Ex zoekt contact en doet raar

23-10-2017 00:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een lekker cliché topic: het is net 3 weken uit met m’n vriend. Hij heeft het uitgemaakt na eerst een week “te twijfelen” en hij was te laf om het recht in m’n gezicht te zeggen.

Later hebben we nog normaal gepraat om het een beetje goed af te sluiten. Ik had/heb het er heel moeilijk mee om ermee om te gaan. Ik voel me afgewezen als persoon en voel me ineens heel eenzaam.

En vanavond appte hij me ineens. Dat hij het wel miste, dat hij naar foto’s van ons heeft zitten kijken, en hij vroeg of we niet eens een “bakkie” konden doen en even “gezellig babbelen”. Ik weet natuurlijk dat daar wat anders achter zit en dat hij seks wil. Vervolgens reageert hij raar: “ja dan niet waarom denk je meteen zo”. Ik heb hem uitgelegd dat hij me pijn heeft gedaan en dat hij dat eens moet inzien. Dat ik best normaal contact wil houden maar niet afspreken. Daar reageert hij ook kattig op: “dan zwaai ik wel niet meer als ik je tegenkom”. Wat ik daarna gezegd heb maakt niet uit want toen heeft hij me geblokkeerd.

Ik ben teleurgesteld, hij behandelt me gewoon als stront en het kan hem niks schelen wat ik voel. Hij is manipulatief en ik voel me nog steeds kwetsbaar omdat ik nog niet over hem heen ben. Ik vind het chill om hem af en toe te appen of even snel te spreken als ik hem tegenkom maar ik wil geen valse hoop krijgen. Wat moet ik hier nou mee? Wat als hij later weer doorkomt? Ik heb zo’n sterkte neiging om dit goed af te sluiten want ik wil geen kwaadheid voelen jegens hem.
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 23-10-2017 00:09
Reden: Spelling
0.10% gewijzigd
'You can't always get what you want'
Hem blokkeren en verder gaan met je leven. Het is over dus move on.
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
23-10-2017 00:10
Hem blokkeren en verder gaan met je leven. Het is over dus move on.
Ja maar ik zie hem wel regelmatig. Zit ik steeds met zo’n onverwachts stressgevoel.
'You can't always get what you want'
Als je hem tegenkom zwaait hij niet naar je schreef hij dus hoef je zelf ook niet te zwaaien of hem te begroeten. Waarom heb je dan een stressgevoel?
Alle reacties Link kopieren
LiveLoveLaugh2 schreef:
23-10-2017 00:22
Als je hem tegenkom zwaait hij niet naar je schreef hij dus hoef je zelf ook niet te zwaaien of hem te begroeten. Waarom heb je dan een stressgevoel?
Omdat ik er toch van schrik. Omdat ik me evengoed weer afgewezen voel en ik voel me daar klote bij. Ik weet niet hoe ik dat moet voorkomen behalve door het uit te praten (wat hij eigenlijk niet verdient).
'You can't always get what you want'
Jullie hebben al gesproken over waarom de relatie over is, nu moet je het een plekje gaan geven. Deze gevoelens horen erbij, het slijt met de tijd. Daarnaast ben je niet afgewezen, jullie passen gewoon niet (meer) bij elkaar. En zo te lezen is dat maar goed ook want deze manier van contact is ook een onderdeel van hem.
Alle reacties Link kopieren
Sorry om te horen Sigmund :hug:
Ja, je moet het afsluiten hoor.
Hij kan niet goed voelen dat hij jou pijn doet/heeft gedaan en dat zal niet snel veranderen. Hij herkent het namelijk niet.
Dat blijft zich dus ook herhalen als je ergens kontakt met hem onderhoudt . Dus blijf jij pijn gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Het uitpraten gaat niet lukken, tenminste niet zo dat je deze gevoelens niet meer hebt. Die horen namelijk bij liefdesverdriet. Dat is heel naar, maar daar moet je nu gewoon doorheen. Geen contact is goed, dan gaat de verwerking meestal sneller. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
De frequentie van zijn nieuwe seksleven valt hem zeker tegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ik daarna gezegd heb maakt niet uit want toen heeft hij me geblokkeerd.
Rare zin. Wat je bedoelt is dat hij zichzelf tekort doet door niet te luisteren.
Niet dat het nog veel uitmaakt want het is over.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je wil het goed afsluiten.
Maar door steeds maar te blijven appen en praten sluit je niets af.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet vervelend tegen je en heeft je geblokt.
Dan is het dus overduidelijk hoe de zaken er nu voor staan.

Probeer geen contact meer met hem te zoeken.
Het is uit. Klaar.

Ga verder met je eigen leven.
Je gaat toch niet op je knieën liggen voor hem.

Ook al is het nu moeilijk: LAAT GAAN.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Toen het net drie weken uit was met mijn vriend, zocht hij ook weer contact op. Hij wilde afspreken. Ik gaf hier aan toe. Hier kwam uiteindelijk ook seks uit en later zei hij dat hij me terug wilde. Nogmaals: Dat zei hij. Achteraf gezien werkte het niet, maar heeft hij er wel een paar keer seks uit kunnen krijgen. Ik dacht toen oprecht dat het nog goed zou komen, maar ik denk nu dat hij vooral seks met me wilde.

Inmiddels word ik nog steeds lastiggevallen wat behoorlijk is geëscaleerd (lees mijn topics maar als je benieuwd bent).

Mijn ex is ook heel erg manipulatief.

Mijn advies: Niet aan toegeven. Ga niet met hem afspreken, want dan komen oude gevoelens weer naar boven en ga je valse hoop krijgen. Dat je normaal contact wilt houden is volwassen van je, maar als je zo snel mogelijk over de breuk heen wil komen dan moet je het contact verbreken. Misschien raar dat ik het zeg, want ik heb er de afgelopen twee maanden ook steeds aan toe gegeven, maar daardoor is de breuk nog steeds vers en heb ik het gevoel dat ik niet verder heb kunnen komen. Als ik vanaf dag 1 het contact had verbroken, zou het nu veel beter met me gaan. Dus: kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
sussli schreef:
23-10-2017 15:00
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Toen het net drie weken uit was met mijn vriend, zocht hij ook weer contact op. Hij wilde afspreken. Ik gaf hier aan toe. Hier kwam uiteindelijk ook seks uit en later zei hij dat hij me terug wilde. Nogmaals: Dat zei hij. Achteraf gezien werkte het niet, maar heeft hij er wel een paar keer seks uit kunnen krijgen. Ik dacht toen oprecht dat het nog goed zou komen, maar ik denk nu dat hij vooral seks met me wilde.

Inmiddels word ik nog steeds lastiggevallen wat behoorlijk is geëscaleerd (lees mijn topics maar als je benieuwd bent).

Mijn ex is ook heel erg manipulatief.

Mijn advies: Niet aan toegeven. Ga niet met hem afspreken, want dan komen oude gevoelens weer naar boven en ga je valse hoop krijgen. Dat je normaal contact wilt houden is volwassen van je, maar als je zo snel mogelijk over de breuk heen wil komen dan moet je het contact verbreken. Misschien raar dat ik het zeg, want ik heb er de afgelopen twee maanden ook steeds aan toe gegeven, maar daardoor is de breuk nog steeds vers en heb ik het gevoel dat ik niet verder heb kunnen komen. Als ik vanaf dag 1 het contact had verbroken, zou het nu veel beter met me gaan. Dus: kies voor jezelf.
Wauw oke... Dat is inderdaad ook hoe het kan lopen. Nu is m’n ex niet zo heel erg slim en ook te trots om me echt te gaan stalken, hij zou me waarschijnlijk gewoon weer laten vallen. Als het nu 7 maanden later was had ik misschien wel seks met hem gehad maar niet als ik gevoelens voor hem heb, daarbij denk ik dat dat niet eens meer wil over een paar maanden. Vind het echt jammer dat hij zo kinderachtig doet ineens want hij was degene die normaal contact wilde houden.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik er niet op in moet gaan wat hij zegt. Overigens vind ik normaal gedag zeggen en snel een praatje maken als je elkaar tegen komt wel wat anders. De tijd zal het leren. Bedankt voor je advies!
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
Je hebt goed gehandeld.

Hij mist het neuken, kreeg het niet en ging stampvoeten.

Gewoon blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Klein dingetje wat ik niet begrijp : hij vraagt of jullie een bakkie kunnen doen om te babbelen. Jij zegt daarover : hij behandelt me als stront. Hoezo dan?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-10-2017 19:54
Klein dingetje wat ik niet begrijp : hij vraagt of jullie een bakkie kunnen doen om te babbelen. Jij zegt daarover : hij behandelt me als stront. Hoezo dan?
Omdat hij me niet wil spreken. Niet wil bellen of appen maar wel een “bakkie doen” om te praten. Daar bedoelt hij gewoon seks mee
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
SigmundFreud221b schreef:
24-10-2017 17:34
Omdat hij me niet wil spreken. Niet wil bellen of appen maar wel een “bakkie doen” om te praten. Daar bedoelt hij gewoon seks mee
Tja, het valt altijd te proberen toch? Dat deed hij en jij hapte niet.
Ik vind dat niet persé als stront behandelen.
Hij is ook niet meer verantwoordelijk voor jouw gevoel, jullie zijn uit elkaar.

Ik vind het wél kinderachtig dat hij je meteen geblokt heeft en die opmerking over dat zwaaien ook. Hij zal zich wel afgewezen hebben gevoeld. Ja jammerdebammer joh!

Ik zou er nu gewoon geen energie meer in steken en je richten op jezelf.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
SigmundFreud221b schreef:
24-10-2017 17:34
Omdat hij me niet wil spreken. Niet wil bellen of appen maar wel een “bakkie doen” om te praten. Daar bedoelt hij gewoon seks mee
Ik adviseerde je al eerder om er niet op in te gaan, maar als je erachter wil komen of het hem om de seks gaat: Stel voor om op een openbare plek af te spreken om daar 'een bakkie' te doen. Als hij per se bij iemand thuis wil afspreken, dan weet je genoeg. Als hij er wél op in gaat, dan kan het zijn dat hij echt gewoon even wil praten. Tenzij hij je dan alsnog probeert over te halen en dat is in real life natuurlijk net wat makkelijker dan via whatsapp..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven