Terug bij ouders wonen met vriend

18-07-2018 14:26 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik val maar gelijk met de deur in huis. Op dit moment wonen mijn vriend (25) en ik (21) samen in een klein studiootje. We wonen hier nu een kleine 3 jaar. De studio is erg klein 30m2. Dit is een studio wat we hebben gekregen via de woningbouw. Nu is het zo dat ze bij ons grootonderhoud gaan uitvoeren. En je kan je denk ik wel voorstellen dat als je geen ruimte hebt om je verder af te zonderen, dit erg lastig leven wordt. De woningbouw weigert echter ons een vervangende woonruimte te geven/te voorzien.

Nu is het zo dat de daadwerkelijk pas echt gaan beginnen met het grootonderhoud op 10 september dit jaar. Dit betekend dat alles in de woon/slaapkamer komt te staan en ze overal minimaal 1 meter afstand willen. Ook de badkamer gaan ze aanpakken dus de wasmachine die daar nu staat moet ook weg. De berging gaan ze ook aanpakken ivm dat daar de leidingen doorheen lopen. Op de parkeerplaats voor de flat komen wel kubussen te staan waar je evt je spullen op kan slaan, maar toch dat is ook niet echt een fijn idee.

Nu zitten mijn vriend en ik een beetje met onze handen in het haar. Hoe we hier doorheen komen de gedurende deze periode (10 werkdagen). Mijn vriend zei gelijk de huur opzeggen en bij mijn ouders in trekken en voor de spullen die we niet mee kunnen nemen een opslag te huren. Dit zodat we kunnen sparen om een huisje te kopen. Nu is het zo dat ik mijn ouders daar niet zo erg mee wil belasten. We gaan vanavond naar mijn ouders en gaan het dan voorleggen.

Maar ik begin nu een beetje koudwatervrees te krijgen.
Zijn er mensen die tips hebben of evt een andere oplossing?

Alvast heel erg bedankt!!

PS: Sorry voor het lange verhaal:$
Alle reacties Link kopieren
10 dagen op de camping.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
yep, mooi moment voor vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Haha leuke ideeen heeft je vriend. Als mijn schoonzoon zoiets zou verzinnen zou ik hem keihard uitlachen. Je mag die 10 dagen komen, meer niet.
En jullie gaan gewoon sparen terwijl je in die studio woont, anders had je niet moeten gaan samenwonen. Onze dochter van 25 gaat nu pas op zichzelf, heeft eerst gespaard toen ze thuis woonde.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dus omdat ze 10 dagen gaan renoveren ga je opeens de huur opzeggen en met je vriend bij je ouders wonen? Wat een belachelijk idee zeg!
En waarom zouden je ouders dat willen? Je bent toch volwassen en staat op je eigen benen?

Die 10 dagen kan je naar een hotel of een camping of je boekt dan een vakantie of zo. 10 dagen zijn toch wel te overzien he.
10 werkdagen. 10.

Waar hebben we het over?
Madeliefjees schreef:
18-07-2018 14:31
Haha leuke ideeen heeft je vriend. Als mijn schoonzoon zoiets zou verzinnen zou ik hem keihard uitlachen. Je mag die 10 dagen komen, meer niet.
En jullie gaan gewoon sparen terwijl je in die studio woont, anders had je niet moeten gaan samenwonen.

Inderdaad. Die studio kan toch niet zó duur zijn? :-?

En die 10 dagen is een ideaal moment voor een vakantie. Leer je eigen boontjes doppen.
Stel je niet zo aan,die 10 dagen overleef je ook wel. Gewoon praktisch denken, vooral niet je ouders lastig vallen met dit probleem.
Wij hadden op een camping in de buurt een caravan gehuurd, het is in september nog goedkoop ook.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het dus over 10 dagen? 10 dagen!!

En doe iets aan je assertiviteit. Het is van de zotte dat jouw vriend voorstelt om bij jouw ouders in te trekken. Daar gaat hij toch niet over?
10 dagen... dat moet toch wel lukken.
Waarom direct de huur opzeggen ?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-07-2018 14:34
10 dagen... dat moet toch wel lukken.
Waarom direct de huur opzeggen ?
Omdat vriendlief gratis bij zn schoonouders wil gaan wonen :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
En waarom denkt je vriend dat jouw ouders jullie samen in huis willen hebben zodat je kunt sparen?
Madeliefjees schreef:
18-07-2018 14:36
Omdat vriendlief gratis bij zn schoonouders wil gaan wonen :rofl:
Die is gek.
Madeliefjees schreef:
18-07-2018 14:36
Omdat vriendlief gratis bij zn schoonouders wil gaan wonen :rofl:
Ja en met loepen leer je dat ze voldoende geld hebben. Lekker zo.n schoonzoon.
Waarom samen bij jouw ouders? Waarom niet bij zijn ouders?

Als ik 1 van je ouders was zou ik dit niet willen trouwens. Beetje op mijn kosten parasiteren om zelf geld te sparen. Waarom kunnen jullie nu niet sparen?
Dus vriend wil lekker profiteren van jouw ouders? O_O
Hmm 5 posts in totaal, waarvan 4 een OP, en slechts 1x een reactie in haar eigen topic. Verspilde moeite dus, onze antwoorden.
Wat zijn we het met elkaar eens! Mag in de krant!
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
18-07-2018 14:37
Ja en met loepen leer je dat ze voldoende geld hebben. Lekker zo.n schoonzoon.
Ik lees 2x een minimum salaris. En dan willen ze nog een huis kopen en aan kinderen beginnen.....
En er loopt nog een lening.
Dubbeltje op zn kant.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Het is 10 dagen, met een beetje pech en wat vertraging zijn ze 3 weken bezig.

Jullie zijn overdag toch gewoon aan het werk? En wanneer je 's avonds weer thuis komen zijn de werklui echt weer weg.

Goed excuus om uit eten te gaan of naar vrienden/familie op bezoek. En wordt het echt te veel dan kan je altijd een paar dagen naar de camping of eventueel naar ouders of een huis van vrienden (die op vakantie zijn).

Wat is er trouwens mis met spullen opslaan in een container? Ik zie echt het probleem niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het is wel zo dat we hier evt iets van kostgeld voor willen geven dus gratis is het niet. Plus daarbij komt niet iedereen heeft het geld om 10 dagen met vakantie te gaan of op een camping te zitten. We werken allebei heel erg hard. Overigens zijn we ook al in juni op vakantie gegaan omdat we toen nog niet wisten wanneer het onderhoud ging plaatsvinden.

We kunnen niet bij zijn moeder wonen want ze zit in de bijstand omdat ze niet kan werken met haar reuma. Dat zou betekenen dat ze daarop gekort zou worden. Met zijn vader heeft hij geen contact meer.
Wij hadden tijdens de verbouwing een caravan gehuurd zodat we nog gewoon een goede nachtrust hadden en dat de oude hond een rustige plek had.
Alle reacties Link kopieren
Die verbouwing is gewoon een excuus om de huur op te zeggen. Jullie hadden nooit moeten gaan samenwonen, lekker beide thuis wonen en sparen, had je nu een normaal huis kunnen kopen ipv een flatje 3 hoog achter voor 137.000
ik geef mn bek ook maar een douw
10 dagen een camping in de buurt is echt niet zo duur hoor!

Dat je -als er niks anders opzit- 10 dagen bij je ouders gaat logeren dat is nog tot daaraan toe, maar je huur opzeggen? :facepalm:
En dat terwijl jullie genoeg verdienen las ik.
Louise050513 schreef:
18-07-2018 14:44
Het is wel zo dat we hier evt iets van kostgeld voor willen geven dus gratis is het niet. Plus daarbij komt niet iedereen heeft het geld om 10 dagen met vakantie te gaan of op een camping te zitten. We werken allebei heel erg hard. Overigens zijn we ook al in juni op vakantie gegaan omdat we toen nog niet wisten wanneer het onderhoud ging plaatsvinden.

We kunnen niet bij zijn moeder wonen want ze zit in de bijstand omdat ze niet kan werken met haar reuma. Dat zou betekenen dat ze daarop gekort zou worden. Met zijn vader heeft hij geen contact meer.
Jullie zijn volwassen, los het zelf op.
10 dagen bij je ouders overbruggen kan je nog wel vragen maar de huur opzeggen en daar tegen kostgeld gaan wonen?
Ik zou het niet doen als ik je ouders was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven