Wie wil zijn meest afgrijselijke date ervaring kwijt?

16-08-2006 14:48 1523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk komt dit niet uit het niets! Ik heb een date achter de rug!



Na lange tijd en rottige relatie ben ik weer aan het daten geslagen. Niet dat ik me op datingsites begeef (ben toch een beetje van de ouderwetse klik in real life)



Nu heb ik iemand ontmoet, mijn leeftijd en ziet er niet slecht uit. Heel spontane man en onze eerste gesprekken verliepen erg leuk en gezellig. Onze dates zijn beperkt gebleven tot uit etentjes, een dagje terassen en een paar keer dvdtje/eten bij hem thuis. Hij is nog niet bij mij thuis geweest, ten eerste omdat ik rustig aan wil doen en het prettig vind om te zeggen "ik ga maar eens op huis aan" en ik dus bepaal wanneer er een einde aan de date komt, en ten tweede omdat ik ergens vraagtekens bij zijn persoonlijkheid zet...



De eerste keer dat ik bij hem thuis kwam, was zijn moeder er. Hij woont niet meer thuis. Zij was daar in haar kloffie aan het poetsen en iets zei me dat dat vast niet de eerste keer was. Vast niets verkeerd mee, maar ik hou meer van onafhankelijke mannen die zelf hun zaakjes regelen. Hij werkt voornamelijk thuis en heeft overdag niet al te veel om handen (verneem ik aan zijn frequente online msn gedrag en bezoekjes aan de sportschool waar ie me over verteld).



Waar ik ook mijn vraagtekens bij zette, zijn moeder vertelde hem dat ze hem morgen ochtend kwam halen want ze moesten nog boodschappen doen en ze zou dan gelijk zijn was brengen. Hij heeft zelf een auto en ook een wasmachine (heb ik nagevraagd).



Hij is nogal materialistisch, en alhoewel ik zelf ook wel van leuke spullen hou vind ik het wat te ver gaan om daar een specifiek merk of bedrag aan te verbinden. Alles wat hij heeft is merk en duur, wat hij ook graag benadrukt. Dat vind ik een afknapper... En hij zit vol met grote verhalen. En ik zou het helemaal niet zo'n probleem vinden als ie door zo draven over wat voor'n voetbal tallent hij is, maar dit gaat vooral over geld en invloedrijke mensen, dat soort dingen. Hoe hij een vip behandeling daar en daar krijgt omdat hij vriendjes met die en die is en hoe goed ze hem dan wel niet behandelen (BORING)



Tijdens onze laatste DVD'tje bij hem thuis heeft zijn moeder hem wel 6 keer gebeld!:o waarbij ie constant eindigd met woorden als "dankjewel mamma" en "ik vind je lief" en "ik hou ook van jou" Ze gaan samen (alleen met zn 2tje) op vakantie en zijn moeder moest hem dus  bellen omdat ze vragen heeft (zijn verklaring toen ik opmerkte dat zijn moeder wel erg vaak belde). Er zaten ook allemaal van die Hallmark kaartjes aan de deur geplakt, weet je wel van die kaartjes als "je bent de allerliefste" en "ik hou zoveel van jou" dat soort dingen.  Dus ik denk vraag eens of ie nog niet helemaal los van zn ex is (beetje met humor) begint ie te lachen en zegt ie, nee joh, die zijn van mn moeder. ik denk dat ik het toch gezonder vond als ze nog van zn ex waren) De hele deur zat onder!



Opeens vindt ik het helemaal niet raar dat ie nog vrijgezel is... Deze kerel komt niet door de sollicitatieprocedure heen. Niet geschikt! Niet dat ik helemaal geweldig ben hoor! Heb ook zo mijn mankementen, maar jeetje!!!



Wie heeft er ook van die ervaringen? Dat die man die heel erg leuk leek, toch niet zo heel erg leuk was?
Tvptje
quote:Caledoniaxx schreef op 25 juli 2016 @ 23:30:

Hij zei na 5 minuten vet sarcastisch: Nou, gezellig hoor zo'n date.

Omdat ik aan het begin wat verlegen ben.

Nou, oke doei. Heb nog nooit zo'n korte date gehad. :')Oooooooh zoiets heb ik ook een keer gehad. Dat is echt kwetsend!
Alle reacties Link kopieren
quote:Trevina schreef op 29 april 2017 @ 17:17:

Het blijft een hilarisch topic.



Toen ik tiener was, leerde ik vaak in de bibliotheek, lekker rustig.

Ik had een leuke jongen ontmoet en een afspraakje gemaakt. Hij zou om 14:00 in de bibliotheek zijn en daarna zouden we wat gaan drinken bij het cafétje.

Om 15:00 kwam de crush pas binnnen.

Ik: "We hadden toch om 14:00 afgesproken?"

Hij: "Wat zeur je nou. Je kan toch gewoon een uur langer leren op deze manier?"En wat zei jij?
Bijna 20 jaar geleden al. Een date met een jongen die ik had leren kennen bij een concert. Best n leuke knul om te zien, hij leek op IanAstbury van The Cult.

We gingen uit in een café in Haarlem. En daar kwamen de bizarre verhalen, hij speelde met een soort van elfjes en draken op 1 of ander groot zelfgeknutseld bord in de woonkamer bij zijn ouders en lijmde regelmatig zijn vingers aan elkaar als hij van die dingen in elkaar zette. Vervolgens bleek dat hij ook nog regelmatig van opname naar opname ging met de ambulance aangezien hij allerlei hallucinaties had van wezens ofzo....



Tja.... dat werd hem dus duidelijk niet. Ik kwam in die kroeg mijn eigen vrienden tegen en hij ook de zijne en zo zijn we de rest van de avond met onze eigen vrienden in die kroeg uit geweest.



Wat zou er van sommige mensen ooit geworden zijn he?
Alle reacties Link kopieren
Eerste date met een vrouw best heel leuk. Nog geen kriebels maar wel het idee dat dat nog kon komen. Gezellig gekletst over van alles, wel een beetje spanning, leuk uiterlijk. Allebei wel zin om elkaar beter te leren kennen.



Tweede date, een etentje, opeens zegt ze amper nog iets. Verstrakt en zenuwachtig geeft ze alleen maar antwoorden van 1 woord op vragen die ik stel, verder komt er geen gesprek op gang. Ze geeft op het eind aan dat ze zo onder de indruk van me was dat ze niet zichzelf kon zijn.

Ik vond het wat lastig, iemand die je zo extreem op een voetstuk zet (ik ben ook maar een mens!), maar ik dacht nog: bij een volgende date moeten we maar iets kiezen waarbij je elkaar minder hoeft aan te kijken, misschien wandelen ofzo.. dan kan ze misschien meer ontspannen en zichzelf zijn. Maar nog vanuit de trein appt ze dat ze het echt niet meer aankan, me niet meer wil zien, tenzij ik een zak over mijn hoofd doe. En dat ze het whatsappen met mij wel zo fijn vindt, en of ik geen whatsapp-relatie met haar wil.



Een wat??



Ik vond het een goeie grap. Maar ze meende het. Een volwassen vrouw he!

Ook toen dacht ik nog: ach ze zit nu nog in die zenuwen en stress van de date daarnet, morgen draait ze wel bij. Maar ook de volgende dag bleef ze dat volhouden, dat ze graag een whatsapp-relatie met me wilde.

Ik heb nee gezegd, ik heb al genoeg vrienden en nee ik ging niet daten om vervolgens alleen maar te blijven whatsappen met iemand die ik eigenlijk amper ken. Dus afgekapt.



Een maand later ofzo kreeg ik nog eens een appje van haar, maar ook heel vaag, ook niet zo van 'shit ik baal van hoe ik toen deed, en wil je toch nog eens irl afspreken?', maar alleen heel vaag zo van 'ik moet aan je denken' en 'ik ben benieuwd hoe het met je gaat'.

Dus nee ook daar had ik geen zin in. Heb dan de ballen om me weer eens mee op stap te vragen. Niet van die kinderachtige spelletjes.



Erg raar allemaal. Ik ben best tevreden met hoe ik eruit zie enzo, maar dit was buiten alle proporties. En ik moest gelijk denken: zou het zo zijn voor beroemdheden? Als ze daten met een niet-beroemdheid? Dat die ander dan helemaal niet meer kan praten en alleen maar kan staren, in totale, nergens op gebaseerde, absurde bewondering? Heel vervreemdend en jammer. Je voelt je helemaal niet 'gezien' als de persoon die je gewoon bent, met al je plus- én minpunten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
@Patsy--stone; Nu heb ik een beeld van jou alsof je een of ander wonderschone dame bent, een soort supermodel .

Ik was nog even bang dat ik mijn eigen dateblunder zou lezen. Ik kan ook ontzèttend onder de indruk zijn van een vrouw. De eerste date uit zich dan in een tè hoge energieniveau waarin ik alles zeg wat er maar in mij opkomt. Ik vertel dit nu vaak wel aan het begin tegen desbetreffende vrouw, maar ik baal er zelf wel van. Meestal komt het vervolgens tot een tweede date, maar dan zakt alle energie juist weer uit me weg. Dan is die eerste adrenaline weg en blijft er enkel nog een leeg hoofd achter ofzo .



Mijn eigen date-ervaringen zijn eigenlijk allemaal prima. Ik maak het zelf dus enigszins awkward, naar mijn idee.

Wel heb ik in mijn tienerjaren, een paar maanden met een jongen gedate. Ik was niet verliefd op hem en vertelde hem dit ook, maar hij vond dat ik het moest blijven proberen. Nog gedaan ook (hoezo subassertief?) , maar heb het even later toch uit gemaakt. Vervolgens viel ik redelijk ernstig en had ik af en toe vervoer nodig. Hij bracht me dan weleens ergens naartoe, als vriend zijnde. Toen ik een paar maanden later een nieuwe vriend kreeg, vond hij dat hij nog recht had op seks. Doordat hij mij dus af en toe heen- en weer gereden had toen ik geblesseerd was. Heb toen het contact verbroken.

.... Vervolgens zit ik een paar weken later vroeg in de ochtend te ontbijten in de woonkamer (ik woonde nog thuis), komt hij naar vanuit mijn zusjes kamer de woonkamer in gelopen.... Was ie plots 'goede vrienden' oid met mijn zusje geworden??

Heel ongemakkelijk!
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
@hayleyyy, nee hoor, verre van een supermodel of rocket scientist of anderszins 'indrukwekkend' persoon. Een heel gewoon mens met vetrolletjes en ouderdomsvlekjes en rimpels (maar zoals gezegd ben ik prima tevreden met hoe ik eruit zie), en leuke en minder leuke karaktereigenschappen.

Daarom voelde het zo vervreemdend dat iemand je dan op een voetstuk plaatst en je niet eens meer wil zien?!?! Maar goed, ik dacht toen nog, kan gebeuren, daten ís ook spannend, beetje onnatuurlijk, en eng. Volgende keer beter. Maar ze meende het dus, van die whatsapp-relatie en elkaar nooit meer zien...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Zeer apart inderdaad! Ik zie het al voor me, dat je met een zak over je hoofd op zo'n date zit. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren per ongeluk een date. Even als context: ik had gewoon met een vriend van een vriend afgesproken voor een concert zoals ik wel vaker doe. Ik kende de man in kwestie een beetje en de keren dat ik iets ondernomen heb met hem erbij waren het allemaal nogal "jongensdingen" zoals naar de voetbal, een (hard) concert of een keer een biertje doen. Van tijd tot tijd heb ik contact via Facebook gehad met hem in de afgelopen jaren over hetzelfde soort dingen. Ik kan me werkelijk niks voor de geest halen waarvan hij heeft kunnen denken dat ik er iets met een romantische inslag mee bedoelde.

Maar goed, ik kom gisteren aanzetten bij dat concert en hij zit helemaal opgedoft en zenuwachtig klaar. Ik had meteen al alarmbellen dus en dat bleek terecht toen hij begon te vissen of ik dan beschikbaar was en wat mijn relatieverleden was. Ik heb zijn invalshoek meteen afgekapt -vrij diplomatiek hoor- en heb duidelijk gemaakt dat ik dat gewoon met een kameraad een drankje dacht te gaan doen met een muziekje erbij. Ik zei letterlijk: "Gewoon als met de jongens."

Dat was voor hem dus het startsein om zijn stoelgangproblemen uitgebreid te gaan bespreken. Blijkbaar doet ie dat altijd met de jongens. Heel gewoon.

Dat werd dus een lichtelijk ongemakkelijk afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ahhh, Lotus, wat een avond!!
Wel heb je weer een mooi verhaal om te vertellen.

Doet mij denken aan een kennis.
Eerlijkheidshalve, we hebben een date gehad. Maar ik was niet verliefd op hem en had dit ook aangegeven. Toch wilde hij nog met me naar een evenement. Dit leek me dan wel okay, het was niet dat het een vervelende man was oid.
Maar hij begon over al zijn liefdesleed en waarom hij nou nog steeds single was, want hij was zo leuk en hij probeerde zoveel,maar liep altijd een blauwtje. Hele avond naar zijn zelfmedelijden moeten luisteren. Totale afknapper. Ik had gehoopt dat er een vriendschap kon ontstaan, maar dat zag ik ook niet meer zitten na deze avond.

Oh, of de man die vertelde dat hij serieuze gedachten had over het vermoorden van zijn ex. En trots op zichzelf was dat hij dit niet gedaan had.
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere, deze kan ik nog steeds met mijn hoofd niet bij.

Ik zou met een date ergens naartoe gaan, na gezellig gekletst te hebben stapten we in de auto op weg daar heen. Hij had geen vervoer. Eenmaal aangekomen trok ie pepperspray, hield deze voor mijn gezicht en zei 'en nu geef je je geld/sleutels etc.'. Ik was een soort van in shock (ooit eerder een echte auto overval meegemaakt, date wist hier van). Ik heb de date afgekapt.

Hij verweet me daarna dat ik geen humor heb. O ja, en het was allemaal bedoeld om me van mijn angst af te helpen. Ik had helemaal geen angst meer, die kreeg ik juist van deze 'geweldige' grap. Achteraf had ik een hoop willen zeggen (en waarom loop je überhaupt met zoiets op zak?!). Op het moment zelf ben ik dicht geklapt.

Vreemd genoeg hebben we het daten nooit vervolgd. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
wow...
ik denk dat ik hem het ziekenhuis in had geslagen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Die pepperspray-grap was bij mij ook niet afgelopen zonder enige kwetsuren in de aangezichtszône :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vreselijk!

Mijn meest afgrijselijk ervaring was denk ik toch wel een date met een jongen die ik best wel leuk begon te vinden (was niet de eerste date). We waren gewoon bij mij thuis en zouden lekker wat eten maken en een filmpje kijken. Hij was de hele tijd al heel afwezig en hij deed anders dan eerst. Ik wilde de pret niet bederven dus ik vroeg langere tijd niet wat er was. Tot hij uiteindelijk in tranen uitbarstte en vertelde dat die dag de dag was geweest dat hij 4 jaar gehad zou hebben met zijn ex (waar hij het niet zo lang geleden mee had uitgemaakt). Ik had voorheen nog niet doorgehad dat hij er nog zo mee zat, maar heb hem toen meteen de deur uit gezet. Wat een sukkel zeg.
Wat bizar Pastelblauw!
Alle reacties Link kopieren
Ja nu zou ik wel weten hoe te reageren! :proud: Toen was ik erg terughoudend/onzeker en vooral in shock van de situatie (soort flashback waar ik in bleef hangen).
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
24-05-2017 11:16
Ik heb er meerdere, deze kan ik nog steeds met mijn hoofd niet bij.

Ik zou met een date ergens naartoe gaan, na gezellig gekletst te hebben stapten we in de auto op weg daar heen. Hij had geen vervoer. Eenmaal aangekomen trok ie pepperspray, hield deze voor mijn gezicht en zei 'en nu geef je je geld/sleutels etc.'. Ik was een soort van in shock (ooit eerder een echte auto overval meegemaakt, date wist hier van). Ik heb de date afgekapt.

Hij verweet me daarna dat ik geen humor heb. O ja, en het was allemaal bedoeld om me van mijn angst af te helpen. Ik had helemaal geen angst meer, die kreeg ik juist van deze 'geweldige' grap. Achteraf had ik een hoop willen zeggen (en waarom loop je überhaupt met zoiets op zak?!). Op het moment zelf ben ik dicht geklapt.

Vreemd genoeg hebben we het daten nooit vervolgd. :facepalm:
Pastelblau, dit is gewoon niet oke. Hij zal zenuwachtig geweest zijn of gewoon niet ok in zijn gedachtegangen. Bummer. Next! :-)
Alle reacties Link kopieren
nog steeds met mijn hoofd niet bij.
Wat kan daten toch een drama zijn.

Een van mijn ramp-dates:

Ik kende de jongen al langer en vond hem leuk. We zouden samen naar de geklede sauna gaan. Zijn voorstel. Ik had vooraf gecheckt wanneer de data waren waarop je badkleding aan mocht houden. Dat zou die dag dus het geval zijn. Ik stelde me een date voor bij gedimt sfeervol licht waarbij we een beetje konden kletsen.

We hadden daar afgesproken. Toen we in het kleedhokje zaten zat hij alleen maar op zijn telefoon ' voor werk'. Toen kwam ik er dus achter dat ik niet goed had gecheckt en dat je alleen naakt de sauna in mocht.

Ik dacht ' ach what the hell.. de lichten zijn toch altijd gedimt in de sauna en in de hokjes waar je naakt bent is het helemaal donker'

De sauna bleek dus verlicht te zijn door tl-verlichting. Ook konden we geen gesprek voeren, want er hingen overal bordje met ' stilte svp.

Naakt naast elkaar zitten in vol tl-licht zonder een gesprek te kunnen voeren.

Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld.
Hij deed zijn best een kat die over de weg liep aan te rijden. Is hem niet gelukt en ik ben meteen uitgestapt. Wat een douchebag.
Sereia schreef:
07-07-2017 15:44
Hij deed zijn best een kat die over de weg liep aan te rijden. Is hem niet gelukt en ik ben meteen uitgestapt. Wat een douchebag.
:woa:
Sereia schreef:
07-07-2017 15:44
Hij deed zijn best een kat die over de weg liep aan te rijden. Is hem niet gelukt en ik ben meteen uitgestapt. Wat een douchebag.
Waaaaaat?! Wat erg!


Ik werd opgehaald door mijn date, het was de eerste date (en dus ook meteen de laatste).

Hij kwam aan met een grote bos rode rozen. Prachtig, maar op een eerste date was het wel een beetje too much vond ik. Beetje desperate.

Daarna uit eten. Toen we in de stad richting het restaurant wandelden, ging er vanaf een terras een luid gejoel en gejuich op. Dat waren zijn vrienden, die blijkbaar op de hoogte waren en hem gingen aanmoedigen. Ik wilde wel door de grond zakken.

Later vond ie het een goed idee om heel vals en heel hard liedjes van U2 te gaan zingen en daarbij luchtgitaar te spelen. Zo awkward...

Lieve jongen, maar het is bij die ene date gebleven.
Alle reacties Link kopieren
MissLotus17 schreef:
08-07-2017 16:04
Waaaaaat?! Wat erg!


Ik werd opgehaald door mijn date, het was de eerste date (en dus ook meteen de laatste).

Hij kwam aan met een grote bos rode rozen. Prachtig, maar op een eerste date was het wel een beetje too much vond ik. Beetje desperate.

Daarna uit eten. Toen we in de stad richting het restaurant wandelden, ging er vanaf een terras een luid gejoel en gejuich op. Dat waren zijn vrienden, die blijkbaar op de hoogte waren en hem gingen aanmoedigen. Ik wilde wel door de grond zakken.

Later vond ie het een goed idee om heel vals en heel hard liedjes van U2 te gaan zingen en daarbij luchtgitaar te spelen. Zo awkward...

Lieve jongen, maar het is bij die ene date gebleven.
:rofl:
Oh wat erg! Vooral die vrienden :facepalm:
De date zelf was veelbelovend. We dronken gezellig wat, keuvelden over van alles en aan het einde van de dag liepen we hand-in-hand.
Daarna bracht ik hem naar de trein en ik zwaaide hem "tot ziens". Leuk! So far so good!

Niet lang na het vertrekken van de trein kreeg ik een berichtje: "Ik wil dat je zo snel mogelijk een SOA-test gaat doen!"

.......
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
08-07-2017 16:14
De date zelf was veelbelovend. We dronken gezellig wat, keuvelden over van alles en aan het einde van de dag liepen we hand-in-hand.
Daarna bracht ik hem naar de trein en ik zwaaide hem "tot ziens". Leuk! So far so good!

Niet lang na het vertrekken van de trein kreeg ik een berichtje: "Ik wil dat je zo snel mogelijk een SOA-test gaat doen!"

.......
WUT?!?!?!?
Well behaved women rarely make history.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven