Kleine badkamer 2x2 renoveren

01-02-2020 22:37 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen onze badkamer moderniseren. De badkamer is ooit 20 jaar geleden al es verbouwd i.v.m. het plaatsen van een dakkapel maar we vinden dat het aan vernieuwing toe is.

Wat gaan we doen:
- nieuwe tegels (oude waarschijnlijk eruit bikken)
- nieuwe muurtjes bij douchegedeelte optrekken
- nieuwe pendeldeurtjes
- nieuwe badkamermeubel, spiegel, toilet, radiator
- nieuwe kranen

Er wordt dus niets verbouwd, de bestaande indeling blijft gehanteerd.
Badkamer is ook maar klein, namelijk 2x2 met ook nog es een hele raamkant waar we niets kunnen plaatsen (zit radiator onder).

We willen er geen tienduizenden euro’s aan spenderen, maar wel gewoon netjes natuurlijk. Maar bijv. geen tegels van 80-100,= per m2 en geen overdreven luxe zaken als vloerverwarming, massagestralen etc. Gewoon een goede Grohe-douchekop en fijne kranen.

- ik zoek een badmeubel met 2 wasbakken (geen kommen!), van ca. 130-140 cm breed maar met veel aflegruimte. Heel moeilijk heb ik al gemerkt. Hoe groter het wasmeubel, hoe groter de wasbakken. Maar ik wil geen grote wasbakken, ik wil liever meer aflegruimte! Iemand hier tips voor?
- hoe is de kwaliteit van de vloer-/wandtegels van bouwmarkten als Praxis, Gamma etc.?
- tips voor welke sanitairzaken goed geprijsd zijn ? Omgeving Gelderland/Brabant/N-Limburg.
- ik lees wel es over sanitair in Duitsland, dat zou voordeliger zijn. Welke zaken zijn aan te bevelen om te gaan kijken? En hoeveel scheelt dat dan bijvoorbeeld? Wat betaalde je voor de tegels bijv. en een badmeubel?
- wat vindt je handig of zou je juist nooit meer doen.

Waarschijnlijk gaat man veel zelf doen, in elk geval sloopwerk. Misschien ook wel zelf tegelen, dat weten we nog niet.
Tips?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wil geen rommeltjes óp het wastafelblad, we bergen alles op in de laatjes/kastjes. Maar als ik ‘s morgens mezelf opmaak moet ik wel mijn makeup-tasje, een kam, föhn etc even neer kunnen leggen.
En daar heb je toch een beetje plek voor nodig.

Radiator komt ónder het raam. Daar een kastje onder is echt geen gezicht.
Een smalle verticale radiator zou dan net tussen de deur en badmeubel kunnen maar daar win ik niets mee qua ruimte elders. Behalve onder het raam maar daar kan echt geen kastje.

Hmm... tegels van Praxis geen aanrader dus. Is dat bij andere bouwmarkten beter ?

Nog tips voor zaken in Duitsland bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
01-02-2020 23:13
Tegels halen bij Paesen in Peer.
Badkamerspullen bij Megabad.
Dan heb je wel een voordelige combinatie.
Megabad ligt in Keulen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens bij wat tegeloutlets langs, het is even geluk hebben maar wij hebben daar voor onze badkamer en toiletruimte goede kwaliteit tegels voor weinig geld gehaald, zowel vloer- als wandtegels. Verder goed rondkijken en je suf googelen voor de beste prijzen.
Wij hebben onze badkamer (2,2x2,7) vorig jaar verbouwd, incl leidingen verleggen, stuccen, tegelen, nieuw bad en inloopdouche en zo waren we nog geen 3000€ kwijt. Wel alles op het stuccen na zelf gedaan.
Maar qua ruimte zijn deurtjes in de douche toch zonde van de ruimte. Wij hebben daarom voor een ruimere inloop douche gekozen.
Ik begrijp waarom jullie een dubbele wasbak willen, maar gaat dat allemaal passen? En is vloerverwarming een optie?
Alle reacties Link kopieren
Red, weet je nog wat jullie ongeveer per m2 voor de tegels betaalde dan?
Dat is echt een prima prijs voor jullie verbouwing zeg!
Waar heb je het badmeubel gekocht ?

Een inloopdouche lukt niet, dan is alles echt zeiknat. Deze pendeldeurtjes gaat prima en bevalt ons goed.
We hebben één hele wand met raam dus daar kun je niets plaatsen. En ook nog schuine wanden want het is een dakkapel.

Ik zou niet weten waarom een dubbele wasbak niet zou passen. Op diezelfde plaats staat nu immers ook het badmeubel met een halfhoge kast ernaast. Afmetingen komen aardig overeen. Een meubel van ca. 140 cm breed kan er staan, en dan houden we nog een klein stukje over tot aan het raam.
Vloerverwarming wil mijn man niet, is nog veel werk ivm leidingen etc. De radiator komt gewoon op dezelfde plek terug.

Megabad in Keulen dus.
Ik zie er ook een in Emmen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind in een kleine badkamer de 1 wastafel met 2 kranen veel rustiger.

Voor de aflegruimte kun je ook een planchet of de vensterbank gebruiken.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
En jouw pubers gaan serieus gezellig samen voor de spiegel staan?

Hier gebeurt het weleens dat we met z'n tweetjes tegelijk tanden poetsen maar zelfs dan nog gebruiken we maar 1 kraan. Je kunt toch niet met z'n tweetjes tegelijk onder de kraan gaan hangen. Of je moet een beker gebruiken om te spoelen maar dan nog....
zonde om er een dubbele wasbak in te zetten en geen inloopdouche te maken
Alle reacties Link kopieren
Een dubbele wasbak is toch juist fijn ?!
Waarom zijn jullie daar zo negatief over, juist met grotere kinderen. En ook gewoon samen met man is dat toch handig: hij aan de ene kant scheren en ik kan ernaast ook tanden poetsen of whatever.
En qua ruimte komt het op dezelfde plaats als nu de wastafel staat...
Ik denk zelfs dat het iets ruimtelijker oogt, omdat het halfhoge meubel dan weg is en er één badmeubel staat wat gelijk in hoogte is en ook minder hoog is.

Ik dacht dat een dubbele wasbak door jullie juist met stip op 1 geadviseerd zou worden hahaha
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 19:58
Een dubbele wasbak is toch juist fijn ?!
Waarom zijn jullie daar zo negatief over, juist met grotere kinderen. En ook gewoon samen met man is dat toch handig: hij aan de ene kant scheren en ik kan ernaast ook tanden poetsen of whatever.
En qua ruimte komt het op dezelfde plaats als nu de wastafel staat...
Ik denk zelfs dat het iets ruimtelijker oogt, omdat het halfhoge meubel dan weg is en er één badmeubel staat wat gelijk in hoogte is en ook minder hoog is.

Ik dacht dat een dubbele wasbak door jullie juist met stip op 1 geadviseerd zou worden hahaha
een dubbele wasbak kost heel veel ruimte en je hebt een hele kleine badkamer met een groot badmeubel oogt je badkamer kleiner en het is ook niet praktisch. in praktijk zal je zelden met twee personen de kranen tegelijkertijd gebruiken dus het is een zinloze aanschaf. Die deuren zijn ook zinloos. In inloopdouche oogt ruimtelijker juist in een kleine badkamer.
Ik vind twee kranen wel fijn (en wij gebruiken ze ook echt regelmatig tegelijk), maar twee wasbakken vind ik groot en vol ogen in een kleinere badkamer.

Door dat halfhoge meubel te vervangen voor een (laag) wastafelmeubel met berglades en twee kranen zal het zeker al wel ruimer ogen. Maar een meubel met twee bakken is weer breder. He, dilemma ;-)

Kun je niet nog ergens aan planchet ophangen voor alle spullen die je gebruikt en wil 'afleggen'? Of kun je jezelf aanleren dingen op te bergen na gebruik en dan iets nieuws te pakken (uit de berglade) en zo minder tegelijk te hebben liggen op de wastafel?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 10:07

Afbeelding


Afbeelding
Vinden jullie zo’n dubbele wastafel zoals hier echt zoveel groter / lomper ogen als een wastafel + halfhoge kast?
Ik vind het oprecht enorm meevallen.
Maar goed, jullie zijn wel unaniem dus ik ga erover nadenken.

Ik hoor ook heel graag nog namen van specifieke zaken (Duitsland) waar jullie aanraden om te gaan kijken voor materialen.
En wat betaalde je voor de tegels bijvoorbeeld ?
Alle reacties Link kopieren
Of een brede bak waar twee kranen boven passen. Heb ik ook gezien en ziet er wel leuk uit. Ik heb gekozen voor twee kommen, want ik wil eens modern doen.
Als jullie die dingen persé willen moet je dat natuurlijk doen. Vraag me af hoeveel ruimte je over houdt om je af te drogen? Wij hadden dat in elk geval verkeerd ingeschat en konden gelukkig een muur verplaatsen. Een ruime inloop douche maakt de rest van de badkamer niet nat is de bedoeling.
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 20:27
Vinden jullie zo’n dubbele wastafel zoals hier echt zoveel groter / lomper ogen als een wastafel + halfhoge kast?
Ik vind het oprecht enorm meevallen.
Maar goed, jullie zijn wel unaniem dus ik ga erover nadenken.

Ik hoor ook heel graag nog namen van specifieke zaken (Duitsland) waar jullie aanraden om te gaan kijken voor materialen.
En wat betaalde je voor de tegels bijvoorbeeld ?
ik vind dit een heel lomp meubel ja
ik zou ook geen (mat)glas nemen, dat gedoe met kalkaanslag is zo irritant
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 16:18
Red, weet je nog wat jullie ongeveer per m2 voor de tegels betaalde dan?
Dat is echt een prima prijs voor jullie verbouwing zeg!
Waar heb je het badmeubel gekocht ?
Ik geloof rond de 20€ per m2. De materialen kun je veel mee qua prijs, het is het werk zelf wat het duur maakt. We hadden een klushuis gekocht en badkamer was de laatste grote klus, dus wij waren al eenhele tijd aan het kijken wat we wilden en waar we dat het voordeligst konden krijgen. Wastafelmeubel is een Tiger van Karwei, met 35% kortingsactie. Kwestie van afwachten en op het goede moment bestellen.
Even out of the box gedacht: waarom kijk je niet rond naar een aanrechtblad? Die kun je op maat laten maken van ieder materiaal, en als je daar twee waskommen in plaatst kom je op hetzelfde uit.
Ik zou in een kleine badkamer vooral een ondiep meubel zoeken lijkt me veel belangrijker dan 1 of 2 wasbakken.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we zo min mogelijk tegelijk in de badkamer. Jongste heeft een eigen wastafel op haar kamer, dat scheelt. Jullie badkamer is nog kleiner, en ik moet er hier al niet aan denken om er samen in te moeten staan tandenpoetsen en zo. Wij hebben een 80 cm breed meubel met enkele wastafel met een brede rand. Spullen liggen in de lades, pakken gebruiken terugleggen klaar. Ik mis geen aflegruimte eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier liggen ook alle spullen in het badmeubel.
Maar je hebt toch ook even je föhn nodig en die kan ik bij het laatste badmeubel niet eens fatsoenlijk kwijt. Ik vind het wel een mooi meubel hoor, maar dat vind ik echt te beperkt qua ruimte erom heen.

Red, dat is een mooie prijs inderdaad. Wij willen ook geen 60,= per m2 kwijt zijn.
En zeiden ook al dat je kranen etc vaak wel met 20-30% korting bij bouwmarkten kunt kopen, even de aanbiedingen in de gaten houden en materialen dus verspreid kopen.
Alle reacties Link kopieren
Even ingelogd om een andere mening te geven: wij willen ook onze badkamer verbouwen, die is ook niet al te groot. We hebben wat andere wensen dan jij TO (een bad!) maar we hebben nu een dubbele wastafel en die blijft, absoluut! Man en ik staan heel vaak tegelijk in de badkamer en gebruiken dan ook echt elk een eigen kraan. Wij zijn al een beetje aan het oriënteren geweest en kwamen ook bij zo'n lange smalle wasbak uit met 2 kranen. Maar inderdaad, dan heb je wel weinig ruimte om je zooi even kwijt te kunnen. Hmmm. Ik blijf even meelezen.
Maar hier dus #teamdubbelewasbak!
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
02-02-2020 19:58
Een dubbele wasbak is toch juist fijn ?!
Waarom zijn jullie daar zo negatief over, juist met grotere kinderen. En ook gewoon samen met man is dat toch handig: hij aan de ene kant scheren en ik kan ernaast ook tanden poetsen of whatever.
En qua ruimte komt het op dezelfde plaats als nu de wastafel staat...
Ik denk zelfs dat het iets ruimtelijker oogt, omdat het halfhoge meubel dan weg is en er één badmeubel staat wat gelijk in hoogte is en ook minder hoog is.

Ik dacht dat een dubbele wasbak door jullie juist met stip op 1 geadviseerd zou worden hahaha
Je staat elkaar alsnog te verdringen voor die dubbele wasbak. Ergens een aparte make up tafel is veel fijner.

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen kommen TO?
Juist met van die lange smalle bladen met daarop (of daarin, die kan je namelijk ook gewoon in laten bouwen) twee kommen hou je genoeg aflegruimte over.

Afbeelding
...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn makeup en haar etc. altijd in de slaapkamer. Dan ik lekker dicht op de spiegel staan; ik vind het altijd super onhandig om dit in een badkamer te moeten doen. En als je die dingen ergens anders doet, dan heb je dus ook niet zoveel aflegruimte nodig.
Here am I in my little bubble

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven