Gezondheid alle pijlers

Hoe kom ik van mijn buikje af?

23-04-2019 16:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wie verstand heeft van eetgewoontes of gewoon de beste manier om buikvet kwijt te raken.

Ik ben 22 jaar oud, heb altijd een vrij strakke buik gehad maar ben het laatste jaar best wat kilootjes aangekomen (ik gok zo'n 10 kilo). Ik heb dus ongeveer 2 maanden geleden besloten dat de maat vol is en dat ik echt ga kappen met snacken en ongezond eten. Ik eet nu een stuk minder en gezonder en ben direct 6 kilo afgevallen. Ik ben nu weer redelijk slank maar ik baal van het feit dat ik nu steeds op dit gewicht blijf hangen en mijn buikje nog steeds aanwezig is (mijn bovenbenen zijn ook nog steeds heel vol). Ik sport ongeveer 2 keer in de week en in de avond heb ik altijd een gezonde maaltijd. In de ochtend eet ik Griekse yoghurt (10% vet) met all-bran flakes, overdag eet ik broodjes die ik meestal afbak in de oven (bruine broodjes) en ik eet iedere dag wel fruit. Ik snoep niet tot nauwelijks meer en daarom snap ik niet waarom ik niet meer afval dan dit. Omdat ik nooit echt een buikje heb gehad stoor ik me er ontzettend aan en ik vind het niet fijn meer om strakke kleding te dragen.

Heeft iemand bepaalde tips wat betreft voeding? Is er iets wat ik helemaal verkeerd doe? Ik snap dat het misschien wordt aangeraden om meer te sporten maar helaas heb ik daar echt geen tijd voor naast school en werk.

Advies wordt gewaardeerd!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Geef het nog even de tijd?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
buikspieroefeningen ? kan gewoon thuis, 10 minuutjes voordat je naar bed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag afbakbroodjes?

Wat eet je als avondeten?

Hoeveel eet je precies?

Sport je? Zo ja, wat doe je aan sport en hoe vaak?
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
corrigerend ondergoed
lengte en gewicht?
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
23-04-2019 16:22
Iedere dag afbakbroodjes?

Wat eet je als avondeten?

Hoeveel eet je precies?

Sport je? Zo ja, wat doe je aan sport en hoe vaak?
Ja, ik eet zo ongeveer 3 broodjes per dag gok ik? Ik heb een oventje die heel snel werkt dus vind ik dat lekkerder dan sneetjes brood. In de ochtend eet ik yoghurt en soms in de avond nog een beetje als ik echt honger heb. Een gezonde avondmaaltijd is bijvoorbeeld bloemkool/aardappelen met gehaktballen, hutspot of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:24
lengte en gewicht?
165cm en ik weeg momenteel 64 kilo.
Alle reacties Link kopieren
je hoeft niet te sporten he? bewegen is al voldoende.
Elke dag na het eten een halfuurtje wandelen, kan best
Alle reacties Link kopieren
wat versta jij onder een gezonde avondmaaltijd en wat doe je op die broodjes (hoeveel?)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-04-2019 16:25
wat versta jij onder een gezonde avondmaaltijd en wat doe je op die broodjes (hoeveel?)
Een plakje kipfilet, tomatentapenade of roomkaas spread.
De kans is natuurlijk aanwezig dat, wanneer je weer net zoveel weegt als voordat je aankwam, je buik ook weer in diezelfde proportie zit.
Alle reacties Link kopieren
Elenadem schreef:
23-04-2019 16:25
Ja, ik eet zo ongeveer 3 broodjes per dag gok ik? Ik heb een oventje die heel snel werkt dus vind ik dat lekkerder dan sneetjes brood. In de ochtend eet ik yoghurt en soms in de avond nog een beetje als ik echt honger heb. Een gezonde avondmaaltijd is bijvoorbeeld bloemkool/aardappelen met gehaktballen, hutspot of iets dergelijks.

Ik zou de koolhydraten wat minderen en wat meer eiwitten eten. En ga inderdaad iedere dag een half uur wandelen na het eten. Drink twee liter water en je komt al een heel eind.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
All bran flakes en afbak broodjes? Helaas krijgen de meeste stervelingen met een half uurtje wandelingen en zo'n eetpatroon geen six pack. Maargoed who cares, je bent al heel veel afgevallen (goed gedaan!) en op dieet + sport regime om een strakke buik te krijgen .. je moet er maar zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Afbakbroodjes zijn volgens mij per stuk wel meer dan 200 kcal (je hebt natuurlijk verschillende soorten) dus ik zou die als eerste vervangen door volkoren brood, daar heb je er vast niet 6 van nodig op één dag.
(vergelijk 1 broodje even met 2 boterhammen)
Alle reacties Link kopieren
Als ik magerder zou willen worden zou ik die 10% vette yoghurt schrappen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt niet lokaal vetverbranden en buikspieroefeningen zijn leuk, maar je buik word er niet platter van. Die spieren zie je dan toch niet.

Maar als je wilt afvallen misschien een idee om calorieën te gaan tellen? Minder eten dan je verbrandt is nog altijd de best werkende methode.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Is het niet mogelijk dat dit gewoon het gewicht is waar je lichaam zich het prettigste bij voelt..? Ik bedoel, vaak kom je naarmate je ouder wordt gewoon een paar kilo aan, dat hoeft niet eens te komen door je eetpatroon of je dagelijkse beweegpatroon. Als je echt af wil vallen, of een sixpack wil, dan kun je natuurlijk een eet- en beweegschema gaan volgen, en kijken wat het je brengt. Maar goed, hoe 'maakbaar' is een lichaam..? Ik denk dat iedereen wel dingetjes heeft waar hij of zij niet tevreden mee is. Maar nogmaals, het is jouw lichaam. Doe waar jij je goed bij voelt, maar blijf wel goed voor je lichaam zorgen. Geen gek dieet gaan volgen of elke dag naar de sportschool :p
gizzmo-returns schreef:
23-04-2019 16:21
buikspieroefeningen ? kan gewoon thuis, 10 minuutjes voordat je naar bed gaat.
Helpt niks, omdat er nog een vetlaag overheen zit.
Alle reacties Link kopieren
Als je een schaaltje yoghurt eet van 200 gr dan is 20 gram daarvan puur vet. Dat zijn 180 kcal extra dus alleen al aan vet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.fit.nl/afvallen/plaatselijk-vet-verbranden
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog maar 8 weken bezig! 6 kilo afvallen in zo’n korte tijd is heel veel. Je verwacht wonderen, en het zou zonde zijn als je niet doorzet omdat je nu even niet meer zoveel afvalt.

Je kunt nog wel iets betere keuzes maken als je alternatieven kunt vinden voor afbakbroodjes en gehaktballen. Meer groente, niet teveel fruit. Wat drink je zoal?
Alle reacties Link kopieren
Ik merkte bij mijzelf sowieso wel een verandering in mijn lichaam zo na mijn 19e/toen ik begin twintig was. Alsof het tienerachtige er nu af was en ik overal gewoon ietsje voller werd (en bleef). Misschien speelt dat ook nog mee, hoeft niet natuurlijk.
Vier keer per week een half uur bootcamp, iedere dag een half uur wandelen (goed de pas erin, niet slenteren), weg met die afbakbroodjes en neem voor de lunch een salade met eventueel een sneetje roggebrood. Die vette Griekse yoghurt mag wel, maar niet een hele kom vol natuurlijk. Neem dan twee a drie volle lepels en doe er een nog een banaan door voor de vulling. Wedden dat je binnen een maand resultaat ziet? Je buikje wordt dan echt platter als je spieren ervoor zorgen dat alles weet rechtgetrokken wordt. Zelfs als er nog een laagje vet over zit.
Gaan trainen, voeding erop aanpassen (dit is geen voeding voor een platte buik) en geduld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven