Kleine badkamer 2x2 renoveren

01-02-2020 22:37 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen onze badkamer moderniseren. De badkamer is ooit 20 jaar geleden al es verbouwd i.v.m. het plaatsen van een dakkapel maar we vinden dat het aan vernieuwing toe is.

Wat gaan we doen:
- nieuwe tegels (oude waarschijnlijk eruit bikken)
- nieuwe muurtjes bij douchegedeelte optrekken
- nieuwe pendeldeurtjes
- nieuwe badkamermeubel, spiegel, toilet, radiator
- nieuwe kranen

Er wordt dus niets verbouwd, de bestaande indeling blijft gehanteerd.
Badkamer is ook maar klein, namelijk 2x2 met ook nog es een hele raamkant waar we niets kunnen plaatsen (zit radiator onder).

We willen er geen tienduizenden euro’s aan spenderen, maar wel gewoon netjes natuurlijk. Maar bijv. geen tegels van 80-100,= per m2 en geen overdreven luxe zaken als vloerverwarming, massagestralen etc. Gewoon een goede Grohe-douchekop en fijne kranen.

- ik zoek een badmeubel met 2 wasbakken (geen kommen!), van ca. 130-140 cm breed maar met veel aflegruimte. Heel moeilijk heb ik al gemerkt. Hoe groter het wasmeubel, hoe groter de wasbakken. Maar ik wil geen grote wasbakken, ik wil liever meer aflegruimte! Iemand hier tips voor?
- hoe is de kwaliteit van de vloer-/wandtegels van bouwmarkten als Praxis, Gamma etc.?
- tips voor welke sanitairzaken goed geprijsd zijn ? Omgeving Gelderland/Brabant/N-Limburg.
- ik lees wel es over sanitair in Duitsland, dat zou voordeliger zijn. Welke zaken zijn aan te bevelen om te gaan kijken? En hoeveel scheelt dat dan bijvoorbeeld? Wat betaalde je voor de tegels bijv. en een badmeubel?
- wat vindt je handig of zou je juist nooit meer doen.

Waarschijnlijk gaat man veel zelf doen, in elk geval sloopwerk. Misschien ook wel zelf tegelen, dat weten we nog niet.
Tips?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bij Hornbach geweest. Is groot zeg !

We hebben wel mooie tegels gezien voor ca. 21,= / 23,= m2. Prima prijs.
Gaan op de ‘optie-lijst’. We willen ook nog in Duitsland gaan kijken.

Vind het lastig om te kiezen, ik denk dat ik vloer en wand in hetzelfde het mooist vindt.

Maar gaan we voor lichtergrijs of middengrijs zeg maar?
En alleen vierkante tegels of een combi met zo’n rechthoek ?
Keuzes....

Afbeelding

Of

Afbeelding

Hmmm.. op plaatje lijkt het niet veel verschil zie ik.
Maar de een is meer muisgrijs en ander gaat iets meer richting grafiet.
Alle reacties Link kopieren
In een kleine badkamer zou ik voor 2 kleuren tegels kiezen. Zeker als je alles in grijs doet wordt het een bunker.
Dus bv grijs op de vloer en wit op de wand .
Maar da's persoonlijk.
Ga voor een lichtgrijze tegel aan de wand en een tint donkerder op de vloer.
Ik zou een kleine badkamer niet te donker maken. Misschien dezelfde tegel, maar een witte of hele lichtgrijze op de muur en een wat donkerdere (zoals jouw lichtste kleur) op de vloer?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen witte tegels op de wanden. Recent weer gezien in voorbeeld-badkamers: donkergrijze vloer en witte wanden. Wel netjes hoor, maar alles in één tint vonden wij mooier.
Had eerst in gedachten meer naar het antraciete/echt donkergrijs te gaan, maar dat wordt ‘em toch niet denk ik.

Overigens worden toilet, radiator, badmeubel en raambekleding (hele wand bijna) wit, dus dat staat wel mooi.
die tegels zijn echt lelijk.
:lol:
S-Meds schreef:
29-02-2020 18:13
die tegels zijn echt lelijk.
Alle reacties Link kopieren
:-D hahaha vinden jullie ze lelijk?

Doe es plaatjes (met linkjes liefst) van niet te dure tegels die jullie mooi vinden dan? Ik ben wel benieuwd.
Ik vind ze niet lelijk hoor
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
29-02-2020 18:10
Ik wil geen witte tegels op de wanden. Recent weer gezien in voorbeeld-badkamers: donkergrijze vloer en witte wanden. Wel netjes hoor, maar alles in één tint vonden wij mooier.
Had eerst in gedachten meer naar het antraciete/echt donkergrijs te gaan, maar dat wordt ‘em toch niet denk ik.

Overigens worden toilet, radiator, badmeubel en raambekleding (hele wand bijna) wit, dus dat staat wel mooi.
Heb je dat ook in het echt gezien?
En wat voor raam heb je in de badkamer?
Alle reacties Link kopieren
We zijn in meerdere sanitairzaken geweest waar we voorbeelden gezien hebben. Bijvoorbeeld in deels wit/donkergrijs gezien, maar ook in geheel in één tint dat we mooier/rustiger vonden.
Of eventueel een donkerdere vloer en iets lichtere wandtegels, dat kan ook.

Ons raam is een kozijn in twee delen: een vaste raam en daarnaast een draai-kiepraam.
Het raam neemt de bijna de gehele wand in beslag, alleen daaronder nog een stuk tegels (waar de radiator op zit).
Alle reacties Link kopieren
Net het topic doorgelezen omdat ik ook bezig ben met de verbouwing van de badkamer, 3 bij 1 dus nog kleiner als die van TO.

En ja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik wil bv. geen grijze/bruinige vloertegels in mijn badkamer zoals je momenteel overal ziet. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij tegelspeciaalzaak en de tegels waren niet zoveel duurder als bij de bouwmarkt. Ik krijg nu zonnebloemgeel vloertegels en witte wandtegels. Licht toont groter.

Voor mij ook geen inloopdouche, gewoon omdat daar geen ruimte voor is maar een douchedeur die beide kanten op kan en ik daardoor tegen de wand kan zetten zodat ik meer ruimte overhou om me af te drogen.

Wastafelmeubel heb ik al. Komt van IKEA omdat zij toen de enige waren die een ondiep meubel hadden. Ik ben er erg tevreden over, kast zit niet meer in de collectie zie ik net.
Boven het wastafelmeubel hangt een spiegelkast waar ik veel potjes, flesjes en ander spul kwijt kan en ik als er 1 deurtje opstaat nog in de andere spiegel kan kijken.

Dan krijg ik nu een hangend toilet aangesloten op het riool ipv van het staande toilet met Sanibrouieur (poepvermaler). Wat een luxe, geen stank meer na het doortrekken. :-D
Aanleg van de riolering was even passen en meten maar met behulp van mijn vader is het gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het rondkijken wat we leuk vinden wat betreft de badkamer. Mij viel het op dat de showrooms grijs met grijs met grijs waren. En ik wil graag een beetje kleur!
Verkoper; tsja mevrouw, het is winter. In de zomer hebben we weer meer kleur.
:huh:

Is het raar dat ik dat raar vind?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat vind ik ook heel raar. Volgens mij zijn de trends toch gewoon grijstinten of beigetinten?

Dat het winter is slaat nergens op. Gauw ergens anders gaan kijken!
Alle reacties Link kopieren
Tip je hebt ook spiegelkasten waar de binnenkant vn je deur ook een spiegel is, zo kan ik nog steeds mijn haar doen als het kastje open staat.

Afgelopen zomer had je ook veel groene/turquoise/blauwe tegels, zijn die er niet meer. Was dat echt de zomerkleur :rofl:

Wij hebben grijs op de vloer en achter de douche en veel (nu) wit gestichte muren, dan kunnen we die mooi verven in iedere kleur.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
03-02-2020 19:26
Ik vind zo’n meubel ook nog wel iets misschien. Is een blad van 130 cm dus qua afmeting prima. Redelijk wat ruimte in het midden, aan de zijkant wat minder.

Ik merk namelijk dat bij een meubel met alleen lades die niet hoog genoeg zijn om een bijv. een bus haarlak staand in neer te zetten en een fles schoonmaakmiddel. Nu kan ik haarlak en een bus mousse en deo nog wel liggend erin doen, maar schoonmaakmiddel zet ik graag rechtop. En niet op de grond (en dus in het zicht).
Dus wellicht is iets met een deurtje erin ook wel praktisch.
Zoiets :

Afbeelding

Waarom doe je geen spiegelkastje boven je wasbak?

Ik heb 1 hele kleine badkamer, eigenlijk meer een lange douchecel met aan de ene korte kant de douche en er recht tegenover de wasbak. Ik heb een enkele wasbak in ongeveer hetzelfde model als waar jij een dubbele van postte, met daarboven een hele ondiepe maar wel hoge spiegelkast met dubbele deur. Ik heb eigenlijk alle spullen die ik dagelijks gebruik boven de wasbak in die spiegelkast.
Ik heb ook nog een grotere badkamer waar ik een veel groter meubel heb en alleen een spiegel aan de muur, maar ik gebruik liever de kleine badkamer omdat ik die kast boven de wasbak zelf zo handig vind.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om bij de puber s een wastafel op hun kamer te laten maken? Dat willen wij gaan doen wanneer we onze badkamer gaan verbouwen en dan houden we in de badkamer maar maar 1 wastafel en heeft onze puber Dr eigen wastafel. Ik heb nog geen idee van de kosten eerst de spaarrekening opkrikken voordat de renovatieplannen concreet kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Onze badkamer is denk ik 1.30 bij 2.50 met achteraan nog een hoek (dus een L) met daarin de douche. We hebben donkergrijze vloertegels, zoiets als jij postte, en witte langwerpige tegels op de wand. Moet er niet aan denken dat alles grijs zou zijn, wat een grauwe bende dan, terwijl er een groot raam op het zuiden in zit.
We hebben 1 (droge) wand niet betegeld maar gestuct, daarop een horizontale strook in kleur geschilderd met hoogglans (dus goed afneembaar). Zo kunnen we vrij goedkoop nog eens variëren als we willen.

Een spiegelkast is ideaal.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 12:17
Je bedoelt bijvoorbeeld deze van Ikea:

Afbeelding

Daar heb ik ook naar gekeken, ook bij andere badkamerzaken. Maar het valt me op dat je dan nog veel minder ruimte hebt, vooral aan de zijkanten.
Dus dit heeft niet mijn voorkeur.
Maar bij deze wastafel kun je toch niet met goed fatsoen naast elkaar staan??

Overigens hebben wij 1 wastafel, ik wil er ook absoluut geen 2. Vind het juist fijn in mijn eentje tandenpoetsen of opmaken, moet er niet aan denken dat er dan steeds iemand naast me zou staan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze badkamer van 2x2 afgelopen september gemoderniseerd.
Een wastafel met een kraan, fraai notenhouten laden, erboven een spiegelkast die 15 cm diep is, drie deuren, een inloopdouche met 80 cm brede afvoer met glazen spatscherm van 200 x 100 cm en een inbouw wc. Compleet met tegels was het ongeveer 6000 euro, inclusief betegelen. Wel zelf oude tegels verwijderd.
Alles gekocht bij Sani4all in Varsseveld. (Gld).
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 10:03
Reden: Ou = oe
1.16% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
03-03-2020 09:51
Maar bij deze wastafel kun je toch niet met goed fatsoen naast elkaar staan??

Overigens hebben wij 1 wastafel, ik wil er ook absoluut geen 2. Vind het juist fijn in mijn eentje tandenpoetsen of opmaken, moet er niet aan denken dat er dan steeds iemand naast me zou staan
Precies, vooral in betrekkelijk kleine ruimte is dat niet prettig
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
@oblio is dat bedrag incl verwijderen van oude douche, wc en wastafel en plaatsen van nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
Alaaf schreef:
03-03-2020 18:35
@oblio is dat bedrag incl verwijderen van oude douche, wc en wastafel en plaatsen van nieuwe?
Ja, en we hadden ook een kleine container, waar het oude bad, oude wc oude wastafel en badkamermeubel en kapotgeslagen tegels en tegelresten in gingen. De kleinste container en die zat toch nog half vol.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven