Gezondheid alle pijlers

Pigmentvlekken, wat helpt nou echt?

20-05-2019 10:47 57 berichten
Titel lijkt me duidelijk...
Pigmentvlekken in mijn gezicht, ziet er niet uit en wil er van af.
Wat werkt nou echt behalve laseren en dat soort dingen, dus wel zelfs thuis smeren met wat dan ook en geen dure behandelingen
Daar ben ik ook heel benieuwd naar...
Heb er ook last van en ik baal er heel erg van.
Lees ook mee!
Aaah ik dacht jeeej reacties, daar is de oplossing, maar helaas😂
Maar ik baal er dus ook enorm van... zo erg dat ik niet eens meer zinder make-up de deur uit ga terwijl ik altijd alleen mascara gebruikte, 2 jaar geleden voor een bruiloft een keer een spraytan genomen en toen zag je er bijna niks meer van maar dat is natuurlijk geen oplossing
Alle reacties Link kopieren
Bij mij verdwenen ze vanzelf toen ik stopte met de pil en overging op koperspiraal...
Volgens mij is er niet echt is te smeren dat werkt...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Ikdus87 schreef:
20-05-2019 10:57
Aaah ik dacht jeeej reacties, daar is de oplossing, maar helaas😂
Ik hoop dat dit je wel helpt☺️


Ik zou iig standaard zonnebrandcreme (SPF 30-50) op mijn snoetje smeren ter voorkoming van nog meer vlekken. Mijn favoriet is van Eucerin, hij is mat, plakt niet en prikt niet zo in je ogen.

En verder, in dit artikel: https://www.dr-jetskeultee.nl/ingredien ... ntvlekken/ worden veel ingrediënten genoemd die helpen.

En er is een fijn merk The Ordinary dat verschillende producten verkoopt met oa azeleinezuur, vitamineC, Arbutin en Niacinamide. Ik vind het een fijn merk, want niet extreem duur, maar wél met bewezen werkzame stoffen in een voldoende hoge dosering.
Ik ben ook op zoek naar tips! Ik heb een vrij lichte huid met sproeten en flinke hyperpigmentatie. Mijn voorhoofd is op een paar lichte plekken na inmiddels een enorme pigmentvlek, naast mijn oog zit een grote plek, op mijn wangen zitten plekken en op mijn bovenlip. Inmiddels ben ik te donker voor mijn huid en te licht voor mijn huid tegelijkertijd.

Ik vind het lelijk en verlang naar een mooi vel. The Ordinary smeer ik sinds een maand of twee, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Sinds vijftien jaar gebruik ik dagelijks factor 50 voor mijn gezicht, maar dat heeft het aantal vlekken alleen maar doen vermeerderen.
zwanger010 schreef:
20-05-2019 11:12

En er is een fijn merk The Ordinary dat verschillende producten verkoopt met oa azeleinezuur, vitamineC, Arbutin en Niacinamide. Ik vind het een fijn merk, want niet extreem duur, maar wél met bewezen werkzame stoffen in een voldoende hoge dosering.
Heb je hier zelf goede ervaring mee vwb pigmentvlekken?

Gestopt met de pil ben ik al een paar jaar omdat ik hoopte dat dat hielp, helaas niet dus
Alle reacties Link kopieren
Elke dag smeren met factor 50, het liefst een paar keer per dag. Ik gebruik van paula’s Choice vitamine c crème en retinol en dat heeft geholpen. Verder vermijd ik de zon ALTIJD haha. Het heeft erg geholpen.
factor 50 altijd en hydrochinon vragen aan je dermatoloog/ huisarts. Maar dat is wel een gevaarlijk zalfje. Er zijn ook smeersels zonder hydrochinon maar die zijn niet goedkoop.
vrij verkrijgbaar spul werkt niet
Alle reacties Link kopieren
(wel voorzichtig opbouwen met die spulletjes van the Ordinary, juist omdat er hoge dosissen inzitten :hihi: )

als een spraytan zo goed werkte, waarom dan niet eens een zelfbruiner proberen?

verder zijn er minerale poeders die lichtjes camoufleren en tegelijkertijd helpen tegen de zon te beschermen
Lorem Ipsum
Ik denk dat als je steeds met zelfbruiners moet blijven smeren het er uiteindelijk ook niet mooier op word...

Is dat van Paula’s choise vrij verkrijgbaar?

Waarom is hydrochinon gevaarlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ikdus87 schreef:
20-05-2019 11:32
Heb je hier zelf goede ervaring mee vwb pigmentvlekken?

Gestopt met de pil ben ik al een paar jaar omdat ik hoopte dat dat hielp, helaas niet dus
Onder andere vanwege pigmentvlekken. Ik gebruik nu alleen de Azaleic acid 10% en de Niacinamide 10% + zinc 1%
Daarbij gebruik ik de olie en hydraterende crème.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
20-05-2019 11:25
Ik ben ook op zoek naar tips! Ik heb een vrij lichte huid met sproeten en flinke hyperpigmentatie. Mijn voorhoofd is op een paar lichte plekken na inmiddels een enorme pigmentvlek, naast mijn oog zit een grote plek, op mijn wangen zitten plekken en op mijn bovenlip. Inmiddels ben ik te donker voor mijn huid en te licht voor mijn huid tegelijkertijd.

Ik vind het lelijk en verlang naar een mooi vel. The Ordinary smeer ik sinds een maand of twee, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Sinds vijftien jaar gebruik ik dagelijks factor 50 voor mijn gezicht, maar dat heeft het aantal vlekken alleen maar doen vermeerderen.
Misschien ligt het aan het zonnefilter dat in je crème zit, chemisch of mineraal, maar het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat het ondanks het smeren erger wordt..
Ikdus87 schreef:
20-05-2019 11:47
Ik denk dat als je steeds met zelfbruiners moet blijven smeren het er uiteindelijk ook niet mooier op word...

Is dat van Paula’s choise vrij verkrijgbaar?

Waarom is hydrochinon gevaarlijk?
Bij langdurig gebruik is een licht vergroot risico op nierkanker
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-05-2019 11:36
(wel voorzichtig opbouwen met die spulletjes van the Ordinary, juist omdat er hoge dosissen inzitten :hihi: )

als een spraytan zo goed werkte, waarom dan niet eens een zelfbruiner proberen?

verder zijn er minerale poeders die lichtjes camoufleren en tegelijkertijd helpen tegen de zon te beschermen
Inderdaad voorzichtig zijn en langzaam opbouwen met de producten van The Ordinary, vooral met de Vitamine C. Op hun website geven ze er veel uitleg over.
Als het vrij verkrijgbaar is zou ik er maar geen al te hoge verwachtingen van hebben
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-05-2019 12:07
Als het vrij verkrijgbaar is zou ik er maar geen al te hoge verwachtingen van hebben

Want paracetamol werkt ook niet tegen pijn omdat het vrij verkrijgbaar is? Zullen we maar met zn allen aan de oxycodon gaan?
zwanger010 schreef:
20-05-2019 12:09
Want paracetamol werkt ook niet tegen pijn omdat het vrij verkrijgbaar is? Zullen we maar met zn allen aan de oxycodon gaan?
Slechte vergelijking. Paracetamol is geneesmiddel. Jullie hebben het over cosmetica. Dat is een andere tak van sport met hele andere kwaliteiteisen en internationale controles. Het spul dat echt werkt tegen pigmentatie is namelijk medicinaal en geen cosmetica. Moet voldoen aan wetenschappelijke criteria van onderzoek en rapportage. Het miet bewezen effectief zijn anders mag het niet op de markt. Cosmetica hoeft haar claims niet waar te maken. Dat schaar je onder marketing.
S-Meds schreef:
20-05-2019 11:36
factor 50 altijd en hydrochinon vragen aan je dermatoloog/ huisarts. Maar dat is wel een gevaarlijk zalfje. Er zijn ook smeersels zonder hydrochinon maar die zijn niet goedkoop.
vrij verkrijgbaar spul werkt niet
Dit! Dit smeersel heb ik ook via de dermatoloog gehad en heeft zeker geholpen.
Er is een nieuw smeersel op de markt en dat wordt verkocht bij de apotheek, ben alleen de naam eventjes kwijt. Zo even snel dacht ik dat het van Eucerin is, maar daar durf ik geen eed op te zweren.
Alle reacties Link kopieren
Appelazijn. Google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een pigmentvlek waar ik me echt aan stoorde, die is verwijderd met lichttherapie. Twee keer een flits met drie weken tussenpoos, en weg.
Vond ik toch veel gemakkelijker dan zoeken naar smeersels die mogelijk werken.
Alle reacties Link kopieren
ik meng de zelfbruiner door mijn dagcreme als ik vind dat ik wat extra's kan gebruiken... ik doe het niet elke dag en het wordt ook niet lelijk hoor :huh:
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven