Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
Alle reacties Link kopieren
Ooo ik volg het ook Vind het een super programma om te kijken. Hoe ze 19 kinderen kunnen opvoeden en hoe alle kinderen in het leven staan vind ik erg mooi om te zien. Inderdaad erg sympathiek.



Alleen wat Cher zegt. De gedachtegang is wel te begrijpen, ze zien alles als een geschenk van God, alles komt van God. Je zegt dat ze na een bijna dood kindje weer zwanger probeerden te worden, maar dat probeerden ze helemaal niet. Het is voor hen geen keuze om zwanger te worden, dat gebeurt, omdat God het bepaalt
19!!!??? Dat klinkt meer als een verzameldrift.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze zo ontzettend saai.



Ja, ze hebben 19 kinderen maar dat is ook het enige spannende aan ze. Ik vind het eerder een ergerlijk stel mensen dan wat anders.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Tenzij, vind je? Ik vind vooral Jim-bob een afstandelijke vader. Heel formeel allemaal. Moet er niet aan denken om zo op te groeien.
Gelukkig voor de andere Grote Jongens: als je hair-spray net zo belangrijk is als je geloof.. Pjoef:/)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 2 keer gezien, maar vond het ook niet echt boeiende televisie. Buiten het feit dat ik niet snap waarom je 19 kinderen zou willen. Persoonlijke, individuele aandacht zal er wel niet veel bij zijn,..
Alle reacties Link kopieren
19 keer bevallen...mijn God...alhoewel in Amerika met ruggenprik valt mee Kent die Jim Bob zijn vrouw eigenlijk wel niet zwanger? Ik kijk af en toe ook vol verbazing naar het programma maar heb toch wel de indruk dat het oprechten mensen zijn....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een verschrikkelijk stel, gewoon eng. Ik heb de aflevering gezien waarin ze meededen aan een of ander bal waarbij de meisjes beloofden "maagdelijk" te blijven voor de man waarmee ze wettelijk zouden trouwen. Het was een verheerlijkings-rite van hun vaders die ze allemaal adoreerden en het kwam er op neer dat alle dochters het allerliefst met hun vader zouden trouwen, zo betoogden ze in een soort openbare bekentenis. Gewoon incestueus!
Alle reacties Link kopieren
quote:dammes3 schreef op 09 december 2012 @ 02:26:

Ik vind het een verschrikkelijk stel, gewoon eng. Ik heb de aflevering gezien waarin ze meededen aan een of ander bal waarbij de meisjes beloofden "maagdelijk" te blijven voor de man waarmee ze wettelijk zouden trouwen. Het was een verheerlijkings-rite van hun vaders die ze allemaal adoreerden en het kwam er op neer dat alle dochters het allerliefst met hun vader zouden trouwen, zo betoogden ze in een soort openbare bekentenis. Gewoon incestueus!



Oh een purity pledge...



Hoe onnatuurlijk is het om je vader te beloven dat je nooit met een knul naar bed gaat voordat je bent getrouwd....??
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Heel onnatuurlijk.

meiden boven de -pakweg- 16, 17 en vaders hebben helemaal niets, maar dan ook niets met elkaars al dan niet existente sexleven te maken en moeten dat vooral ook niet willen.
quote:saaaaar81 schreef op 09 december 2012 @ 14:03:

[...]

Oh een purity pledge...



Hoe onnatuurlijk is het om je vader te beloven dat je nooit met een knul naar bed gaat voordat je bent getrouwd....??Ik vind het niet thuis horen in termen van natuurlijk en onnatuurlijk. Het doen alsof een bruid alleen puur is als er nog geen piemel naar binnen is geschoven, vind ik een moraal (en een dubbele ook nog eens) die vrouwen schade berokkent. Je wordt niet onrein van sex, en het onthouden van sex maakt/houdt een meisje niet puur. Het onderdrukken van natuurlijke behoeften als sex heeft in de kerkelijke gemeenschappen al tot veel ellende geleid. En het verhinderd een reële visie op vrouwen. Dankzij de verhalen over Eva en de appel en het weer puur worden door je te wenden tot de heilige maagd Maria, maakt dat vrouwen door de geschiedenis heel wat te verduren heeft gekregen. En nog steeds beïnvloedt deze erfenis de visie op vrouwen in onze huidige samenleving.
Alle reacties Link kopieren
quote:clarins schreef op 09 december 2012 @ 16:21:

[...]



Ik vind het niet thuis horen in termen van natuurlijk en onnatuurlijk. Het doen alsof een bruid alleen puur is als er nog geen piemel naar binnen is geschoven, vind ik een moraal (en een dubbele ook nog eens) die vrouwen schade berokkent. Je wordt niet onrein van sex, en het onthouden van sex maakt/houdt een meisje niet puur. Het onderdrukken van natuurlijke behoeften als sex heeft in de kerkelijke gemeenschappen al tot veel ellende geleid. En het verhinderd een reële visie op vrouwen. Dankzij de verhalen over Eva en de appel en het weer puur worden door je te wenden tot de heilige maagd Maria, maakt dat vrouwen door de geschiedenis heel wat te verduren heeft gekregen. En nog steeds beïnvloedt deze erfenis de visie op vrouwen in onze huidige samenleving.



De verhalen kun je ook gewoon aannemen voor wat ze zijn; verhalen. Zij maken een keuze om ze als waarheid te zien.

Verder helemaal mee eens.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 09 december 2012 @ 17:49:

[...]

De verhalen kun je ook gewoon aannemen voor wat ze zijn; verhalen. Zij maken een keuze om ze als waarheid te zien.

Verder helemaal mee eens.Het maakt me niet uit wie het als verhaal beschouwt en wie het als waarheid beschouwt, het gaat mij om de gevolgen voor vrouwen. Zelfs onze samenleving heeft nog een erfenis van deze visie op vrouwen. Immers, een meisje van 16 dat zwanger thuis komt is geen net meisje. Een jongen van 16 die sex heeft, is bezig man te worden en kan nog steeds gezien worden als nette jongen. Heel kort geformuleerd zo, maar die dubbele moraal is er nog steeds. En die is wel voortgekomen uit de Bijbelse verhalen/christelijke cultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:clarins schreef op 09 december 2012 @ 18:06:

[...]



Het maakt me niet uit wie het als verhaal beschouwt en wie het als waarheid beschouwt, het gaat mij om de gevolgen voor vrouwen. Zelfs onze samenleving heeft nog een erfenis van deze visie op vrouwen. Immers, een meisje van 16 dat zwanger thuis komt is geen net meisje. Een jongen van 16 die sex heeft, is bezig man te worden en kan nog steeds gezien worden als nette jongen. Heel kort geformuleerd zo, maar die dubbele moraal is er nog steeds. En die is wel voortgekomen uit de Bijbelse verhalen/christelijke cultuur.Volgens de bijbel mogen ook jongens/mannen geen seks voor het huwelijk hebben, en dat geldt ook voor de jongens van de Duggars, dus je verhaal gaat niet op hier.
Alle reacties Link kopieren
Over het programma: ik vind het leuk! Soms inderdaad wel een beetje saai, maar ik vind het fascinerend om te zien hoe zij er allemaal zo gelukkig mee zijn dat ze zo leven.
quote:LeChatNoir schreef op 09 december 2012 @ 18:22:

[...]

Volgens de bijbel mogen ook jongens/mannen geen seks voor het huwelijk hebben, en dat geldt ook voor de jongens van de Duggars, dus je verhaal gaat niet op hier.Lees nog een keertje, ik heb het over Eva en de appel en de erfenis dat je bij zonde moet richten tot de heilige maagd Maria. Alleen door je te richten tot een vrouwelijke een maagd kun je weer puur worden. Helaas gaat mijn 'verhaal' (wat niet mijn verhaal is, maar het verhaal van onze geschiedenis en zo invloedrrijk op de positie van de vrouw) wel op, en is dat meer een algemeen bekend gegeven dan een uitzonderlijke opvatting.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeChatNoir schreef op 09 december 2012 @ 18:23:

Over het programma: ik vind het leuk! Soms inderdaad wel een beetje saai, maar ik vind het fascinerend om te zien hoe zij er allemaal zo gelukkig mee zijn dat ze zo leven.Gelukkig? Ja, dat is precies wat ze ons willen doen geloven en dus krijg je dat ook te zien. Ik geloof het allemaal niet zo. ik denk dat we de downside helemaal niet te zien krijgen.
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook en die zal er heus wel zijn. Aan de andere kant zullen ze ook voor een groot deel niet beter weten en dit dus gewoon accepteren.'



Ik vind het een leuke familie.
Alle reacties Link kopieren
quote:clarins schreef op 09 december 2012 @ 18:27:

[...]



Lees nog een keertje, ik heb het over Eva en de appel en de erfenis dat je bij zonde moet richten tot de heilige maagd Maria. Alleen door je te richten tot een vrouwelijke een maagd kun je weer puur worden. Helaas gaat mijn 'verhaal' (wat niet mijn verhaal is, maar het verhaal van onze geschiedenis en zo invloedrrijk op de positie van de vrouw) wel op, en is dat meer een algemeen bekend gegeven dan een uitzonderlijke opvatting.

Ik ben zelf opgegroeid in ongeveer dezelfde denominatie als de Duggars en dit gaat niet op hier. De heilige maagd is iets van Rooms-Katholieken en we hebben het bij de Duggars over streng protestantisme.



Je verhaal op zich is wel waar en de kerk als instituut heeft daar een rol in, maar het gaat niet op bij deze familie.
Hoeveel 2lingen zijn er in dat gezin?
Alle reacties Link kopieren
Twee slechts.
Alle reacties Link kopieren
quote:clarins schreef op 09 december 2012 @ 16:21:

[...]



Ik vind het niet thuis horen in termen van natuurlijk en onnatuurlijk. Het doen alsof een bruid alleen puur is als er nog geen piemel naar binnen is geschoven, vind ik een moraal (en een dubbele ook nog eens) die vrouwen schade berokkent. Je wordt niet onrein van sex, en het onthouden van sex maakt/houdt een meisje niet puur. Het onderdrukken van natuurlijke behoeften als sex heeft in de kerkelijke gemeenschappen al tot veel ellende geleid. En het verhinderd een reële visie op vrouwen. Dankzij de verhalen over Eva en de appel en het weer puur worden door je te wenden tot de heilige maagd Maria, maakt dat vrouwen door de geschiedenis heel wat te verduren heeft gekregen. En nog steeds beïnvloedt deze erfenis de visie op vrouwen in onze huidige samenleving.Goede posting....zó waar
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mogen de vrouwen alleen rokken aan geen broeken, en ik heb een keer een aflevering gezien waarin de meiden geen zwempak aan mochten maar een soort pak over hun gewone kleren heen moesten dragen. Ik vind dat redelijk belachelijk maar wie ben ik
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2012 @ 18:40:

Ik zou geen eens 19 kindernamen kunnen bedenken. Bij tien zeg je toch " doe maar wat, zuster "?Ik zou zeggen: 'op alfabetische volgorde, zodat we door kunnen gaan tot de 26e...!'
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:LeChatNoir schreef op 09 december 2012 @ 18:58:

[...]



Ik ben zelf opgegroeid in ongeveer dezelfde denominatie als de Duggars en dit gaat niet op hier. De heilige maagd is iets van Rooms-Katholieken en we hebben het bij de Duggars over streng protestantisme.



Je verhaal op zich is wel waar en de kerk als instituut heeft daar een rol in, maar het gaat niet op bij deze familie.Het ging ten eerste niet specifiek over deze familie maar het christendom en diens invloed op de positie van de vrouw in de huidige samenleving. En in die samenleving leven de Duggars ook, weliswaar behoorlijk in hun eigen wereldje, maar ook zij zijn beïnvloed door deze erfenis, hun religie ook. Ik begrijp je punt, maar niemand ontkomt aan die invloed, ook niet hun geloof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven