Is erotisch chatten vreemdgaan?

17-03-2009 14:33 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag allemaal,



Ik had vanmorgen mijn beste vriendin aan de telefoon in tranen. Ze is erachter gekomen dat haar vriend waar ze al 2 jaar mee is erotisch chat en MSN't met één of misschien wel meerdere meiden achter haar rug om. Ze is al eerder achter iets gekomen waar ze toen samen over gepraat hebben maar nu is het weer gebeurd en wil ze de relatie beëindigen. Ik vind het heel moeilijk om haar hierover advies te geven en wilde even van wat onbekenden advies vragen omtrent dit onderwerp. Kan dit het einde van je relatie betekenen?
Bij mij wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind van wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar niet adviseren wel of niet de relatie te beeindigen. Altijd een risico dat als ze wel blijft dat ze jou toch blijft zien als degene die haar relatie bijna om zeep heeft geholpen.



Vraag haar eerder wat zij wil, wat ze nu heeft en hoe ze met de situatie wenst om te gaan. Steun haar daarin. Meer kun je niet doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ik neem aan dat het niet alleen bij erotisch chatten is gebleven? Anders vind ik het heel moeilijk, maar om nou de relatie dan te beindigen... nee
Alle reacties Link kopieren
ligt er aan wat voor afspraken ze binnen de relatie hebben...

als zij al eerder heeft aangegeven dat ze dit soort dingen niet op prijs stelt, dan kan ik me voorstellen dat het voor haar over is.
Alle reacties Link kopieren
eens met Sensy....



Het gaat erg ver, maar ik weet niet of ik het vreemdgaan vind.... Er is geen fysiek contact, het is een foute manier van spanning zoeken, maar eigenlijk vind ik het aardig ver gaan hiervoor je relatie te beeindigen....
Ik zou het ook niet adviseren.. ik zeg alleen of het bij mij einde relatie zou zijn of niet..

Dit is al de tweede keer, er is al over gepraat en alsnog blijft ie het doen. In mijn relatie zou ik dat vervelend vinden. Als zij er geen moeite mee zou hebben moet ze lekker door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik kan haar inderdaad ook niet adviseren wat ze moet doen. Ik hoor haar aan en denk er uiteraard het mijne van. Ik vind het een grote lul, zeker omdat dit haar al eerder gebeurd is en hij weet dat ze hier al eerder zo door gekwetst is. Ik heb haar ook geadviseerd om eerst rust te nemen en niet meteen aan beslissingen te denken. Hij is weg tot zondag dus daar heeft ze mooi de tijd voor.



Hoi eenman,



Zover zij weet is het daarbij gebleven.

Hij is iemand die de spanning opzoekt en nodig heeft. Hier hebben ze het eerder over gehad maar hij zei dat het over was en is toch weer begonnen.
Alle reacties Link kopieren
als het iets is wat je voor partner verbergt en niet doet als je partner er bij is, is voor mij een stap te ver. Of het reden is om de relatie te beeindigen, kan een ander niet bepalen, dat kun je alleen zelf
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het zou mijn vertrouwen beschamen als mijn vriend het achter mn rug om zou doen...

Dus dan zou ik niet verder met hem kunnen..
Alle reacties Link kopieren
quote:NG1 schreef op 17 maart 2009 @ 14:41:

ligt er aan wat voor afspraken ze binnen de relatie hebben...

als zij al eerder heeft aangegeven dat ze dit soort dingen niet op prijs stelt, dan kan ik me voorstellen dat het voor haar over is.



Hoi noline,



Ze hebben het erover gehad en hij wilde niet vreemdgaan en ook niet swingen of wat dan ook want dat heeft ze uitvoerig met hem besproken en ze heeft zelfs voorgesteld met hem naar een parenclub te gaan waar ze elkaar ook ontmoet hebben. Niet om iets te doen maar gewoon om die spanning weer op te zoeken. Hij vond dit niet nodig en vervolgens..........................
Alle reacties Link kopieren
quote:thika schreef op 17 maart 2009 @ 14:44:

Het zou mijn vertrouwen beschamen als mijn vriend het achter mn rug om zou doen...

Dus dan zou ik niet verder met hem kunnen..Dit is wat zij ook zegt en zij zegt mij dat ze daarom ook nooit is gaan samenwonen want ze voelde dit aankomen. Dit is zeg maar voor haar alleen maar een bevestiging op wat ze al verwachtte. Zo zie je maar dat aan vrouwelijk intuitie niet te tornen valt.
Hoewel het misschien bij erotisch chatten is gebleven, is er denk ik wel sprake van dwangmatig gedrag. Hij heeft er eerder beloofd mee op te houden, maar kan er kennelijk -om wat voor reden dan ook - niet mee stoppen. Het feit dat hij zichzelf niet in de hand heeft en geen zeggenschap meer heeft over zijn eigen gedrag, oftewel: een verslaving heeft, zou mij meer zorgen baren dan het al dan niet vreemdgaan van zijn kant.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 17 maart 2009 @ 14:44:

als het iets is wat je voor partner verbergt en niet doet als je partner er bij is, is voor mij een stap te ver. Of het reden is om de relatie te beeindigen, kan een ander niet bepalen, dat kun je alleen zelfHelemaal mee eens, ik zou niet verder kunnen omdat er bedrog is hoe je het ook went of keert.
Kortom: hij heeft duidelijk hulp nodig!
Alle reacties Link kopieren
is t met iemand die hij in t echt ook kent en ontmoet, of is t met een meer anoniem iemand waarmee hij alleen contact heeft op e.o.a. sexchatbox of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elenas schreef op 17 maart 2009 @ 14:47:

Hoewel het misschien bij erotisch chatten is gebleven, is er denk ik wel sprake van dwangmatig gedrag. Hij heeft er eerder beloofd mee op te houden, maar kan er kennelijk -om wat voor reden dan ook - niet mee stoppen. Het feit dat hij zichzelf niet in de hand heeft en geen zeggenschap meer heeft over zijn eigen gedrag, oftewel: een verslaving heeft, zou mij meer zorgen baren dan het al dan niet vreemdgaan van zijn kant.Dat vind ik ook het rare ervan. Ze zijn er open over geweest, ze heeft zelfs oplossingen aangedragen maar dat was volgens hem niet nodig en vervolgens dit. Daarom is ze zo kwaad omdat ze gewoon weet dat hij ermee naar haar had kunnen komen. Ze zegt ook dat hij in therapie moet want hij heeft een tik.
Sorry dat ik Dr.Phil nu moet gaan quoten:



"You can't change, what you can't acknowledge..."



Mensen die een drankprobleem hebben willen ook niet altijd hulp en denken meestal ook wel dat ze er zelf uitkomen.



Als je wilt weten of je internet/computer/chatverslaafd bent. En als je daar nog over twijfelt, stel dan jezelf de volgende vragen.



En beantwoord ze eerlijk met een duidelijk Ja of Nee:



De tijd uit de ogen verloren terwijl je online bent?

Boos en geagiteerd als je onderbroken wordt?

Check je de mail meerdere keren per dag?

Geïrriteerd als je niet online mag?

Ben je structureel online in plaats van verplichtingen na te komen?

Ben je liever online dan met vrienden?

Trek je niets aan van afgesproken tijdslimieten?

Lieg je over je online tijd of ga je eventjes als er niemand is?

Ben je vaker moe en/of geïrriteerd dan voordat je online ging?

Denk je vaak aan het internet als je niet bij de computer bent?

(...)



Hoe doorbreken we een chatverslaving:



Na de schok van ontdekt en of betrapt te zijn en anderzijds, het gevoel dat je vertrouwen beschaamd is en dus geconfronteerd word met "overspel", is het verstandig om eens rondom de tafel te gaan zitten. Samen een gesprek aan te gaan waar eerlijk en openheid boven aanstaat. Je geheim is geen geheim meer en beantwoord de vragen die je partner heeft volledig.

Het mooiste zou zijn dat dit gesprek plaats vindt waar er geen mogelijkheid is om weer achter de computer te gaan zitten, zodat ook opdat gebied enige rust ontstaat.

Wanneer de partner in alle eerlijkheid verteld dat er nooit daadwerkelijk contact is geweest, accepteer dat dan en blijf niet hangen in je eigen angsten en wantrouwen. Het terugkrijgen van het vertrouwen in je partner zal enige tijd kostten, neem die tijd en breng het geduld op. Blijf alle vragen die een partner heeft, beantwoorden.

(...)

Wanneer een relatie dusdanige schade heeft opgelopen door het internet/chat gedrag adviseren we om eens een gesprek aan te gaan met je huisarts die je door kan verwijzen naar instanties die je kunnen en willen helpen om in eerste instantie je relatie weer beter op de rails te krijgen.



Bron: http://www.relatietip.nl/ ... hat-verslaving_frame.html
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet acceptabel en ben er heel snel klaar mee!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:75twinkel schreef op 17 maart 2009 @ 14:48:

is t met iemand die hij in t echt ook kent en ontmoet, of is t met een meer anoniem iemand waarmee hij alleen contact heeft op e.o.a. sexchatbox of zoiets?Het schijnt van niet. Ze is er vanmorgen achtergekomen via zijn pc denk ik dus dat weet ze niet zeker maar ze denkt het niet. Het is met chatten begonnen en nu MSN geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar even een goed gesprek met hem hierover hebben. Ik zou het niet direct uitmaken. Maar hij overschrijdt echt een grens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elenas schreef op 17 maart 2009 @ 14:54:

Sorry dat ik Dr.Phil nu moet gaan quoten:



"You can't change, what you can't acknowledge..."



Mensen die een drankprobleem hebben willen ook niet altijd hulp en denken meestal ook wel dat ze er zelf uitkomen.



Als je wilt weten of je internet/computer/chatverslaafd bent. En als je daar nog over twijfelt, stel dan jezelf de volgende vragen.



En beantwoord ze eerlijk met een duidelijk Ja of Nee:



De tijd uit de ogen verloren terwijl je online bent?

Boos en geagiteerd als je onderbroken wordt?

Check je de mail meerdere keren per dag?

Geïrriteerd als je niet online mag?

Ben je structureel online in plaats van verplichtingen na te komen?

Ben je liever online dan met vrienden?

Trek je niets aan van afgesproken tijdslimieten?

Lieg je over je online tijd of ga je eventjes als er niemand is?

Ben je vaker moe en/of geïrriteerd dan voordat je online ging?

Denk je vaak aan het internet als je niet bij de computer bent?

(...)



Hoe doorbreken we een chatverslaving:



Na de schok van ontdekt en of betrapt te zijn en anderzijds, het gevoel dat je vertrouwen beschaamd is en dus geconfronteerd word met "overspel", is het verstandig om eens rondom de tafel te gaan zitten. Samen een gesprek aan te gaan waar eerlijk en openheid boven aanstaat. Je geheim is geen geheim meer en beantwoord de vragen die je partner heeft volledig.

Het mooiste zou zijn dat dit gesprek plaats vindt waar er geen mogelijkheid is om weer achter de computer te gaan zitten, zodat ook opdat gebied enige rust ontstaat.

Wanneer de partner in alle eerlijkheid verteld dat er nooit daadwerkelijk contact is geweest, accepteer dat dan en blijf niet hangen in je eigen angsten en wantrouwen. Het terugkrijgen van het vertrouwen in je partner zal enige tijd kostten, neem die tijd en breng het geduld op. Blijf alle vragen die een partner heeft, beantwoorden.

(...)

Wanneer een relatie dusdanige schade heeft opgelopen door het internet/chat gedrag adviseren we om eens een gesprek aan te gaan met je huisarts die je door kan verwijzen naar instanties die je kunnen en willen helpen om in eerste instantie je relatie weer beter op de rails te krijgen.



Bron: http://www.relatietip.nl/ ... hat-verslaving_frame.htmlWauw dat is een hoop bruikbare informatie. Ik zal haar de link doorgeven.`Ongelovelijk he wat zoiets teweeg kan brengen. Nu zit hij in Zwitserland zichzelf op te vreten en zij hier. Ik vind eigenlijk dat hij gelijk naar huis zou moeten komen want hij gaat met de trein terug maar ze zegt dat zijn ouders dat raar zouden vinden. Nou lekker belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hadda schreef op 17 maart 2009 @ 15:04:

Eerst maar even een goed gesprek met hem hierover hebben. Ik zou het niet direct uitmaken. Maar hij overschrijdt echt een grens.Ja en al blijven ze samen, zal ze hem ooit weer vertrouwen? Zonder vertrouwen heb je niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven