Badkamer verbouwen..ikea ? Tips ?

10-02-2015 09:59 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van plan de badkamer te verbouwen . Het is een kleine ruimte , schuin dak dus lastig .. Anyway... Op zoek,naar badkamer meubel ( wastafelkast ?) .. En we vielen achterover van de prijzen .. 1500-2000 euro voor 2 lades en wastafel .. Echt ?



Kwamen voor wat anders bij ikea en daar stonden ook wastafel kasten ..



Iemand ervaring hiermee ? Het is betaalbaar, 10 jaar garantie en is verder eigenlijk wat we zoeken..



Verder zoek ik tips voor badkamer in ruimte met schuine wand.. al wat gekeken op Pinterest . Maar dat zijn grote ruimtes met schuin dak, wij hebben postzegel met schuin dak . Iemand nog andere Google tips ?



Sowieso handige do's en don's in kleine badkamers ? Waar op te letten met tegels ?



Wat we nu in ons hoofd hebben



Douchecabine , 90 x 90 , pendeldeur of schuifdeur of deur kn 2 delen die naar binnen kan klappen .. (Niet van bouwmarkt, die hebben te dun glas ) , inloopdouche is onmogelijk helaas . Geen bad . Zwevend toilet en badkamer meubel. Geen ruimte voor extra kast . Verlchting? Verlaagd plafonds kan niet , dus geen mooie inbouw spots ..



De schuine kant is van gipsplaten .. Wat daarmee te doen ..



We zijn nu bij 2 badkamer bedrijven geweest.. 1 offerte is nu in de maak maar ik ben erg benieuwd naar eventuele briljante a,ternatieven die jullie hebben toegepast in een mini badkamer
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-02-2015 09:15
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in een kleine badkamer geen douche cabine of wanden nemen. Gewoon de hele badkamer waterdicht maken met afvoer. Ook makkelijk met schoonmaken. Eventueel een gordijn. Ook prettig als je eens met z'n tweeën wilt douchen.
Alle reacties Link kopieren
Dimag gestaft.



Maar je overweegt dus een dakkapel?
onze badkamermeubels van ikea en de wastafel zijn prima, we wonen er nu 4 jaar, geen problemen mee, wij sloegen ook steil achterover van de prijzen in badkamerspeciaalzaken
Alle reacties Link kopieren
Wat wij hebben gedaan als goedkope optie... rondgekeken op online veilingsites en hebben zo een badkamermeubel op de kop getikt inclusief 2 kranen en een spiegel voor 700 euro (nieuwwaarde rond de 2500 euro). Misschien ook een idee voor jullie? Wij keken trouwens ook eerst bij IKEA en vonden de Godmorgon serie ook mooi, maar qua kwaliteit hebben we nu zoveel beter. In theorie waren we ook bij IKEA ongeveer rond de 700 euro kwijt geweest (incl. kranen en spiegel), maar dan heb je mindere kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een privé berichtje gestuurd met mijn verhaal en tip voor een badkamer met dit budget

Wij zijn daar trouwens ook echt heel goed geholpen! Ze tekenen het voor je uit, en dan kunnen ze het later invullen met de kleuren die je hebt uitgekozen zodat je wat meer beeld krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 februari 2015 @ 23:39:

Ik zou in een kleine badkamer geen douche cabine of wanden nemen. Gewoon de hele badkamer waterdicht maken met afvoer. Ook makkelijk met schoonmaken. Eventueel een gordijn. Ook prettig als je eens met z'n tweeën wilt douchen.

Dit zou ik nooit doen.

Een keer douchen en je hele badkamer is zeiknat.

Als een muurtje kan is dat echt een 1000x fijnere oplossing.
quote:juffert22 schreef op 13 februari 2015 @ 23:08:

Wat wij hebben gedaan als goedkope optie... rondgekeken op online veilingsites en hebben zo een badkamermeubel op de kop getikt inclusief 2 kranen en een spiegel voor 700 euro (nieuwwaarde rond de 2500 euro). Misschien ook een idee voor jullie? Wij keken trouwens ook eerst bij IKEA en vonden de Godmorgon serie ook mooi, maar qua kwaliteit hebben we nu zoveel beter. In theorie waren we ook bij IKEA ongeveer rond de 700 euro kwijt geweest (incl. kranen en spiegel), maar dan heb je mindere kwaliteit.Welke online veilingsites zijn dat? Ik ben ook nog op zoek. Badkamer is verder bijna klaar, maar een meubel hebben we nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een dakkapel doen. Hebben wij ook gedaan, ook een schuine wand in de badkamer, en scheelt heel veel ruimte. Daardoor hebben wij nu een dubbele wasbak, korte zijde tegen de dakkapel zodat je daar goed kunt staan en 't bad met de korte zijde onder de schuine kant.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Oja wij hebben grote antraciet tegels tegen de wand en vloer en gewoon een gipsen plafond en schuine kant met daarin spotjes.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een dakkapel gaan.

Dan is de basis veel ruimer.

Voor het invullen verder met tegels, kranen en kastjes kun je lekker rondneuzen op internet om te kijken welke opties het goedkoopste/beste zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 15 februari 2015 @ 09:18:

[...]





Welke online veilingsites zijn dat? Ik ben ook nog op zoek. Badkamer is verder bijna klaar, maar een meubel hebben we nog niet.Wij hebben ons badmeubel bij Troostwijk veilingen vandaan.. er zijn er meerdere, gewoon Googlen op 'veilingsite'. Wel goed opletten waar en wanneer het opgehaald dient te worden, dit is vaak maar op 1 locatie en doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
quote:juffert22 schreef op 13 februari 2015 @ 23:08:

Wat wij hebben gedaan als goedkope optie... rondgekeken op online veilingsites en hebben zo een badkamermeubel op de kop getikt inclusief 2 kranen en een spiegel voor 700 euro (nieuwwaarde rond de 2500 euro). Misschien ook een idee voor jullie? Wij keken trouwens ook eerst bij IKEA en vonden de Godmorgon serie ook mooi, maar qua kwaliteit hebben we nu zoveel beter. In theorie waren we ook bij IKEA ongeveer rond de 700 euro kwijt geweest (incl. kranen en spiegel), maar dan heb je mindere kwaliteit.





BVA auctions is de andere grote veilingsite.

Gewoon gaan zoeken in de overzichten naar badkamermeubelen, het is wel aan te raden om te gaan kijken want je krijgt geen garantie op de spullen. Vaak zijn het failliete zaken die leeg verkocht worden. Wel leuk, het bieden is spannend en soms frustrerend als een ander steeds over je heen biedt. Ik heb net vorige week 2 design radiatoren en prachtig glasmozaiek opgehaald voor een fractie van de prijs. Wat juffert zegt, het ophalen is vaak door de week en druk, je moet achter in de rij aan sluiten. Het spaart je geld maar kost je tijd , je moet zelf afwegen waar je het meest van hebt . In ons geval is dat tijd..
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 10 februari 2015 @ 14:16:

Fresiaas, douchegordijn is een no go.. We willen een mooie douche cabine ..en het kan ook niet. De douche gaat niet in een nis, heeft linkerzijde de muur en rechterzijde komt dan glazen paneel/wand Ik heb een douchegordijnstang met een hoek erin, omdat mijn douche ook niet in een nis staat. Werkt prima. Als je echt geen douchegordijn wilt heb je niks aan deze info, maar je hoeft het dus in ieder geval niet te laten omdat het niet zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
De douchecabine zover mogelijk naar achter tot schuine wand je hebt dan naast de deur voorin een mogelijkheid voor radiator voor handdoeken.

Als je voorin de zwevende toilet plaatst dan kan het blad met wastafel doorlopen tot onder schuin dak en kun je daaronder wasmand plaatsen en bovenop extra ruimte voor spullen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een muurtje van dik glas maakt en daarvoor het toilet plaatst kun je achter de muur douchen en heb je de andere wand totaal vrij voor wastafelmeubel en radiator

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven