Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
dinsdag 16 januari 2018 om 11:23
Alle dames die eerst van het mee lezen waren; welkom in de tabel!
Hopelijk mogen we snel naar de onderste verhuizen.
Ik heb vanmorgen bloed mogen prikken, mijn dokter vertrouwde het ook niet helemaal. Ik spuug bijna iedere ochtend mijn hart uit mijn lijf en heb enkel alleen last van ochtendmisselijkheid. Ondanks mijn "menstruatie" en witte testen... Ze gaf aan dat het kan komen dat ik weinig HCG aanmaak en dat door de curettage mijn lichaam in de war is. Baal er ook weer van, want nu is het weer zo spannend terwijl ik me al had neergelegd naar ronde 2 te gaan. Zelf zie ik een hele kleine kans, maar duimen jullie mee; ik word vanmiddag rond half 5 gebeld.
Hopelijk mogen we snel naar de onderste verhuizen.
Ik heb vanmorgen bloed mogen prikken, mijn dokter vertrouwde het ook niet helemaal. Ik spuug bijna iedere ochtend mijn hart uit mijn lijf en heb enkel alleen last van ochtendmisselijkheid. Ondanks mijn "menstruatie" en witte testen... Ze gaf aan dat het kan komen dat ik weinig HCG aanmaak en dat door de curettage mijn lichaam in de war is. Baal er ook weer van, want nu is het weer zo spannend terwijl ik me al had neergelegd naar ronde 2 te gaan. Zelf zie ik een hele kleine kans, maar duimen jullie mee; ik word vanmiddag rond half 5 gebeld.
dinsdag 16 januari 2018 om 13:34
dinsdag 16 januari 2018 om 14:07
@Femme, jeetje heftig! Ik duim heel hard voor je, het is je gegund !
Ik ben vanochtend ongesteld geworden! (wat ik eigenlijk ook al wel dacht)
Nu op naar ronde 2! mijn schema hierboven mag aangepast worden
haha
Als ik naar mijn app kijk, zou ik rond 29 januari mijn eisprong moeten hebben. Mijn volgende menstruatie zou (hopelijk niet) rond 12 februari moeten zijn.
Even een paar vragen voor ronde 2
1. Is het verstandig om elke dag seks te hebben in de vruchtbare periode of om de dag?
2. Stel ik heb de 29e mijn piek , tot wanneer moet ik doorgaan met klussen? Kan ik vanaf de 30e zeggen: nu even een pauze inlassen of is het verstandig om nog een paar dagen door te klussen?
Mijn man is namelijk de 31e voor drie dagen weg (werk gerelateerd).
Ik ben vanochtend ongesteld geworden! (wat ik eigenlijk ook al wel dacht)
Nu op naar ronde 2! mijn schema hierboven mag aangepast worden

Als ik naar mijn app kijk, zou ik rond 29 januari mijn eisprong moeten hebben. Mijn volgende menstruatie zou (hopelijk niet) rond 12 februari moeten zijn.
Even een paar vragen voor ronde 2
1. Is het verstandig om elke dag seks te hebben in de vruchtbare periode of om de dag?
2. Stel ik heb de 29e mijn piek , tot wanneer moet ik doorgaan met klussen? Kan ik vanaf de 30e zeggen: nu even een pauze inlassen of is het verstandig om nog een paar dagen door te klussen?
Mijn man is namelijk de 31e voor drie dagen weg (werk gerelateerd).
anoniem_362284 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 14:17
10.77% gewijzigd
dinsdag 16 januari 2018 om 14:10
@Femme meid toch wat een onzekerheid. Heel veel succea voor vanmiddag!
@SMJ Jammer! Wat betreft je vragen, ik weet niet precies wat het beste is, maar wij deden het rond de vruchtbare dagen iedere dag. Voor de zekerheid kan je de 31e nog meenemen, als je eisprong later is? Maar ik weet niet how het zit met een piek op ovulatietesten en wanneer je eisprong dan is.
@SMJ Jammer! Wat betreft je vragen, ik weet niet precies wat het beste is, maar wij deden het rond de vruchtbare dagen iedere dag. Voor de zekerheid kan je de 31e nog meenemen, als je eisprong later is? Maar ik weet niet how het zit met een piek op ovulatietesten en wanneer je eisprong dan is.
dinsdag 16 januari 2018 om 14:48
SMJ, ik zou je niet blind staren op de waarheid van app. In mijn natuurlijke cyclus had ik pas op dag 21/22 mijn ovulatie en vervolgens werd ik standaard op dag 28 ongesteld.
Als je echt zeker wilt weten wanneer je eisprong is, kun je temperaturen of ovulatietesten gebruiken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt...
Zo'n drie dagen voor de eisprong ben je al vruchtbaar. Volgens mij kun je het dan hte best eens in de twee dagen doen. Dan heeft je man even wat tijd om weer een goede kwaliteit en veel zaadcellen op te bouwen.
Dus dan kun je de 27, 29 en 31e seks hebben. Of 26, 28, 30 en gewoon voor de zekerheid nog op 31.
Maaaar.... wat je ook kunt doen: go with the flow.
Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het...
Als je echt zeker wilt weten wanneer je eisprong is, kun je temperaturen of ovulatietesten gebruiken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je daar geen zin in hebt...
Zo'n drie dagen voor de eisprong ben je al vruchtbaar. Volgens mij kun je het dan hte best eens in de twee dagen doen. Dan heeft je man even wat tijd om weer een goede kwaliteit en veel zaadcellen op te bouwen.
Dus dan kun je de 27, 29 en 31e seks hebben. Of 26, 28, 30 en gewoon voor de zekerheid nog op 31.
Maaaar.... wat je ook kunt doen: go with the flow.

dinsdag 16 januari 2018 om 15:25
@Femme wat spannend. Er is nog een kansje dus. Ik duim met je mee voor een goed bericht om half vijf!
@SMJ91 goede vraag... Zoals theepoes zegt - zo'n app is een benadering van "de regelmatige cyclus". Mogelijk ligt het bij jou anders. Ben je al bezig met ovulatietests o.i.d.? Anders zou dat een uitkomst zijn om het 1 cyclus te proberen zodat je je ei voortaan kan herkennen.
Je hoort vaak om de dag seks is het beste, maar het lijkt me per persoon ook heel verschillend. Ik hou van zekerheid, dus rondom mijn ei het liefst elke dag
Maar daar moet je samen ook maar net zin in hebben. Zo'n eitje blijft 48 uur in leven, dus met drie dagen erna weet je zeker dat je goed zit.
@SMJ91 goede vraag... Zoals theepoes zegt - zo'n app is een benadering van "de regelmatige cyclus". Mogelijk ligt het bij jou anders. Ben je al bezig met ovulatietests o.i.d.? Anders zou dat een uitkomst zijn om het 1 cyclus te proberen zodat je je ei voortaan kan herkennen.
Je hoort vaak om de dag seks is het beste, maar het lijkt me per persoon ook heel verschillend. Ik hou van zekerheid, dus rondom mijn ei het liefst elke dag

dinsdag 16 januari 2018 om 17:10
Femme, wat spannend. Ik moet zeggen dat ik met mijn miskraam ook een andere menstruatie had dan normaal. Inderdaad veel helderder bloedverlies dan normaal.
Ggs, balen van je buikgriep. Heel onhandig inderdaad met kindjes. Hopelijk kom je een beetje de dag door. En heb je snel wat meer duidelijkheid.
Bij mij is alles nog rustig. Mijn temp is al 4 dagen hetzelfde. Dat heb ik echt nog geen 1x gehad sinds ik Mn temp opmeet. Dus misschien wordt alles toch wat stabieler. Hij is wel laag. Dus nog geen eisprong gehad. We maken het wel geregeld gezellig. Dus als Mn eisprong eraan komt zijn we er klaar voor
.
Ggs, balen van je buikgriep. Heel onhandig inderdaad met kindjes. Hopelijk kom je een beetje de dag door. En heb je snel wat meer duidelijkheid.
Bij mij is alles nog rustig. Mijn temp is al 4 dagen hetzelfde. Dat heb ik echt nog geen 1x gehad sinds ik Mn temp opmeet. Dus misschien wordt alles toch wat stabieler. Hij is wel laag. Dus nog geen eisprong gehad. We maken het wel geregeld gezellig. Dus als Mn eisprong eraan komt zijn we er klaar voor

dinsdag 16 januari 2018 om 17:14
@smj ik kan het niet goed zeggen want het was in ronde 2 raak, met ovulatietests en om de dag seks. We hebben het 3 keer gedaan, de laatste keer op de piekdag. Volgens mij ben ik zwanger geworden van een uiterst laf wipje toen we allebei geen zin hadden maar het toch maar even gedaan hebben
na de piek geen seks meer gehad. Ben benieuwd hoe de eerste keer zwanger seks is, maar roffaman is nog even pleite.
Vievie zolang het niet je baarmoeder is ingegutst lijkt het me geen punt. Arme jij! Het is nu nog maar een sesamzaadje he die kleine

Vievie zolang het niet je baarmoeder is ingegutst lijkt het me geen punt. Arme jij! Het is nu nog maar een sesamzaadje he die kleine

dinsdag 16 januari 2018 om 17:42
@Vievie ouch wat naar! Een brandblaar op je edele delen zit niemand op te wachten. Als je je zorgen maakt, morgen even naar de huisarts voor wat brandzalf misschien. Kan je het meteen vragen.
Ik denk niet dat het kwaad kan voor je boontje. Die zit zo diep in je beschermd en verstopt. Brandwondjes zijn heel naar, maar oppervlakkig.
Ik denk niet dat het kwaad kan voor je boontje. Die zit zo diep in je beschermd en verstopt. Brandwondjes zijn heel naar, maar oppervlakkig.
dinsdag 16 januari 2018 om 17:56

dinsdag 16 januari 2018 om 19:25
@Vievie auww dat klinkt pijnlijk! Met een blaar groter dan een Euromunt wordt volgens mij sowieso geadviseerd langs de huisarts te gaan. Maar dat is meer voor jezelf. Het lijkt mij dat het voor de zwangerschap verder geen kwaad kan zoals eerder gezegd. Hopelijk valt de pijn mee!
@Femme jammer zeg!
@SMJ mijn advies zou vooral zijn om te proberen een beetje te ontspannen. Seks moet ook wel leuk zijn toch? Als het na een aantal rondes niet is gelukt, is het een ander verhaal. Maar probeer er voor nu vooral geen moetje van te maken. Doet je relatie meestal geen goed namelijk en das zonde!
@Femme jammer zeg!
@SMJ mijn advies zou vooral zijn om te proberen een beetje te ontspannen. Seks moet ook wel leuk zijn toch? Als het na een aantal rondes niet is gelukt, is het een ander verhaal. Maar probeer er voor nu vooral geen moetje van te maken. Doet je relatie meestal geen goed namelijk en das zonde!