik vroeg me af of het mogelijk is een tampon te gebruiken tegelijkertijd met de cup? Ik ben steeds zoekende naar een oplossing tegen het doorlekken, dus tips zijn ook welkom uiteraard.
Ik zou zeggen probeer het eens maar lijkt me niet echt dat dat gaat? Dat zit elkaar toch in de weg?
Natuurlijk niet :|
Alle reacties Link kopieren
de pil non stop doorpakken,.. doe ik, en dat bespaart me veel miserie,..
Alle reacties Link kopieren
Ha, misschien als je vagina enorm lang is? Bij mij past dat niet. Er zijn wel cups met een grotere inhoud. De meluna, uit mijn hoofd? Ik zou zoeen proberen.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me heel onverstandig
Je drukt dan je cup omhoog.

Doorslikken van de pil?
Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens de diva-cup. Tijdens de zware nachten giet ik hem halverwege de nacht leeg.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens kraamverband tegen het doorlekken
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Kraamverband inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat niet de bedoeling.
Incontinentiematje eventueel?
Alle reacties Link kopieren
Maar als cup doorlekt kan je hem toch beter niet gebruiken lijkt mij?
Het is sowieso niet de bedoeling om een menstruatiecup of tampon 's nachts te gebruiken.
Vroeger dacht men dat je bij menstruatiecups geen risico loopt op toxic shock syndrome, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Voor de nachten (als je niet elke 5 uur kunt wisselen) kun je beter maandverband gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ben je hiervoor al eens bij de gynaecoloog geweest? Die kan mogelijk de hevigheid van je menstruatie verminderen, opties zijn mede afhankelijk van je kinderwens.
Alleen als je de tampon in de cup doet lijkt me. Maar of dat nou zo handig is :)
Alle reacties Link kopieren
Plaats je zo'n cup ongeveer even diep als een tampon?
Alle reacties Link kopieren
Of een grotere cup.

Die van jou is afhankelijk van de maat 25 of 30 cc. Een Merulacup heeft een ander model en een inhoud van 40 of 50 cc. Dat maakt nogal verschil.
Alle reacties Link kopieren
En halverwege de nacht een keer legen lijkt mij ook fijner dan hem laten overstromen.
Alle reacties Link kopieren
DingesEnzo schreef:
17-04-2019 19:30
Het is sowieso niet de bedoeling om een menstruatiecup of tampon 's nachts te gebruiken.
Vroeger dacht men dat je bij menstruatiecups geen risico loopt op toxic shock syndrome, maar dat blijkt niet zo te zijn.
Voor de nachten (als je niet elke 5 uur kunt wisselen) kun je beter maandverband gebruiken.
Ook bij maandverband kan het ontstaan.

Het risico is bij tampon al klein, bij een cup helemaal


Maar beide lijkt me niet mogelijk, komt de cup hoe dan ook scheef lijkt me en lek je sowieso
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
17-04-2019 19:37
Plaats je zo'n cup ongeveer even diep als een tampon?
Nee, die cup zit onder tegen je baarmoedermond aan. Iets lager dan een tampon dus (die kun je helemaal tot bovenin duwen).
Alle reacties Link kopieren
Nee joh! Wel creatieve gedachte trouwens :-D

Ken het probleem. Ik zet zelf in de nacht mijn wekker om tussendoor de cup te legen....gruwelijke hekel aan dat ik niet door kan slapen, maar het is niet anders...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik tegenwoordig tena lady tegen het doorlekken. Is eigenlijk incontinentieverband maar absorbeert erg goed vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Luiers, tena lady....
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
17-04-2019 19:34
Ben je hiervoor al eens bij de gynaecoloog geweest? Die kan mogelijk de hevigheid van je menstruatie verminderen, opties zijn mede afhankelijk van je kinderwens.
Ja dit is idd al eens geprobeerd maar vooralsnog zonder goed resultaat :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven