Ben jij blij met je naam ?

31-07-2018 15:28 143 berichten
Naar aanleiding van een ander topic , ben jij blij met je naam ?
Ik als kind niet zo maar nu ben ik er gewoon blij mee .
In mijn omgeving is iemand die een vrij klassiek type is maar in mijn ogen ( mijn mening dus geen feit ) een behoorlijke tokkie naam heeft . Past zo niet bij haar . Weet het niet zeker maar ze is er zelf ook niet heel content mee geloof ik .
Als antwoord op je vraag : ik ben wel blij met mijn naam.Als ik zelf zou mogen kiezen koos ik iets anders.
Ik ben wel blij met mijn naam maar ik hoor vaak van mensen dat de naam niet bij me past.....?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben/was heel blij met mijn naam. Als hij goed uitgesproken wordt tenminste. Denk aan een klassieke dubbele Franse naam. Dat bekt niet in NL. Dus gebruik ik een afkorting (waar ook nogal eens rare dingen van gemaakt worden, maar 't werkt beter dan mijn volledige naam).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik ben blij met mijn naam en zal niet een andere naam willen.
Alle reacties Link kopieren
ja, hoewel het wel een naam is, die toen modieus was. Je vindt hem alleen onder leeftijdgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, mijn naam en die van misschien nog wel een miljoen mensen, geweldig. :cheer2:
We should have each other with cream.
Oudblond schreef:
31-07-2018 15:30
Ik ben/was heel blij met mijn naam. Als hij goed uitgesproken wordt tenminste. Denk aan een klassieke dubbele Franse naam. Dat bekt niet in NL. Dus gebruik ik een afkorting (waar ook nogal eens rare dingen van gemaakt worden, maar 't werkt beter dan mijn volledige naam).
Ik heb ook zo’n naam.... :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet echt blij mee, maar dat komt omdat ik een streepje op 1 van m'n letters heb. Bij heel veel bedrijven wordt dit niet herkend als letter, waardoor de post altijd met een belachelijke naam binnenkomt. Daarnaast is het in bijna elk ander land een mannennaam en wordt het daar anders uitgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik vind mijn naam eigenlijk niet zo mooi en in combinatie met mijn achternaam klinkt het alsof er iemand van de trap komt vallen. Maar het is gewoon mijn naam, het is geen Destiny :) , dus tja, blij nee, maar zo heet ik nu eenmaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De mijne is ook vrij tokkie. Ik weet niet wat mijn vader bezield heeft heeft want hij was alles behalve dat (mijn moeder wilde een andere naam).

Het stoort me niet genoeg om het te veranderen maar mooi vind ik hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ben best blij met mijn naam. Het is alleen irritant dat ik mijn naam áltijd moet spellen. Oh, en als ik me voor het eerst voorstel moet ik mijn naam 2/3 keer herhalen voordat mensen doorhebben hoe je mijn naam uitspreekt maar daar ben je na zoveel jaar ook wel aan gewend.
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 31-07-2018 15:37
30.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja, ik ben heel blij met mijn naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van ze lang zal ze leven nooit nagedacht of ik mijn naam mooi vindt of niet. Ik heet zo en zo is het. Het is wel een naam die nu (denk ik) niet meer voorkomt.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Als ik een jongen was geweest heette ik nu Jan of Rob(ert). :heart:
We should have each other with cream.
Ik heb een klassieke naam. Ben er blij mee. Hij wordt alleen altijd verkeerd geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Bryndise schreef:
31-07-2018 15:35
Ik heb ook zo’n naam.... :-D
Geef jij uitspraakles of heb je je er maar bij neergelegd?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
31-07-2018 15:30
Ik ben/was heel blij met mijn naam. Als hij goed uitgesproken wordt tenminste. Denk aan een klassieke dubbele Franse naam. Dat bekt niet in NL. Dus gebruik ik een afkorting (waar ook nogal eens rare dingen van gemaakt worden, maar 't werkt beter dan mijn volledige naam).
Anne-marie?

Ik vind mijn naam oké. Had mezelf een iets modieuze naam gegeven, maar ach.
Mijn moeder is niet een type die helemaal gaat zitten nadenken over namen. Ze heeft er 6 moeten verzinnen dus hoe simpeler hoe beter zal ze wel gedacht hebben.

Mijn naam heeft te maken met de dag dat ik geboren ben. Ik ben vernoemd naar een christelijke martelares.
Ik vind dat ik een prachtige naam heb, uit een andere cultuur dan de mijne en nauwelijks voorkomend in Nederland.
Ook als kind vond ik dat al :)
Ik ben blij met mijn naam.

Het is een normale, maar toch niet vaak voorkomende naam. Helaas wordt hij wel geregeld verkeerd uitgesproken, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Bovendien heeft mijn voornaam evenveel letters als mijn achternaam, dat 'gelijke' heeft toch wel iets. ;-D
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 31-07-2018 15:43
23.38% gewijzigd
tonkje schreef:
31-07-2018 15:36
Mwah, ik vind mijn naam eigenlijk niet zo mooi en in combinatie met mijn achternaam klinkt het alsof er iemand van de trap komt vallen. Maar het is gewoon mijn naam, het is geen Destiny :) , dus tja, blij nee, maar zo heet ik nu eenmaal.
Precies de naam waar ik in de op op doelde :proud:
Alle reacties Link kopieren
Loullah schreef:
31-07-2018 15:40
Mijn naam heeft te maken met de dag dat ik geboren ben. Ik ben vernoemd naar een christelijke martelares.
O wow, of is het een martelares die heel naar aan haar einde is gekomen? Ik weet niet of ik dat zo leuk zou vinden.

Mijn zus is vernoemd naar een zondag uit de christelijk kalender.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Oudblond schreef:
31-07-2018 15:39
Geef jij uitspraakles of heb je je er maar bij neergelegd?
Ik doe 1 les en daarna laat ik het.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Iedereen heeft het over zijn of haar eigen naam, maar we zullen nooit weten wat die naam dan is :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Loullah: Dat kunnen NL'ers echt wel uitspreken. Hij is iets langer met veel medeklinkers waardoor in NL de klinkers of te lang of te kort worden uitgesproken. En dan lijkt het niet eens meer op mijn naam.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven