Vriend doet vreemd

28-01-2020 20:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic. Ik zit namelijk ergens mee..
Eergister avond is mijn vriend bij me gekomen, we hadden het gezellig. Hij ging er blijkbaar vanuit dat ik al gegeten had. En bestelde alleen iets voor zichzelf. Daarna heb ik alleen gezegd leuk dat je ook aan mij dacht. Hij werd ontzettend chagrijnig, en toen ik onder de douche stond is hij uit het niks vertrokken zonder iets te zeggen of me een kus te geven..
Ik heb hem niet geappt omdat hij zo onverwachts wegging. En ik dacht ik laat hem wel ff. Nu is het inmiddels 1,5 dag later. Hij is overal actief op maar ik heb nog geen berichtje gehad. Dit is niks voor hem. Want normaal krijg ik elke dag wel een appje of belletje. Ik ben ook eigenwijs en wil hem niet appen omdat hij zo wegging. Toch appen of afwachtten tot hij weer normaal doet..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel appen of bellen ja
Alle reacties Link kopieren
Zijn gedrag is heel raar, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je niet je mond open hebt gedaan toen hij zei dat hij ging bestellen of bezig was iets uit te zoeken. Juist doordat je niks zei, dacht hij misschien dat je dus niks hoefde. Waarom zou je wachten tot hij besteld heeft om dan zo'n passief agressieve opmerking te maken?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je nou zelf....
Lekker laten gaan en niks meer aan doen. Wat een weggewaaid dakraam van een vriend zeg. Klinkt echt als een fijne vent....
Ik zou er klaar mee zijn! Genoeg mannen die niet zo kinderachtig en bizar doen.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
wat een kleuter! als je niet eens reageert zoals hij wilt!
Lijkt alsof hij wat te verbergen heeft eerlijk gezegd.. is er een ander in het spel ? Wonen jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
Als je wat gaat bestellen en je bent bij iemand, zeker als je bij je vriend/in bent, vraag je dat toch, wil je ook wat?
En heb je het over evt splitten, als je krap bij kas zit?
Dit is een rare bedoening van haar vriend. En dan dat weggaan en niks meer laten horen, niet meer reageren. Alsjeblieft zeg, wat een suflul.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Ik zou hem weg laten blijven. Wat een kleuter.
En voor jou de tip om niet meer zo passief agressief te reageren. Ook niet als je niet door had dat hij eten bestelde. Dan kun je gewoon rustig aangeven dat je het fijn had gevonden als hij jou ook had gevraagd of je iets wilde, of hij dat de volgende keer wil doen.
Alle reacties Link kopieren
:-? Nou zeg. Ik zou ook not amused zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het uit is.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-01-2020 22:32
Zijn gedrag is heel raar, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je niet je mond open hebt gedaan toen hij zei dat hij ging bestellen of bezig was iets uit te zoeken. Juist doordat je niks zei, dacht hij misschien dat je dus niks hoefde. Waarom zou je wachten tot hij besteld heeft om dan zo'n passief agressieve opmerking te maken?
Zag niet dat hij had besteld ik was ff ergens anders mee bezig.. toen het eten er was vroeg ik oh wat heb je besteld en toen zag ik dat het alleen voor hem was
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-01-2020 22:32
Zijn gedrag is heel raar, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet dat je niet je mond open hebt gedaan toen hij zei dat hij ging bestellen of bezig was iets uit te zoeken. Juist doordat je niks zei, dacht hij misschien dat je dus niks hoefde. Waarom zou je wachten tot hij besteld heeft om dan zo'n passief agressieve opmerking te maken?
is ook mijn gedachte...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Hij ging ervan uit
Jij ging ervan uit

Assumption is the mother of all fuck ups.

Leer voor de volgende keer:
Ga niet passief agressief de schuld kaart op tafel gooien door te zeggen: lief dat je ook voor mij besteld! Maar doe als een volwassene: ga je bestellen? Ik heb nog niet gegeten. Wacht je even, dan kies ik ook wat ik wil eten.

En ga ervan uit dat het niet is om je te kwetsen, maar dat hij niet verder nadacht.

Wil je nog bij hem zijn? Bel hem op en vraag of hij langskomt. Dan knuffelen jullie en spreken af om minder ergens vanuit te gaan, maar meer je aanname even bij elkaar te checken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Starlight19 schreef:
28-01-2020 22:45
Lijkt alsof hij wat te verbergen heeft eerlijk gezegd.. is er een ander in het spel ? Wonen jullie samen?
Nee we wonen niet samen maar hij is wel vaak in de avond bij me. Woon op mezelf. Inmiddels heb ik een heel droog berichtje gekregen. En heb hem gezegd dat als hij zo blijft doorgaan en zich kinderachtig gedraagt. Hij niet weer hoeft te komen..
Alle reacties Link kopieren
Hij is fout, hij bereid je al voor op hoe zijn karakter zal zijn, neem hier geen genoegen mee want het gaat van kwaad tot erger.
Ga niet sorry zeggen, aan zijn been hangen, appen of wat dan ook en accepteer niet zomaar sorry want het is een enorme rode vlag.
Dit is niet wat jij wil, wat er ook achter zit het is sowieso heel raar gedrag.
Niet op jezelf betrekken maar echt bij hem laten en je grenzen bedenken hierin
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:01
Zag niet dat hij had besteld ik was ff ergens anders mee bezig.. toen het eten er was vroeg ik oh wat heb je besteld en toen zag ik dat het alleen voor hem was
Oké, dat is wel heel raar inderdaad. Tot die tijd was alles wel normaal? Het klinkt als een soort silent treatment. Ik zou goed nadenken of je met iemand wil zijn die je zo behandelt, want als dat soort gedrag er inzit blijft het meestal niet bij één keer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:01
Zag niet dat hij had besteld ik was ff ergens anders mee bezig.. toen het eten er was vroeg ik oh wat heb je besteld en toen zag ik dat het alleen voor hem was
Dan zeg je: wat jammer dat je me niet even hebt gevraagd. Wil je bij een volgende keer even aan me denken? En dan is het opgelost en kunnen jullie weer verder.

Jullie hebben beide geen glazen bol en ook kunnen jullie beide niet gedachten lezen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat een kinderachtig gedoe zeg. Van jullie beiden.
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:01
Zag niet dat hij had besteld ik was ff ergens anders mee bezig.. toen het eten er was vroeg ik oh wat heb je besteld en toen zag ik dat het alleen voor hem was
aan jullie communicatie valt dus nog wel wat te verbeteren... hoe gaat dat op andere vlakken in jullie relatie?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:03
Nee we wonen niet samen maar hij is wel vaak in de avond bij me. Woon op mezelf. Inmiddels heb ik een heel droog berichtje gekregen. En heb hem gezegd dat als hij zo blijft doorgaan en zich kinderachtig gedraagt. Hij niet weer hoeft te komen..
Omdat hij je niet vroeg of je eten wou hebben omdat hij ervan uitging dat jij al eten had gehad? Want daar gaat dit uiteindelijk over. Een teleurstelling van jou dat hij je niet even vroeg die nu al dagen duurt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-01-2020 23:04
Dan zeg je: wat jammer dat je me niet even hebt gevraagd. Wil je bij een volgende keer even aan me denken? En dan is het opgelost en kunnen jullie weer verder.

Jullie hebben beide geen glazen bol en ook kunnen jullie beide niet gedachten lezen.
Ja klopt, ik had ook anders kunnen reageren. Maar normaal vraag ik ook altijd van wil je wat hebben. Daarom kwam het er zo uit omdat hij het me niet eens vroeg..
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
28-01-2020 23:05
Omdat hij je niet vroeg of je eten wou hebben omdat hij ervan uitging dat jij al eten had gehad? Want daar gaat dit uiteindelijk over. Een teleurstelling van jou dat hij je niet even vroeg die nu al dagen duurt.
Nee ging er meer om dat hij zomaar mijn huis verliet zonder wat te zeggen. En daarna niks meer van zich laat horen.
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:03
Nee we wonen niet samen maar hij is wel vaak in de avond bij me. Woon op mezelf. Inmiddels heb ik een heel droog berichtje gekregen. En heb hem gezegd dat als hij zo blijft doorgaan en zich kinderachtig gedraagt. Hij niet weer hoeft te komen..
Wat voor droog bericht was dat dan?
En wat verwacht je als jij elke keer (nu ook weer) zo passief agressief blijft doen. Alsof dat wel leuk gedrag is dat je (hij dus) in een relatie wil hebben.
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 23:09
18.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
28-01-2020 23:04
aan jullie communicatie valt dus nog wel wat te verbeteren... hoe gaat dat op andere vlakken in jullie relatie?
Normaal verloopt onze communicatie goed, daarom liet ik hem ook ff zn gang gaan. En heb ik niet gelijk achter hem aan geappt. Maar nu 1,5 dag later vond ik het wel vreemd dat ik nog geen berichtje had
Alle reacties Link kopieren
Woman1997 schreef:
28-01-2020 23:06
Ja klopt, ik had ook anders kunnen reageren. Maar normaal vraag ik ook altijd van wil je wat hebben. Daarom kwam het er zo uit omdat hij het me niet eens vroeg..
Verwacht niet dat een ander weet wat jij weet, doet wat jij doet en voelt wat jij voelt.
Je schrijft zelf dat hij al dácht dat jij had gegeten. Dat was niet zo. Misverstand. Is dat nu zo erg?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven