Geld & Recht alle pijlers

Groupon ellende

20-02-2013 18:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste mede-forummers, ik heb best aardige ervaringen met Groupon. Leuke uitstapjes, mascara's, en handigheidjes besteld en gewoon ontvangen. Tot vorig jaar! Een groupon gekocht voor een schilder, huis is toe aan een buitenschilderbeurt en de bon gekocht.



Inmiddels eigenlijk drama. Het bedrag is te groot om nou zomaar te laten lopen, maar de schilder reageert niet meer op telefoontjes e.d. Hij is een keer geweest, de grouponcode opgeschreven en sindsdien onbereikbaar



Groupon zelf reageert ook niet op mails. Eigenlijk wil ik de deal ongedaan maken omdat de tegenpartij in gebreke blijft.



Heeft iemand anders hier ervaring mee? Wat gedaan/hoe opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Was vandaag in het nieuws dat Groupon niet goed scoort op klachtenafhandeling. Ze sturen je door naar de organisatie waarop de bon betrekking hebt.
ze zijn ook een tussenstation, je moet klagen bij de leverancier, vindt groupon
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 februari 2013 @ 18:13:

ze zijn ook een tussenstation, je moet klagen bij de leverancier, vindt grouponJe koopt bij Groupon, dus moeten zij je je geld teruggeven maar het klopt inderdaad dat ze vaak niet thuisgeven.
Alle reacties Link kopieren
@Radiance, dat deze schilder jouw vouchercode heeft genoteerd, betekent dat hij jouw voucher verzilverd heeft. Hij heeft heeft niet geleverd dus laat het hier niet bij zitten, ik zou zeggen maak Groupon maar helemaal gek met je klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoiets gehad met vakantieveilingen.

De geschillencommissie gaf aan dat organisaties als groupon en vakantieveilingen slechts tussenpersoon zijn. Je hebt een overeenkomst met in jouw geval, de schilder...
Alle reacties Link kopieren
Er ligt een gerechtelijke uitspraak dat groupon meer verantwoordelijkheid moet nemen in deze situaties:



http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html



Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.
Ik zou groupon ook als tussen persoon zien.

Was laatst bij kassa vara goed item over, met schiphol parkeren via groupon.
Alle reacties Link kopieren
Als je inlogt op je groupon account kan je zien of hij je groupon verzilverd heeft.

Misschien kan je hem aanschrijven en een bepaalde periode geven waarin hij moet nakomen. Als hij dat dan niet doet kan je hem in gebreken stellen.
quote:aarinda schreef op 20 februari 2013 @ 18:23:

Er ligt een gerechtelijke uitspraak dat groupon meer verantwoordelijkheid moet nemen in deze situaties:



http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html



Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.Je link werkt helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je een aangetekende brief sturen naar de schilder zelf of naar Groupon? Heb je een rechtsbijstand verzekering waar je je op kunt beroepen? Om hoeveel geld gaat het precies?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even een mailtje sturen naar Kassa, die zijn er vast mee bezig.
Wat een ellende zeg. Schilder heeft de code verzilvert en is daarna verdwenen...

Zeuren bij Groupon tot je erbij neervalt (een percentage van je betaalde geld zit bij hen), maar ook zeker bij de schilder!! Maar ik zou ook kijken of er een forum is waar je wellicht lotgenoten kan vinden/zoeken. Je zal niet de enige zijn die door dit schildersbedrijf is opgelicht...

En als je het aandurft: Bel met een ander nummer voor een verkennende afspraak op een ander adres en confronteer de schilder daar met zijn oplichtingspraktijken. Neem het gesprek desnoods op.
Alle reacties Link kopieren
quote:mooiedromen schreef op 20 februari 2013 @ 18:26:

Als je inlogt op je groupon account kan je zien of hij je groupon verzilverd heeft.

Misschien kan je hem aanschrijven en een bepaalde periode geven waarin hij moet nakomen. Als hij dat dan niet doet kan je hem in gebreken stellen.Ik heb ingelogd op mijn account maar kan eigenlijk niet vaststellen of inderdaad verzilverd is. Hoe zie ik dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat dit nog kan!



dus gewoon niet thuis geven is best een goede tactiek?

Het gaat om ongeveer 450 euro dus wil het er niet bij laten zitten. Rechtsbijstandverzekering kan ik nog even checken, maar die sturen ook gewoon een brief heb ik het idee
Er staat bij je overzicht dan onder de betreffende deal '1 gebruikte Groupon' in plaats van een pdf-bestand waar je code instaat.



Maar ik zie in mijn overzicht dat dat niet 100% klopt. Bij sommige van mijn reeds gebruikte deals staat het namelijk niet vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies! dat had ik ook al gezien. Maar toch staat er inderdaad wel "gebruikte groupon" en niet: Je groupon is per e-mail verstuurd
Alle reacties Link kopieren
Juridisch loket raadplegen?
Alle reacties Link kopieren
Laatst was zoiets bij Radar. Dat ging dan wel over mensen die hun auto bij een bedrijf stalden in de buurt van Schiphol terwijl zij zelf op vakantie gingen. Ondertussen reed het bedrijf gewoon met hun auto en maakte daar ook snelheidsovertredingen mee en dus kregen de auto eigenaars de bekeuringen....



Groupon reageerde inderdaad dat de auto eigenaars maar bij het bedrijf moesten klagen en niet bij Groupon..... Er zat ook een advocaat bij die zei dat Groupon fout was in deze. Kijk anders even of je het nog via uitzendinggemist.nl kan terug vinden. Wie weet kom je zo aan informatie waar je wat aan heb.



Vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het over groupon en parking schiphol bij ongeveer 13:50
Alle reacties Link kopieren
Een mail sturen naar Radar en Kassa, of zij je verder kunnen helpen?

Ombudsman/vrouw is alleen voor overheid toch?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hier ook klagen https://www.klachtenkompas.nl/groupon
Alle reacties Link kopieren
Poeh ¤450 is niet niks.. Ik zou het er ook echt niet bij laten zitten. Zo'n mensen moeten hard gestraft worden.
Alle reacties Link kopieren
Kun je bij zo iets eigenlijk geen aangifte doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldiabonita schreef op 20 februari 2013 @ 19:46:

Een mail sturen naar Radar en Kassa, of zij je verder kunnen helpen?

Ombudsman/vrouw is alleen voor overheid toch?Hey superbedankt! dit ga ik zeker doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven