Werk & Studie alle pijlers

Dilemma? WFT basis?

10-01-2019 18:04 65 berichten
Ik zit echt met een dilemma...

-Ben hard opzoek naar een baan, en wordt ineens zelf benaderd door een werkgever
-Gaat om klantadviseur baan, dus bellen, mailen, chatten met klanten van ABN en hun vragen beantwoorden
-13 euro per uur
-Dicht bij huis
-Bij een bank werken geeft natuurlijk meer aanzien...

So far so good...

Nu de vervelende kant van het verhaal

-Ik moet voor de start, dus binnen 3 weken ineens een WFT basis halen!!! Ik heb al 5 jaar geen boek (zelfs geen romannetje) opengeslagen, ik kon vroeger goed stampen/studeren, maar het is nu helemaal weg.
-En ja, ik heb rechten gestudeerd, daar werd ik tijdens het gesprek ook op gewezen, maar ik was vergeten te zeggen dat ik niets had met de 3 reken/economie vakken (fiscaal recht, economie, faillissementsrecht) op mijn diploma. Ik weet nu nog niet eens hoe ik die vakken bij de 4de (fiscaal), 3de (economie), en (niet lachen) 8ste herkansing (faillissement) heb behaald. Ik was meer van de strafrecht.

Ik heb geld nodig, want ik heb nog maar 13 euro op mijn spaarrekening, ik heb werk nodig, ik word benaderd voor werk, ik heb echter niets met verzekeringen/banken/economie/wiskunde, maar misschien is het goed als ik het on the job ga leren? Stond er geen WFT tussen had ik direct JA gezegd. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik bijzonder slecht functioneer en er na 3 dagen of een week uit wordt gegooid? Heb ik toch iets verdiend. Geen 13 euro meer op mijn spaarrekening, maar 200 nog wat, en dan kan ik nog effe vooruit (nee, ik neem echt geen uitkering!!!). Hier zit het probleem: Ik mag op kosten van de werkgever dat WFT halen. Ik faal. En dan mag ik dus 230 euro terugbetalen lijkt me?! Dat heb ik niet, mijn vader betaalt het wel terug, maar ipv dat er geld binnenstroomt (al is het maar 1 dag werken) gaat er dus geld weg?!

En daarom neig ik naar nee, maar ik voel me rot, want ik werd benaderd. Eindelijk hoefde ik even niets te doen, maar werd ik gevonden...

Ik weet het niet!!!

Met ouders overleggen heeft geen zin, want als ik abn amro roep dan zeggen ze meteen DOEN, want dan kunnen ze trots tegen iedereen vertellen dat ik bij een bank werk....

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
11-01-2019 00:03
Ik zou denken dat je met een diploma rechten nog heel veel andere opties hebt? Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou met zo’n diploma niet in een callcenter gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
11-01-2019 00:36
TO Je krijgt waarschijnlijk niet snel weer zo'n kans als nu. Als je denkt dat dit veel gevraagd is, dan moet jij is opletten wat de grote boze wereld je te bieden heeft.
Dat zal wel meevallen. Zo’n buitenkans is dit niet hoor. Dit soort banen zijn er altijd in overvloed, zeker nu.
minnimouse schreef:
11-01-2019 08:47
Ik zou met zo’n diploma niet in een callcenter gaan werken.
Nee maar met 13€ op je rekening weinig keus lijkt me , dan van daaruit maar verder solliciteren.
dingus schreef:
11-01-2019 00:37
https://forum.fok.nl/topic/2478321

Grietjes forum :facepalm:
:woa:

Nee, jij komt er wel TO.
dingus schreef:
11-01-2019 00:37
https://forum.fok.nl/topic/2478321

Grietjes forum :facepalm:

Haha. De reacties daar. Niet wat Kluuntje gehoopt had.

Nou dit luie grietje gaat maar eens werken. Even iets met mijn WFT doen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
11-01-2019 08:57
Nee maar met 13€ op je rekening weinig keus lijkt me , dan van daaruit maar verder solliciteren.
Daarom zei ik al eerder: maar als je geen keus hebt.
minnimouse schreef:
11-01-2019 09:17
Daarom zei ik al eerder: maar als je geen keus hebt.
Sorry niet gezien
Alle reacties Link kopieren
TO komt nou niet bepaald volwassen over. Liever TV kijken dan in ieder geval proberen iets nuttigs te gaan doen.
Wow, dat fok forum schijnt wel een ander licht op de situatie. Kluun, welke stoornis heb je?
Alle reacties Link kopieren
Waarom probeer je niet eerst een proefexamen te maken. Mijn man moest laatst een VCA examen doen. Ik heb voor de lol ook 1 examen gemaakt en ik was gewoon geslaagd. Gewoon op mijn boerenverstand ( en een beetje gokken ).

Dan heb je een nulmeting en kun je inschatten of het voor jou te behappen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, je kan 13 euro bruto per uur verdienen, er zijn niet veel werkgevers die dat bieden tegenwoordig!

En ik denk dat die basis wft wel te doen is, anders zouden ze er geen termijn van 3 weken aan geven.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
O wacht Kluuntje is een lui manneke die even het grietjesforum komt irriteren.

Premier league en pakistaanse meisjes op tv bekijken is veeel belangrijker dan iets van je leven maken, zucht..... :facepalm:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Als zelfs bij FOK de reacties gaan over je zielige houding, dan weet je pas echt zeker dat je een heel erg treurig leven lijdt.
Alle reacties Link kopieren
Met 13 euro op de rekening nu lekker netflixen en voetbal kijken. Je hebt je prioriteiten echt goed op orde.

WFT basis is echt niet moeilijk en zeker niet als je een rechtenstudie hebt gedaan.

Daarnaast, in welke wereld is werken bij een bank statusverhogend? Ik werk zelf bij een bank, maar ik vind er weinig statusverhogend aan, ik voel mij meer een dartbord als ik op een verjaardag vertel dat ik bij een bank werk.
Naomir schreef:
13-01-2019 09:20
...maar ik vind er weinig statusverhogend aan, ik voel mij meer een dartbord als ik op een verjaardag vertel dat ik bij een bank werk.

Moet je bij een zorgverzekering werken. Nóg erger :| (ik heb ervaring met beide)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven