Badkamer verbouwen..ikea ? Tips ?

10-02-2015 09:59 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van plan de badkamer te verbouwen . Het is een kleine ruimte , schuin dak dus lastig .. Anyway... Op zoek,naar badkamer meubel ( wastafelkast ?) .. En we vielen achterover van de prijzen .. 1500-2000 euro voor 2 lades en wastafel .. Echt ?



Kwamen voor wat anders bij ikea en daar stonden ook wastafel kasten ..



Iemand ervaring hiermee ? Het is betaalbaar, 10 jaar garantie en is verder eigenlijk wat we zoeken..



Verder zoek ik tips voor badkamer in ruimte met schuine wand.. al wat gekeken op Pinterest . Maar dat zijn grote ruimtes met schuin dak, wij hebben postzegel met schuin dak . Iemand nog andere Google tips ?



Sowieso handige do's en don's in kleine badkamers ? Waar op te letten met tegels ?



Wat we nu in ons hoofd hebben



Douchecabine , 90 x 90 , pendeldeur of schuifdeur of deur kn 2 delen die naar binnen kan klappen .. (Niet van bouwmarkt, die hebben te dun glas ) , inloopdouche is onmogelijk helaas . Geen bad . Zwevend toilet en badkamer meubel. Geen ruimte voor extra kast . Verlchting? Verlaagd plafonds kan niet , dus geen mooie inbouw spots ..



De schuine kant is van gipsplaten .. Wat daarmee te doen ..



We zijn nu bij 2 badkamer bedrijven geweest.. 1 offerte is nu in de maak maar ik ben erg benieuwd naar eventuele briljante a,ternatieven die jullie hebben toegepast in een mini badkamer
Heel erg ikea, maar misschien niet wat je in gedachten hebt voor je badkamer.... Ik plaats het toch, want dolblij was ik met deze enige opbergmogelijkheid in mijn postzegel: de gnedby. Oorspronkelijk gekocht voor cd's, uiteindelijk de enige mogelijke plek voor een make-uptasje, flesjes en tubes, en een doos tampons
Alle reacties Link kopieren
Klus plaatsen op werkspot.
Alle reacties Link kopieren
Ikea wastafelmeubels zijn prima hoor gewoon goed spul voor een goede prijs.

Heb je de mogelijkheid om sfeer verlichting/spots in de schuinewand te verwerken?
Ik heb deze:



en ik ben er niet kapot van. Het huidige model heeft het probleem niet, maar die van mij heeft direct naast de kraan uitsparingen. Gek genoeg loopt daar vaak water in.



Het badkamerkastje met spiegel (niet op de foto) heeft een ander probleem: de spiegel kan niet tegen vocht en gaat roesten. Ik heb de deurtjes al eens mogen omruilen (zo is Ikea dan ook wel weer) maar ik vind het belachelijk. Een badkamerkastje dat niet tegen vocht kan.



In mijn geval was goedkoop dus duurkoop. Ik heb trouwens geen idee wat de kwaliteit van de bouwmarkt voor zoiets zou zijn. Misschien ook niet veel beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Homs schreef op 10 februari 2015 @ 10:07:

Heel erg ikea, maar misschien niet wat je in gedachten hebt voor je badkamer.... Ik plaats het toch, want dolblij was ik met deze enige opbergmogelijkheid in mijn postzegel: de gnedby. Oorspronkelijk gekocht voor cd's, uiteindelijk de enige mogelijke plek voor een make-uptasje, flesjes en tubes, en een doos tampons kan die tegen vocht dan??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar lang gezocht naar een betaalbare pendeldeur en heb die hier gevonden: http://badouche.nl/.

Overigens is een douchedeur wel fijn hoor, want douchen in een inloopdouche kan nogal koud zijn. Een gordijn is trouwens wel goedkoper en makkelijker schoonmaken.

Op de meubels in sanitairzaken kun je fiks afdingen. Ik zag een mooie set voor 1200. Gezegd dat ik dat te duur vond en 800 kon betalen. Dat was goed :-) Toch nog even verder gekeken, en toen zag ik dezelfde set (kolomkast, wastafel en onderkast) ergens anders staan. Daar mocht ik hem voor maar 600 meenemen (puntgaaf showmodel). Maar Ikea is ook prima hoor. Ik heb daar niet voor gekozen omdat ik perse een keramieken wasbak wilde en die hadden ze daar toen niet. Wastafels van kunststof zijn niet bestand tegen bv haarverf.
.
Alle reacties Link kopieren
O ja nog een tip teken de ruimte op schaal en de wc en dergelijke ook die knip je uit en leg je op je 'ruimte' zo kun je puzzelen met de indeling.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Ikea wastafel, model odensvik, en kasten van godmorgen + de godmorgen spiegelkast erboven. De spiegelkast is top: er kan echt heel veel in. Hier geen roest.

De wastafels zijn prima, alleen het ijzeren 'zeefje' is van slechte kwaliteit: krast en begint te bladderen.

De ladekasten zijn ook fijn. Ik ben fan!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heb je hier al naar gekeken, maar als je badkamer zo'n postzegel is en je toch gaat verbouwen, is het dan geen mogelijkheid deze te verplaatsen of uit te bouwen?



Heb ik in mijn vorige huis gedaan, een kleine slaapkamer opgeofferd voor een mooie badkamer en van oude douche een inloopkast gemaakt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de smalste wastafel + meubel die ik kon vinden en die was van….Ikea. Van de lillangenserie, 27 cm diep. Na een half jaar ben ik er nog steeds tevreden mee, want ook mijn badkamer is een postzegel (moet in mijn 90 cm brede badkamer langs de wastafel om in de douche te staan.) Hoe het over 10 jaar is weet ik natuurlijk niet, maar ieder andere wastafel had niet eens gepast denk ik.

Heb er wel een grohe kraan op staan, want de Ikea kranen vind ik lelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2015 @ 10:14:

[...]



kan die tegen vocht dan??Volgens mij zijn ikeabadkamermeubels hetzelfde gemaakt als alle andere meubels.
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2015 @ 10:14:

[...]



kan die tegen vocht dan??Officieel ongetwijfeld niet, maar met een tweedehandsje wilde ik dat best uitproberen. De onderkant is na een jaar niet meer zo mooi, maar na een jaar in mijn badkamer staan er in mijn nieuwe huis weer cd's in.
Alle reacties Link kopieren
Ikea is prima.



Ik vind zelf douchegordijnen leuker en gemakkelijker omdat je die in de wasmachine kunt gooien en af en toe wisselen om de stijl van de badkamer te veranderen voor weinig geld.



Wat ik in mijn huisje gedaan heb (ook zeer kleine badkamer maar zonder schuin plafond): op de rommelmarkt een leuk kastje gekocht voor 2,50 en dit met botenlak behandeld. Daar een wasbak opgezet met een mooie kraan. Je moet er natuurlijk van houden en het is alles behalve strak.
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmees, degene die het moet gaan doen is niet het probleem .. Die hebben we al. Onze vaste klusser .

Vandale , nee , we kunnen nergens anders heen met de badkamer helaas, anders was dat zeker een optie geweest . Eventueel een dakkapel is enige wat we kunnen doen, maar dt is financieel wel een dingetje



Ippy, die jij noemt hebben we ook op het oog. Wasbak is van keramiek .. Kranen willen we dan van grohe .

Fresiaas, douchegordijn is een no go.. We willen een mooie douche cabine ..en het kan ook niet. De douche gaat niet in een nis, heeft linkerzijde de muur en rechterzijde komt dan glazen paneel/wand



Impala bedankt voor je link ! Deze kenden we nog niet
Alle reacties Link kopieren
En jullie 'vaste klusser' heeft geen ideeën?



Voordeel van een installateur of aannemer is dat hij soms met ideeën komt waar je zelf nooit aan gedacht had.
Alle reacties Link kopieren
Pimpelmees, omdat de ruimte zo is zoals hij is, kan ik eigenlijk niet zo gek veel anders .. Alleen mer dakkapel kan ik eventueel wat ruimte bijvakken, maar zoals gezegd ,, minimaal 5000 euro .. En dat is best veel. We zitten nu voor badkamer en toilet rond de 10.000/12.000



Hij had ook wel wat tips , dus een aantal dingen zijn al aangepast , maar ik hoor graag meer.. Vooral tav verlichting en tegelkeuze. En ik was benieuwd naar ikea spul
Alle reacties Link kopieren
Wat ik bedoel is dat een beetje klusser weet wat te doen met gipsplaten...

En een handige klusser kan ook een badmeubel op maat maken.
Alle reacties Link kopieren
O zo.. Ja er kunnen soort kunststof platen op. Badmeubel is geen probleem verder , ik vroeg naar ervaring met ikea ..
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunststof platen? Stucwerk is veel mooier toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dat zomaar kan eigenlijk,, klusser had het ook niet genoemd dus ging ik ervanuit dat het niet kan..
Alle reacties Link kopieren
Mijn halve badkamer bestaat uit stucwerk. Tuurlijk kan dat.
In onze vorige woning hadden we een Ikea badkamerkast met wastafel dat was echt prima. De vorige bewoners hadden die er in gezet en wij hebben er 5 jaar gewoond, het zag er nog heel mooi uit toen we verhuisden.

Wij zijn nu onze badkamer met gedeeltelijk schuin dak aan het verbouwen. De afmetingen zijn 180 bij 180. Tegen de achterste muur is na 90 cm een muurtje geplaatst. In de hoek een inloopdouche, aan de andere kant een wc. Tegen de andere muur komt een kastje met wastafel.
Alle reacties Link kopieren
Inloop kan bij ons echt niet .. Dan loop je onder schuine kant .. Zal even zien of ik plaatje kan uploaden
Alle reacties Link kopieren
http://imageshack.com/a/img540/307/isGq5V.jpg



Maatgeving aan linkerkant, wij wonen aan rechterkant, badkamer is dus gespiegeld. Aan bovenkant van plaatje zit dus de schuine kant.



Indeling is dus



links zit douche, rechts (tegenover) komt wastafelmeubel, naast wastafelmeubel toilet. Naast douche komt niets..



Zit nu velux raam in schuin dak, die wordt (als we geen dakkapel doen) vergroot. Vloerverwarming ipv radiator .. Design radiator hadden we gedacht naast de douche, maar omdat het dan onder de schuine kant is, vermoeden we dat het niet handig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven