Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Passen jullie je reisplannen aan vanwege het coronavirus?

01-03-2020 17:38 804 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic hier ben ik benieuwd of jullie je vakantie- en reisplannen aanpassen vanwege het Coronavirus.

Pas jij je reisplannen aan vanwege het coronavirus?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (21%)
Ik vermijd alleen landen als Italië, Zuid-Korea en China (5%)
Ik kijk het even aan en wacht met boeken (21%)
Ik heb al geboekt en zie het tegen die tijd wel (31%)
Ik zou het liefste annuleren, maar dat kan niet (3%)
Ik ga niet of stel mijn reis uit (17%)
Ik twijfel (2%)
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Nee. Hysterisch gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet. Ga over 6 weken naar de VS.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel besloten te wachten met boeken. Normaal zouden we dat al gedaan hebben.

Ben er verder vrij rustig onder. Heb geen mondmaskers, handgel of voorraden. ( twijfel soms wel of ik daar goed aan doe)
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
01-03-2020 17:39
Nee. Hysterisch gedoe.

Door de mensen die naar Italië geweest zijn is het virus nu wel in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een reisje naar Italië in de meivakantie geboekt. We gaan het zien hoe het loopt. Dat is pas over 7 weken. Wie weet zit het dan overal of is het alweer over gewaaid. Annuleren kan nog altijd..
Lach hard, duik diep, kom terug..
huisvrouw86 schreef:
01-03-2020 17:41
Door de mensen die naar Italië geweest zijn is het virus nu wel in Nederland!
Ja, en? Of vallen de mensen bij jou in de buurt bij bosjes dood neer op straat?
anoniem_63c7bd46b6f35 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 17:45
2.61% gewijzigd
Nee
Nee.
Alle reacties Link kopieren
huisvrouw86 schreef:
01-03-2020 17:41
Door de mensen die naar Italië geweest zijn is het virus nu wel in Nederland!
Nou tjonge jonge , het is me wat.
Het virus was hier toch wel opgedoken.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
01-03-2020 17:42
Wij hebben een reisje naar Italië in de meivakantie geboekt. We gaan het zien hoe het loopt. Dat is pas over 7 weken. Wie weet zit het dan overal of is het alweer over gewaaid. Annuleren kan nog altijd..
Weet je zeker dat het coronavirus een geldige reden voor annuleren is? Er zijn volgens mij best een hoop verzekeringen die pandemieën uitsluiten.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ik wordt zo langzamerhand flink Corona-moe.

Nee, ik houd me bij mijn plannen en hoop dat het tegen die tijd uitgewoed is.
girasole3 schreef:
01-03-2020 17:40
Ik ook niet. Ga over 6 weken naar de VS.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat in de vs, of ze moeilijk doen om mensen het land binnen te laten. Ze kunnen zo paranoïde zijn daar.
Wij hebben al geboekt en zien het dan wel. Maak me (nog) niet zo druk.
Ik boek zelden langer dan 2 weken vantevoren.

Nu dus ook niet.


En we zullen dus binnen een maand of 3 wel zien of de wereld nog draait, hoe hij eruit ziet en of we op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er dubbel in. Ik heb nog geen concrete reisplannen, maar wil die wel gaan maken. Van de ene kant vind ik het overdreven om vanwege corona niet op reis te gaan, van de andere kant kan dit virus zich juist zo snel over de wereld verspreiden doordat er zoveel gereisd wordt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef pas eind juli te reizen (dan moet het echt want geboekt ;-)).
Al het andere kan wel wachten. Ik kijk het wel even aan qua mei vakantie en Hemelvaart enzo. Als het kan gaan we wel ergens heen, als nog gedoe dan vermaken we ons hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
01-03-2020 17:44
Weet je zeker dat het coronavirus een geldige reden voor annuleren is? Er zijn volgens mij best een hoop verzekeringen die pandemieën uitsluiten.
Je hoeft dan ook geen geldige reden te hebben om je vakantie te annuleren . Wel wanneer je gebruik wil maken van je annuleringsverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik hou daar geen rekening mee.....
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
01-03-2020 17:48
Je hoeft dan ook geen geldige reden te hebben om je vakantie te annuleren . Wel wanneer je gebruik wil maken van je annuleringsverzekering.
Ja duh. Normaal gesproken bedoel je met annuleren dat je je verzekering aanspreekt. Anders ga je gewoon niet.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Avena schreef:
01-03-2020 17:46
Ik ben er dubbel in. Ik heb nog geen concrete reisplannen, maar wil die wel gaan maken. Van de ene kant vind ik het overdreven om vanwege corona niet op reis te gaan, van de andere kant kan dit virus zich juist zo snel over de wereld verspreiden doordat er zoveel gereisd wordt.


Zo exact dit dus.
Ik wil met een vriendin ergens in april een weekendje naar Parijs gaan. We hebben nog niet geboekt, want we zijn er nog niet uit hoeveel dagen we willen. we gaan volgend weekend boeken, misschien is er dan ook wat meer bekend rondom Parijs en omgeving. Ik vind het best lastig.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
01-03-2020 17:50
Ja duh. Normaal gesproken bedoel je met annuleren dat je je verzekering aanspreekt. Anders ga je gewoon niet.
Het huisje kunnen we zonder opgaaf van reden annuleren tot een bepaalde tijd van tevoren. De vlucht weet ik nog niet, nog niet gecheckt met de verzekering. Maar we hebben een baby’tje en een zwangere in onze groep, dus als het daar echt een ‘brandhaard’ is gaan we gewoon niet. Of dat nou verzekerd is of niet.
Maar ik maak me d’r eigenlijk nog niet zo druk om, we zien het tegen die tijd wel.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrek over een aantal weken naar Oost-Europa. Zolang ik niet in quarantaine hoef, en de regio waar we heengaan gewoon “open” is, ga ik gewoon genieten van mijn vakantie. Gewoon, omdat ik vakantie heb.

Ik ben ook naar de RAI geweest afgelopen week, dus wie weet ben ik over een week heel ziek.... of stap ik morgen onder een bus. Shit happens!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden dit voorjaar naar Hongkong en de Filipijnen gaan voor familiebezoek en in overleg is dit uitgesteld. Naar Hongkong gaan sowieso vrijwel geen vluchten meer en als je in Hongkong geweest bent kom je daarna de Filipijnen niet meer in.

We hadden eventueel alleen naar de Filipijnen kunnen gaan maar hebben in overleg besloten dat niet te doen. Dat ligt deels aan de onzekerheid ivm corona (we willen nu niet boeken voor over 2 of 3 maanden in het geval dat alles plat ligt) en deels vanwege het natuurgeweld daar. Familie heeft daar veel last van gehad en is aan het herbouwen en we zouden vooral in de weg lopen.

Hopelijk kunnen we in het najaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven