Entertainment alle pijlers

Boeken aanraders!!

05-01-2008 17:10 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er al zo'n topic is, ik kon er iig niet zo 123 een vinden. (heel goed heb ik ook niet gezocht, maar dat terzijde ;) )



Maar welke boeken worden er gelezen door de dames (en heren) van Viva.nl? Wat ben je aan het lezen en wat vind je ervan? Raad je het boek aan of mag ie zo snel mogelijk verbrand worden?



Ik ben momenteel bezig in Het Goede Leven van Jim Kokoris.

Het gaat over een jongen, Teddy, wiens moeder een half jaar terug is overleden. Zijn moeder speelde altijd mee met de lotto, en zijn vader (een sociaal onhandige man) besluit op een dag een lot te kopen, met de cijfers die zijn vrouw altijd gebruikte. En dan... winnen ze 190 miljoen dollar!



De rest van het boek gaat erover hoe zijn vader ermee omgaat, het verlies van zijn vrouw en zijn pas verkregen rijkdom. De mensen die er ineens langskomen, hoe het jongere broertje van Teddy -Tommy- het allemaal behapt, de oom van Teddy - een mislukte filmmaker uit Hollywood- die langskomt.

Dat alles vanuit de ogen van Teddy.



Het is een mooi, duidelijk boek. Met verdrietige momenten maar ook vlagen van humor. Ik vind het wel echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week het boek "zoenoffer" van Karen Slaughter gelezen. Een heel spannend boek! Van begin tot eind was ik in de greep van het verhaal. Het is een dik boek, maar had hem binnen 4 dagen uit. Ik moest weten hoe het verhaal ging aflopen!
Alle reacties Link kopieren
als je iets verder naar beneden op deze pagina had gekeken had je het topic gevonden,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oh, Scorpion! Die boeken van Karin Slaughter is een reeks! Echt een aanrader! Verschrikkelijk spannend!!!

En nlies; *oeps*
Alle reacties Link kopieren
Eveneens van Karen Slaughter "Triptiek". Gekregen voor mijn verjaardag en nog geen drie dagen later uit! Kon het gewoon niet wegleggen.

"Geschiedenis van de Lelijkheid" van Umberto Eco is ook erg leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of er een topic is over boeken (vast wel) maar ik vind de insteek voor dit topic in elk geval wel leuk, net ff anders dan gewoon een lijstje neerknallen met aan/afraders....



Ik ben momenteel bezig in " The Heroin Diaries" van Nikki Sixx. Nikki Sixx is de bassist en songwriter van Motley Crue en zoals de titel al aangeeft is het een dagboek over zijn heroine-gebruik (maar ook over diverse andere genotsmiddelen overigens). Het dagboek loopt van kerst 1986 t/m kerst 1987 en het is een combinatie van het dagboek dat hij in die tijd bijhield en verhalen/reacties van hemzelf en andere mensen die in het dagboek voorkomen (bandleden, andere muzikanten, managers, vriendinnetjes etc). Ik vind het echt een fascinerend boek en het is goed geschreven (en ook erg mooi vormgegeven). Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die The Dirt van Motley Crue hebben gelezen, maar als je dat goed vond dan mag je deze zeker niet missen. Het is overigens niet alleen leuk om te lezen als Crue-liefhebber zoals ik, mijn vriend houdt helemaal niet van de muziek en hij las het in 1 ruk uit. Maar je moet het onderwerp wel interessant vinden natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter en Liefde in tijden van cholera (Gabriel Garcia Marquez), echt prachtig dat laatste
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik las het als 1 titel!! :-D



Vond het al zo gek..



Waar gaat dat boek van Gabriel Garcia Marquez over, senthal??
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Jill Mansel zijn erg leuk om te lezen.

Veel humor, romatiek enz. Geen enkel boek van haar kon ik wegleggen. Ze MOETEN gewoon uit! :smile:
Alle reacties Link kopieren
Ik was voorheen ook erg fan van boeken van Nicci French. Ze moesten gewoon ook en zat ook vaak met schele ogen te lezen, omdat ik al te lang bezig was. Toch valt het me op dat elk boek eigenlijk hetzelfde verhaal is, maar dan met andere namen en andere plekken.. Het werd een beetje saai.





Waar moet een goed boek eigenlijk bij jullie aan voldoen??? Zijn er bepaalde genres die het helemaal voor jullie doen? Of juist niet..





Wat ook een ONWIJS goed boek is, is: Hoe Ik Dom Geworden Ben van Martin Page.

Het is een ontzettend humoristisch boek (dat je ook wel aan het denken zet) en het gaat over een intelectuele jongen (Antoine) die graag een iemand wil zijn.



De achterkant van het boek zegt:



De 25-jarige Antoine is een man zonder eigenschappen. Tweemaal heeft hij geprobeerd iemand van betekenis te worden; de eerste keer besloot hij alcoholist te worden, de tweede keer wilde hij zelfmoord plegen. Maar vanwege lichamelijke overgevoeligheid belandt Antoine bij de eerste slok drank in het ziekenhuis, en in de zelfmoordkliniek sterven ze allemaal als ratten - behalve Antoine die tragisch gezond blift.



Daarom probeert deze intellectueel zijn intellentie als een ziekte uit te drijven. Met behulp van het geneesmiddel Heurozack lukt het hem zijn verstand en zijn hoog geconcentreerde bewustzijn te reiningen. De mutatie van politiek-correcte intellectueel tot authentieke domkop voert Antoine door de glimmende fitness-studio's, boutiques en restaurants van de financiële wereld, waar hij groteske successen behaalt en in de watten wordt gelegd. Maar aan het einde van zijn reis door de idiotie van het burgelijke leven komt hij tot het inzicht dat er niets absurder is dan normaliteit.





Dit boek is He-le-maal Top
Alle reacties Link kopieren
ik heb net "open zenuw" gelezen van denise hilhorst

heel verhelderend boek !
Alle reacties Link kopieren
Cash Express van Carolyn Parkhurst
Alle reacties Link kopieren
Joe Speedboot van Tommy Wieringa. Hele grappig en tegelijk aangrijpend boek. Heeft oo wat prijzen gewonnen volgens mij. Moet zelden hardop lachen om een boek maar hierbij wel...
Alle reacties Link kopieren
Als je van Karin Slauther houd dan raad ik je ook Tess Gerritsen aan.

Amerikaanse schrijfster al klinkt haar naam Hollands.

De beste volgorde zijn : Zustermoord

Verdwijn

Mefistoclub

Ze heeft meerdere boeken geschreven maar deze zijn adembenemend.
Alle reacties Link kopieren
Joe Speedboot is inderdaad ontzettend leuk :) Heb net De Historicus van Elizabeth Kostova uit. Heel spannend en lekker dik! En nu ben ik begonnen in Harry Potter deel 7...
...
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand "schaduw van de wind" van Carlos Ruiz Zafon gelezen? Ik ben er eens in begonnen, maar ben na 30 blz gestopt, het kon me niet boeien. Maar ik heb er hele postieve recenties gelezen en nu ben ik bang dat ik miscchien nog even door had moeten zetten....?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg "zet nog even door"! Is echt een prachtig boek!
Alle reacties Link kopieren
In het centrale boekentopic staan enorm veel boeken tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net Close-up gelezen van Esther Verhoef, erg goed geschreven, spannend en een verassende ontknoping. Ik ben nu bezig in Rendez- Vous van haar. Het zijn boeken die een beetje in de stijl zijn van Saskia Noort. Zeker aanraders!



Joe Speedboot vond ik trouwens ook heel goed, een boek wat je blijft boeien!
Alle reacties Link kopieren
wickie schreef op 05 januari 2008 @ 19:20:

Als je van Karin Slauther houd dan raad ik je ook Tess Gerritsen aan.

Amerikaanse schrijfster al klinkt haar naam Hollands.

De beste volgorde zijn : Zustermoord

Verdwijn

Mefistoclub

Ze heeft meerdere boeken geschreven maar deze zijn adembenemend.




Als je deze al adembenemend vond, dan moet je haar eerste 2 in deze serie lezen: De Chirurg en De Leerling, super!!



In dit rijtje van schrijfsters past ook Alex Kava (echt geweldige serie) en Sallie Bissell. Val McDermid is op het moment mijn favoriet (heb van de hiervoor genoemde schrijfsters alles al gelezen).
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 05 januari 2008 @ 19:39:

Heeft iemand "schaduw van de wind" van Carlos Ruiz Zafon gelezen? Ik ben er eens in begonnen, maar ben na 30 blz gestopt, het kon me niet boeien. Maar ik heb er hele postieve recenties gelezen en nu ben ik bang dat ik miscchien nog even door had moeten zetten....?




ik heb het gelezen en vond t een mooi boek, maar dat wil niet zeggen dat jij het mooi moet vinden,

ik kan niet door de vliegeraar komen, en dat vind ook iedereen mooi, net als :komt n vrouw bij de dokter, ook niet te pruimen, en ook genoeg mensen die dat prachtig vinden.

Er zijn nog genoeg boeken die je wel mooi zult vinden, besteed daar je tijd aan, je kunt toch niet alles lezen wat er geschreven wordt, dus beperk je tot wat je echt leuk/fijn/mooi/spannend vindt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Scorpion80 schreef op 05 januari 2008 @ 17:34:

Ik heb vorige week het boek "zoenoffer" van Karen Slaughter gelezen. Een heel spannend boek! Van begin tot eind was ik in de greep van het verhaal. Het is een dik boek, maar had hem binnen 4 dagen uit. Ik moest weten hoe het verhaal ging aflopen!
Ik raad je aan om ze allemaal van haar te lezen,het zijn superboeken en je kunt ze idd moeilijk wegleggen...



Maar wel op volgorde lezen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar kwam ik ook later achter BettyBoop. Ik heb ze dus allemaal door elkaar gelezen, erg jammer. Maar dat maakt de boeken niet minder goed natuurlijk!

Ik heb nog heel veel boeken in de kast liggen die ik allemaal nog moet lezen, en als ik dat gedaan heb, ga ik ze toch maar eens overnieuw lezen en dan op volgorde!
Ik ben nu in de laatste bezig, en moet zeggen dat ik er ook wel redelijk klaar mee ben. Ja, ze zijn spannend, maar de slechte vertaling (en dat het gewoon niet echt goed geschreven is) gaat me steeds meer tegenstaan.



Triptiek vond ik trouwens niet zo heel veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Het laatste boek wat ik gelezen heb is De Plek van de Verloren Dingen van Cecilia Ahern. Valt onder de chicklits, maar is geen standaard en-ze-leven-nog-lang-en-gelukkig-boek.

Erg mooi vind ik ook De Tijdreiziger van Audrey Niffenegger en ik ben een grote fan van de Reiziger-cyclus van Diana Gabaldon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven