Werk & Studie alle pijlers

Jobhoppen of niet

23-10-2018 07:55 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik klaar ben met mijn opleiding (hbo) werk ik bij mijn huidige werkgever. Ik ben hier na een stage blijven plakken 10 jaar geleden en zag doorgroei mogelijkheden. Ondertussen ben ik inderdaad doorgegroeid en na verschillende functies zit ik nu in het management team. Een leuke functie ook al zijn er ook wel heel wat dingen die minder leuk zijn aan mijn werk. Nu zag ik een leuke vacature en twijfel ik een beetje of ik zou solliciteren.

Wat was voor jullie de reden om van baan te veranderen? Was er grote onvrede of was je gewoon wel toe aan iets nieuws?
Alle reacties Link kopieren
solliciteer nou maar eerst eens
dan zie je verder
Ken jij de definitie van jobhoppen wel?

Solliciteren kan natuurlijk altijd en je kan op elk moment ook zelf uit de procedure stappen. De selectie is niet alleen door de toekomstige werkgever, jij mag ook kritisch zijn.

Als je al zolang bij deze werkgever zit, is je salaris dan wel marktconform? Mijn ervaring is dat als je intern doorgroeit je salaris vaak blijft hangen en dat zou een reden kunnen zijn om extern te solliciteren. Stel je krijgt een aanbod dan kun je dat ook nog met je huidige werkgever bespreken en zien of zij je beloning willen verbeteren ok je te behouden.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Jobhoppen is iets anders dan overstappen naar een andere baan. Het betekent dat je váák overstapt naar een andere baan.

Je kunt altijd eens bij een ander bedrijf gaan praten, je zit niet gelijk ergens aan vast.
Ik ben meestal overgestapt naar een andere baan ivm een verhuizing, waardoor de afstand echt te groot was. Ik ben één keer overgestapt naar een betere baan (salaris, uren enz.)
Als ik nu over zou stappen zou het kunnen zijn voor een beter salaris + secundaire arbeidsvoorwaarden of een andere werkomgeving of ander taken/klantenpakket.

Juist door eens ergens ander te gaan praten, kom je er soms achter dat je huidige plek de juiste is of natuurlijk niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch geen jobhoppen?

Na 10 jaar is het echt niet zo vreemd om van werkgever te veranderen. Ik geloof dat dit bij hoger opgeleiden ongeveer elke 7 jaar is.

Ga nu eerst eens solliciteren, en kijk dan pas verder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wel doen, een CV met maar 1 werkgever, ondanks verschillende functies bij die werkgever is tegenwoordig niet meer aantrekkelijk. Je kent maar 1 bedrijfscultuur. Vandaag de dag willen bedrijven en recruiters echt zien dat je werkervaring hebt opgedaan binnen verschillende bedrijven. Als je hier over 10 jaar nog zit, want ach je zit er prima, ben je gewoon onaantrekkelijk voor de arbeidsmarkt helaas.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een leuke functie gezien. Je realiseert je hopelijk dat ook leuke banen hun mindere kanten hebben he? En of een baan leuk is heeft ook heel veel te maken met je collega´s, het kan nog zo´n leuk werk zijn, als je in een verkeerde groep terecht komt ga je alsnog met zenuwen.

Dus als je tevreden bent en de noodzaak niet ziet van verandering (en die zie je blijkbaar niet want anders zou je niet zo twijfelen), zou ik hooguit solliciteren om het solliciteren zelf eens te oefenen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
23-10-2018 08:30
Wel doen, een CV met maar 1 werkgever, ondanks verschillende functies bij die werkgever is tegenwoordig niet meer aantrekkelijk. Je kent maar 1 bedrijfscultuur. Vandaag de dag willen bedrijven en recruiters echt zien dat je werkervaring hebt opgedaan binnen verschillende bedrijven. Als je hier over 10 jaar nog zit, want ach je zit er prima, ben je gewoon onaantrekkelijk voor de arbeidsmarkt helaas.

Mwa, valt mee. Het ligt eraan in welke branche je zit en wat je binnen het bedrijf gedaan hebt. Ik heb diverse collega's gehad die waren begonnen als stagiair en na 10-20 jaar nog prima konden overstappen. Er zijn heus recruiters/bedrijven die het als een pluspunt zien dat je ergens langer bent geweest. Dat het bedrijf waar je vandaan kwam het de moeite vond om in je te investeren, dat ze vonden dat je doorgroeimogelijkheden had, soms zien ze het als loyaal dat je niet zomaar bent overgestapt (terwijl er bijvoorbeeld veel vraag is of het minder is gegaan met de bedrijfstak), dat je je misschien niet snel verveelt in een baan enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt ouder en je eisen/wensen veranderen in het leven. Er is toch niets mis mee om te wisselen van baan?
Ik heb mijn eerste baan ong. 5 jaar gehad en zit nu 8 jaar weer bij mijn huidige baas. Bij mijn eerste baan was ik het nieuwe management zat en toen heb ik verder gekeken. Lekker gaan solliciteren dan kun je daarna altijd verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Jee, dat is toch geen jobhoppen?
Als ik in jouw schoenen stond zou ik direct solliciteren. Ik vind 10 jaar binnen dezelfde bedrijfscultuur echt de max. Ik zou eens lekker rond gaan neuzen, je staat sterk. Je móet niet weg, je kán weg.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso solliciteren als is het maar om te kijken hoe je in de markt ligt en om wat kennis op te doen van waar andere bedrijven zich mee bezig houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven