Geld & Recht alle pijlers

marktplaats verkopen, de moeite waard?

02-05-2017 16:36 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga opruimen Ik vind MP vooral gedoe; leuren met je spullen, eindeloos mailen over kleur/afmetingen/etc, wildvreemden aan je deur of iedere dag met doosjes/enveloppen in de weer. En toch vind ik het weggooien altijd zonde (kleding, speelgoed) en heb ik nu tijd om dingen te verkopen ivm weggooien.



Iemand tips om al het kleine grut dat ik tegenkom en nog prima een ronde mee kan, voor weinig wil verkopen, zonder veel effort en frustratie te verkopen? Of is MP daarvoor niet geschikt en kan ik beter FB aanmaken of toch weggooien?
Alle reacties Link kopieren
Een markt?
Kringloop, als het nog een ronde meekan en jij het teveel moeite vind om te verkopen.
Er zijn ook weggeefwinkels waar je goede spullen kwijt kunt.
Plaatselijke weggeefhoek op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga tegenwoordig eens in de zoveel tijd op een markt staan. Best gezellig. Maar dat wil ik je wel alleen aanraden als je dingen hebt die je bwv voor max een paar euro weg wilt doen. Als het echt dingen met waarde zijn zou ik die wel op marktplaats/facebook zetten. Ik ben zelf alle piepkuikens op marktplaats/facebook spuug zat. Heel veel vragen en dan niks meer horen, zielige verhalen ophangen, afspraken niet na komen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik breng regelmatig wat naar de kringloop, kinderkleding naar collega's, maar dat zijn kleine tasjes. Spullen hebben wel waarde, ik ben bang dat het dozen zijn ipv tasjes en dat vind ik toch zonde om zo weg te doen. Is kinderkleding en speelgoed gewoon vragen om gezeur op mp? Of verkoopt dat? Ik heb vroeger weleens iets geplaatst, 16 foto's per item, uitgebreide beschrijving, is dat nog tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef kleding en spullen wat in de weg staat altijd weg aan vrienden, familie of collega's.

Maak ik tenminste iemand blij mee. Ik hou niet van MP, te veel gezeik en mensen komen vaak ook niet opdagen.

Ik koop wel eens op MP.
Prrrr, mauw miawwwww.
Als het echt klein grut is, is het denk ik alleen verkoopbaar als je het allemaal bij elkaar te koop zet. Anders komt er echt niemand op af. En anders zetten op 'gratis af te halen'.
Alle reacties Link kopieren
Weggeefhoek op FB vond ik vreselijk! Wat een gemiep over gratis spullen :( Of ik het kon langsbrengen, of gratis opsturen, of ik de buitenkant en binnenkant van een paar schoenen wilde opmeten ivm de maat, of ik de overtrekken van een ledikantje wilde opmeten want als het precies 70 bij 120 was dan zou het niet om het matras heenpassen, of de kleur van een vestje meer blauwig paars was of rozig paars, mouwen meten, rugpanden, etc. Ik werd er gek van, heb alles aan de tweede die langskwam meegegeven en gezegd dat ze het maar moest weggooien als het toch niks was
Alle reacties Link kopieren
Met een vriendin ofzo een kraan huren op zo'n snuffelmarkt, is echt hartstikke leuk om te doen en je kan al dat grit kwijt en verdient vaak ook nog best leuk, maar inderdaad zoals hierboven gezegd alleen als je niet meer dan een paar euro per item vraagt, anders verkoop je er niks.. .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pastelblauw schreef op 02 mei 2017 @ 16:41:

Ik ga tegenwoordig eens in de zoveel tijd op een markt staan. Best gezellig. Maar dat wil ik je wel alleen aanraden als je dingen hebt die je bwv voor max een paar euro weg wilt doen. Als het echt dingen met waarde zijn zou ik die wel op marktplaats/facebook zetten. Ik ben zelf alle piepkuikens op marktplaats/facebook spuug zat. Heel veel vragen en dan niks meer horen, zielige verhalen ophangen, afspraken niet na komen etc.Haha, piepkuikens! Ja, dat heb ik ook eens gedaan, kan ik wel weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles gedoe vindt wat denk je dan dat wij nog voor tips hebben. Goede foto per item, goede omschrijving en hup op Mp of fb
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop goede dingen gewoon nog steeds op marktplaats, onlangs nog alle duplo van de kinderen voor een mooi bedrag verkocht.



Maar ik vind het ook weinig moeite, reageer niet op gezeur en onder een bepaald bedrag wil ik niet de moeite doen het op te sturen, dan zet ik op gratis ophalen of breng ik naar de kringloop.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 02 mei 2017 @ 16:47:

Ik geef kleding en spullen wat in de weg staat altijd weg aan vrienden, familie of collega's.

Maak ik tenminste iemand blij mee. Ik hou niet van MP, te veel gezeik en mensen komen vaak ook niet opdagen.

Ik koop wel eens op MP.

Ik koop ook weleens op MP, leuke dingen, kleine prijsjes, dat gun ik een ander ook.



Collega's en vriendinnen hebben zonen of dochters net zo oud als de mijne, ik kan dat meisjesspul dus niet kwijt. En aangezien het meeste nieuw gekocht is en weinig gedragen dacht ik aan MP.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd dat mensen spullen die nog gewoon goed zijn zomaar weg zouden gooien. Ik vind spullen verkopen te veel moeite, daarom breng ik die dingen naar een kringloopwinkel. Makkelijk. Heb ik geen gedoe en zij kunnen er wat aan verdienen. Veel kringlopers hier hebben ook een goed doel eraan vast zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkie schreef op 02 mei 2017 @ 16:57:

Als je alles gedoe vindt wat denk je dan dat wij nog voor tips hebben. Goede foto per item, goede omschrijving en hup op Mp of fbDe tips van Vandale, onder jou. Ik reageer altijd netjes, ik reageer nog 6x netjes over de kleur, zoek de aankoopbon, meet de mouwen, typ een beschrijving van 6 kantjes over het postuur van mijn kind en hoe het broekje/shirtje/jasje valt. Maak geduldig foto's van de boorden van winterjassen zodat je ziet dat ze onbeschadigd zijn, onderkanten van schoenen zodat je ziet dat ze weinig gedragen zijn, fotografeer in daglicht, zonder afleidende achtergrond, merkjes, maten etc. En dan nog zeg ik aardig 'ik waardeer je bod, maar zou het toch graag verkopen voor ...'. Dus ik doe deze ronde gewoon zoals Vandale!
Yardsale!



Alle reacties Link kopieren
Als je flink wat klein spul hebt is op een markt staan inderdaad wel een goede. Merkloze kinderkleding verkocht ik vaak als pakket per maat aangezien het zo weinig per stuk oplevert dat ik het de moeite niet vind van elk Hema shirtje foto's te maken en te meten en er dan nog 40.000 vragen over te beantwoorden. Ik maakte dan wel foto's van de kleding bij elkaar en van wat lossen dingen zodat ze wel konden zien hoe het eruit zag. Per pakket schiet ook lekker op. Merkkleding die nog erg mooi was deed ik soms wel per stuk of setje.



Speelgoed als Duplo zette ik er wel op maar allerlei losse poppetjes en puzzels heb ik op de markt verkocht en de rest naar de kringloop gedaan.



Ik heb weleens iets weggegeven via een Facebook groep en zelfs als het gratis is, is het vaak genoeg nog gezeik dus verkopen begin ik niet aan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Hier - rustige straat - zijn er wel es mensen die hun "rommel" of wat ze kwijt willen gewoon voor hun deur zetten.

Bordje "gratis mee te nemen" bij en binnen een dag is alles weg.

Niet doen als je midden in 't centrum van een stad zit of een overijverige wijkagent hebt die graag boetes uitschrijft.



Zo'n rommelmarkt zou ik de moeite niet vinden, want vaak betaal je ook nog es je plaats.

En dan ben je een deel van je spullen misschien kwijt, maar netto mag je nog opleggen ook.

Plus dat je er ook nog es een halve of hele dag aan kwijt bent ...



Als je echt geen zin hebt om er tijd aan te spenderen: Kringloop.

En wat zij niet aannemen wegsmijten.
quote:Pastelblauw schreef op 02 mei 2017 @ 16:41:

Ik ga tegenwoordig eens in de zoveel tijd op een markt staan. Best gezellig. Maar dat wil ik je wel alleen aanraden als je dingen hebt die je bwv voor max een paar euro weg wilt doen. Als het echt dingen met waarde zijn zou ik die wel op marktplaats/facebook zetten. Ik ben zelf alle piepkuikens op marktplaats/facebook spuug zat. Heel veel vragen en dan niks meer horen, zielige verhalen ophangen, afspraken niet na komen etc.

Ik verkoop (en koop) veel via mp en herken dat niet. Nooit gedoe met kopers.



Misschien scheelt het dat ik geen kinderkleding verkoop. Ik verkoop voornamelijk kleding, boeken en meubels.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat merkkleding nog wel gaat via MP maar voor "gewone" kleding is het aanbod zo groot dat het de moeite niet waard is.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pastelblauw schreef op 02 mei 2017 @ 16:41:

Ik ga tegenwoordig eens in de zoveel tijd op een markt staan. Best gezellig. Maar dat wil ik je wel alleen aanraden als je dingen hebt die je bwv voor max een paar euro weg wilt doen. Als het echt dingen met waarde zijn zou ik die wel op marktplaats/facebook zetten. Ik ben zelf alle piepkuikens op marktplaats/facebook spuug zat. Heel veel vragen en dan niks meer horen, zielige verhalen ophangen, afspraken niet na komen etc.



Maar op een markt gaan staan is toch vele malen meer moeite dan iets op marktplaats zetten?



Ik koop en verkoop al jaren veel via Mp en herken ook niets van dit soort verhalen.
Ik zet voor mezelf een deadline. Alles wat binnen een week niet weg is via Marktplaats, gaat naar de kringloopwinkel.

Ik ga niet 2 keer de advertentie verlengen op MP.



Wat betreft kleding: een vriendin doet wel eens een oproepje 'kleding gezocht voor een vluchtelingengezin (vader, moeder, zoon, dochter)'. Dan weet ik dat het goed terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan wat je wilt verkopen.



Ga eens kijken wat er zoal te koop is via Marktplaats en welke prijzen er voor gevraagd worden. Merkkleding en merkschoenen dat weinig gedragen is, er zeer mooi uitziet en in het huidige modebeeld past raak je wellicht gemakkelijk kwijt.



Heb lang meegedaan met kinderkleding beurzen via peuterspeelzalen. Je levert de kleding in (schoon, netjes, heel) en het wordt op zo'n markt te koop aangeboden. Zo'n 35% is voor de verkoper en de rest is voor de organisator. Zelf bracht ik kinderkleding naar een stichting die het inzamelde voor een kindertehuis in o.a. Roemenië. Wat niet verkocht werd haalde ik weer op en bracht het dan naar een stichting die het inzamelde voor een kindertehuis in o.a. Roemenië.



Regelmatig op de vrijmarkt met Koninginnedag gestaan, gebruik gemaakt van kinderkledingbeurzen/speelgoedbeurzen op peuterspeelzalen, soms verkoop via Marktplaats of soortgelijke sites, weggeven aan naschoolse opvang, weggeven aan centrum dagbesteding gehandicapten / minder validen, wegbrengen naar kringloper, in november meedoen met inzamelacties speelgoed voor voedselbanken............... Wellicht kun je plaatselijke speel-o-theek ook blij maken............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven