Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@rose-87 wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
@Rose-87 Super zeg!!
@Eneiirene Zou een goed teken kunnen zijn. Al lijkt het mij wel wat snel na de eisprong toch?
Alle reacties Link kopieren
@ Elle, dat klinkt positief haha!

@ Stippeltjesbehang, ja dacht ik ook. Maar dat tekstje zegt 4 tot 10 dagen en het is bij mij 5 dagen dus zou kunnen. Maar ik ga helemaal nergens van uit want dan maak ik mezelf gek.
@Irene en stippeltjes, bij mij was het vijf dagen na mijn (vermoedelijke) eisprong het kan dus zeker. Wil je niet gek maken hoor Irene haha
Alle reacties Link kopieren
@Rose Heerlijk nieuws! Aan het genieten van de foto's?

@Irene Volgens mij hebben sommige vrouwen dat tijdens een innesteling :)
Alle reacties Link kopieren
@Irene, had ik ook. Op dag 5. :-) Kan maar zo een innesteling zijn. Laten we het hopen. :-)

@Vievie, Echt wel haha. Steeds als ik langs het bureau loop (waar de echo foto's liggen) moet ik er even een blik op werpen. :-)
Alle reacties Link kopieren
@Rose ahhh leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk al die goede echo's van de kleine frummels. Fijn dat alle kindjes gezond zijn!

@Irene het kan zomaar een innesteling zijn. Heb je vaker last van spotten of is dit echt voor het eerst?
Overigens, het aantal dagen tussen ovulatie en innesteling verschilt nogal, afhankelijk van de bron. Bij de een is het vanaf 4 DPO, de ander vanaf 9 DPO. Zo apart... hoe zou dat komen?

@Roos leuk dat je er weer bent!

Ik ben weer misselijk... In ronde 1 had ik dat ook sinds 3 DPO. Weeïg gevoel in m'n maag, misselijkheid die over ging in honger en andersom...
Ik heb een theorie dat het de progesteronpiek moet zijn die een paar dagen post ovulatie komt. En dan alleen bij ovulatie linker eierstok. :bonk: koekoek.. volgen jullie hem nog?

Het is echt te vroeg voor ochtendmisselijkheid. Ben er ook zeker niet zoveel mee bezig als ronde 1&2, rustig afwachtend.


Iemand vroeg trouwens in de laatste dagen wie hier fulltime werkt (weet niet meer wie). Ik dus. Drukke baan, trots op carrière, veel onderweg. Maar als er een kleintje komt, wordt dat 4 dagen in plaats van 5. Ik vind het vooruitzicht wel lekker eigenlijk :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@irene, ik heb ook bij al mijn zwangerschappen een innestelingsbloeding gehad. De laatste keer op 6dpo. Dus het kan zeker een goed teken zijn.

@roos, Fijn dat de problemen weer een beetje zijn opgelost. Jammer van je menstruatie. Nu maar even genieten van je wijntje.

@koekie en rose, Fijn dat jullie allebei een goede echo hebben gehad. Blijft zo bijzonder om je kindje te zien 😊.

@plecenta, nou mij niet gezien :bonk: in welke vorm dan ook. De verloskundige liet hem zien maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar heb gekeken. Vond Mn kindje veel interessanter :flirting:

@vievie, hoe gaat het met je? Nog veel last van die brandblaar? Heb je uiteindelijk de huisarts of vk nog gebeld?

Ik zit nu volgens mij midden in mijn vruchtbare dagen. Dat zou wel mooi zijn want dan zou ik misschien toch weer een normale cyclus krijgen 😊. En dan hoef ik ook niet meer te temperaturen. Maar een nog betere reden om te stoppen met temperaturen is toch wel een zwangerschap. We zullen het over 2 hele lange weken wel zien :facepalm: Gelukkig is onze dochter volgende week jarig dus we hebben wel wat afleiding.
Alle reacties Link kopieren
@Theemonster Zou best kunnen toch, jouw theorie?

@Bella Lief dat je het vraagt! Brandblaar knapt netjes op en heb nergens last van :)
Leuk dat je dochter bijna jarig is, gaan jullie het groots vieren?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb migraine-achtige verschijnselen. Pre-spiraal had ik last van migraine, maar mede door die migraine dus voor mirena gekozen. Ook elke week een huilbui en doodmoe.

Ik merk echt dat mijn lijf moet wennen aan: geen spiraal sinds 3 weken, een nieuwe baan die veeleisend is (sinds 3 weken) en mijn ouders op bezoek (sinds een week) die ik ook helemaal wil ontzien en vertroetelen. Ik heb iets teveel ballen in de lucht.

Hadden jullie ook een soort ontwenningsverschijnselen net na het stoppen met hormonale anticonceptie?
Alle reacties Link kopieren
@ Roffa, super dat alles goed is!

@ Theemonster, ik was degene die dat vroeg haha. Ik werk zelf ook fulltime, en ik ben gek op m'n werk maar ik denk zelf dat ik er heel erg aan zou moeten wennen om van 5 dagen naar 4 dagen te gaan.. ik maak me er nu eigenlijk al druk om..

@ Yogayup, vervelend om te horen dat je er zoveel last van hebt, hopelijk is je lichaam snel gewend. Sinds ik ben gestopt heb ik meer last van hoofdpijn. Maar ik kan ook heel veel "verbeteringen" opnoemen namelijk minder crafings, m'n menstruatie is gek genoeg minder heftig en ik voel me fitter! Plus m'n humeur is er beter op geworden haha.

Ik verwacht dit weekend m'n ei. Sinds gisteren ben ik al in de weer met ovulatietesten omdat ik er van mezelf weinig ervan verneem. Tot nu toe nog geen positieve test gehad, zelfs niet een licht streepje. Temperaturen vergeet ik toch, ik ken mezelf. Eigenlijk maakt het me tot nu toe ook niet heel veel uit, ik ben gesloopt door de drukte op m'n werk. Hopelijk heb ik hem voor maandagochtend m'n ei gehad, na maandag is m'n hubby weer een weekje naar het buitenland voor het werk..
Alle reacties Link kopieren
@penelopeeee Hahahaha, doe mij die voordelen! Ik heb nog geen enkel voordeel kunnen ontdekken. En ik hoop natuurlijk niet ongesteld te worden deze maand, maar pre anticonceptie tijdperk waren die echt heel heftig. Hopelijk valt het allemaal mee straks.
Ik hoop ook dat je je eisprong dit weekend hebt! En anders kunnen zaadcellen tot 3 dagen overleven toch? (Denkt positief)

Dit weekend minder NOD’s dan de afgelopen tijd. Hopelijk is het wel allemaal raak!
Alle reacties Link kopieren
@ yogayup, ik weetniet hoe lang je met anticonceptie bent gestopt, maar de eerste paar weken nadat ik was gestopt met de pil was m’n lichaam ook van slag.. gek genoeg was het op de een of andere dag opeens niets meer aan de hand.

Vanavond wordt er in elk geval niet geklust, morgenvroeg is meneer de eerste! Ik merk wel dat het in mijn hoofd veel rustiger is ten opzichte van vorige maand.

Hopelijk na het weekend leuke nieuwtjes!
Alle reacties Link kopieren
Net een ovulatietest gedaan. Er was al een streep zichtbaar, alleen nog niet zo donker als de teststreep.. ik ben benieuwd! #klussenklussenklussen
Alle reacties Link kopieren
Pennelopeeeee schreef:
20-01-2018 11:54
Net een ovulatietest gedaan. Er was al een streep zichtbaar, alleen nog niet zo donker als de teststreep.. ik ben benieuwd! #klussenklussenklussen
Njoy!
Alle reacties Link kopieren
Klussen doe je in huis pennelope, wij sexen gewoon ;-) veel plezier in de slaapkamer!
Fijn van je mooie echo rose! Kan me goed voorstellen dat je graag naar de foto's kijkt, zo bijzonder!
Theemonster wanneer is je nod? Er staat nog een oude in de tabel.. T klinkt wel hoopvol, maar een vrouwenlichaam kan rare dingen doen.
Yogayup hier alleen de eerste ronde last gehad van t stoppen. Eerste dagen wat hoofdpijn en 2e deel van de cyclus enorm gevoelig tepels. Nu geen klachten meer en voel me stukken beter! Wel ook een beetje om jezelf denken he met al die drukte.

Kan goed merken dat we hier in de rustige periode zitten, nog ruim voor m'n ovulatie dus geen gekmakende gedachtes en vage symptomen. Ook wel even lekker!
Alle reacties Link kopieren
@Pennelope yes!! Hij hoeft ook niet exact zo donker he. Zolang er maar een piek in zit die daarna weer afneemt. Veel plezier dit weekend ;)

@yogajup ja ik had dat ook. Ik heb jaren terug spiraal eruit laten halen juist omdat ik zo veel bijwerkingen kreeg. Toen hij eruit was meteen over gegaan op pil, maar na 2 cycli helemaal geen bloedverlies meer in stopweek. Lichaam moest draai weer vinden.

Komende werk wordt spannend!! @stippeltjes en @theepoes voelen jullie wat? Wanneer denken jullie te testen?

@roos lekker he die eerste week zonder zorgen. Mijn NOD is 24 januari dus aanstaande woensdag. Maar ik ga pas donderdag testen als het me lukt te wachten :devil:
Alle reacties Link kopieren
Haha, theemonster, denk je het zolang te kunnen rekken? Ik test denk ik gewoon donderdag, op mn nod. Als dat lukt... vandaag zes testen gehaald... ben benieuwd hoelang ik ze dicht kan laten... :lol:

Ik voel verder nog niet zoveel dat kan wijzen op een zwangerschap of menstruatie... afgelopen week wat een weeïg gevoel gehad. Maar dat was maar op één dag. Ook steeds wat menstruatie-achtige krampjes. Vandaag wel schoonmaakwoede gehad, dat heb ik meestal een dag voor mn menstruatie. Dus die link klopt niet helemaal qua tijdsduur. Het is dus allemaal net niks... Ik ben me er nu ook extra bewust van natuurlijk...
Soms denk ik: ja! Het is gelukt! En soms zie ik mezelf alweer de volgende ronde in gaan...
We zullen nog maar even afwachten!

Wat zegt jouw gevoel? Voel je al iets van symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, even snel een berichtje.
Deze maand ga ik eens rustig op z'n beloop laten. Privé en werk is hectisch en het bezig zijn met zwanger raken, stond erg op de voorgrond. Afgelopen cyclus was ik behoorlijk teleurgesteld, en de afstand die ik nam daardoor heeft me goed gedaan. Deze ronde doen we op de bonnefooi. We zien wel. We vrijen ons lekker de dagen door en wie weet wat het brengt.

Een ieder van jullie veel succes en plezier bij 't zwanger raken deze maand! Ik lees mee, maar even vanaf de zijlijn. Fijn weekend!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat testen niet meer nodig is want het lijkt er op dat ik vanmiddag ongesteld ben geworden. Aan de ene kant natuurlijk jammer. Aan de andere kant merk ik dat ik er nu een stuk nuchterder in sta dan de 1e ronde. En ik ben blij dat ik zo'n mooi cyclus heb van 4 weken. Das sowieso positief!

Baal momenteel eigenlijk vooral omdat ons seksleven deze week wat was ingedut door al het klussen (en nee dat is echt niet hetzelfde inderdaad :whip: ) en ik me had verheugd op een spannende avond... vind ik toch altijd net wat minder als ik net ongesteld ben geworden
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Stippeltjesbehang! Maar idd, wel fijn om te zien dat je cyclus zo mooi is!
Hopelijk vanavond toch nog een gezellige avond met zn tweeen! Met of zonder seks :)

Merlot, fijn dat een beetje afstand je goed doet. Jij ook succes! En we lezen je binnenkort vast weer! Fijn weekend! :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Oooh jammer @stippeltjes. Wel mooi dat je er zo rustig in staat. Regelmatige cyclus is ook zeker iets om blij over te zijn :) inmiddels al klaar met klussen?

@theepoes: tja voel ik iets... op zich wel, maar niks dat ik zeker weten toe kan wijzen aan een mogelijke zwangerschap. Kan net zo goed PMS zijn. Dus net als jij - het ene moment denk ik dat het raak kan zijn, 10 minuten later toch weer niet. :hyper: Die paar dagen kan ik nog wel uitzitten nu. Vorige maand een uur na het testen ongesteld geworden en dat vond ik zo stom en geldverspilling, dus nu wacht ik een dag extra :lol:

@Merlot heel begrijpelijk. Lekker rustig aan en doen wat voor jou goed voelt :)
Alle reacties Link kopieren
Merlot heel begrijpelijk hoor! Zeker als je t druk hebt met andere dingen, t moet geen obsessie worden. Geniet ervan tussen de lakens en lekker terugkomen wanneer je d'r zin in hebt!
Jammer stippel! Misschien onder de douche nog een optie? ;-) kan je alles zo weg spoelen haha
Komende week weer wat nod's spannend meiden!
@merl0t, goed dat je kiest voor wat voor jullie goed voelt! Hopelijk ontspan je wat meer op deze manier.

@stippeltjes, he wat jammer.. regelmatige cyclus is absoluut positief!

@roos, klinkt heerlijk relaxed, fijn!

@theemonster en theepoes, spannende dagen voor jullie! Ik kom regelmatig even spieken:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven