Werk & Studie alle pijlers

Dilemma? WFT basis?

10-01-2019 18:04 65 berichten
Ik zit echt met een dilemma...

-Ben hard opzoek naar een baan, en wordt ineens zelf benaderd door een werkgever
-Gaat om klantadviseur baan, dus bellen, mailen, chatten met klanten van ABN en hun vragen beantwoorden
-13 euro per uur
-Dicht bij huis
-Bij een bank werken geeft natuurlijk meer aanzien...

So far so good...

Nu de vervelende kant van het verhaal

-Ik moet voor de start, dus binnen 3 weken ineens een WFT basis halen!!! Ik heb al 5 jaar geen boek (zelfs geen romannetje) opengeslagen, ik kon vroeger goed stampen/studeren, maar het is nu helemaal weg.
-En ja, ik heb rechten gestudeerd, daar werd ik tijdens het gesprek ook op gewezen, maar ik was vergeten te zeggen dat ik niets had met de 3 reken/economie vakken (fiscaal recht, economie, faillissementsrecht) op mijn diploma. Ik weet nu nog niet eens hoe ik die vakken bij de 4de (fiscaal), 3de (economie), en (niet lachen) 8ste herkansing (faillissement) heb behaald. Ik was meer van de strafrecht.

Ik heb geld nodig, want ik heb nog maar 13 euro op mijn spaarrekening, ik heb werk nodig, ik word benaderd voor werk, ik heb echter niets met verzekeringen/banken/economie/wiskunde, maar misschien is het goed als ik het on the job ga leren? Stond er geen WFT tussen had ik direct JA gezegd. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ik bijzonder slecht functioneer en er na 3 dagen of een week uit wordt gegooid? Heb ik toch iets verdiend. Geen 13 euro meer op mijn spaarrekening, maar 200 nog wat, en dan kan ik nog effe vooruit (nee, ik neem echt geen uitkering!!!). Hier zit het probleem: Ik mag op kosten van de werkgever dat WFT halen. Ik faal. En dan mag ik dus 230 euro terugbetalen lijkt me?! Dat heb ik niet, mijn vader betaalt het wel terug, maar ipv dat er geld binnenstroomt (al is het maar 1 dag werken) gaat er dus geld weg?!

En daarom neig ik naar nee, maar ik voel me rot, want ik werd benaderd. Eindelijk hoefde ik even niets te doen, maar werd ik gevonden...

Ik weet het niet!!!

Met ouders overleggen heeft geen zin, want als ik abn amro roep dan zeggen ze meteen DOEN, want dan kunnen ze trots tegen iedereen vertellen dat ik bij een bank werk....

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Je vader wil je snel het huis uit, verstandige man.
Kluun1985 schreef:
10-01-2019 19:44
Thanx allemaal!

Heb met mijn ouders overlegd, en moeder zegt: Begin niet aan de ellende! Vader zegt: Doe het.

Ik zeg:

Boeken in en me uit stress volvreten OF series kijken en voetbal kijken en gelukkig zijn

Ik kies het laatste. 2 tegen 1, dus ik doe het niet. Ben pas 1 dag bezig met serieus solliciteren. Dus als ik over 2 maanden nog steeds niets heb, kan ik altijd nog bij zo'n WFT functie solliciteren, die zijn er namelijk in overvloed op vacaturesites.
Zwak hoor, de makkelijkste weg kiezen. Zegt een hoop over je doorzettingsvermogen en échte wil om iets te bereiken.
Nou ja zeg wat heb je te verliezen , ik ben in de vijftig en heb het pas gehaald .
Als je altijd opgeeft voor je begint wens ik je veel succes bij verder solliciteren .
Als ik dit lees hoop ik dat je nog heel jong bent
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
10-01-2019 20:04
Als ik dit lees hoop ik dat je nog heel jong bent
... en dat het getal in je nick niet je geboortejaar is.
Misschien maar beter ook. Met deze mentaliteit ga je zo'n baan zeker niet redden.
Alle reacties Link kopieren
WFT basis is echt goed te doen,. Zeker als je overdag niets anders te doen hebt kun je vrij makkelijk elke dag een hoofdstukje doen en over 5 dagen klaar zijn.

En ik zou niet onderschatten hoeveel je kunt leren op zo'n call center, vooral communicatief kan je je echt nog een heel stuk ontwikkelen. Ik heb vanuit een andere functie wel eens meegeluisterd en zelfs wel eens een gesprek gedaan, maar het is echt een vak.

Dus ik zou je aanraden het wel te doen en eens te kijken hoe ver je komt.
Alle reacties Link kopieren
Hard aan het solliciteren, 1 dag.

Ok dan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Top mentaliteit. Niets meer aan doen! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Kluun1985 schreef:
10-01-2019 19:44
Thanx allemaal!

Heb met mijn ouders overlegd, en moeder zegt: Begin niet aan de ellende! Vader zegt: Doe het.

Ik zeg:

Boeken in en me uit stress volvreten OF series kijken en voetbal kijken en gelukkig zijn

Ik kies het laatste. 2 tegen 1, dus ik doe het niet. Ben pas 1 dag bezig met serieus solliciteren. Dus als ik over 2 maanden nog steeds niets heb, kan ik altijd nog bij zo'n WFT functie solliciteren, die zijn er namelijk in overvloed op vacaturesites.
Waarom vond je moeder dat je het niet moest doen?
Eerlijk is eerlijk: ik heb het ook ooit gedaan (niet bij ABN) en ik werd er doodongelukkig. Maar goed, als je niks te kiezen hebt ...
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik reageer volkomen off topic... ik las serieus WTF :biggrin:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
10-01-2019 20:28
Top mentaliteit. Niets meer aan doen! :thumbsup:
Nou lekker dan, grotendeels op kosten van de belastingbetaler gestudeerd en er dan voor kiezen om achterover te leunen... chapeau
:whip:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
pokkewijf schreef:
10-01-2019 21:05
Nou lekker dan, grotendeels op kosten van de belastingbetaler gestudeerd en er dan voor kiezen om achterover te leunen... chapeau
:whip:
Nou ja als je “de strafrecht” schrijft zijn de verwachtingen niet erg hoog hoor.
Alleen maar overdenkingen...
1. Waar ligt je angst? Dat je faalt? Dat falen iets over jou als persoon zegt?
Of ben je bang dat je het haalt, en dan aan de slag moet, met iets wat je mogelijk niet leuk vindt?
2. Je vraagt het je ouders. Ben je bang hen teleur te stellen? Dat ze hun beeld van hun WO dochter naar beneden bij moeten stellen, mocht je het niet halen? Of dat je hen teleurstelt een baan aan te nemen beneden jouw of hun stand? (Werken je ouders allebei en hebben zij een realistisch beeld van je banenkansen?)
3. Je geeft aan met een dilemma te zitten. Weke twee waarden zijn daarbij voor jou in het geding? Hoezo deze? Heb je die van huis uit meegekregen en zoek je daarom de bevestiging van je ouders, die je deze waarden meegaven?
4. Je ouders verrasten je, want zaten niet op een lijn en zeiden niet unaniem wat jij eerder aannam. Zou jij jezelf kunnen verrassen, door in een onbekend avontuur te springen, en iets te gaan doen wat je mogelijk nog niet goed kan of waarvan je nog niet weet of je het leuk gaat vinden?
5. Je verhaal begint met een paar regels over de goede aspecten vd baan, daarna een aantal paragrafen over 'de vervelende kant van het verhaal'. Het lijkt dus, alsof je focust op de negatieve aspecten, 'doom-denken' over wat er mogelijk gaat gebeuren. (13 euro... ongeluksgetal?..) Maar... mogelijk haal je het met gemak, vind je de baan leuk en verdien je lekker door en maak je daar je carrière.... stel je voor! Of denk je dat je dat niet verdient?

Ik hoop dat je de moed alsnog krijgt, je in het avontuur dat het echte leven heet, te storten.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is TO niet een heel stabiel persoon. Misschien kun je begeleiding zoeken in de tijd dat je thuis zit. Je komt na een studie rechten zeer onvolwassen over.
prinsesmaxima schreef:
10-01-2019 22:02
Volgens mij is TO niet een heel stabiel persoon. Misschien kun je begeleiding zoeken in de tijd dat je thuis zit. Je komt na een studie rechten zeer onvolwassen over.
Dit is wel heel erg overdreven.

TO, kom op, laat je niet kennen, schouders eronder en aan de studie. Wat is nou drie weken op een mensenleven?
Alle reacties Link kopieren
"de strafrecht"

Juist.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mosterd maar ik heb eens even gekeken wat WFT inhoudt. Gecombineerd met het werk dat je zou moeten gaan doen vraag ik me serieus af waarom je denkt dat je dat niet kunt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
10-01-2019 23:39
Heel veel mosterd maar ik heb eens even gekeken wat WFT inhoudt. Gecombineerd met het werk dat je zou moeten gaan doen vraag ik me serieus af waarom je denkt dat je dat niet kunt wilt

Ik snap TO wel, waarom iets gaan doen als je ook al druk bent met TV kijken én wachten tot je droombaan voorbij komt. Dat is zwaar hoor.
Goede keus gemaakt, ik denk niet dat je het zou redden in die wereld. Zeker niet aangezien je qua vakken ze niet aanvoelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat je met een diploma rechten nog heel veel andere opties hebt? Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk dat ze dat diploma nooit bereikt heeft.
Alle reacties Link kopieren
TO Je krijgt waarschijnlijk niet snel weer zo'n kans als nu. Als je denkt dat dit veel gevraagd is, dan moet jij is opletten wat de grote boze wereld je te bieden heeft.
Alle reacties Link kopieren
https://forum.fok.nl/topic/2478321

Grietjes forum :facepalm:
dingus schreef:
11-01-2019 00:37
https://forum.fok.nl/topic/2478321

Grietjes forum :facepalm:

:O

Die ondeugd! :whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven