Is dit meer dan vriendschap

20-02-2018 23:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
- ik ken deze jongen vanwege de stage die ik liep voor 3 maanden lang-

Het hele verhaal rondom deze jongen is oneindig op dit moment lol, maar ik wil over dit deel graag jullie mening over deze signalen en of je vind of dit vriendschappelijk is óf dat dit signalen zijn die aangeven dat hij meer wil dan vriendschap.

- 5 maanden elke dag appen
- Regelmatig goedemorgen berichtjes/ slaaplekker berichtjes
- complimentjes geven over mijn uiterlijk
- me altijd willen helpen
- elke dag vragen hoe mijn dag was/ wat ik heb gedaan


Dit is hoe het op het begin eigenlijk standaard ging met onze gesprekken via whatsapp. Long story short hadden we op een gegeven moment afgesproken om een keer de stad in te gaan. De dagen hiervoor begon hij steeds meer flirterige dingen te sturen en ook gifs met 'i love you', die ik overigens nooit heb beantwoord met instemming.
Nou, op een gegeven moment afgesproken, erg leuk. En na afloop zei hij ook dat hij het leuk vond en wilde hij gelijk nog een keer afspreken en noemde hij een andere stad om te gaan winkelen. Via whatsapp liet hij toen ook weten dat zijn moeder benieuwd naar me was etc.

Maar nu komt het haha. Ik vond en vind hem nog steeds een ONWIJS leuke jongen, eigenlijk perfect, maar ik heb nooit gevoelens voor hem gekregen. Ik wachtte het een tijd af, maar op een gegeven moment begon ik er echt een steeds kutter gevoel bij te krijgen en krege ik voor het eerst paniekaanvallen waardoor ik uiteindelijk heb gezegd dat het voor mij niet meer dan vriendschap is. Hierop antwoorde hij dat hij het ook nooit als meer dan vriendschap zag, maar ik vind dit erg moeilijk om te geloven. Hierna heeft hij me niet meer geappt, terwijl we dus 5 maanden lang elke dag appte. Zelf vind ik het moeilijk om hierover een goed oordeel te vellen, daarom graag júllie mening!

P.s.
Aankomende dinsdag spreek ik samen met alle stagiaires af voor een kleine reünie, waar hij ook bij gaat zijn. Hoe zouden jullie in deze situatie handelen? Ik vind het namelijk super ongemakkelijk op dit moment en weet niet goed hoe ik me erbij moet voelen.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk, hij wou meer dan vreinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties so far! Zelf vind ik het ook overduidelijk als ik het zo lees, maar omdat hij tegen mij zei dat het voor hem nooit meer is geweest dan vriendschap blijft dat door mijn hoofd gaan.
Het is nu allemaal een maand geleden gebeurt en af en toe denk ik dat ik te snel heb gereageerd en het meer tijd had moeten geven, ook al heb ik voor 5 maanden geen verliefd gevoel gekregen. Aankomende dinsdag ga ik hem voor het laatst zien (aangezien ik twee dagen daarna voor 3 maanden naar het buitenland ga voor mijn studie) en wil ik het graag goed af sluiten. Af en toe denk ik eraan om het nog een kans te geven, maar ik weet niet of dit een goed idee is omdat ik 5 maanden niks heb kunnen voelen voor hem. Hoe zouden jullie dit doen als jullie in mijn schoenen zouden staan?
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt geen verliefd gevoel, al heel lang niet.
Dan is er dus sprake van vriendschap.
En ook nog blijkbaar met een houdbaarheidsdatum, omdat je het wil afsluiten.
Dan is er dus ook geen vriendschap meer, maar helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Als je niets voelt voor hem, dan stopt het he ... 5 maand vind ik lang zat daarvoor.
Vind je hem wel aantrekkelijk?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
20-02-2018 23:38
Als je niets voelt voor hem, dan stopt het he ... 5 maand vind ik lang zat daarvoor.
Vind je hem wel aantrekkelijk?
Ja ik vind hem aantrekkelijk, niet alleen qua uiterlijk maar ook hoe hij is als persoon. Na al die tijd heb ik niks kunnen ontdekken wat mij slecht over hem doet denken, ook al heb ik dat vaak geprobeerd om het op die manier dan maar te beëindigen. De laatste weken voordat we stopten met praten begon ik wel steeds meer een gevoel van afweer te krijgen tegenover hem. Ik kon niet meer naar zijn foto kijken zonder gewoon een ongemakkelijk *cringe* gevoel te krijgen. Dit heb ik nu gelukkig niet meer.
Echt werkelijk waar, mijn gedachten zijn de laatste weken all over the place, ik weet oprecht NIET meer wat ik met de hele situatie aan moet omdat ik alles blijf overdenken.
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
20-02-2018 23:42
Hij wil zijn blauwtje gewoon nog niet toegeven.

Nog iets 'proberen' aan de vooravond van 5 maanden buitenland lijkt me niet zo snugger. Geef hem geen valse hoop, en ga zelf gewoon lekker vrij op pad
Lijkt mij inderdaad ook de meest logische optie, het laatste wat ik wil is hem pijn doen, dus vraag me af of ik een gesprek met hem aan moet gaan om het af te sluiten of om het hierbij te laten.
Excuseme schreef:
20-02-2018 23:51
Lijkt mij inderdaad ook de meest logische optie, het laatste wat ik wil is hem pijn doen, dus vraag me af of ik een gesprek met hem aan moet gaan om het af te sluiten of om het hierbij te laten.
Je hebt het al afgesloten door hem te laten weten, dat er meer dan vriendschap voor jou niet in zat.
Alle reacties Link kopieren
Excuseme schreef:
20-02-2018 23:46

Echt werkelijk waar, mijn gedachten zijn de laatste weken all over the place, ik weet oprecht NIET meer wat ik met de hele situatie aan moet omdat ik alles blijf overdenken.
Waarom? De jongen heeft het antwoord; jij ziet hem als een vriend. Hij neemt afstand en hoeft het dus niet meer. En nu ga jij alle kanten op met jouw denken? Ik zal je effe helpen: je vindt hem niet leuk genoeg, dus laat het. Misschien jammer van het gevoel (center of attention) dat zijn voordurende aandacht je ook heeft gegeven, maar dat is dus ook écht afgelopen. Jij vindt hem namelijk niet leuk genoeg en nu niet langer wroeten en neuzelen hoor. Vrij logisch toch? :)

Laat die jongen, hij verdient het.
enn wijzigde dit bericht op 21-02-2018 00:02
11.70% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-02-2018 23:58
Waarom? De jongen heeft het antwoord; jij ziet hem als een vriend. Hij neemt afstand en hoeft het dus niet meer. En nu ga jij alle kanten op met jouw denken? Ik zal je effe helpen: je vindt hem niet leuk genoeg, dus laat het. Misschien jammer van het gevoel (center of attention) dat zijn voordurende aandacht je ook heeft gegeven, maar dat is dus ook écht afgelopen. Jij vindt hem namelijk niet leuk genoeg en nu niet langer wroeten en neuzelen hoor. Vrij logisch toch? :)

Laat die jongen, hij verdient het.
TRUE, dit had ik echt ff nodig haha, thankyou!
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
20-02-2018 23:59
Als 'ie al 5 maanden niet meer geappt heeft is het toch al lang klaar?
nee, hij appt nu 3 weken niet meer, sinds ik hem dat bericht gestuurd heb. We hebben daarvoor 5 maanden lang geappt.
Alle reacties Link kopieren
Excuseme schreef:
21-02-2018 00:06
TRUE, dit had ik echt ff nodig haha, thankyou!
Precies, ga niet met hem spelen omdat alle aandacht wel lekker voelde. Dat is oneerlijk en echt puberaal gedrag. Aangezien je in ieder geval op vervolgonderwijs zit mag je dit nu ook wel gaan leren. Toon respect, blijf gewoon en vriendelijk maar jouw feestje is over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-02-2018 00:07
Precies, ga niet met hem spelen omdat alle aandacht wel lekker voelde. Dat is oneerlijk en echt puberaal gedrag. Aangezien je in ieder geval op vervolgonderwijs zit mag je dit nu ook wel gaan leren. Toon respect, blijf gewoon en vriendelijk maar jouw feestje is over.
Was ik ook absoluut nooit van plan, ik ben gewoon in de war van alles en wilde daarom graag advies
Alle reacties Link kopieren
Nou, misschien krijg je nog meer, succes ermee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
21-02-2018 00:31
Nou, misschien krijg je nog meer, succes ermee.
Fijn, dankje
Alle reacties Link kopieren
Jij wil niet, kan..prima. Doe gewoon aardig: hoi, hoe gaat, doei. Hij vond jou leuk en heeft geaccepteerd dat jij nee hebt gezegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-02-2018 08:49
Jij wil niet, kan..prima. Doe gewoon aardig: hoi, hoe gaat, doei. Hij vond jou leuk en heeft geaccepteerd dat jij nee hebt gezegd.
Lijkt me inderdaad het beste. Ik wil het gewoon goed afsluiten zodat we allebei doorkunnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie berichtjes en het meedenken!
Ik wacht dinsdag af. Misschien wil hij überhaupt niks meer van me, wat ik kan begrijpen. Dan kan ik het in ieder geval afsluiten
In antwoord op je vraag: "is dit meer dan vriendschap?" Nee, dit is minder dan vriendschap.

Je geeft aan dat je zelfs een vervelend gevoel kreeg bij het zien van zijn foto, de laatste weken dat jullie nog goed contact hadden. Dat klinkt niet bepaald vriendschappelijk. Verder is het contact opgedroogd sinds hij weet dat jij geen relatie met hem ambieert. Ook niet vriendschappelijk.

Wat mij alleen onduidelijk is: wil jij een vriendschap met hem. En waarom dan?
Excuseme schreef:
21-02-2018 10:45
Lijkt me inderdaad het beste. Ik wil het gewoon goed afsluiten zodat we allebei doorkunnen.
Nee, je wilt het goed afsluiten omdat je je schuldig voelt. Hem zal je er niet mee helpen. Beter laat je hem met rust.
Alle reacties Link kopieren
Excuseme schreef:
21-02-2018 10:45
Lijkt me inderdaad het beste. Ik wil het gewoon goed afsluiten zodat we allebei doorkunnen.
Jij gaat niet over zijn gevoelens. Hij mag verdrietig zijn, boos, geen contact meer willen. Je gaat alleen over je eigen gevoelens en gedrag. Hoe hij er mee verder gaat is verder jou zaak niet. Eerlijk gezegd...5 maanden leuk mee appen en mee doen en niet aangeven dat je niet dezelfde gevoelens hebt vind ik wel een beetje laat en lijkt ook wel een beetje op het spelletje meespelen. Wanneer je zo graag invloed uit wil oefenen op anderen dan kun je wellicht beter eerder eerlijk zijn over je intenties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-02-2018 23:58
Waarom? De jongen heeft het antwoord; jij ziet hem als een vriend. Hij neemt afstand en hoeft het dus niet meer. En nu ga jij alle kanten op met jouw denken? Ik zal je effe helpen: je vindt hem niet leuk genoeg, dus laat het. Misschien jammer van het gevoel (center of attention) dat zijn voordurende aandacht je ook heeft gegeven, maar dat is dus ook écht afgelopen. Jij vindt hem namelijk niet leuk genoeg en nu niet langer wroeten en neuzelen hoor. Vrij logisch toch? :)

Laat die jongen, hij verdient het.
Scheelt mij weer typen. Echt precies dit TO! Daarbij ga je maanden weg, dus laat die jongen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat maakt het uit welke gevoelens hij voor je had/heeft? Je ziet hem niet eens als een vriend voor je, laat staan als partner. Als hij zegt dat het hem om vriendschap ging zou ik dat geloven. Wie weet hoeveel dames hij dagelijks appt, misschien was je er wel een van vele.

Verder gewoon naar de bijeenkomst gaan en vriendelijk zijn tegen hem zoals je bijvoorbeeld ook tegen je buren bent. Dat moet wel lukken, toch?
Alle reacties Link kopieren
ik was ook niet van plan hem ten huwelijk te vragen oid dinsdag. Veel anders dan vriendelijk zijn en gewoon kletsen kan ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Oprechte vraag hoor.
Het lijkt me duidelijk, jij voelt het niet dus moet je er ook niet mee doorgaan, hem niet meer aan het lijntje houden. Ik vind het wel raar dat hij na zo'n korte tijd met elkaar appen al zegt dat hij van je houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven