Lijf & Lijn alle pijlers

Tattooshop Amsterdam

04-06-2019 16:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Deze zomer wil ik mijn eerste tattoo laten zetten en dit in Amsterdam. Met welke tattooshop en/of -artiest hebben jullie net wel of net geen positieve ervaringen gehad? Het zou gaan om een kleine tattoo, rond de 7 cm in lengte, en niet ingekleurd: enkel de omtrek van een bepaald symbool. Prijs maakt me niks uit, kwaliteit uiteraard wel ;)

Ik hoor het graag!
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Salon Serpent. Fantastische shop.

Classic Ink&Mods is ook prima, trouwens.

Houd er wel rekening mee dat goede tattooshops meestal een wachtlijst hebben! Salon Serpent doet zaterdags wel walk-ins en soms weleens als een artiest tijd heeft. Dat kun je op hun instagram wel vinden.
Voor een tattoo van een symbool heb je geen tattooartiest nodig. Dat kan elke shop met een kopieerapparaat en een vaste hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag niet alleen naar ervaringen wat betreft kwaliteit maar ook wat betreft de sfeer in een shop en hoe de mensen die er werken zijn.
charlotte717 wijzigde dit bericht op 04-06-2019 16:49
55.90% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
@alfea, dankjewel voor de tips! Ga ik zeker wat mee doen
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
04-06-2019 16:44
Ja, ik zou het ook door een vage kennis die toevallig ergens naalden heeft liggen kunnen doen. Kies ik niet voor, maar net voor een fijne shop. Daarnaast gaat het niet alleen om de kwaliteit maar ook voor de sfeer in een shop en hoe de mensen die er werken zijn. Voor de rest bedankt voor je nuttige bijdrage ...

:-[
Alle reacties Link kopieren
Was niet slecht bedoeld, een tattoo heb je uiteraard voor je leven en ik wil een zo goed mogelijke ervaring voor mijn eerste
Veritas vos liberabit
Charlotte717 schreef:
04-06-2019 16:51
Was niet slecht bedoeld, een tattoo heb je uiteraard voor je leven en ik wil een zo goed mogelijke ervaring voor mijn eerste

Als je naast het plaatje een fijne en persoonlijke ervaring zoekt dan zou ik ook een persoonlijke tattoo laten maken. Dus echt een artiest uitzoeken op haar/zijn stijl en die iets voor je laten maken. Dat kan ook met het symbool.

Dat kost wat meer geld en moeite maar dan krijg je een stukje ziel getatoeëerd en geen plaatje.

Met walk-in’s is mijn ervaring dat er weinig tijd is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede tip! Dankjewel
Veritas vos liberabit
waarom moet het perse in amsterdam, want er zijn zoveel goede artiesten buiten amsterdam...
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
04-06-2019 16:59
Als je naast het plaatje een fijne en persoonlijke ervaring zoekt dan zou ik ook een persoonlijke tattoo laten maken. Dus echt een artiest uitzoeken op haar/zijn stijl en die iets voor je laten maken. Dat kan ook met het symbool.

Dat kost wat meer geld en moeite maar dan krijg je een stukje ziel getatoeëerd en geen plaatje.

Met walk-in’s is mijn ervaring dat er weinig tijd is.
Eens hoor, maar elke goede artiest zou er zijn eigen plaatje van maken :) maar ik zou ook altijd aanraden gewoon een afspraak te maken en duidelijk te maken wat je wil en dan de artiest zijn creativiteit laten gebruiken.

In de zomer is het ook belangrijk om er rekening mee te houden dat je zes weken niet in de zon kan ermee, en niet mag zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
alfea schreef:
04-06-2019 18:46
Eens hoor, maar elke goede artiest zou er zijn eigen plaatje van maken :) maar ik zou ook altijd aanraden gewoon een afspraak te maken en duidelijk te maken wat je wil en dan de artiest zijn creativiteit laten gebruiken.

In de zomer is het ook belangrijk om er rekening mee te houden dat je zes weken niet in de zon kan ermee, en niet mag zwemmen.
Ja, dat had ik al gelezen. Inderdaad iets om in het achterhoofd te houden maar mijn tattoo zou op een plaats komen die normaal gezien het zonlicht niet kan zien dus dat mag geen probleem vormen.

Ik heb de tattooshops trouwens opgezocht en vooral Classic tattoo&mods sprak me erg aan. Ik wil daar graag een afspraak maken om mijn (vooralsnog simpel) idee uit te leggen, maar ik wil de tattoo eigenlijk max. 3 dagen later (ik ben maar een kleine week in Amsterdam). Is dat dan mogelijk denk je? Of moet je altijd lang wachten vooraleer het ontwerp echt getatoeëerd wordt?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
04-06-2019 17:43
waarom moet het perse in amsterdam, want er zijn zoveel goede artiesten buiten amsterdam...
Goed advies, dankjewel :)
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dat hoeft niet. Ik heb heel vaak het ontwerp pas gezien op de dag dat het getatoeëerd werd ;) dan al via telefoon of e-mail gecommuniceerd. ook wel eens ontwerp via de mail gehad. Ik zou ze vooral even bellen en vragen wat er mogelijk is. Als het heel simpel is, lijkt zo'n constructie me prima kunnen. Ik weet niet of Barbara Swingaling nog tatoeëert bij Classic, maar zij is erg leuk in ieder geval. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Top, dankjewel voor je tips! Ik ga ze binnenkort eens bellen ;)
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven