Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 10)

20-03-2020 00:39 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 5000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 2460 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:38
Ik las gisteravond dat de griepepidemie ook weer aan het opvlammen is.
Kan je eigenlijk griep en Corona tegelijkertijd krijgen ( = allebei een virus toch ? )
En hoe merk je dan zelf het verschil als er toch niet getest wordt ?
je moet bij beide sowieso binnen blijven en bij beide kan longontsteking als complicatie optreden. Dus pas bellen als je erg benauwd wordt
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:41
Wat erg . Sterkte ! :redrose:
Ja! Werden gister gebeld dat een van ons nog snel even langs mochten komen (verzorgingstehuis). Niet gedaan overigens (voor de zekerheid)
Uitslag is er morgen dan pas, dus even afwachten.
isa__88 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 08:44
7.78% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:38
Ik las gisteravond dat de griepepidemie ook weer aan het opvlammen is.
Kan je eigenlijk griep en Corona tegelijkertijd krijgen ( = allebei een virus toch ? )
En hoe merk je dan zelf het verschil als er toch niet getest wordt ?


bron : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... huisartsen
Ja dat kan blijkbaar:
Stond laatst ergens een stuk over een jongen die dat had en daarom zo doodziek was.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
20-03-2020 08:28
Ik denk dat Wim-Lex corona heeft. Anders had hij allang wat bemoedigende woorden gesproken.
Ik zei het al eerder. En begin het steeds harder te geloven. Hij is te afwezig.
.
https://www.nu.nl/coronavirus/6038941/1 ... alone.html

Wat mooi !! :rose:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-03-2020 08:31
Het gaat er niet om of het zijn taak is, ik had het niet meer dan normaal gevonden als je een koning hebt dat die het volk dan ook toespreekt tijdens zo'n megacrisis als dit.
Ik niet, voegt niks toe. En gezien het aantal roeptoeters die het hele koningshuis onzin vinden en Willem-Alexander een overbetaalde zak, Amalia een dikke koe, die smerige Oranjes verlaten het land altijd als eerst (recentelijk hier nog gelezen) en daar betalen wij hem dik voor en nu komt hij met zo'n kutspeech, heeft hij groot gelijk dat hij het bij een statement houdt.

Queen Elizabeth heeft het ook bij een statement gelaten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:31
Ik denk dat dan mss de pleuris uitbreekt omdat hij na Lech nog naar Indonesie is gegaan .......
Zeker.
.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:31
Ik denk dat dan mss de pleuris uitbreekt omdat hij na Lech nog naar Indonesie is gegaan .......
Dat denk ik ook. En dat hij ziek geworden is ook. Daarom kan er ook geen cameraploeg komen.

Maar goed , das allemaal gespeculeer natuurlijk. Maar vind het niet ala WA om buiten beeld te blijven in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
20-03-2020 04:30
Thomas Pueyo heeft een nieuw artikel geschreven over het verschillende beleid dat door regeringen wordt toegepast mbt het coronavirus: Coronavirus: The Hammer and the Dance

https://medium.com/@tomaspueyo/coronav ... 9337092b56

Ik kende zijn artikelen nog niet. Hoewel hij niks nieuws zegt, is het de manier waarop waardoor je er toch langer over na wil gaan denken.
.
x
anoniem_159082 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 08:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
20-03-2020 08:25
Nadat hij eerst nog vrolijk naar Indonesië is geweest.....

Ik had ook wel iets van hem verwacht eerlijk gezegd.
Vrolijk? Zo'n staatsbezoek lijkt me verschrikkelijk!
Ik denk dat ze liever thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
20-03-2020 08:45
Ik niet, voegt niks toe. En gezien het aantal roeptoeters die het hele koningshuis onzin vinden en Willem-Alexander een overbetaalde zak, Amalia een dikke koe, die smerige Oranjes verlaten het land altijd als eerst (recentelijk hier nog gelezen) en daar betalen wij hem dik voor en nu komt hij met zo'n kutspeech, heeft hij groot gelijk dat hij het bij een statement houdt.

Whut? :O :O
.
isa__88 schreef:
20-03-2020 08:42
Ja! Werden gister gebeld dat een van ons nog snel even langs mochten komen (verzorgingstehuis). Niet gedaan overigens (voor de zekerheid)
Uitslag is er morgen dan pas, dus even afwachten.
Hè Isa, dan snap ik heel goed dat je je zo voelt. 🌹
amarna schreef:
20-03-2020 08:49
Vrolijk? Zo'n staatsbezoek lijkt me verschrikkelijk!
Ik denk dat ze liever thuis zijn.
Pfoe ja, dat was een staatsbezoek dat enorm beladen moet hebben gevoeld 😔
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
20-03-2020 08:49
Veel sterkte Isa. :hug: 🌹
Heb je wel vrienden en familie waar je contact mee kunt houden?
Dank je!
Ja dat zeker, veel aan het FaceTimen deze dagen. Ben blij dat FaceTime bestaat tegenwoordig @(

En opa heeft een tablet gekregen.. hoort niets meer ;) maar kunnen we in ieder geval nog zwaaien.
.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
20-03-2020 08:49
Vrolijk? Zo'n staatsbezoek lijkt me verschrikkelijk!
Ik denk dat ze liever thuis zijn.
Ik bedoelde vrolijk meer in de zin van onbekommerd.

Het kwam op mij vreemd over dat de mededeling kwam dat ze in thuisisolatie zijn gegaan vanwege Lech, terwijl hij en Máxima daarna nog naar Indonesië zijn geweest.
Hij kwam daar niet bepaald gezond over.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af: stel we gaan op een gegeven moment in lockdown, zijn het dan alleen de winkels die dicht moeten?
Hoe zou dat gaan met bedrijven zoals bijvoorbeeld een autogarage, een callcenter of een fabriek(je) waar ze bijvoorbeeld meubels, keukens enzo maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde het net op de radio! Mooi idd
.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:38
Ik las gisteravond dat de griepepidemie ook weer aan het opvlammen is.
Kan je eigenlijk griep en Corona tegelijkertijd krijgen ( = allebei een virus toch ? )
En hoe merk je dan zelf het verschil als er toch niet getest wordt ?


bron : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... huisartsen
nee er gaan meer mensen met griep naar de huisarts, dus er is niet meer griep dan andere jaren, maar mensen melden zich vaker met de griep. Er gaan op dit moment twee influenza strains rond (die allebei in de griepprik zitten) en nog een aantal gewone verkoudheiden.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
20-03-2020 08:54
Ik vroeg me af: stel we gaan op een gegeven moment in lockdown, zijn het dan alleen de winkels die dicht moeten?
Hoe zou dat gaan met bedrijven zoals bijvoorbeeld een autogarage, een callcenter of een fabriek(je) waar ze bijvoorbeeld meubels, keukens enzo maken?
Geen idee. Volgens mij zijn dat soort bedrijven in Italië en Spanje wel dicht.

Hotels en campings etc gaan ook volledig dicht in Spanje las ik. Daar hebben ze een week de tijd voor om dat te regelen
isa__88 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 08:59
12.67% gewijzigd
.
Waarom zijn mensen trouwens nog steeds toiletpapier aan het hamsteren.
Er is nog genoeg toiletpapier voor minstens 10 jaar hoorde ik nu.
Volgens Mark Rutte kunnen we dus nog 10 jaar poepen !!!!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... aar-poepen
florence13 schreef:
20-03-2020 08:58
nee er gaan meer mensen met griep naar de huisarts, dus er is niet meer griep dan andere jaren, maar mensen melden zich vaker met de griep. Er gaan op dit moment twee influenza strains rond (die allebei in de griepprik zitten) en nog een aantal gewone verkoudheiden.
Duidelijk . Dank je .
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-03-2020 08:59
Waarom zijn mensen trouwens nog steeds toiletpapier aan het hamsteren.
Er is nog genoeg toiletpapier voor minstens 10 jaar hoorde ik nu.
Volgens Mark Rutte kunnen we dus nog 10 jaar poepen !!!!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... aar-poepen
Joh dat had niemand nog gezien
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-03-2020 08:48
Ik kende zijn artikelen nog niet. Hoewel hij niks nieuws zegt, is het de manier waarop waardoor je er toch langer over na wil gaan denken.
Krijg er toch een minder goed gevoel bij. Ten eerste vind ik de nazi vergelijking ongepast inspelen op vals sentiment. Zijn twee hele verschillende dingen.
En ik geloof ook niet dat Wuhan nu opeens nul nieuwe besmettingen heeft. Dat lijkt mij praktisch onmogelijk. Dus propaganda. Snap niet dat een wetenschapper dat wel aanneemt en gebruikt om zijn eigen visie te onderbouwen.
impala wijzigde dit bericht op 20-03-2020 09:04
9.34% gewijzigd
.
@Florence : mag ik wat vragen ?

Ik las ergens dat de verhouding man-vrouw in Corona zo verschilt.
In China 99% man tegen 1% vrouw .
In Noord_- Italie 80 : 20 %
Klopt dat ? Zie jij die cijfers ook ?
Zijn die cijfers door te trekken naar Nederland ?
En Spanje en Frankrijk ? Geven die hetzelfde beeld ?
En zo ja , hoe komt dat ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven