Museumjaarkaart kopen: Kosten museumjaarkaart

27-03-2014 18:46 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wil een museumjaarkaart voor z'n verjaardag. Ik kijk op internet, maar kost zo'n ding echt 55 euro (Kaart + administratiekosten)?? Iemand een tip voor een aanbieding?
Reken eens uit hoe duur een paar museumbezoeken zijn en je weet dat dit al een gigantische aanbieding is.

Heb het er voor over of koop los kaartjes. Musea hebben het al lastig zat!
Alle reacties Link kopieren
Nee, deze zijn nooit in de aanbieding. En het eerste jaar betaal je inderdaad administratiekosten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kost die kaart. Aanbiedingen zijn er voor zover ik weet nooit.
Ja, dat kost het. Niet duur hè? Doen, hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ooit aangeschaft bij dagje Amsterdam. Gekocht bij Rijksmuseum voor 49,95 en had hem er in een dag al uit
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem ook en nu met de kinderen halen wij hem er zo uit. Echt ideaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Dat bedrag heb je er zo uit hoor.
Koopje toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me te herinneren dat ze ooit voor mensen tot 25 jaar een stuk voordeliger waren.

Maar die leeftijd is nu ineens omlaag gehaald..

Wel jammer , maar idd 50 euro is alsnog een koopje!
Alle reacties Link kopieren
Nooit in de aanbieding

Maar een geweldig ding, ik heb er al veel plezier van gehad.
Duur? Heb je de lijst al gezien waar je allemaal gratis toegang hebt?

Ik vind 'm helemaal niet duur.
Het ding heet al sinds 2003 geen Museumjaarkaart meer, maar Museumkaart
Het is best een heel bedrag inderdaad, maar musea zijn tegenwoordig niet meer goedkoop (je bent al zo 10 euro of meer kwijt voor een kaartje) dus dat is de investering wel waard, vind ik persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
"Vroeger" was je rabobankpas automatisch een museumjaarkaart.

Hoe oud is je vriend ? Is de Cultureel Jongeren Pas een alternatief ?

Die gaat tot 30 jaar, tegenwoodig en kost 15 euro.



Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar kan me voorstellen dat 55 euro duur klinkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En het voordeel van zo'n kaart is ook dat je niet "verplicht "bent langer dan 1 uur te blijven omdat je het anders zonde van je geld vindt. Als je genoeg gezien hebt ga je weer, en later (al is dat op het eind van de middag) ga je weer eens terug om de rest te zien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies, 63 seconden geleden

En het voordeel van zo'n kaart is ook dat je niet "verplicht "bent langer dan 1 uur te blijven omdat je het anders zonde van je geld vindt. Als je genoeg gezien hebt ga je weer, en later (al is dat op het eind van de middag) ga je weer eens terug om de rest te zienInderdaad! Zo vond ik het Rembrandthuis qua huis erg mooi, maar was ik snel uitgekeken op de kleine (pen)tekeningen. Ik had geen tientje betaald voor de entree, maar met de MJK liep ik zo even binnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nlies schreef op 27 maart 2014 @ 19:24:

En het voordeel van zo'n kaart is ook dat je niet "verplicht "bent langer dan 1 uur te blijven omdat je het anders zonde van je geld vindt. Als je genoeg gezien hebt ga je weer, en later (al is dat op het eind van de middag) ga je weer eens terug om de rest te zien

Dat ook inderdaad.

Wij lopen geregeld even een museum in voor een uurtje. Of om een tijdelijke tentoonstelling te kijken.

Ik vind het het geld meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een koopje, zeker in combinatie met de kaarten voor onze kinderen. Voor 6 personen zijn we 200 euro per jaar kwijt, maar daarvoor gaan we zeker 15-20 keer per jaar op pad. Denk aan een paar keer Zuiderzeemuseum, een keer naar Nemo, naar Aviodrome, naar de molen, naar het Rijks, naar het marinemuseum, Openluchtmuseum, Van Gogh, stoomtram Hoorn, biermuseum, etc, etc, etc.



Ik zou er trouwens 2 kopen en lekker mee op pad.
...
Een kennisje van me was van de week met de boot naar New Castle (incl. 2 overnachtingen op de boot) en dat was gratis bij haar museumjaarkaart. Hoefde ze alleen maar administratiekosten voor te betalen. Dus ook daar kun je nog van profiteren. En als je vriend er om vraagt, dan zal ie de kosten er heus wel uit kunnen halen en voor meer dan je aankoopbedrag aan museumbezoekjes afleggen.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Ik wil ook zo'n kaart!
Alle reacties Link kopieren
Nou duidelijk. Het is misschien niet duur, maar wel veel geld Ik ga er zo een bestellen, hartelijk dank voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
En nog een voordeel: als het bevalt, weet je ieder jaar een verjaardagscadeau.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Even wat voorbeelden:



Rijksmuseum: ¤15

Kröller-Müller: ¤17,40

Rijksmuseum van oudheden: ¤9,50

Boijmans van Beuningen: ¤12,50

Zuiderzeemuseum: ¤14,50

Van Abbemuseum: ¤12,00

Gemeentemuseum Den Haag: ¤14,50

Eye Amsterdam: ¤ 9,00

Spoorwegmuseum: ¤16,00

Groninger museum: ¤13,00

Bonnefantenmuseum: ¤ 9,00

Stedelijk museum: ¤ 15,00



Dus denk vier a vijf museumbezoeken en je hebt het bedrag al terugverdiend. Ik ben iig erg blij met mijn museumkaart!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de kaart er met een bezoekje aan Amsterdam al uit. Het gemiddelde grote museum vind het geen enkel probleem om 15 euro entree te vragen.



Zoals hierboven al gezegd word, met die kaart loop je veel makkelijker even een museum in om een half uurtje rond te kijken.



Ik werk in een museum en het is zó fijn! Ook voor de musea, hierdoor genereren we méér bezoekers én we krijgen een percentage van de toegangsprijs. Win-win voor ons (en voor jou: je ziet nog eens wat, waar je niet perse naar toe wilde bijvoorbeeld).



Je hóeft overigens geen abonnement te nemen, je kunt er ook voor kiezen om een jaar uit te proberen of je de kosten er wel uit krijgt. Tot een maand ná het verlopen van je kaart (ongeveer) kan je alsnog kiezen voor het abonnement zónder dat je weer de administratiekosten ( à 4.95) moet betalen,



De kaart word overigens wel steeds strenger: als je kaart niet is ingevuld is ie niet geldig, en ze zijn bezig met maatregelen als je de kaart niet registreert, dus beide doen (sowieso: als je kaart gestolen word, kun je een nieuwe zonder bijzonder hoge kosten aanvragen als je maar geregistreerd bent, zo niet? Vette pech voor de kabouters)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven