Kaartje zwangerschap

27-12-2011 17:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zus van m'n vriend is zwanger, kreeg ik te horen. Super leuk natuurlijk! Ik denk dat zij en haar man het zelf ook nog niet lang weten. Ze hebben het voor zover ik weet alleen nog maar aan haar/zijn dichtstbijzijnde familie gemeld.

Ik wil graag een leuk kaartje sturen, maar ik vraag me af of nu het juiste moment is. Is het misschien beter om tot de derde maand te wachten? Of is dat raar? Ik ben als negentienjarige niet zo bekend met zwangerschap.. :P



Alvast bedankt voor het antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een aantal kaartjes, superlief! En nu na mijn miskraam lees ik af en toe nog even die kaartjes, dus wat mij betreft gewoon doen! Je mag best blij zijn voor iemand, ook in een vroeg stadium!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik thuis kwam van mijn eerste echo (met 8 weken) stond er een bezorger voor mijn deur met een felicitatiekadootje van mijn zusje. Ik had net gehoord dat ik een missed-abortion had. Het was dus aan de ene kant pijnlijk, maar aan de andere kant zo lief dat ze me een pakje had gestuurd!



Ik weet niet of het beter is om te wachten tot na 12 weken. Ook dan kan er nog vanalles fout gaan.. Ik denk dat het gewoon een heel lief idee is om iets van je te laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Of ben je bang dat jij het eigenlijk nog niet mag weten ofzo?

Ik vind het logisch dat jij als "schoonzusje" ook bij die directe familie hoort...



Ook in een vroeg stadium ben je blij met je zwangerschap neem ik aan. Als het mis gaat kunnen de kaartjes misschien wat troost bieden (andere waren ook blij met de komst van ons kindje) en anders kan ze de kaarten e.d. altijd nog weggooien.

Ze hebben het nu verteld dus het lijkt me juist vervelend als mensen het dan nog weken 'negeren'.



Ik vind een kaartje sturen juist helemaal goed... ik zou nog wel even wachten met de enorme teddyberen enzo ;)
Alle reacties Link kopieren
Als zij het al vroeg vertellen, kun je ook gewoon vroeg een kaartje sturen. Ik zou niet wachten tot de 12e week.
Alle reacties Link kopieren
Dan stuur je toch een kaartje met een klavertje vier erop
Alle reacties Link kopieren
Leuk een kaartje! Misschien in een envelop doen!
Alle reacties Link kopieren
gewoon een kaartje sturen hoor. Ik kreeg ook voor de 12 weken al kaartjes. Hardstikke lief als mensen daaraan denken
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nu doen. Wij hebben ook van iemand een kaartje gekregen na de echo met 11 weken terwijl die het al wisten vanaf 4 weken. Dat vond ik niet zo leuk. Die andere weken was ik ook zwanger geweest. Of het nou mis gaat of niet.
Alle reacties Link kopieren
Oké duidelijk! :D

Dan stuur ik morgen gewoon een kaartje. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 27 december 2011 @ 17:41:

Gewoon nu doen. Wij hebben ook van iemand een kaartje gekregen na de echo met 11 weken terwijl die het al wisten vanaf 4 weken. Dat vond ik niet zo leuk. Die andere weken was ik ook zwanger geweest. Of het nou mis gaat of niet.Dat vind ik nou weer raar. Niet leuk?!! Je krijgt toch een kaartje?

Niet iedereen weet meteen wat te schrijven of hoe te handelen. Dit soort reacties zorgt bij mij altijd voor jeuk, omdat je het als buitenstaander toch nooit goed kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 december 2011 @ 17:59:

[...]





Dat vind ik nou weer raar. Niet leuk?!! Je krijgt toch een kaartje?

Niet iedereen weet meteen wat te schrijven of hoe te handelen. Dit soort reacties zorgt bij mij altijd voor jeuk, omdat je het als buitenstaander toch nooit goed kunt doen.



Toch snap ik wel dat dat minder leuk is... Alsof anderen voor jou bepalen dat jij je tot die tijd zorgen moet maken. Alsof je pas echt zwanger bent als je die termijn voorbij bent.



Dat iemand later een kaartje stuurt dan dat ze het gehoord hebben, tuurlijk, iedereen heeft het druk en zulke dingen schieten er helaas vaak bij in. Maar heel duidelijk pas een kaartje sturen als het ''veilig'' is (lijkt) zou ik ook minder leuk vinden.
Als ze het vertellen kan je ze feliciteren. En ze hebben het verteld dus een kaartje sturen kan prima! Heel leuk juist voor ze, om nu al kaartjes te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien heeft ze het alleen aan haar ouders en broer verteld en niet aan TO, dan kan ze weer geen kaartje sturen want dan mag ze het nog niet weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 27 december 2011 @ 17:59:

[...]





Dat vind ik nou weer raar. Niet leuk?!! Je krijgt toch een kaartje?

Niet iedereen weet meteen wat te schrijven of hoe te handelen. Dit soort reacties zorgt bij mij altijd voor jeuk, omdat je het als buitenstaander toch nooit goed kunt doen.



Inderdaad.



Misschien kwam diegene er nu pas aan toe, of is er een heel andere reden. Komt nogal ondankbaar over Pucker.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 27 december 2011 @ 19:16:

Maar misschien heeft ze het alleen aan haar ouders en broer verteld en niet aan TO, dan kan ze weer geen kaartje sturen want dan mag ze het nog niet weten.Ze hebben het niet direct aan mij verteld inderdaad. Ik hoorde het gister van mijn vriend en zijn moeder. Maar ik neem aan dat ik dat wel mag weten. Anders krijg ik dat nog wel te horen na de kaart
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 27 december 2011 @ 19:16:

Maar misschien heeft ze het alleen aan haar ouders en broer verteld en niet aan TO, dan kan ze weer geen kaartje sturen want dan mag ze het nog niet weten.Ik zou er dan toch vanuit gaan dat mijn ''schoonzusje'' het ook zou horen... Bij ons horen die tenminste ook bij de directe familie. Als je echt wil dat niemand anders het weet moet je dat er misschien in zo'n geval toch specifiek bij zetten (al vind ik dat je zoiets in principe gewoon stil moet houden als omgeving, als het om mijn schoonzusje zou gaan zou ik er wel vanuit gaan dat mijn broertje het heel trots zou vertellen).
Alle reacties Link kopieren
quote:geitenwollensoc schreef op 27 december 2011 @ 19:47:

[...]



Ze hebben het niet direct aan mij verteld inderdaad. Ik hoorde het gister van mijn vriend en zijn moeder. Maar ik neem aan dat ik dat wel mag weten. Anders krijg ik dat nog wel te horen na de kaartDan zou ik toch voorzichtig zijn, ze heeft het dus alleen aan haar familie verteld. Ik denk dat ze het de "buitenstaanders" later wil vertellen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ze niet wil dat je het weet ze dat wel aan haar broer had vertelt.



Over het kaartje wat ik kreeg na de echo. Als je het weet vanaf het begin, dan kan je toch dan een kaartje kopen? Ik weet dat het niet is omdat ze geen tijd hadden om eerder een kaartje te kopen. Het ging echt om een goede echo. Oh en het is niet zo dat iedereen verplicht is om een kaartje te kopen hoor. Helemaal niet zelfs. Maar dit was gewoon een beetje raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 27 december 2011 @ 19:57:

[...]





Dan zou ik toch voorzichtig zijn, ze heeft het dus alleen aan haar familie verteld. Ik denk dat ze het de "buitenstaanders" later wil vertellen

Ik snap wat je bedoelt. Maar wat is in deze situatie 'voorzichtig zijn'? Wel of geen kaartje sturen, daar gaat het om.

Ik hoop in ieder geval dat ik na 3 jaar relatie met mijn vriend niet meer als buitenstaander wordt ervaren ;p
Ligt er helemaal aan. "Mag" jij het nieuws weten? Heeft ze het je zelf verteld? Of heeft ze iemand anders gevraagd om jou op de hoogte te brengen? Dan kan je een kaartje sturen.

Is het je door een ander in vertrouwen verteld? Iemand die het eigenlijk nog niet door mocht vertellen maar zijn/haar mond niet kon houden? Dan stuur je nog geen kaartje want dan zal je haar moeten vertellen hoe je het weet.
Alle reacties Link kopieren
Kaartje is leuk.

Maar toen ik net een miskraam kreeg. En op die dag gefeliciteerd kaarten binnen vielen

Vond ik het echt niet leuk!

Heb ze dan ook meteen verscheurd en weg gegooid!!
Loat goan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven