Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook wel genoeg drops binnen. Ik ben nog láng niet klaar, maar we hebben nog even :)

Kreeg vandaag wel een krokodil :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaffffff Dreamer...
Had je nog een paar myst.stallen in je voorraad staan????
Binnenkort (10 juli) begint weer vollemaanevent.....
Zijn jullie er al klaar voor???
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-460923

En uiteraard de FAQ.....
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-460923
Alle reacties Link kopieren
Zo
ik heb de schoonmaak afgesloten (online wel.. weer iets wat me op de boerderij wel lukt en irl niet ;-) )

Gisteren ietwat laat aan het vollemaan event begonnen, maar het is er, dus.. komt goed.

Ik kreeg mysteriestallen bij een quest, Wiesje. Meestal krijg ik dan niets bijzonders, zoals met de bizons, maar op baha ging het gelukkig naar wens :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik draaide bij de molen +200% oogstbonus! Dat is even lekker :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit wel je geluksweek op de farm :high5: :idee: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Dat zou mooi zijn :-]

Waar ik niet op gerekend had, was dat ik bij de dieren ook +200% kreeg. Dus 3 ipv 1. Lekker zeg!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En wie weet zet jou geluk nog even door.......
Morgen begint er een nieuw event op Baha, ziet er best heel moeilijk uit :(

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-462526

En de FAQ :
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.26373/
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij de volle maan is het wachten weer eens op DI
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pfoe.. ik vind het maar ingewikkeld nu. Ineens zijn er 4 molenproducten en 3 burencadeaus. Waarvoor kies je? Sowieso mis ik overzicht bij het baha event, dus ik maak eerst het vollemaan gebeuren maar zoveel mogelijk af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij dat baha event nog niets in kunnen leveren. Nog druk bezig met de bamboe, maar ook niet genoeg bloemenslingers. Ik heb al wel 6 resortfolders gemaakt (geen idee waarvoor) Anders had ik denk ik al bamboe in kunnen leveren. Maar jeetje, als ik dan zie wat je allemaal nog nodig hebt voor de molenproducten @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem Dreamer. Op het volle maan veld schiet het echt niet op met de DI. In mijn oogst van net, kreeg ik 6 van die lepels. Erg frustrerend.

En op de Baha ook nog niks in kunnen leveren. Ben wel die muntcocktail aan het maken, maar weet niet of het slimmer is om eerst die allemaal in te leveren, of eerst verder te gaan met dat welkomstcadeau waar je ook de cocktail voor nodig hebt. Ik vind het een lastig event.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Bij het baha event schiet het niet op. Heb nog steeds niet genoeg bloemenslingers, voor het inleveren van huisje 2 en dan heb je ook nog nodig voor zo'n molenproduct. Maar ook bij de vollemaan heb ik nog 70 lepels nodig. Dat is vandaag niet gelukt.. nog 21 uur te gaan @(

Weer geen bizon gekregen bij de mysteriestallen van de schelpenkalender. Toch jammer.

Geluk was snel weer op dus ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK moet nog 4 soeplepels hebben. Fingers Crossed dus :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij het volle maan event helaas echt te weinig DI gekregen, ben maar tot de helft gekomen. Bij het Baha event nu de muntcoctails ingeleverd en ook genoeg van het munt gewas om de welkomst cadeaus te maken. Ik ben benieuwd of dit wel gaat lukken.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ah.. jij maakt eerst de cadeaus. Ik wilde eerst de bloemenslingers inleveren, maar ik heb er nog maar 278. Dus dat lukt nog even niet. Maar voor de welkomscadeaus heb je er ook zo'n 300 nodig, volgens mij. Dus dat gaat niet allebei meer lukken. :-|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moet nu wel gaan kiezen of ik eerst de losse slingers inlever of eerst de cadeaus. Voor allebei hen ik nog niet genoeg namelijk, maar kan er ook nog niet 1 van de 2 inleveren. Wel bijna genoeg reuzenbamboe.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af of er mensen (nu al) wél genoeg DI hebben van baha om beide te maken, aangezien ik dus nu nog steeds niet op de helft zit van wat nodig is. We zitten volgens mij op of over de helft van het event. En ik heb nog bomen en stallen staan, juist voor de di. Net iets van 4 stallen en 10 bomen geoogst, geen di. Sja..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Uit de bomen komen volgens mij geen DI bij dit event, en uit de stallen alleen schelpen. Volgens mij komen de bloemenslingers alleen van de velden. Ik heb bijna genoeg eventgewas verzameld, dus misschien helpt het straks ook wel weer als ik andere gewassen ga verbouwen om meer DI te krijgen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Nou, schelpen genoeg in elk geval. Die wel.. dat verklaart dan ook een hoop :hihi: Ga ik inderdaad maar over op langduriger gewas. En suikerriet, dat was ook ineens op!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou ik had genoeg bloemenslingers om in te leveren. Nu moet ik alleen nog de welkomstcadeaus en dan die recensies ofzo? Ik krijg het idee dat dit event niet te halen is in de gestelde tijd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Oh en wel positief: ik draaide aan het rad 100% oogstbonus. Dat is wel super fijn.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
@Severus..... dit event is wel even doorgaan, maar het is echt wel te doen.
Blijven doorgaan met reuzenbamboe planten en oogsten, dan kun je meer folders maken
en dan sneller inleveren voor de recensies.... scheelt echt heel veel.
Ik heb net mijn event af gekregen, het is echt, heus waar, wel te doen :) !!!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik begin er toch nog wel in te geloven, maar dan moet ik bij de oogst zometeen heel veel bloemenslingers krijgen. Daar dan maar op hopen. Vandaag Mn laatste dagje werken en dan heerlijk 4 weken vakantie!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik had vakantie, dus hulp van een superbuuf. :jump: :jump: Vanaf zondag moest ik enkel nog het laatste huisje, met de kadootjes en dan nu bezig met het laatste traject. Nog 1 uur wachten dan ben ik klaar. Ik ben gisteravond wel begonnen met super mest.

Thank you , thank you superbuuf, Wiesje :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik wor d'r helegoar verlegen van ...... :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven