Nymfomane

28-10-2008 07:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nym-fo-ma-ne - vrouw die aan een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift lijdt



In een mailwisseling met iemand kwam het op het onderwerp nymfomanie. Ik weet wel wat een nymfomane is maar ik heb er nog nooit een ontmoet (voor zover ik weet).



Ik ben inmiddels nieuwsgierig geworden en vroeg me af of hier vrouwen komen die nymfomane zijn of mensen die een nymfomane kennen. Ik ben benieuwd hoe zulke vrouwen hun nymfomanie ervaren en hoe ze er mee omgaan.



Voor de duidelijkheid: ik ben zelf gelukkig geen nymfomane want het lijkt me geen pretje.



Dit onderwerp nodigt denk ik uit tot flauwe opmerkingen en grappen. Zullen we afspreken dat we die achterwege laten en hier gewoon serieus over discussieren?
Nee ik ken wel heel veel nymfomannen :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft een relatie gehad met een nymfomane.

hoewel t een lief wijffie was is uiteindelijk de relatie stukgelopen doordat ze nymfomane was/is.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer spreek je van een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilous schreef op 28 oktober 2008 @ 08:15:

Wanneer spreek je van een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift?Als je het op zijn minst 6 keer op een dag doet.
Alle reacties Link kopieren
Met wie dan?
Alle reacties Link kopieren
Een nymfomane is een vrouw die net zo veel aan sex denkt als de gemiddelde MAN.
quote:Pilous schreef op 28 oktober 2008 @ 08:15:

Wanneer spreek je van een abnormaal sterk verhoogde geslachtsdrift?Wanneer de drang naar het hebben van seks het maatschappelijke en sociale leven negatief beïnvloed. Je dus bijvoorbeeld je werk niet goed kan doen, omdat je steeds op zoek bent naar die seksuele bevrediging.
Alle reacties Link kopieren
Of na 6 jaar huwelijk klagen dat je man maar 4x per week wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:IvyRosa schreef op 28 oktober 2008 @ 09:08:

[...]





Wanneer de drang naar het hebben van seks het maatschappelijke en sociale leven negatief beïnvloed. Je dus bijvoorbeeld je werk niet goed kan doen, omdat je steeds op zoek bent naar die seksuele bevrediging.Is er dan ook verschil tussen nymfomanie en seksverslaving?
Alle reacties Link kopieren
<<< ik word heel vaak nymfo genoemd :(



als het aan mij ligt duik ik (als ik er tijd voor heb)

4x per dag het bed in :(



helaas is mijn vriend anti seks eigeluk en vind 1x per maand genoeg... ARME IKK...



alhoewel ik zo genoemt word wil het niet zeggen dat ik het ben..!



ik kan gewoon mezelf in houden en trouw blijven..

maar meer dan 3 dagen zonder bevrediging word ik toch langzaam geirriteerd van!
quote:_zaza_ schreef op 28 oktober 2008 @ 10:06:

[...]





Is er dan ook verschil tussen nymfomanie en seksverslaving?Nee, volgens mij is het hetzelfde, maar ben geen deskundige dus kan het je niet garanderen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het ook hetzelfde, alleen wordt het woord seksverslaving eigenlijk alleen bij mannen gebruikt.

"Seksverslaving" geeft denk ik wel een realistischer beeld van wat het is. Bij nymfomane worden inderdaad vaak grapjes gemaakt. Seksverslaving geeft denk ik beter weer dat het geen pretje is..
Alle reacties Link kopieren
Is wel een verschil tussen beiden : http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksverslaving
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil dan precies? Als ik bij Nymfomanie kijk op wikipedia krijg ik dit:



In medische kringen is men het er niet over eens vanaf wanneer men spreekt van een "overmatige" seksuele drift. Over het algemeen wordt deze overmatig genoemd wanneer deze zorgt voor stress of een gebrekkig sociaal functioneren. Als de vrouw hierdoor psychische klachten krijgt, kan men nymfomanie als seksuele-functiestoornis (ICD F52.7) of als symptoom van een bredere medische aandoening beschouwen.



Het is niet altijd eenvoudig te bepalen waar de grens tussen seksuele drang en dwangmatig gedrag ligt. Men spreekt in het laatste geval ook wel over seksverslaving.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is de grens erg vaag ofzo..
Alle reacties Link kopieren
quote:IvyRosa schreef op 28 oktober 2008 @ 09:08:

[...]

Wanneer de drang naar het hebben van seks het maatschappelijke en sociale leven negatief beïnvloed. Je dus bijvoorbeeld je werk niet goed kan doen, omdat je steeds op zoek bent naar die seksuele bevrediging.



Nu is het zo dat als twee personen beiden een evenvele hoeveelheid tijd zouden besteden aan hun verslaving, dit voor de geen belemmering is in het sociale leven, terwijl dit voor de ander wel zo zou kunnen zijn.



Neem bijv. poker. Iemand die naast zijn baan, ook nog 40 uur per week pokert, kan in de knellen komen met zijn sociale leven. Dit terwijl iemand die van het pokeren zijn beroep heeft gemaakt, in feite nog 40 uur heeft om dit aan zijn sociale leven te besteden.



In het verlengde zou je kunnen doorvoeren, om dan als seksverslaafde aan een beroep te denken dat ligt in deze sfeer of om de verslaving in toom te houden.
quote:matamata schreef op 28 oktober 2008 @ 12:19:

[...]





Nu is het zo dat als twee personen beiden een evenvele hoeveelheid tijd zouden besteden aan hun verslaving, dit voor de geen belemmering is in het sociale leven, terwijl dit voor de ander wel zo zou kunnen zijn.



Vaak is het zo dat mensen met een verslaving erg lastig zijn om een relatie mee te hebben. Ik denk dat het vrij uniek is dat een seksverslaafde een seksverslaafde partner treft.

Iemand zonder partner is naar wat ik begreep dan de hele dag bezig met het scoren van seks/dates enz.



Ik vraag me af of van je verslaving je beroep maken zo handig is. In dit geval ben je alleen bezig met je eigen genot, niet echt een pluspunt als prostitué zijnde lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:IvyRosa schreef op 28 oktober 2008 @ 12:24:

[..



Ik vraag me af of van je verslaving je beroep maken zo handig is. In dit geval ben je alleen bezig met je eigen genot, niet echt een pluspunt als prostitué zijnde lijkt me.



Zijn toch maar weinig mensen die van hun hobby hun job maken.

Het kan natuurlijk zijn dat het werkt, en waarschijnlijk verdien je dan ook nog eens niet onaardig, maar kans is groter dat de lol er dan gauw genoeg eraf is....... weg verslaving. En dan, weer een 9 to 5 job?
Alle reacties Link kopieren
Als het aan mij ligt kan ik op elk moment van de dag, op elke willekeurig plek aan sex denken en/of doen. Ik vrees dat ik mezelf dan ook tot 'nymfomane' kan benoemen. Er zijn haast geen opmerkingen waar ik geen 'sexueel' getinte opvatting in zie. Mannen zijn voor mij vaak al uitgekleed voordat ze binnen zijn, en dat terwijl ze over het algemeen gewoon hun kleren aan houden. In bijna alles zie ik sex, denk ik aan sex en wil ik sex.



Laat ik jullie wel zeggen, dit is soms behoorlijk vervelend!!!
Klinkt erg herkenbaar voor 50% van de wereldbevolking lady108
Alle reacties Link kopieren
Een nymfomane vrouw raakt niet bevredigd ; orgasme of niet ; méérméérmeér en nogeensnogeensnogeens . direkt , nu , en lijfelijk .



Een sexverslaafde is niet verslaafd aan het weer klaarkomen , maar aan die bodemloze oneindige ( vaak duistere ) varianten die sex heeft te bieden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjarrel, je berichtje doet me denken aan een lange relatie die ik ooit had, negen jaar bij elkaar geweest, na een jaar had meneer geen zin meer in seks en had allerlei filosofieën waarom dat beter was. Aan het eind was één keer per maand nog veel. Uiteindelijk ben ik er met een ander vandoor gegaan. Heb nog steeds spijt van al die onbenutte jaren.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
Alle reacties Link kopieren
:worship:@ Graaggedaan zooooo mee eens...zo mee eens....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw is nymfomane en heeft hierdoor voordien inderdaad nooit een relatie kunnen houden. Door mijn 'aparte' levensvisie is dit inderdaad mogelijk al moet ik wel toegeven dat het extreme ook alwel eens spanning heeft meegebracht.
Nu, iedereen is zoals hij f zij is en als je wil dat iemand gelukkig is in zijn of haar relatie moet je dit anders zijn aanvaarden en deze persoon zichzelf laten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven