Tips Hongkong

19-05-2017 10:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon weinig recente topics met tips vinden dus daarom een nieuw topic. In oktober gaan we acht dagen naar Hongkong en ik ben benieuwd naar tips! Leuke restaurantjes, winkeltjes, activiteiten etc. Wat zijn jullie 'musts' voor Hongkong? We overnachten waarschijnlijk in Kowloon en aangezien we best wat tijd hebben zijn tips voor dagtrips ook welkom :-]
Alle reacties Link kopieren
Op TripAdvisor staat heel veel. Wij hebben tripjes gemaakt die daar staan. Was super.
De markt in Kowloon is leuk.
Elke avond is er een lichtshow in de haven. Preciese tijd weet ik niet meer.
Oversteken met een pontje.
Met de bus naar Stanley. Daar was het lekker rustig toen wij er waren. Strand en markt met o.a. mooie leren tassen.
Naar het eiland Lantau en daar met de kabelbaan. Je kunt dan weer met een boot terug.
Gewoon wandelen in het centrum en de malls in. De meest luxe winkels met designermerken, maar ook gewoon H&M en Zara.
Bovenin die malls zitten restaurants.
Je kunt een Octopus card kopen en daarmee kun je in de metro, bus en op de pontjes.
Naar de Peak met uitzicht over HongKong. Is wel heel druk. Je kunt met een kabeltram heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek zondag die kant op, bij terugkomst weet ik wat leuk is ;-)
Bezoek op Lantau Island de Big Boeddha.
Op Hongkong Island naar de peak met zonsondergang en naar Stanley Market.
Hou je van pretparken kun je naar Ocean Park, leuk met halloween als je er toevallig eind oktober zit.
Een dagje Macao met de snelboot is ook 'n aanrader.
Met de gewone ferry naar Lamma island. Dat is autovrij en kun je zo rondwandelen en daarna vers seafood eten op terras.
Cheung Chau ben ik ook geweest, ook klein eiland en leuk voor 'n ochtendje.
Bij Kowloon 's avonds om 20 uur op Avenue of Stars naar de lasershow (symphony of lights) kijken
Eet bij de Mac een garnalenburger
Soho is wel 'n gezellige wijk met restaurantjes en Lan Kwai Fong
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, ik ben ik oktober een paar dagen in Hong Kong. Heeft iemand nog tips voor een hotel?
Ik zat in 'n hotel aan de avenue of stars. Intercontinental heet dat geloof ik. Heeft rooftoppool.
https://hongkong-ic.intercontinental.com/en/
Alle reacties Link kopieren
Wow, ziet er lux uit mag ook wel wat je ervoor betaalt (zag prijzen van € 470 voor 2 nachten). Dat gaat boven mijn budget... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Eaton hotel is superschoon, ligt op een toplocatie, hartje centrum, en is denk ik meer je budget.
Alle reacties Link kopieren
To, een superleuke dagtrip is met de Ferry oversteken (vanuit Kowloon 7 minuten en kost iets van 50 cent), en dan daar een taxi of bus nemen naar The Peak. (max 15e met taxi). Daar kun je genieten van het uitzicht, eventueel nog met het kabelbaantje.
Daarna weg bij de toeristen, en met een taxi of bus naar Stanley Market, een erg leuk marktje met veel leuk geroezemoes en het ligt aan een schattig haventje.
Wanneer je het geld ervoor over hebt, tussenin ligt Repulse Bay, een zandstrand voor locals. Leuk om te zien, maar zelf ga ik altijd lunchen bij dit restaurant, dan voel je even het koloniale Britse verleden van Hong Kong.
https://www.therepulsebay.com/en/dining/verandah/
Enjoy!


Oh, schiet me nu binnen:
Wanneer je in Kowloon zit, dan zit aan Nathan Road iets voorbij de grote modewinkel Giordano op een hoek, de Miramall. Op de vierde verdieping zit een typisch Chinees Dumplingrestaurant (rood logo drukken als je in de lift staat). Zes dumplings kosten ongeveer 7 euro, een pot thee 1 euro. Met z'n tweetjes ben je dus max 30 euro kwijt, maar het is wel heel leuk om een keer Dumpling te eten, als je dan toch in China bent.
Overigens zien Chinezen hun eten graag. Ze eten het liefst in hel verlichte ruimtes zodat ze hun borden goed kunnen bekijken, en grote (in onze ogen ongezellige) ruimtes zijn typisch Chinees. Wil je liever intiem eten, dan kun je terecht bij de toeristenstraat. Knutsford Terrace is bijvoorbeeld erg leuk, google maar.
escorgot wijzigde dit bericht op 21-05-2017 12:31
Reden: aanvulling
39.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, en die lichtshow is om 20.00 uur elke avond.
Het meest leuke (vind ik) (omdat het oktober is, dan is het er zo'n 15 graden) is om dan een keer rond half acht je intrek te nemen in het Intercontinental Hotel dat redbulletje aanraadt. Als je in Kowloon zit is het op loopafstand of met de taxi zo'n vier, vijf euro.
Het is er vreselijk duur, maar gooi eens tien euro weg aan een kop koffie of cola (een wijntje kost 19 euro). In die lobby zit je namelijk voor een glazen wand van ongeveer 60 meter, en vanuit daar zie je het water, de boten, de flatgebouwen aan de overkant en de lichtshow op de eerste rij, terwijl je intussen als een prinses geniet van live pianomuziek. Echt heel leuk.
(ps overigens wordt er in HK rond dezelfde tijd gegeten als in NL.)

(plaatje 3: https://geoexpat.com/directory/my-listi ... tsui/14822 )
Alle reacties Link kopieren
Ga eens met de langste roltrap ter wereld. Echt leuk om te doen - verbazingwekkend. En je komt door een leuke buurt met allemaal restaurantjes en pubs.

Neem inderdaad een Octopus kaart, en neem in plaats van de metro de Ferry. Je kunt er ook mee naar de eilanden.

De houten trammetjes zijn geweldig - we stapten van de ene in de andere. Gingen voorin zitten, en keken wel waar we uit kwamen. Zagen we wat leuks, dan stapten we uit. Veel
lol in gehad.

Van de Peak kun je terug naar beneden wandelen - een mooie route. En boven is een 3d 'museum' waar je grappige foto's van elkaar kunt maken.
Alle reacties Link kopieren
greeneyedcoco schreef:
20-05-2017 13:12
Ik lees graag mee, ik ben ik oktober een paar dagen in Hong Kong. Heeft iemand nog tips voor een hotel?
Novotel nathan Road. Rond de 100 euro per nacht (is voor 2 personen) prima hotel en voor Hong Kong begrippen een ruime kamer. Maak een gratis Accor account aan en je hebt gratis internet op de kamer met een prima snelheid.
Nog geen 5 minuten lopen vanaf metro station Jordan
Bushalte voor de deur.
Ook bus A21 vanaf het vliegveld stopt hier, uitstappen bij halte 10. Voor iets van 3 of 4 euro vanaf het vliegveld tot de deur van het hotel.
5 minuten lopen naar de tempel street avondmarkt voor heerlijk streetfood.
15 minuten lopen naar de ladies market.
naar de star Ferry met de bus voor het hotel of 25 minuten lopen. Lopen is leuker, veel te zien onderweg :)
Alle reacties Link kopieren
Hier wat tips voor restaurantjes

Dim Sum square
Hillier street 27. (Niet ver van western market)

Lin heung theehouse
Wellington street 160-164

Yat lok (gans)
Stanley street 34-38 (straat voor wellington street)

Luk Yu Tea House. (Dim Sum)
24-26 Stanley Street

One dim Sum, heeft een Michelin ster.
Playingfield Road
MTR price Edward uitgang A
Voor 2 personen ben je rond de 20 euro kwijt :-D

The market. ( Icon hotel ). Seefood buffet
Scien museum Road

Yung kee (gans)
Wellington street 32-40

SPEENVARKEN
Honk Kong Xin Dau Ji
Straatje tussen hotel en Jordan mrt
(Changle street) cheung lok street

Kai kai dessert restaurant
(Michelin ster)
Parkes street 23


Fuk Wing Street 9-11 bij Sham Shui Po.
MTR prince Edward uitgang A
Tim Ho Wan dim sum
broodje die gevuld met BBQ varkensvlees

Heart's dessert sham shui po fuk wing street 57

North point MTR TUNG PO RESTAURANT
Java Road 99 (Java Road sport centre)
Dit restaurant ligt tegenover de north point MTR stop het is boven in de markt.
Om naar Java Road Municipal gebouw, neem MTR naar North Point, afslag A 1 . Cross schuin aan tot het gebouw en neem de roltrap naar de tweede verdieping. De eerste verdieping van het straatniveau huizen een markt met verse producten.
escorgot schreef:
21-05-2017 12:18
Oh, en die lichtshow is om 20.00 uur elke avond.
Het meest leuke (vind ik) (omdat het oktober is, dan is het er zo'n 15 graden) is om dan een keer rond half acht je intrek te nemen in het Intercontinental Hotel dat redbulletje aanraadt. Als je in Kowloon zit is het op loopafstand of met de taxi zo'n vier, vijf euro.
Het is er vreselijk duur, maar gooi eens tien euro weg aan een kop koffie of cola (een wijntje kost 19 euro). In die lobby zit je namelijk voor een glazen wand van ongeveer 60 meter, en vanuit daar zie je het water, de boten, de flatgebouwen aan de overkant en de lichtshow op de eerste rij, terwijl je intussen als een prinses geniet van live pianomuziek. Echt heel leuk.
(ps overigens wordt er in HK rond dezelfde tijd gegeten als in NL.)

(plaatje 3: https://geoexpat.com/directory/my-listi ... tsui/14822 )
Tis hier in Oktober nog wel iets warmer dan 15 graden hoor, vaak nog wel het dubbele. B) En iedereen eet hier een stuk later dan in NL, vanaf 20uur.

Kom later nog terug TO met wat tips, zal even een lijstje maken.
Alle reacties Link kopieren
hkgirl schreef:
22-05-2017 11:45
Tis hier in Oktober nog wel iets warmer dan 15 graden hoor, vaak nog wel het dubbele. B) En iedereen eet hier een stuk later dan in NL, vanaf 20uur.
Ik denk dat onze visies in etenstijden dan gewoon verschillen, want ik eet in Nederland en in Hong Kong gewoon rond zevenen en dan zitten alle restaurants echt vol. Al jaren. En ik woon er sinds 1997 een paar maanden per jaar, dus dat zal wel meevallen dan. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Veel tips zijn al voorbij gekomen maar nog niet de paardenrennen op Happy Valley Racecourse, midden in de stad.
Er zijn speciale tickets voor toeristen, incl een heerlijk buffet in een ruimte met goed uitzicht, uitleg over gokken en toegang tot de paddock. Ik vond t geweldig.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, bedankt allemaal voor de tips! Heel blij mee :cheer:

En poldervrouw: veel plezier! Laat je weten hoe het was?
escorgot schreef:
22-05-2017 15:37
Ik denk dat onze visies in etenstijden dan gewoon verschillen, want ik eet in Nederland en in Hong Kong gewoon rond zevenen en dan zitten alle restaurants echt vol. Al jaren. En ik woon er sinds 1997 een paar maanden per jaar, dus dat zal wel meevallen dan. :idee:
Vreemd. Ook ik woon al geruime tijd in HK en de meeste mensen zijn nog aan het werk om 19uur dus die eten écht niet zo vroeg hoor. En waar je die 15 graden in oktober vandaan haalt is mij óók een raadsel. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel dank voor de hoteltips in Hongkong! Ik heb heel erg getwijfeld tussen Novotel dat Merel7 aanraadde en Eaton dat Escorgot een goede keus vond (Hotel Nathan lag weer erg bij in de buurt van Eaton). Uiteindelijk heb ik geboekt in YMCA Salisbury dat nog net iets meer mijn budget was... :$ Heeft goede reviews en ook goede ervaringen vanaf het LP-forum. Ik kwam er achter dat als ik in Hongkong ben het dan maanfeest is, daarom heb ik voor de zekerheid meteen gereserveerd (dat doe ik normaliter niet zo snel). Heel veel bedankt voor het meedenken en die tip van die langste roltrap ga ik zeker doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven