Kutvakantie

19-03-2018 17:55 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik ben op vakantie in Afrika met een vriendin die helemaal doorgedraaid is. In een soort halve mental breakdown heeft ze me helemaal verrot gescholden, ruzie gemaakt, kwetsende dingen gezegd en na veel begrip van mijn kant (veel te veel volgens het thuisfront) hebben onze wegen zich gescheiden. Ik ben er echt behoorlijk over de zeik van.

Nu is de boosheid gezakt en heb ik alleen maar vreselijk heimwee voor het eerst in mijn leven. Ik hou van dit land, de mensen, het weer, maar ik wil naar huis. Probleem is dat ik volgende week maandag pas vertrek en tot die tijd dus alleen ben. Ik heb al een mail gestuurd naar het reisbureau met de vraag hoe duur omboeken is maar dat zal op korte termijn wel heel duur zijn.

Iemand tips?
Een paar dagen in bed blijven liggen?

Of verstand op 0 en gewoon doen wat je anders ook had gedaan, gaat de tijd ook sneller.
Had je al dingen / excursies gepland staan?
Gewoon doen wat je van plan was en het uitpraten met je vriendin.
Je houdt van het land, de mensen etc. Betekent dat dat je bekend bent met het land? Zijn er geen andere mensen waar je mee op kunt trekken? Dingen doen die je ook leuk alleen kunt doen?
Je zit nu heel erg in emotie, maar dat zakt ook weer, maak er gewoon het beste van.
Je kan zelf dingen gaan ondernemen.
Boek wat leuks, ga zelf op pad.

Klote dat het zo gelopen is.
Waar zit je? En wat voor onderkomen?
Lekkere local zoeken ook altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Slikken jullie malariapillen? Heeft je vriendin medische zorg nodig?

Ik snap dat je boos bent maar probeer toch even rustig te worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waar zit je? Probeer toch te genieten en laat je geluk niet afhangen van een ander!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-03-2018 18:00
Lekkere local zoeken ook altijd leuk.
Wel condooms gebruiken
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh bah, wat rot zeg!

Als ik jou was zou ik mezelf een baaldag of twee geven en even precies doen waar je zin in hebt (voor zo ver dat daar gaat). In bad, in bed, lekker eten bestellen, muziek luisteren, je hart luchten over de telefoon etc. En daarna de schouders eronder en nog wat maken van de dagen die je daar hebt, ongeacht je stemming. Gewoon erop uit, de dingen doen die je gepland had of waar je zelf wel zin in hebt. Ook met een slecht humeur kan je nog best mooie ervaringen opdoen.

Hoe gaat het met je vriendin? Als ze echt een flinke breakdown heeft gehad zou ik me daar ook wel een beetje zorgen over maken denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Laat haar je vakantie niet verpesten. Je kunt je blijven rot voelen en hiermee niets opschieten of je gaat lekker nog even genieten voordat je naar huis gaat!
Je hebt toch netflix bij je? Avondje netflixen, lekker warm douchen, chocolaatjes erbij.

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weer terug wil naar je man.
Dan maar wat bijbetalen voor je retourticket.
He wat jammer nou dat je ruzie hebt met je vriendin maar laat haar niet je vakantie verpesten. Ga de laatste dagen nog leuke dingen doen die je wil doen en maak er het beste van.
viva-amber schreef:
19-03-2018 18:02
Slikken jullie malariapillen? Heeft je vriendin medische zorg nodig?
Kijk, dat is nou een verstandige vraag.
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect, even geloept en zie dat je veel psychische problemem hebt.

Gaat het nog wel of is het crisis?
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties al, lief allemaal!

Ik maakte me in eerste instantie ook zorgen, daarom reageerde ik in het begin niet op alle verwensingen en beledigingen. Maar ze kan prima voor zichzelf zorgen.

Ken een paar locals ja, daar ga ik vanavond ook mee uit eten en morgen ga ik een leuke excursie doen. Was al gepland, nu in mijn eentje.

Het ding is ook dat het een redelijk veilig land is maar niet 100% als vrouw alleen, je kan niet relaxed in je eentje over straat. Dus ik moet steeds aanhaken bij relatief vreemde medereizigers. Maar goed ik zit ook te zeiken, ik ben in een prachtig land met goed weer, desnoods ga ik de rest van de tijd op het strand liggen na morgen :)
Maar geen malariapillen dus?
amy888 schreef:
19-03-2018 18:15
Wow wat een reacties al, lief allemaal!

Ik maakte me in eerste instantie ook zorgen, daarom reageerde ik in het begin niet op alle verwensingen en beledigingen. Maar ze kan prima voor zichzelf zorgen.

Ken een paar locals ja, daar ga ik vanavond ook mee uit eten en morgen ga ik een leuke excursie doen. Was al gepland, nu in mijn eentje.

Het ding is ook dat het een redelijk veilig land is maar niet 100% als vrouw alleen, je kan niet relaxed in je eentje over straat. Dus ik moet steeds aanhaken bij relatief vreemde medereizigers. Maar goed ik zit ook te zeiken, ik ben in een prachtig land met goed weer, desnoods ga ik de rest van de tijd op het strand liggen na morgen :)

Ja dat moet je hier nu niet proberen ;-)

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
19-03-2018 18:14
Met alle respect, even geloept en zie dat je veel psychische problemem hebt.

Gaat het nog wel of is het crisis?
U


Lief!! Valt mee hoor al die psychische problemen. In NL wel last van angsten e.d maar zit hier al een week en voel me heel relaxed (op vandaag na dan haha)


En ja we slikken malariapillen. Ik heb volgens mij nergens last van, voel me prima
Maar mogelijk reageert je vriendin dus zo ivm die pillen. Dat kan echt heel fout aflopen. Kan je haar nog wel in de gaten houden? Is er een dokter bij geweest?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-03-2018 18:21
Maar mogelijk reageert je vriendin dus zo ivm die pillen. Dat kan echt heel fout aflopen. Kan je haar nog wel in de gaten houden? Is er een dokter bij geweest?
Hm ja denk je? Nee geen dokter. Ze heeft wel een verleden qua psychiatrische stoornissen (daarom heb ik het ook zo lang gepikt) maar ze blijft volhouden dat alles nu goed gaat en het daar niks mee te maken heeft. En ze is 10 jaar ouder dan ik, heeft veel alleen gereisd, én zelf besloten haar eigen gang te gaan (geen idee waar ze nu is) dus in die zin voel ik me verder ook niet verantwoordelijk, ik heb echt van alles gedaan en veel met haar gepraat afgelopen week maar ik heb ook een grens. Ik denk dat ze wel voor zichzelf kan zorgen
Alle reacties Link kopieren
Africa is een heel groot continent, meet heel veel verschillende landen. Ik heb dwars door Africa gereisd, ook alleen. Geen probleem.

Ga naar buiten, er zijn vast heel veel meer backpackers in de buurt. Kijk eens op (locale) Facebook groepen wat er te doen is, of ga naar een hostel/backpackers place, zoek contact en ga de laatste dagen lekker genieten.

Je hebt die vriendin niet nodig. Thuis ga jij je ook kut voelen door de situatie.

Kom op, neem wat geld mee en ga naar buiten en opzoek naar leuke mensen. Die zijn er echt in Africa
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoezo hebben jullie wegen zich gescheiden?
Overnachten jullie niet op dezelfde plek?

Ik vind het maar een vaag verhaal, hopelijk is alles ok met die vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven