Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers bij extreem overgewicht?

02-03-2020 12:47 65 berichten
Goedemiddag!

Ik heb veel overgewicht en overweeg op dit moment om te starten met Weight Watchers.

Zijn er mensen die weten of dit geschikt is voor mensen met veel overgewicht of alleen als je een kilo of 10 wilt verliezen?
Lacuba schreef:
03-03-2020 11:45
Nee, bij de nieuwste versie helemaal niet meer.
Wat vreemd, volgens mij was het eerder wel zo dat het aantal punten elke week na het invoeren van je gewicht werd aangepast (indien je afgevallen bent natuurlijk).

Maar nu begin je dus eigenlijk al meteen met een heel laag puntenaantal?
Alle reacties Link kopieren
Soof12 schreef:
03-03-2020 13:57
Wat vreemd, volgens mij was het eerder wel zo dat het aantal punten elke week na het invoeren van je gewicht werd aangepast (indien je afgevallen bent natuurlijk).

Maar nu begin je dus eigenlijk al meteen met een heel laag puntenaantal?
Nee hoor, niet persé, dat hangt helemaal van je gewicht en lengte af. Je punten worden nog wel aangepast naar mate je afvalt, maar niet elke week. Ik geloof dat bij mij de punten een keer zijn aangepast toen ik onder de 85 kg kwam, maar ik weeg nu 74,5 kg en de punten blijven nu hetzelfde (ik zit dan ook al vrij laag).
Soof12 schreef:
03-03-2020 13:57
Wat vreemd, volgens mij was het eerder wel zo dat het aantal punten elke week na het invoeren van je gewicht werd aangepast (indien je afgevallen bent natuurlijk).

Maar nu begin je dus eigenlijk al meteen met een heel laag puntenaantal?
Bij mij is het inderdaad niet meer gebeurd. De punten zijn nooit veranderd (sinds ik de nieuwste versie doe). Zit zeker 20 kilo verschil tussen. Misschien heeft het te maken met de "kleur" die je doet. Ik volg een kleur met vrij veel 0 punten voedingsmiddelen. Maar eigenlijk is het ook niet zo belangrijk. Je valt goed af als je je aan je punten houdt. Dan heb je ook nooit honger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook al vrij snel aan het minimum, maar als je extreem overgewicht hebt begin je over het algemeen wel met wat meer punten die dan langzamerhand naar beneden gaan. Maar ergens houdt dat op natuurlijk.
Drackie schreef:
03-03-2020 14:29
Nee hoor, niet persé, dat hangt helemaal van je gewicht en lengte af. Je punten worden nog wel aangepast naar mate je afvalt, maar niet elke week. Ik geloof dat bij mij de punten een keer zijn aangepast toen ik onder de 85 kg kwam, maar ik weeg nu 74,5 kg en de punten blijven nu hetzelfde (ik zit dan ook al vrij laag).
Ja oke, ik ben veel zwaarder dus ik zal dan ook met meer punten starten neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Soof12 schreef:
03-03-2020 14:50
Ja oke, ik ben veel zwaarder dus ik zal dan ook met meer punten starten neem ik aan.
Klopt helemaal. Ik moet 30 kilo kwijt voor een gezond gewicht en heb dus ook veel meer punten dan het minimum. Na 2 kilo ging de eerste punt er af en ben benieuwd wanneer het weer minder wordt. Maar je begint inderdaad bij behoorlijk overgewicht niet bij het minimum. Zit nu op 40 punten per dag waar ik de vorige keer na 14 kilo minder op 34 punten zat. Toen gestopt met roken en toen heb ik het behoorlijk verpest en is alles er weer bij aangekomen. Dus nu een nieuwe start.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Al veel succesverhalen gehoord.
Veel goede moed :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje met cursus gedaan totdat mn bankrekening dat niet meer leuk vond. De curusleidster is zelf meer dan 60kg afgevallen dmv WW. En zo zaten er meer. Ik heb zelf de eerste 10kg met WW gedaan. Daarna wel volgens dat eetpatroon blijven eten :)
Sommige zaten er idd voor 3 kg, andere voor 10 en andere voor 40+. Mijn advies zou wel zijn om in het begin de cursussen te volgen, dat wekelijkse weegmoment en advies helpt echt om in het juiste ritme te geraken.
Sansi schreef:
03-03-2020 17:13
Klopt helemaal. Ik moet 30 kilo kwijt voor een gezond gewicht en heb dus ook veel meer punten dan het minimum. Na 2 kilo ging de eerste punt er af en ben benieuwd wanneer het weer minder wordt. Maar je begint inderdaad bij behoorlijk overgewicht niet bij het minimum. Zit nu op 40 punten per dag waar ik de vorige keer na 14 kilo minder op 34 punten zat. Toen gestopt met roken en toen heb ik het behoorlijk verpest en is alles er weer bij aangekomen. Dus nu een nieuwe start.
Goed dat je het weer oppakt! Succes!
Mijn abonnement stop een deze dagen (misschien volgende week?) ik wil toch verder gaan omdat ik er al weer een paar dagen goed in zit. Wie stuurt mij een link zodat we beide een maand gratis hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dexx schreef:
24-03-2020 12:49
Mijn abonnement stop een deze dagen (misschien volgende week?) ik wil toch verder gaan omdat ik er al weer een paar dagen goed in zit. Wie stuurt mij een link zodat we beide een maand gratis hebben?
Je hebt PB!
Ik heb vanaf februari 2018 ww online en de cursus gedaan. Na 1,5 jaar was ik 17 kg kwijt, en ben ik gestopt. (We kregen een andere coach die ik niet leuk vond.)
Sinds die tijd ben ik wel weer een paar kilo aangekomen (4 kilo), maar ik weet dondersgoed waar dat aan ligt en hoe ik dat kan veranderen.
Ik zit eraan te denken om na de corona crisis weer te starten om die paar kilo plus een kilo of 10 eraf te krijgen.

Wat ik heel fijn vond was dat ik nooit honger had, en het idee had dat ik heel normaal at.
Het gaat ook echt om de keuzes die je zelf (wil) maken. Op de cursus kreeg je allerlei tips van zowel de coach als van je medecursisten.
Zelf ben ik bijvoorbeeld gek op ijs. Daar zitten idioot veel calorieën in. De tip die ik kreeg was om yoghurt (light) in een blender te doen met bevroren fruit en een klein beetje zoetstof. Als je dat blendert heb je toch een soort van ijs, maar met heel weinig calorieën.
Ik heb het 2x gedaan. De eerste keer viel ik ruim 20 kg af in 6 maanden. Daarna ging het mij tegen staan dat ik niet aan de 1200 kcal kwam ondanks dat mijn punten allemaal op gingen.

Tijdje terug weer geprobeerd maar wederom hetzelfde. Ik hoopte een balans te kunnen vinden tussen ww en gezond verstand. Maar het wordt je niet in dank afgenomen als je tijdens de cursus dingen in twijfel trekt.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik net zo snel weer de 20 kg eraan had. En inmiddels meer. En dat ik werkelijk waar IEDEREEN die ik nu tegen kom die destijds ook naar de cursus ging weer heel flink is aangekomen.

Het is een crash dieet. Het is ontzettend duur. Het is heel commercieel. Het werkt, ook snel. Maar niet voor de lange termijn.

Ik ben nu gestart met gecombineerde leefstijlinterventie met verwijzing van de huisarts. Hoewel dat nu even uitgesteld wordt (had pas 1 bijeenkomst gehad) ivm corona. Maar ik ga er vanuit dat ik hiermee beter en langduriger mijn gewoontes kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen crashdieet. Als je niet aan de 1200 kcal kwam at je de verkeerde dingen. Ik kan op 500 uitkomen maar ook op 1500, afhankelijk van wat ik eet. Zeker met de zero points producten erbij. Ook mag ik op de cursus gewoon kritisch zijn, dus dan heb je echt de verkeerde coach getroffen. Ik ken ook veel mensen voor wie het op de lange termijn juist heel goed werkt en ik ben ervan overtuigd dat ik daarbij ga horen (ik ben nog niet klaar maar heb al heel veel veranderd in mijn eetpatroon).
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2020 05:13
Reden: Trollen
99.37% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven