Lijf & Lijn alle pijlers

Cyclus overslaan?

08-10-2018 10:42 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 14:26
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts heeft ongelijk wbt haar definitie van “onregelmatig”. (Ik heb een cyclus van 32 tot 44 dagen en dat is wel degelijk onrgelmatig)

Verder: van stress (of andere externe factoren), of gewoon “zomaar”, kan je af en toe later (of eerder) ongesteld worden. Je lichaam is geen atoomklok die altijd hetzelfde doet.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 14:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zowel mijn huisarts als de gyneacoloog (fertiliteitstraject) omschrijven mijn cyclus als onregelmatig. Dat doet niks af aan het feit dat je met een dergelijke cyclus nog (kan) ovuleert - als je regelmatig maanden overslaat is dit vaak niet het geval en heb je medicatie nodig om een ovulatie op te wekken. Ik denk dat je huisarts dit bedoelde, maar dat jullie elkaar niet begrepen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-10-2018 10:48
Je huisarts heeft ongelijk wbt haar definitie van “onregelmatig”. (Ik heb een cyclus van 32 tot 44 dagen en dat is wel degelijk onrgelmatig)

Verder: van stress (of andere externe factoren), of gewoon “zomaar”, kan je af en toe later (of eerder) ongesteld worden. Je lichaam is geen atoomklok die altijd hetzelfde doet.
De gyn vond mijn cyculs die de ene maand 33 dagen was en de volgende maand 35 dagen zelfs onregelmatig. En idd je kunt een keer een cyclus overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-10-2018 11:06
Zowel mijn huisarts als de gyneacoloog (fertiliteitstraject) omschrijven mijn cyclus als onregelmatig. Dat doet niks af aan het feit dat je met een dergelijke cyclus nog (kan) ovuleert - als je regelmatig maanden overslaat is dit vaak niet het geval en heb je medicatie nodig om een ovulatie op te wekken. Ik denk dat je huisarts dit bedoelde, maar dat jullie elkaar niet begrepen hebben.
Je kunt wel ovuleren idd met een onregelmatige cyclus. En dus ook zwanger worden (3 keer spontaan zwanger geworden)

Wat mij heel erg triggert is of jullie nu wel of geen kinderwens hebben en wat je als anticonceptie gebruikt. Want een abortus omdat je de zwangerschap mentaal niet aankunt terwijl je wel eerst een kinderwens hebt klinkt mij niet heel gezond in de oren.

Als je dus geen kinderwens hebt en echt niet zwanger wilt worden zou ik naar iets van anticonceptie kijken, dat hoeft geen pil te zijn.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
08-10-2018 11:41
Je kunt wel ovuleren idd met een onregelmatige cyclus. En dus ook zwanger worden (3 keer spontaan zwanger geworden)
sterker nog: als je menstrueert, heb je dus een ovulatie gehad
De definitie van menstruatie is namelijk het proces waarbij een onbevruchte eicel en het baarmoederslijmvlies wordt afgestoten.
alleen als je last hebt van een anovulatoire cyclus (komt niet vaak voor hoor), menstrueer je zonder ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_365914 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 14:26
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
voor iemand die een zwangerschap zo slecht aan kon dat die afgebroken moest worden (en nu geen kinderwens heeft) vind ik condooms wel een heel onbetrouwbare anticonceptie-keuze
kun je niet beter een spiraal of implanon nemen?

En antwoord op je vraag: je hebt misschien niet een enorm onregelmatige cyclus maar je hebt wel een licht afwijkende cyclus. Hij is van nature langer dan gemiddeld en je menstruaties vind ik ook opvallend kort. Dat kan wijzen op dat er iets niet ok is, maar het kan ook gewoon niks betekenen. Een cyclus die ineens nog veel langer duurt is mogelijk. Komt weleens voor. Maar ja, als je geen kinderwens hebt is er geen reden om hier nader naar te kijken, voor een gynaecoloog. Er zijn zat redenen waarom een menstruatie kan uitblijven. Het is geen machine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven